Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Nikon D850

Nikon D850
24 sierpnia
2017 07:20

Firma Nikon zaprezentowała dziś oficjalnie nową lustrzankę - model D850. W środku aparatu znajdziemy m.in. pełnoklatkowy sensor CMOS BSI o rozdzielczości 45.7 Mpix, pozbawiony filtra dolnoprzepustowego, a także znany z modelu D5 - 153-punktowy system AF.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:

Informacja prasowa

Wyjątkowy aparat jest już dostępny. Pokaż, na co cię stać, dzięki aparatowi D850 o niezwykle wysokiej rozdzielczości.

Firma Nikon prezentuje model D850, który oferuje pasjonatom fotografii pełnoklatkowej najlepsze połączenie rozdzielczości, szybkości i czułości. Ta lustrzanka cyfrowa formatu FX wyznacza zupełnie nowy poziom doskonałości zarówno w studio, jak i najbardziej odległych zakątkach ziemi.

Nikon D850

D850 zapewnia fotografom pracującym w szczególnie konkurencyjnych branżach – takich jak fotografia przyrodnicza, komercyjna fotografia sportowa, ślubna czy modowa, a także wideofilmowanie – kreatywną elastyczność, dzięki której można się wyróżnić. Jasna matryca formatu FX o ultrawysokiej rozdzielczości 45,7 mln efektywnych pikseli rejestruje pliki o rozdzielczości 45,4 MP. Nowa architektura układu eliminująca przerwy na matrycy pozwala uzyskać wyjątkowo szczegółowe zdjęcia i świetny zakres dynamiczny. Po podłączeniu opcjonalnego wielofunkcyjnego pojemnika na baterie MB-D18 szybkość fotografowania wzrasta nawet do 9 kl./s. Filmowcy mogą teraz nagrywać pełnoklatkowe filmy w rozdzielczości 4K bez kadrowania, co stwarza nowe możliwości w przypadku używania jasnych obiektywów stałoogniskowych firmy Nikon. Filmy poklatkowe w jakości 4K można teraz tworzyć bezpośrednio w aparacie.

Nikon D850

Pośród innych funkcji zwiększających elastyczność pracy można znaleźć opcję fotografowania w formacie RAW o dużej, średniej lub małej wielkości zdjęć. Tryb bezgłośnego fotografowania pozwala uzyskać wyjątkowo ostre, wysokiej rozdzielczości zdjęcia bez odgłosów pracy migawki. Dostępne w trybie podglądu na żywo ustawienie Precyzyjny AF ułatwia dokładne fotografowanie w trybie makro. To pierwsza w historii lustrzanka cyfrowa z trybem focus stacking, który umożliwia rejestrowanie niezwykle wyraźnych zdjęć o dużej głębi ostrości.

Dirk Jasper, kierownik ds. marketingu produktu w firmie Nikon Europe, powiedział: Dzięki wyjątkowej wszechstronności modelu D850 można odnieść wrażenie, że korzysta się z trzech różnych aparatów. Niezależnie od tego, czy zależy nam na elastyczności w ustawieniach liczby megapikseli, rozmiaru pliku, szybkości, czy czułości ISO, aparat D850 sprawdza się doskonale. To dobra inwestycja dla fotografów, którzy chcą w pełni, bez kompromisów korzystać z dostępnych możliwości.

Nikon D850

Podsumowanie głównych funkcji

  • Rozdzielczość: Rozdzielczość: 45,7 megapiksela (efektywna). Bardzo szczegółowe pliki 45,4 MP. Matryca CMOS formatu FX wykonana w technologii BSI bez optycznego filtra dolnoprzepustowego.
  • Szybkość: 7 kl./s. Korzystając z wielofunkcyjnego pojemnika na baterie MB-D18 (z włożonym akumulatorem EN-EL18B), można rejestrować zdjęcia w pełnej rozdzielczości z prędkością nawet 9 kl./s.
  • Zakres czułości: superszybki procesor przetwarzania obrazu EXPEED 5 zapewnia wyjątkowo czyste zdjęcia w zakresie czułości ISO 64–25600, z możliwością rozszerzenia do odpowiednika zakresu czułości od 32 do 102400. Pełny zakres czułości ISO jest dostępny również w przypadku filmów 4K.
  • Precyzja: ten sam fenomenalny 153-punktowy system AF, który zastosowano we flagowym modelu D5, zapewnia czułość nawet do -4 EV w przypadku pola centralnego (ISO 100, 20°C). Możliwość pomiaru do -3 EV zwiększa precyzję automatycznego ustawiania ekspozycji, nawet gdy dostępne jest wyłącznie światło księżyca.
  • Filmy w rozdzielczości 4K bez kadrowania: nagrywaj pełnoklatkowe filmy w rozdzielczości 4K/UHD z szybkością 30p bez ograniczeń związanych z kadrowaniem. Przy zastosowaniu wielofunkcyjnego pojemnika na baterie MB-D18 można za jednym razem zarejestrować ponad trzy godziny materiału.
  • Filmy poklatkowe 4K bezpośrednio w aparacie: możliwość nagrywania filmów poklatkowych w jakości 4K bezpośrednio w aparacie oraz wykorzystania zapewnianej przez aparat D850 rozdzielczości aż 45,7 mln efektywnych pikseli do tworzenia zachwycających filmów poklatkowych 8K na etapie postprodukcji.
  • Wygodny format RAW: możliwość fotografowania w formacie RAW w rozdzielczości 45,4 MP (duże), 25,6 MP (średnie) lub 11,4 MP (małe). Średnie i małe pliki RAW są w formacie 12-bitowym z kompresją bezstratną.
  • Sprawność w każdym środowisku: dokładne zabezpieczenie obudowy przed czynnikami atmosferycznymi umożliwia korzystanie z aparatu D850 w trudnych warunkach. Podświetlenie wszystkich przycisków znane z aparatu Nikon D5 zapewnia łatwą obsługę podczas nocnych sesji. Szybkie nośniki pamięci: dwa gniazda kart pamięci umożliwiają korzystanie z kart SD UHS-II i XQD – to najszybsze dostępne zestawienie.

