Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Lomography Daguerreotype Achromat 2.9/64 w normalnej sprzedaży

Lomography Daguerreotype Achromat 2.9/64 w normalnej sprzedaży
18 listopada
2016 11:35

Dostępny wcześniej poprzez serwis finansowania społecznościowego obiektyw Lomography Daguerreotype Achromat 2.9/64 trafił do zwykłej dystrybucji. Można go kupić za niecałe 500 euro.

Obiektyw Daguerreotype Achromat 2.9/64 jest już dostępny na stronie firmy Lomography. Można go kupić z mocowaniem Canon EF, Nikon F lub Pentax K. Obiektyw został wyceniony na kwotę 499 euro za sztukę, a złożone teraz zamówienia mają trafić do klientów w styczniu przyszłego roku.

Warto przypomnieć, że na budowę optyczną obiektywu Lomography Daguerreotype Achromat 2.9/64 (ogniskowa 64 mm, światłosiła f/2.9) składają się 2 soczewki ułożone 1 grupie. Przysłony systemu Waterhouse (do f/16) wkładane są ręcznie do korpusu. Pole widzenia wynosi 37 stopni, a minimalny dystans ostrzenia to 50 cm.

Więcej o tym obiektywie piszemy tutaj: Lomography Daguerreotype Achromat 2.9/64.


Komentarze czytelników (28)
  1. Arek
    Arek 18 listopada 2016, 12:44

    Coś dla miłośników rozmyć :)

  2. qqrq
    qqrq 18 listopada 2016, 13:12

    No właśnie niespecjalnie :)

  3. avalon
    avalon 18 listopada 2016, 13:32

    Chyba jednak tak: link

  4. Arek
    Arek 18 listopada 2016, 16:28

    qqrq - to po co ten obiektyw? Ostrości w nim nie uświadczysz, nieostrości też wg Ciebie złe...

  5. 18 listopada 2016, 19:01

    Kuzwa te obiektywy sa chyba celowo spier@#e, przerobilem sobie podobnego,kupionego na ibajubaju na eosa i jest calkiem ostry. było toczenia i liczenia ale ułamek tej chorej ceny mnie to kosztowalo.

  6. rasterus
    rasterus 19 listopada 2016, 01:40

    Powinni jeszcze zrobić jedną rzecz, migawka odpalana przez zdjęcie dekielka, zamykana po założeniu dekielka i czas naświetlania minimum 3 sekundy.

  7. TRI-X
    TRI-X 19 listopada 2016, 13:56

    Nie rozumieta ludzie, że niektórzy chcą mieć steampunka na aparacie.
    Jasne że kazda achromatyczna dwusoczewka plusowa dioptria da ci podobny efekt.ale tu jest jeszcze zabawa z Waterhousem i ostrością. Wielkoformatowcy z Filmolandu moga rozwodzic sie godzinami o Cooke, Fuji,Schneider, Nikkor i tym podobnym majacymi w asortymencie szkiełka, które przy pełnej dziurze dają ostro-zwiewno-mlisty dreamland a przy stopniowym przymykaniu zaczynają ostrzyć ząbki. W mojej szklarni z tamtej epoki mam jeden taki rodzynek. Pierwsza wersja Summiluxa 35/1.4. Na pełnej dziurze to wszystkie kontrastowe krawędzie mają anielską poświatę ale przymknij go do f5.6-f8 to nie musi się wstydszic przed asferykiem.

  8. zbytek3
    zbytek3 19 listopada 2016, 18:28

    @Arek
    Podobna konstrukcje ma Druh (pisza jako o peryskopie) czym one sie roznia... i kto testowal Druha? na cyfrowo oczywiscie?

  9. qqrq
    qqrq 19 listopada 2016, 18:46

    @Arek
    Szczerze to nie wiem... Nie jara mnie nic w tym szkle ani w innych odgrzewaniach starych szkieł wielkoformatowych. Jeśli coś ma w nazwie Daguerreotype i ma nieść ducha dawnej fotografii... To ja wolę kupić stare szkło za grosze, zabulić za chemię i faktycznie zrobić nim dagerotyp. Bardzo dużo tutaj mowy o magii oldschoolu, a nie czuć kurzu i starego zatartego smaru...

    Biotary, Planary i Aero Ektary do mnie bardziej trafiają, bo to takie szkła "po prostu", stare i jasne, ale nie obarczone ciężarem legendarnej historii jak Petzval czy szkło mające w nazwie dagerotypię.

