Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
Dla zainteresowanych – Canon 11-55 mm z ostatnich plotek też się zmaterializował – link Cena w przeliczeniu z dolarów ~128 tys. zł (może się nie zgadzać z oficjalną polską)
Rozmiar obu matryc jest, zdaje się, taki sam. Plus nie masz żadnych twardych danych potwierdzających równie szybki odczyt.
Zazwyczaj jest tak, że większa rozdzielczość = większy szum. I przy filmie nie działają fotograficzne patenty pt. „wydruk o tym samym rozmiarze”. Więc jak ktoś potrzebuje kręcić na ISO 51200 (albo lubi mieć stabilizację matrycy) to weźmie FX3, a jak komuś wystarczy 12800 (tu zgaduję, wyjdzie w teście), ale potrzebuje większej rozdziałki albo RAW-ów, to weźmie C50. Oczywiście obie te kategorie użytkowników częściowo się zazębiają, ale przy takich różnicach w specyfikacji mówienie o pełnej zastępowalności jednego drugim (całe ględzenie ze słowem „killer” ma taki podtekst) jest moim zdaniem nadużyciem.
Ciekawe jak wyglądała narada na której zapadła decyzja żeby w maju 2025 przedstawić FX3A -czyli odgrzewany kotlet z lutego 2021 [tylko z wyświetlaczem o większej rozdzielczości]
Chętnie porównałbym z FX2, ale ten mimo że ma matrycę 33mpix [jak Canon C50] to nagrywa tylko w 4K 60p i to w dodatku na kropie...
@ad1216 - w wideo ma, trybu foto nie sprawdzałem. Ale de facto możesz potraktować tryb wideo 7K Open Gate jako ciągłą serię 32-megapikselowych RAW-ów z prędkością 30 kl/s bez martwienia się o bufor.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Dla zainteresowanych – Canon 11-55 mm z ostatnich plotek też się zmaterializował – link
Cena w przeliczeniu z dolarów ~128 tys. zł (może się nie zgadzać z oficjalną polską)
FX3a killer?
link
...............
"Canon 11-55 mm z ostatnich plotek też się zmaterializował"
-O Święta Tereso!
link
Sony FX3 rozjechany jak placek, miło :)
Czyli 8K w R5 i R5C okazało się wybrykiem natury?
Jakoś nie widzę tego rozjechania.
7K 60p vs 4K 60p
link
link
link
Nie chcę być złośliwy, ale trochę to wygląda jakby influencerzy dostali instrukcję, że mają pisać „FX3 killer”.
Moim zdaniem kamery z matrycami 4K i 7K to dwie różne kategorie sprzętu. Tak jak nikt nie porównuje 24-megapikselowych aparatów z 45-megapikselowymi.
link
Kai W link
To źle, że Canon sczytuje większą matrycę równie szybko
za mniejsze pieniądze -cenę?
Rozmiar obu matryc jest, zdaje się, taki sam. Plus nie masz żadnych twardych danych potwierdzających równie szybki odczyt.
Zazwyczaj jest tak, że większa rozdzielczość = większy szum. I przy filmie nie działają fotograficzne patenty pt. „wydruk o tym samym rozmiarze”. Więc jak ktoś potrzebuje kręcić na ISO 51200 (albo lubi mieć stabilizację matrycy) to weźmie FX3, a jak komuś wystarczy 12800 (tu zgaduję, wyjdzie w teście), ale potrzebuje większej rozdziałki albo RAW-ów, to weźmie C50.
Oczywiście obie te kategorie użytkowników częściowo się zazębiają, ale przy takich różnicach w specyfikacji mówienie o pełnej zastępowalności jednego drugim (całe ględzenie ze słowem „killer” ma taki podtekst) jest moim zdaniem nadużyciem.
Ciekawe jak wyglądała narada na której zapadła decyzja żeby w maju 2025
przedstawić FX3A -czyli odgrzewany kotlet z lutego 2021
[tylko z wyświetlaczem o większej rozdzielczości]
Chętnie porównałbym z FX2,
ale ten mimo że ma matrycę 33mpix [jak Canon C50]
to nagrywa tylko w 4K 60p i to w dodatku na kropie...
Konkurencja Sony odjeżdża.
FX2 ma wizjer, stabilizację i cenę niższą o kilka tysięcy.
No porównania z FX2 jestem ciekaw. Ale będę się wypowiadał, jak przetestuję.
FX2 ma stary i wolny sensor. 4 K tylko 60 FPS i tylko w APSC
Amadi czy C50 ma funkcję pre-capture w trybie video i foto?
@ad1216
C50 to raczej odpowiednik FX3, niż FX2. Łączy je 4K120p, brak wizjera i wentylator, a różni stabilizacja matrycy, no i matryca.
@ad1216 - w wideo ma, trybu foto nie sprawdzałem. Ale de facto możesz potraktować tryb wideo 7K Open Gate jako ciągłą serię 32-megapikselowych RAW-ów z prędkością 30 kl/s bez martwienia się o bufor.
Szabla: przecież trzy linijki wyżej sam porównałeś C50 do FX2. ;)) FX3 to raczej odpowiednik C80
@ad1216: wspólne cechy to matryca 32 Mp, wentylator i dziury w obudowie. :P
Ciekawe czy obsłuży RF5.2mm F2.8 L Dual Fisheye. Bo RC5 obsługuje a jest teraz relatywnie tani.
Ma obsługiwać
Piny w stopce wyglądają na uszkodzone.