Nikon D850


Komentarze czytelników (130)
  1. kurdeniewiemco
    kurdeniewiemco 24 sierpnia 2017, 07:26

    Podoba mi się w Nikonie że nie skąpią tak jak Canon...

  2. matzll
    matzll 24 sierpnia 2017, 07:33

    Tak jak już pisałem pod plotkami - jestem pod mega wrażeniem tego co Nikon przygotował. Taka szybkostrzelność przy takiej matrycy to prawdziwy przełom jak dla mnie. W końcu jedna puszka, którą można robić dosłownie wszystko, od reporterki sportowej po wielkoformatowe zdjęcia studyjne. NIe wiem co będzie musiał mieć w sobie D6, żeby zrobić wrażenie.. bo właśnie D5 trochę stracił sens, w wielu zastosowaniach będzie go można zastąpić tańszym D850, który do tego dostarczy wyraźnie większe zdjęcia.

    O porównainiu do ostatnich nowości od Canona szkoda nawet pisać. Dobrze liczę, że D850 jest tańszy niż 5dmkIV?

    W kwestii wideo - na pewno wrażenie robi 4k bez cropa, ale nie sądzę żeby zmieniło się coś odnośnie AF, pewnie nadal czujników fazowych na matrycy nie ma i ostrzenie w Live View będzie czysto symboliczne.

  3. Matt
    Matt 24 sierpnia 2017, 07:43

    I chyba właśnie dlatego coraz poważniej myślę o zmianie Canona na Nikona. Widać, że starają się być na topie, a nie tylko serwować odgrzewane kotlety. Jedynie szkiełek żal.

  4. ryszardo
    ryszardo 24 sierpnia 2017, 07:48

    Ja się przy każdej takiej premierze pocieszam, że i tak mnie nie stać. Nie muszę się przejmować, że nie mój system :P

  5. maar
    maar 24 sierpnia 2017, 07:49

    "Wygodny format RAW: możliwość fotografowania w formacie RAW w rozdzielczości 45,4 MP (duże), 25,6 MP (średnie) lub 11,4 MP (małe). Średnie i małe pliki RAW są w formacie 12-bitowym z kompresją bezstratną."

    Liczyłem, że średnie i małe RAW-y będą w formacie 14-bitowym nieskompresowane. Ciekawe, jak matryca będzie zachowywała się na wyższych ISO w zależności o formatu RAW (L, M. S), jak będzie z szumem i spadkiem dynamiki.

  6. Tharon
    Tharon 24 sierpnia 2017, 07:49

    Dawno już nie czekałem na test aparatu tak jak teraz ... "na papierze" wygląda super, bardzo jestem ciekawy jak będzie się zachowywał w praktyce. Jeśli nie będzie jakiś znaczących wpadek to dam mu miejsce pod dachem ;-)

  7. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 07:52

    @matzll - akura dla filmowania zmieniło się bardzo dużo, poza 4K bez cropa jest Focus Peaking, zebra, FHD 100/120 fps, nieskompresowane 4K 4:2:2 przez HDMI z jednoczesnym nagrywaniem na kartę - to jest naprawdę niezła specka. AF w video to hmm, dla mnie w ogóle nie istotny. Masz Touch AF w LV (który powinien być jednak znacznie szybszy niż w D810 - ale to się zobaczy) - do wstępnego ustawieni ostrości będzie OK, jak oczywiście z jakiegoś powodu używasz szkła AF (akurat do Nikona nie ma nic "filmowego" z AF, w zasadzie na całym rynku są tylko dwa takie szkła - do Sony...Dla mnie to pierwsza filmowo OK puszka od Nikona, be szału, ale OK, zobaczymy tylko jak z jakością, rolling-shutter, czy będą jakieś Logi itp. Ze specki jest w porządku.

  8. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 07:53

    @maar - jeśłi to bedzi tak jak w innych puszkach (nie tylko Nikona) to to nie będzie żaden prawdziwy RAW tylko plik z nadaną krzywą, bardziej jak TIFF. I DR będzie ograniczona. Ale zoabczymy - a nóż widelec zrobili prawdziwe RAWy...

  9. Zeeb
    Zeeb 24 sierpnia 2017, 08:01

    Chyba czas na przesiadkę, już d810 kusił osiągami matrycy, jeśli tutaj będzie choć trochę lepiej...Prawdziwy kombajn, oby dopracowany.

  10. DarkRaptor
    DarkRaptor 24 sierpnia 2017, 08:07

    Portal prowadzony przez astronomów, a tu takie kwiatki :D

    "...jak i najbardziej odległych zakątkach ziemi. "

    ;)

    A sprzęt super. W zasadzie "wszystkomający" i spełniający wszystkie moje zachcianki i potrzeby. Teraz też pewnie spadną ceny D810... szkoda, bo w lutym już się przesiadłem na D800. Muszę czekać na pojawienie się następnego modelu :)

  11. ryszardo
    ryszardo 24 sierpnia 2017, 08:21

    @sloma_p
    Co do AF w LV, to są już pierwsze filmiki pokazujące, jak to działa. Z tego co widzę jest woooolny i trochę błądzi przód tył, czyli typowy AF na bazie kontrastu w lustrzance.

  12. karolt
    karolt 24 sierpnia 2017, 08:34

    Brak guzika AE-L/AF-L? Coś jednak musieli okroić. :-D
    Ciekawe, czy można nagrywać wideo jednocześnie na dwa sloty.