  10. zbytek3
    zbytek3 19 listopada 2016, 18:57

    A mnie jaraja... jesli Tobie qqrq sie to nie podoba to nie pisz...
    to tak jakbys kazdej brzydkiej dziewczynie mowil, mnie sie nie podobasz, troche wyrozumialosci ... (2 lata temu kupilem Petzvala i jest super) od Lomo naturalnie..

  11. 19 listopada 2016, 19:27

    Jak widać wystarczy sprytny marketing i nawet gówno można sprzedać za kilkaset euro.

  12. qqrq
    qqrq 19 listopada 2016, 19:36

    @zbytek3,
    To nie jest zbyt logiczne podejście - jak się nie podoba to milcz.
    Jak się nie podoba to nie oglądaj. Nie komentuj, nie odzywaj się.
    Równie dobrze można iść kroczek dalej i powiedzieć - Biją cię, to się nie stawiaj. Wyzywają, to się broń...

    Pozwól, że będę korzystał z tego samego prawa do wypowiedzi, z którego Ty korzystasz :)

  13. dARTi
    dARTi 19 listopada 2016, 21:43

    Widzicie panowie. Każdy może mieć jakieś swoje upodobania. Im bardziej je kultywuje tym bardziej bywają sprecyzowane. Do tego stopnia Arku, że niektórzy patrząc na bokeh potrafią powiedzieć jakim to szkłem i nie da się tego zastąpić innym. Uwierz można mieś fioła na tym punkcie. Wrzucanie wszystkiego co stare do jednego worka jest bezcelowe. Osoby nie czujące tego klimatu uogólniają myśląc, że jak ktoś lubi stary pojechany bokeh to da się pokroić za cudaczne przysłony tego wynalazku. Cóż... nic bardziej mylnego. Np ja uważam, że to wioskowe efekty i nigdy nawet nie zrobiłbym takiego zdjęcia nie wspominając o publikacji. A uwielbiam to co z tłem potrafi zrobić biotar albo contaxowy planar oczywiście trzumany we wprawnych rękach. Natomiast zdjęcia z tej złotej rurki wcale mnie nie jarają... Podobnie jak z nowej sigmy pomimo, że niewiele da się jej zarzucić.

  14. Janusz.Z
    Janusz.Z 19 listopada 2016, 22:44

    Brawo!!! Wszystko co przeczy cyfrowej sztuczności, poprawności jest mile widziane. :)

  15. f8@24mm
    f8@24mm 20 listopada 2016, 10:46

    mnie sie tez efekt podoba. no ale nie tak, zeby zaplacic 500 EUR...

  16. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 20 listopada 2016, 16:52

    mozliwy wynik jest do znalezienia w sieci :

    link

    wystarczy poprawic ewidentne bledy jak np tutaj cytuje w celach dydaktycznych dzielo autora z linku powyzej:

    link

    i pytanie o sens w ogole tego obiektywu staje sie mniej uzasadnionym.

    sens nadaje fotograf.

    zreszta mozna latwo i tanio samemu wykonac taki obiektyw.
    pierscienie posrednie , achromatyczna nasadka macro np typu raynox ( ta mocniejsza ) i mamy tani achromat. Przyslony da sie tez stosowac.

  17. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 20 listopada 2016, 16:58

    Janusz.Z19 listopada 2016, 22:44

    Brawo!!! Wszystko co przeczy cyfrowej sztuczności, poprawności jest mile widziane. :)
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    zdjecia cyfrowe sa dokladnie tak samo sztuczne jak zdjecia analogowe.
    przeciez tych technologii nie stworzyla natura , a stworzyl je czlowiek , zreszta obydwie w oparciu o wystepujace w naturze zjawiska fizykalne.
    Rownie dobrze mozna wiec powiedziec , ze zdjecia cyfrowe sa tak samo naturalne jak zdjecia analogowe.

    Nieostre zdjecie z achromatu , wcale nie jest bardziej naturalne od ostrego zdjecia z najnowszych rozwinietych , niemal bezblednych konstrukcji optycznych. Sama konstrukcja nie przesadza wszystkiego - przesadza fotograf.

  18. Janusz.Z
    Janusz.Z 20 listopada 2016, 19:15

    @Pokoradlasztuki, widzę, że nie masz zielonego pojęcia na czym polega przetwarzanie cyfrowe analogowej rzeczywistości.

