Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Sony 50 mm f/1.4 - test obiektywu

15 listopada 2007
Arkadiusz Olech Komentarze: 7

9. Odblaski i transmisja

Problemy Sony w tej kategorii nie są może duże, ale konkurencja wydaje się poczynać sobie trochę lepiej. U niej bowiem czerwonawe artefakty widać głównie przy maksymalnym otworze względnym i znikają one po przymknięciu przysłony. U Sony widać je w obu przypadkach, zmienia się tylko ich intensywność, wielkość i kolor.

Sony 50 mm f/1.4 - Odblaski i transmisja

Sony 50 mm f/1.4 - Odblaski i transmisja

Niebieskie bliki mogą mieć swoje źródło w zauważalnie słabszej transmisji w świetle niebieskim, co widać na poniższym rysunku.

----- R E K L A M A -----

Sony 50 mm f/1.4 - Odblaski i transmisja

Jak widać, na fioletowym skraju zakresu widzialnego tracimy aż 20% światła. Na szczęście w środku zakresu i w czerwonej części widma jest dużo lepiej. Transmisja trzyma się dobrego poziomu 92-96% i co ciekawe, bardzo powoli spada w podczerwieni. Jeżeli ktoś szuka obiektywu do zabawy w fotografię podczerwoną, Sony 50 mm f/1.4 wydaje się być idealnym rozwiązaniem.