  13. karp1225
    karp1225 24 sierpnia 2017, 08:43

    No to gdzie jest ten koniec "luszczanek" ? :)

  14. karolt
    karolt 24 sierpnia 2017, 08:44

    "No to gdzie jest ten koniec "luszczanek" ? :) "
    Bliżej niż myślisz, ja w Tatry w tym roku pojechałem tylko z telefonem. :-)

  15. 24 sierpnia 2017, 08:53

    Cholera, już zaczynam żałować, że w weekend kupiłem mikro-cabriolecika a nie poczekałem na Nikona. Deszcz leje, lato się kończy, wiec będzie nie wiele okazji na zabawę z cabrio a z Nikonem bawiłbym się cały rok. ;)

  16. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 08:58

    @ryszardo - no to słabo :( Biorąc pod uwagę, jak działał AF w Nikonach 1 to nie rozumiem, co im przeszkadza wsadzić tą technologię do DSLRów.

    @karolt - D5 i D500 też nie mają. Taka decyzja, w sumie to jak masz AF-ON to możesz go sobie skonfigurować jako AE-L, AF-L i oba :) I pewnie jeszcze na inne przyciski. Ja nie używałem (choć używam AF-ON), ale używałem np przełącznika trybu AF (AF-S,AF-C i M) oraz trybów AF na tylnej ściance, które zniknęły z D4 i potem D800, więc rozumiem rozczarowanie ;) Podobnie zresztą z przełącznikami trybu pomiaru światła - co komu przeszkadzało pokrętło wokół AE-L czy na pryzmacie to do dziś nie rozumiem ;)

  17. ryszardo
    ryszardo 24 sierpnia 2017, 09:05

    Tu widać, jak działa Touch AF:
    link

  18. LR
    LR 24 sierpnia 2017, 09:05

    Zapowiada się całkiem ciekawy aparat. Ciekawy jestem osiągów matrycy.

  19. matzll
    matzll 24 sierpnia 2017, 09:09

    @sloma_p
    "@matzll - akura dla filmowania zmieniło się bardzo dużo"
    oby... Nie mamy jeszcze informacji o tym jak duże jest zjawisko pixel skippingu. Bo nie wierzę, żeby był tutaj jakiś mocny downscaling do 4k. Więc istnieje uzasadniona obawa o duże szumy i małą dynamikę. Ponadto Nikonowskie podejście do tematu "flat profile" jest dość zabawne ;)

    co faktu nie zmienia, że bardzo cieszą te zmiany. Mimo że nie jestem ani trochę w targecie Nikona to kibicuję mocno, każdy dobry sprzęt napędza rozwój.

  20. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 09:13

    No więc właśnie, to na razie tylko specka, aparaty jeszcze nei mają finalnego firmware, więc ani jakość filmów ani szybkość AF w LV nie powinna być oceniana na razie. Zobaczymy na produkcyjnych.

  21. mancebo
    mancebo 24 sierpnia 2017, 09:15

    Kocham Cię NIKON.
    Jesteś spełnieniem moich technologicznych(foto) marzeń.

    To co serwuje nam NIKON w tym roku, jest ponad moje wyobrażenia.

    DZIĘKUJĘ !!!

  22. baron13
    baron13 24 sierpnia 2017, 09:15

    He, he, he, trudno mi się powstrzymać od komenta, że tak oto wygląda zmierzch lustrzanek :-) Co chwilę nowy model, na widok którego każdy się oblizuje :-)

  23. PDamian
    PDamian 24 sierpnia 2017, 09:18

    "The D850’s focus peaking display* makes it easier to
    confirm manual focus. ...
    * Available with Full HD and HD."

    -w 4K nie?

  24. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 09:21

    @dcs - no pewnie nie ;) Nie można mieć wszystkiego. To jest Nikona, że dali w ogóle FP to jest niewiarygodne, biorąc pod uwagę ich dotychczasowe działania na polu video.

  25. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 09:22

    @baron13 - tak dokładnie wygląda zmierzch lustrzanek. To jest najwyższy stopień ewolucji, tu w zasadzie niewiele da się poprawić. D860 będzie albo hybrydą, albo bezlustrem. Albo Nikona nie będzie.

  26. matzll
    matzll 24 sierpnia 2017, 09:23

    @baron13
    ale Ty się oblizujesz też do nowego 6D, więc Twoje reakcje o niczym nie świadczą ;)

  27. 24 sierpnia 2017, 09:25

    @mancebo
    Kocham Cię NIKON.
    Jesteś spełnieniem moich technologicznych(foto) marzeń.
    To co serwuje nam NIKON w tym roku, jest ponad moje wyobrażenia.
    DZIĘKUJĘ !!!
    ----------------------------------

    Nie dziękuj, tylko szykuj kasę.
    To będzie najlepsze podziękowanie. ;)

  28. romeczek
    romeczek 24 sierpnia 2017, 09:34

    No w końcu... Pierwsza sensowna lustrzanka do filmowania 4K.

  29. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 09:37

    Jeszcze zobaczymy, jakie są profile kolorystyczne, kodeki, rolling-shutter i w jaki spsoób jest realizowane 4K. Z pierwszych filmików wygląda,że jest nieźle, ale przecież w 5 minut wszystkiego nie przetestują...

  30. MatthiasWro
    MatthiasWro 24 sierpnia 2017, 09:41

    @sloma_p
    "To jest Nikona, że dali w ogóle FP to jest niewiarygodne, biorąc pod uwagę ich dotychczasowe działania na polu video."
    O, znowu ten mit o kiepskiej implementacji video w Nikonach. Wiadomo, do Panasoniców z serii GH czy Sony im zawsze sporo brakowało, ale od wielu lat (od premiery d800) nie ma producenta lustrzanek, który robiłby to lepiej (a z kolei biorąc pod uwagę duże sensory, to lepiej robi to już tylko Sony).
    Canon, który w Polsce jedzie na starej opinii z czasów premiery 5d ii od lat ma gorszy kodek i mniej szczegółowy obraz Full HD, za to 4k ma tylko w jednej lustrzance dla ludu (5d iv), Nikon ma w 3.

  31. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 09:43

    @MatthiasWro - to nie mit. To,że jest lepsze od Canona, to troche mało. Fiunkcji przydatnych w video było jak na lekarstwo, co z tego,że jakość była OK (choć bez szału) jak Loga niet, FP niet, zebry niet, złącz niet, slo-mo niet...