  19. rasterus
    rasterus 21 listopada 2016, 01:46

    Tak, analogowość... A potem odbitka z maszyny, która skanuje negatyw i drukuje odbitkę.

  20. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 21 listopada 2016, 11:45

    Janusz.Z20 listopada 2016, 19:15?

    @Pokoradlasztuki, widze, ze nie masz zielonego pojecia na czym polega przetwarzanie cyfrowe analogowej rzeczywistosci
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    najbardziej rozbroila mnie " analogowa rzeczywistosc"

    rozumem , ze mocz oddajesz caly czas bez przerwy analogowo , nie w skwantowanych , dyskretnych porcjach.:-)

  21. Janusz.Z
    Janusz.Z 21 listopada 2016, 22:31

    @Pokoradlasztuki oczywiście, że analogowo...sikam na takie wynalazki jak Sony czy inne cyfrowe zdjęcioroby.
    To technologie dla idiotów.

  22. qqrq
    qqrq 22 listopada 2016, 11:18

    @Janusz.Z
    Sony to obecnie moja jedyna cyfrówka oprócz półki analogów :D
    Chyba jestem idiotą :D

  23. dARTi
    dARTi 22 listopada 2016, 22:51

    A mój jedyny aparat to wynalazek zdjęciorób Sony... cholera po przeczytaniu tej bolesnej prawdy objawionej chyba powinienem go wyrzucić..
    link
    a wydawało mi się, że nie jest tak tragicznie :( no cóż człowiek uczy się całe życie ;)

  24. ***s***
    ***s*** 23 listopada 2016, 08:03

    Janusz.Z 21 listopada 2016, 22:31........sikam na takie wynalazki jak Sony czy inne cyfrowe zdjęcioroby.To technologie dla idiotów.

    Super. Jak sie nie ma nic w glowie zeby cos sensownego napisac to niektorym sie wydaje ze hejt na sony i juz jest fajny i "mondry" post. JanuszZ Januszem fotografii.

  25. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 23 listopada 2016, 09:12

    Podpialem achromat do aparatu - nasadke macro za pomoca pierscieni posrednich ( bez obiektywu podstawowego) , wprawdzie bez mozliwosci nastawy odleglosci , ale fotografowac sie na okreslonej odleglosci da ( ok 1 m ) .Mozna oczywiscie zastosowac mieszek , wowczas mamy taki achromat znacznie taniej niz te 500 euro.
    Wynik , hmm - taki sobie.

    ostrosc bez przyslony-minus dostateczna . Po zalozeniu przyslony bedzie pewnie wystarczajaco dobra. Rozmycie - nie najgorsze , choc bywa lepsze.
    w sumie mozna sie pobawic - kwestia koncepcji i wyobrazni. akurat na czas proby jej nie mialem. W kazdym razie na podstawie wynikow proby , grozba pojawienia sie ewentualnego zamyslu o zakupie czegos takiego zostala definitywnie oddalona. Ale dla kogos , kto ma odpowiednie wizje - dlaczego nie, ? - tym sie da fotografowac.

  26. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 28 listopada 2016, 11:53

    dla tych , ktorzy chcieliby sie zmierzyc z achromatem.

    pierwsza proba , w krotkich promieniach slonca .
    achromat czyli nasadka macro hama , ogniskowa jak sadze ok 10 d

    pies niezbyt trafiony z ostroscia , przypadla gdzies na szyje , ale mozna sie zorientowac w mozliwosciach takiej "optyki".
    ostrosc raczej slabawa, bokeh - taki sobie, pobawic sie da.
    ostrzenie za pomoca mieszka macro jest calkiem latwe i przyjemne.
    oczywiscie bez innego obiektywu - byla stosowane tylko ta nasadka.

    link
    link
    link


    ps- zadne dziela fotograficzne - tylko przyklady pracy nasadki - wiec zasadniczo nie do dyskusji na temat poziomu artystycznego - bo tego nie ma tutaj.

  27. Janusz.Z
    Janusz.Z 29 listopada 2016, 22:18

    Nie sądziłem, że jest tu tylu idiotów. :)

  28. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 30 listopada 2016, 07:27

    Mysle , ze to byloby bardzo sympatyczne ze strony redakcji , gdyby zechciala usuwac tak niesympatyczne posty jak wyzej.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.