  32. ciemny
    ciemny 24 sierpnia 2017, 09:46

    Świetny ale to nie moja półka cenowa, szczególnie szkło do FF

  33. Szabla
    Szabla 24 sierpnia 2017, 09:51

    Witam Nikona w klubie 40+ i pociechy z matrycy! ;)

  34. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 09:52

    @Szabla - te 40+ to udział w rynku ;) ?

  35. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:02

    O to gdzieś umknęło: "first Nikon D-SLR to adopt a shutter counter-balancer in its shutter drive, which travels upward during each shutter release to counteract the vibration caused by the front curtain’s downward motion."

  36. mancebo
    mancebo 24 sierpnia 2017, 10:12

    @baron13 wylej to z siebie,,, czekamy.

  37. 3xN
    3xN 24 sierpnia 2017, 10:14

    Sugerowana cena: 3.799 €
    Przy parametrach D850, Canon 5D IV wypada słabo...

  38. Bahrd
    Bahrd 24 sierpnia 2017, 10:15

    Ponoć (zdaje się, że mówił też o tym na YT Jędrek z Zamku Chojnik) powiedzenie "wyzwać na ubitą ziemie" nie wynikało wcale z dobrze pojętej rycerskości, a z faktu, że na nieubitej (z wilczymi dołami) rycerz w zbroi i na ciężkim koniu nie miałby zwyczajnie szans...

    Tutaj podobnie - Canon wszedł na grząski grunt DP AF (z powodu którego ma dwa razy więcej pikseli, które trzeba upchnąć na matrycy, ogarnąć, schłodzić i odczytać), a SONY i Nikon ubili ziemię na terenie DR i śledzenia AF...

    Zobaczymy za jakiś czas, co na to rynek.


    Sloma_p & Baron13,
    Moim zdaniem, lustrzanki i bezlusterka to jak samochody z silnikami spalinowymi i elektrycznymi. Te pierwsze, po ponad stu latach, są zwyczajnie majstersztykiem techniki, pomysłowości i materiałoznawstwa. Te drugie z czasem stanieją i je wyprą - ale powoli - z większości zastosowań.

  39. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:16

    Polecam: link

    Kilka zajawek:
    "Electronic VR option available for Full HD, crops the frame slightly (unavoidable)."

    "Nikon engineers told us that they'd routinely seen the buffer clear to XQD cards in seven seconds(!)"

    "The new internal NEF-to-JPEG batch processing option is *fast*! Nikon advertised this as being "17x faster" than PC-based NEF conversion"

    "While they didn't attribute it to the BSI sensor, Nikon told us that the D850 should produce the same image quality (both JPEG and RAW) at twice the ISOs as the D810, a full-stop improvement. "

    "Nikon confirmed that the D850's sensor is entirely their own design, vs. an off-the-shelf unit from a sensor manufacturer."

    "Nikon says dynamic range will be as good or better than that of the D810, despite the higher pixel count."

  40. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:17

    @Bahrd - zgodzę się :)

  41. fotofan
    fotofan 24 sierpnia 2017, 10:17

    "Jasna matryca"
    "fotografowania w formacie RAW"

    Cóż za profesjonalny aparat opisany przez kompletnego indolenta technicznego.

    "Sprawność w każdym środowisku: dokładne zabezpieczenie obudowy przed czynnikami atmosferycznymi"

    jaka klasa szczelności? A no tak, nie podadzą by musieli by odpowiadać za wpadki ;) A nie, zaraz, w każdym środowisku. Kłamać w reklamie nie wolno. Czyli na głębokości 60m bez obudowy działa rozumiem?

  42. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:17

    Full video specs:

    4K UHD 3,840x2,160 / 30 fps @ 144Mbps
    4K UHD 3,840x2,160 / 25 fps @ 144Mbps
    4K UHD 3,840x2,160 / 24 fps @ 144Mbps
    Full HD 1,920x1,080 / 60 fps @ 48 Mbps
    Full HD 1,920x1,080 / 50 fps @ 48 Mbps
    Full HD 1,920x1,080 / 30 fps @ 24 Mbps
    Full HD 1,920x1,080 / 25 fps @ 24 Mbps
    Full HD 1,920x1,080 / 24 fps @ 24 Mbps
    HD 1,280x720 / 60 fps @ 24 Mbps
    HD 1,280x720 / 50 fps @ 24 Mbps
    Slow-motion: Full HD 1,920x1,080 30p (x4) @ 36 Mbps
    Slow-motion: Full HD 1,920x1,080 25p (x4) @ 36 Mbps
    Slow-motion: Full HD 1,920x1,080 24p (x5) @ 29 Mbps

    Nieźle ;)

  43. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:19

    200,000 cycle shutter

  44. kabu
    kabu 24 sierpnia 2017, 10:20

    Wow! nieźle Nikon. Zaraz Kanoniery z zazdrości będą ironizować o akcjach serwisowych i ich niezniszczalnych kanonach, które z każdym kolejnym coraz bardziej upośledzone i droższe.

  45. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:21

    @fotofan - też zwróciłem uwagę na tą jasną matrycę i jeszcze parę kwiatków. Może wzięli to z żargonu kamerunów, że "kamera jest jasna" :D

  46. maggotsic
    maggotsic 24 sierpnia 2017, 10:34

    Canon jest wciąż w tyle za Nikonem jeśli chodzi o puchy jakie ostatnio pojawiły się na rynku. Jedynie 1DX II trzyma poziom, a 5D IV jest trochę za drogi w stosunku do tego co oferuje. O 6D II nie ma sensu pisać, bo są już testy i Canon strzelił sobie w kolano.
    Siedzę w tym systemie kilka lat i zmieniać go nie będę, ale wkurza mnie to co robi ta firma. Same szkła, to jednak trochę za mało, a puchy kastrują z tego i owego, byle sprzedać najdroższe produkty, które mają co trzeba. Oby ich kolejne dziecko, czyli 7D III, był już modelem kompletnym i za rozsądne pieniądze. Filmowanie w 4K, to już standard, a matryce rodem z 2011 roku pora w końcu zastąpić (1DX II i 5D IV mają nowe, a 6D II już nie...).

  47. zbytek3
    zbytek3 24 sierpnia 2017, 10:36

    Jestem pod wrazeniem - w stosunku do mojego starego malo uzywanego d800 - wielki postep...

  48. MatthiasWro
    MatthiasWro 24 sierpnia 2017, 10:37

    @sloma
    mój d750 ma zebrę, z tego co wiem to d610 też już miał, do tego od bodajże d600/d800 był płaski profil pod video, no i slo mo 60 kl/s, taki Canon nawet tego do niedawna nie miał :-)
    Zresztą, co było to było, d850 wygląda na absolutnie najlepszą lustrzankę do filmowania, jeżeli nie będzie jakiejś ukrytej wady wieku dziecięcego, to będzie to jeden z lepszy aparatów do filmowania w ogóle, w zasadzie tylko Sony A7r ii można traktować jako realną konkurencję. Oczywiście na ostateczne oceny trzeba poczekać na testy.

  49. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:39

    @MatthiasWro - a to widzisz, nie wiedziałem, ze D750 miał zebrę ;) Ten płaski profil to taki troche żart, z Logiem to nie ma nic wspólnego, 60fps to też takie średnie slo-mo - jak napisałem, do Canona nie trzeba porównywać, tylko do liderów, a tu jednak brakowało sporo. Zapominasz o A7S II ;)

  50. michasacuer
    michasacuer 24 sierpnia 2017, 10:40

    9fps? To chyba nie ma co liczyć na sensownego następcę D750 z mniejszą ilością mpx :/ Chyba, że zamkną jakieś D760 w tak samo nieergonomiczną obudowę jak d750, dadzą trochę lepsze iso, z jedną klatkę więcej i będzie git :D

  51. PDamian
    PDamian 24 sierpnia 2017, 10:42


    Ciekawe jaki będzie realny zysk z matrycy BSI.

  52. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:45

    @dcs - Nikon twierdzi, że jeśli chodzi o jakość obrazowania to żaden, bo piksele duże, natomiast mogli inaczej ułożyć ścieżki, więc na BSI zyskali szybkość.

  53. matzll
    matzll 24 sierpnia 2017, 10:47

    @sloma_p

    "4K UHD 3,840x2,160 / 30 fps @ 144Mbps
    4K UHD 3,840x2,160 / 25 fps @ 144Mbps
    4K UHD 3,840x2,160 / 24 fps @ 144Mbps
    Full HD 1,920x1,080 / 60 fps @ 48 Mbps
    Full HD 1,920x1,080 / 50 fps @ 48 Mbps
    Full HD 1,920x1,080 / 30 fps @ 24 Mbps
    Full HD 1,920x1,080 / 25 fps @ 24 Mbps
    Full HD 1,920x1,080 / 24 fps @ 24 Mbps
    HD 1,280x720 / 60 fps @ 24 Mbps
    HD 1,280x720 / 50 fps @ 24 Mbps
    Slow-motion: Full HD 1,920x1,080 30p (x4) @ 36 Mbps
    Slow-motion: Full HD 1,920x1,080 25p (x4) @ 36 Mbps
    Slow-motion: Full HD 1,920x1,080 24p (x5) @ 29 Mbps "

    No to szaleństwa ze slow-mo nie będzie przy takim bitrate... Ale 144mbps w 4k brzmi obiecująco.

  54. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:50

    Zależy jaki kodek, ale no szału nie ma, choć jest przyzwoicie. Chciałem tylko przypomnieć, że Canon C200 ma w FHD 35Mbps :) A C100 24 - także ten ;)

  55. fotofan
    fotofan 24 sierpnia 2017, 10:54

    Studził bym optymizm. Na wejście w segment wideo z przytupem chyba trochę za późno ale trzymam kciuki. Cena na poziomie 15-16 tys + "korpus niespodzianka", tradycyjnie u nikona na wejściu - tego się podziewajmy. Po opadnięciu zachwytów i tak okaże się, że D750 jest aparatem rozsądniejszym dla większości. Będzie jak z D810 i z 5Ds i R. "Po co ja to kupiłem, weź to Pan".
    Oczywiście statystyki nabije kilka nieogarniętych amatorek które kupią "najlepszy aparata na rynku by niczego nie brakowało gdyż fotografują wszystko i tak doradził znajomy profi fotograf" i do tego 50/1.8 bo to najlepszy obiektyw. Akurat panowie są w tym względzie rozsądniejsi ;)

    W Canonach migawki wytrzymują po 300-600 tys bez łaski opisywania tego w katalogu.

    "O 6D II nie ma sensu pisać, bo są już testy i Canon strzelił sobie w kolano. "

    A wiesz to dziwne, bo aparat sprzedaje się bardzo dobrze i klienci chwalą stukając się w głowę na to co piszą w internetach. Sami też testowaliśmy i co prawda zachwytu nie ma ale jest solidnie.

  56. zbytek3
    zbytek3 24 sierpnia 2017, 10:54

    Jakie sa parametry HDMI niekopresowanego?

  57. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:56

    @zbytek - nie widziałem nigdzie, tylko że jest 4:2:2.

  58. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 10:58

    @fotofan - ale Nikon sam sobie zdaje z tego sprawę, podkreślają, że to głównie aparat do zdjęć, a w video dodali rozszerzone funkcje dla fotografów, którzy musza też tworzyć multimedia. Nie promują tego jak kamery. Co do tego,że dla wielu D750 będzie lepszym wyborem, to się zgodzę.

  59. thorgal
    thorgal 24 sierpnia 2017, 11:33

    I had a dream...

    Nikon D850 + Nikkor 105mm f/1.4E...

  60. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 11:35

    To żaden drim, tylko 25 koła ;)

  61. thorgal
    thorgal 24 sierpnia 2017, 11:43

    hahaha :)))))

  62. Bahrd
    Bahrd 24 sierpnia 2017, 11:44

    Kabu, Kanoniery dziękują Nikonowi za super puszkę, życzą braku akcji serwisowych i (trochę przewrotnie, bo firmy żyją ze sprzedaży, a nie tylko z chwały) żeby sprzęt był przez lata niezawodny.

    W nadziei, że Canon będzie musiał się bardziej postarać - i w końcu "wszystkomający" EOS 3D (z Eye-Control AF) wypuścić!

  63. Bahrd
    Bahrd 24 sierpnia 2017, 11:45

    sloma_p
    "To żaden drim, tylko 25 koła ;)"

    :D :D :D

  64. PDamian
    PDamian 24 sierpnia 2017, 11:58

    Nikon D850
    Rozdzielczość: 45mpix
    Zdjęcia seryjne: 7 kl/s (9 kl/s z gripem)
    w serii bez gripa: 51 RAW (170 RAW 12-bit)

    Canon 5D IV
    Rozdzielczość: 30mpix
    Zdjęcia seryjne: 7 kl/s
    w serii: 21 RAW

    Canon 5DS R
    Rozdzielczość: 50mpix
    Zdjęcia seryjne: 5 kl/s
    w serii: 14 RAW

  65. thorgal
    thorgal 24 sierpnia 2017, 11:59

    Kilka sampli na japońskiej stronie Nikona:

    link

  66. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 12:07

    @dcs - no właśnie...Ja tylko dodam, że jak ktoś robi seriami wypełniającymi 51 zdjęciowy bufor (a podobno z szybkimi XQD ten bufor to ok. 80 fotek...), to trzaskanie w 14 bitach chyba nie jest potrzebne...

  67. druid
    druid 24 sierpnia 2017, 12:31

    Pięknie. Jeszcze tylko następca D750 z 4K i Canon będzie w niezłej D.

  68. wzrokowiec
    wzrokowiec 24 sierpnia 2017, 12:39

    "Znajdź trzy różnice" w wyglądzie między D850 a D500!

    Poza napisami "D850" i "FX" to rzeczywiście są bardzo podobne!

  69. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 12:42

    D500 ma nieco mniejszą obudowę pryzmatu (zrozumiałe) - gdzieś na NR było porównanie jako gif zrobione.

  70. corckie
    corckie 24 sierpnia 2017, 13:30

    Wow, na papierze wygląda obłędnie. Nie powiem, ślinka mi pociekła. Trzeba zbierać dutki :)

    Szkoda jedynie, że wideo 120fps jest od razu zapisywane w 30fps, trochę to bez sensu i komplikuje niepotrzebnie późniejszy montaż, no ale fajnie, że w ogóle jest :)

  71. michal_lodz
    michal_lodz 24 sierpnia 2017, 13:35

    Z czystej ciekawości zapytam matryca jest od Sony czy innego dostawcy? A sam aparat robi mega pozytywne wrażenie kto wie może będzie motywacja zmiany d750.

  72. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 13:40

    @michal_lodz - ponoć projekt własny Nikona, kto produkuje nie wiadomo. Ale z tymi matrycami to jest tak, że nawet Sony Imaging ma swoje tecnhologie, a Sony Smi swoje i niekoniecznie made by Sony oznacza te same, albo podobne sensory ;)

  73. thorgal
    thorgal 24 sierpnia 2017, 13:42

    Właściwie to posiadacze D800/810 i D500 mogą sprzedać oba i kupić D850 :)

    W DX to D850 będzie miał jakieś 20MP.

  74. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 13:43

    Sony Semi miało być ;)

  75. Jonny
    Jonny 24 sierpnia 2017, 14:08

    @thorgal

    D500 nadal będzie służył za telekonwerter, ale jak tylko ceny spadną, to faktycznie D810 pójdzie do wymiany na tę nowość.

  76. wzrokowiec
    wzrokowiec 24 sierpnia 2017, 14:10

    @thorgal

    D850 ma chyba jednak gorszy wizjer od D500.
    W trybie DX oczywiście :)

  77. Cichy
    Cichy 24 sierpnia 2017, 14:16

    Ale AF na Live View wolny jak wół ... :/

  78. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 14:24

    @Cichy - a to nie wiaodmo jeszcze, bo są sprzeczne doniesienia. Już widziałem jakiś filmik, gdzie Pani podnieconym głosem chwalił szybkość AF w LV. Pewnie też sporo zalezy od szkła...

  79. wzrokowiec
    wzrokowiec 24 sierpnia 2017, 14:29

    @Cichy
    @sloma_p

    Np. w D500 w trybie LV kiedy używam przycisku AF-on, to ustawia ostrość niezbyt szybko, ale kiedy puknę palcem na ekranie, to ostrzy błyskawicznie...

  80. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 14:34

    No właśnie ona używała touch AF i było to bardzo szybkie.

  81. focjusz
    focjusz 24 sierpnia 2017, 15:11

    @thorgal Faktycznie te 20Mpix w DX to trochę zabija D500.
    Dla klientów dobrze ale dla Nikona niekoniecznie - pewnie dlatego Canon tak konsekwentnie kastruje swoje puszki z różnych rzeczy.

    Do tego cena (w USA) jest bardzo dobra.

  82. mkol
    mkol 24 sierpnia 2017, 16:19

    No to trudno nie zadać pytania "Kto za Sony A9 a kto z Nikonem D850?" :)

  83. PDamian
    PDamian 24 sierpnia 2017, 16:22

    Co za różnica, jak i tak większość kupi 6D Mark II.
    : D

  84. jacq
    jacq 24 sierpnia 2017, 16:27

    ciekawe czy nowa zabawka będzie wolna od żwiru:)

  85. espresso
    espresso 24 sierpnia 2017, 16:35

    @mkol,
    "No to trudno nie zadać pytania "Kto za Sony A9 a kto z Nikonem D850?" :)"

    Ktokolwiek sobie zada takie pytanie???
    Chyba że ładna blondynka (przepraszam panie) która pamięta z dzieciństwa TV w pokoju bogatego dziadka, albo pierwszego jostycka....

  86. Szabla
    Szabla 24 sierpnia 2017, 16:51

    Pytanie bez sensu. Inne grupy docelowe. Właściwe to A7RIII vs D850 ;)

  87. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 24 sierpnia 2017, 17:04

    @Szabla
    "Pytanie bez sensu. Inne grupy docelowe. Właściwe to A7RIII vs D850 ;)"
    Myślę, że z 70-80% ludzi którzy kupią D850 kupią je do przyrodu/spoterki czy sportu. Więc nie ośmieszaj się zarówno A9 jak i A7RIII ;)

  88. baron13
    baron13 24 sierpnia 2017, 17:12

    Jeśli już coś, to 6m2. Powód prosty, zmiana systemu, w moim przypadku raczej wejście w drugi system równolegle wymaga pensji prezesa banku i to nie wiem, czy trzeba by założyć jakiejś piramidy finansowej. Ok, może korpus podniesie moje szanse różnych sytuacjach, ale nim dorobiłbym się odpowiedniego kompletu obiektywów, to Cwanon coś wypuści, a różnice pomiędzy tym co jest, a nowym Nikonem objawią się głównie w trudnych warunkach, czyli czasami. Cokolwiek więcej da się powiedzieć po testach. Pozwolę sobie jeszcze raz przypomnieć, że gdy wybuchła dyskusja o 4K, to nikt nie zaprezentował swojego filmu. Ok fajnie, ze jest, ale to ozdoba. Sprawa zasadnicza, to szumy na wysokim iso. A tu jeszcze wiemy niewiele.

  89. Szabla
    Szabla 24 sierpnia 2017, 17:20

    @Posłaniecprawdy: dorośnij.

  90. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 24 sierpnia 2017, 17:22

    @Szabla
    Czyżby brakło argumentów merytorycznych i musisz ratować się buractwem?

  91. Didżejs
    Didżejs 24 sierpnia 2017, 18:17

    Migawka 1/4000 s !?

  92. Jonny
    Jonny 24 sierpnia 2017, 18:18

    @Szabla - co by nie gadać, to specyfikacyjnie D850 jest wqrviająco dobry. :)))

  93. Jonny
    Jonny 24 sierpnia 2017, 18:20

    @Didżejs

    link

  94. Szabla
    Szabla 24 sierpnia 2017, 18:37

    @Jonny: względem dwuletniego A7RM2 - z pewnością.
    @ Posłaniecprawdy: żaden z Ciebie posłaniec prawdy, więc daj sobie spokój.

  95. PDamian
    PDamian 24 sierpnia 2017, 19:09

    Oo...
    szabla, która mówi!
    ;)

    [a przynajmniej pisze]

  96. Jonny
    Jonny 24 sierpnia 2017, 19:33

    @Szabla
    "@Jonny: względem dwuletniego A7RM2 - z pewnością."

    No to teraz czas na odpowiedź Sony.

  97. mkol
    mkol 24 sierpnia 2017, 19:48

    @Szabla "Pytanie bez sensu. Inne grupy docelowe. Właściwe to A7RIII vs D850"
    A to się dopytam, A7RIII już wyszło / zostało zaprezentowane czy coś przeoczyłem? :)

  98. karp1225
    karp1225 24 sierpnia 2017, 20:48

    Szabla - A Ty w ogóle robisz zdjęcia ? czy zajmujesz się tylko trolowaniem i reklamowaniem Sony ?

  99. 24 sierpnia 2017, 21:03

    Nikon wykonał rzut na taśmę! na 100-lecie, będą żyli!
    Trzeba rozbić świnkę, sprzedać wszystkie xxujopląty i zamawiać :)

  100. Bahrd
    Bahrd 24 sierpnia 2017, 21:07

    Piszą, że policzyli i wyszło im DR jak w D810: link
    To dobrze, czy źle?

  101. sloma_p
    sloma_p 24 sierpnia 2017, 21:44

    @Bahrd - barszo dobrze. 9Mpux wiecej i ta sama, w zaasadzue najlepsza na rynku DR. Zgadza się również z tym co zapowiadał Nikon.

  102. Jonny
    Jonny 24 sierpnia 2017, 22:38

    Na razie wygląda to tak sobie: link

    Choć to tylko przymiarki do wykresu.

  103. Didżejs
    Didżejs 24 sierpnia 2017, 22:42

    @Jonny
    OK - to co za dane w linku z parametrami na Optyczne.pl ?

  104. Jonny
    Jonny 24 sierpnia 2017, 22:45

    @Didżejs

    Nie zwracaj na nich uwagi. :)))

  105. Szabla
    Szabla 24 sierpnia 2017, 22:52

    @karp1225: robiłem, gdy siadałeś na nocnik :)

  106. druid
    druid 24 sierpnia 2017, 23:26

    @karp1225

    Szabla chyba głównie zajmuje się kompromitowaniem i szarganiem reputacji Sony. Bo jakoś nie chciałbym aby moje pieniądze wydane na sprzęt S szły na wypłaty ludzi o takim poziomie ;)

  107. zbytek3
    zbytek3 25 sierpnia 2017, 10:16

    W bazie optyczne sa bledy- w specyfikacji migawka ma czas 1/8000 a nie 1/4000 oraz czas x powinno byc 1/250 - poprawcie

  108. yahooo8
    yahooo8 25 sierpnia 2017, 11:28

    @Posłaniecprawdy
    Do sportu ? Zdecydowanie do sportu nie d850 :) To typowo studyjny i krajobrazowo przyrodniczy obiektyw.
    Wyobrażam sobie jak ktoś trzaska tysiące fotek na meczu na 46 mln px :)
    Do sportu D5 albo d500 który sobie super z tym radzi. Nawet d750 do sportu ekstra ale nie serie 800 :)

  109. matzll
    matzll 25 sierpnia 2017, 11:40

    @yahooo8
    "Do sportu D5 albo d500 który sobie super z tym radzi. Nawet d750 do sportu ekstra ale nie serie 800 :)"

    D850 w trybie DX ma 20mpix, i bufor na 200 RAWów 14 bitowych. W czym D750 będzie lepszy?
    A jak potrzeba to możesz się przełączyć na 46mpix dwoma kliknięciami.

  110. sloma_p
    sloma_p 25 sierpnia 2017, 12:00

    @matzll - od D850 w trybie DX to wizjer będzie lepszy w D750 - choć oczywiście pisanie, że D750 bedzie lepszy to bzdety - co komuś szkodzi robić RAWy na jedną karte i JPEGi na drugą - do sportu to jak znalazł, i tak ustawiamy w puszce wszystko pod JPEGa, bo tak wygodniej, a RAW zostaje jako dupochron, "jakbyco"...

  111. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 sierpnia 2017, 12:17

    Optyczni, poprawcie migawkę w specyfikacji D850 !!!

  112. thorgal
    thorgal 25 sierpnia 2017, 12:57

    10 lat po premierze D3. Ale ten czas leci...

  113. Heimo
    Heimo 25 sierpnia 2017, 13:33

    Podoba mi się jak w parach napadacie na Szablę. Jeden robi za chama, drugi za lorda. Pierwszy zaczepia a gdy Szabla się odgryzie drugi gani i pisze listy do Sony :-) Gdzie to ja ostatnio widziałem, chyba jakiś pan minister i pani profesor prawa tak działają...

  114. wzrokowiec
    wzrokowiec 25 sierpnia 2017, 13:34

    Szabla i Rafiki też bronią się w parach ;-)

  115. corckie
    corckie 25 sierpnia 2017, 13:58

    PhotonsToPhotos można olać, wystarczy zobaczyć ich test D5. Kompletnie niefizyczne i nierealne wartości, więc pewnie z D850 są równie wiarygodne.

  116. SKkamil
    SKkamil 25 sierpnia 2017, 14:15

    Heimo
    Bo podobno w sporcie i sztuce działa zasada " bij mistrza " ; z braku laku bij kogo popadnie ;..żarty ;

  117. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 25 sierpnia 2017, 14:52

    @yahooo8
    Uwielbiam jak ktoś nie mający pojęcia o danej tematyce próbuje mnie pouczać ;)
    Przekopiuje to co pisałem na nikoniarzach:

    "Mi zarówno w D4(16) jak i w D750(24) brakuje rozdzielczości do sportu. Dążę do tego, aby po resizie do 3240/3500 px na dłuższym boku mieć idealnie ostry i odszumiony obraz, coś w stylu np:
    link
    czy
    link

    Przy obecnych body da się, pod trzema warunkami:
    1.) Ostrość jest idealnie trafiona.
    2.) Zdjęcie praktycznie nie jest kadrowane.
    3.) ISO nie przekracza 400-800.
    Tak jak 1 punkt jest niezmienny dla wszystkich matryc, tak przy kadrowaniu/wyższym ISO(okolice 1600-3200) na matrycach 16-24 MPix już zwyczajnie brakuje detalu, D850 powinien tutaj pozwolić na to, na co nie pozwoli D4, D750 czy nawet D5. "

    Jeżeli chodzi o kwestie ilości danych to przy obecnym wokrflowie nie miałbym problem ze słaniem bezpośrednio ze stadionu zdjęć z RAW'ów z matrycy nawet 80 czy 100 Mpix.

    @matzll
    W internecie pełno ludzi powtarza bzdury, że DX jest lepsze to sportu od FX(pomijając jakieś przypadku typu Canon 1Ds vs Nikon D500), ale są to tylko i wyłącznie bzdury, które nie powinny być powtarzane.

  118. matzll
    matzll 25 sierpnia 2017, 15:14

    @Posłaniecprawdy
    "W internecie pełno ludzi powtarza bzdury, że DX jest lepsze to sportu od FX(pomijając jakieś przypadku typu Canon 1Ds vs Nikon D500), ale są to tylko i wyłącznie bzdury, które nie powinny być powtarzane."

    W internecie jest wiele bzdur, które nei powinny być powtarzane. Sam uważam, że jedyne w czym lepsze jest aps-c to filmowanie. Nie rozumiem jednak, czemu piszesz to do mnie ;)

  119. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 25 sierpnia 2017, 15:30

    Bo z twojego wpisu wynikało jakbyś sugerował użycie D850 do sportu w trybie DX ;)

  120. matzll
    matzll 25 sierpnia 2017, 16:33

    nie, to było tylko odniesienie do sugestii, że D5, D500 i nawet D750 są lepsze do sportu. Dla mnie nawet te 51 rawów w serii, jakie oferuje D850 w najwyższej rozdzielczości to wystarczająco. NIe sugeruję zatem korzystania z DX, nadmieniam jedynie, że można.

  121. Pokoradlasztuki
    Pokoradlasztuki 25 sierpnia 2017, 17:44

    yahooo8
    25 sierpnia 2017, 11:28 

    @Posłaniecprawdy
    Do sportu ? Zdecydowanie do sportu nie d850 :) To typowo studyjny i krajobrazowo przyrodniczy obiektyw.
    Wyobrażam sobie jak ktoś trzaska tysiące fotek na meczu na 46 mln px :)
    ----------------------------------------------

    jest jakas ustawa , ktora zabrania fotografowania tematyki sportowej w 46 mpx?

    Aparat przelicza te 46 mpx szybciej niz przed kilkunastu laty aparaty 10 mpx.

  122. Jonny
    Jonny 25 sierpnia 2017, 18:08

    Większa rozdzielczość daje wręcz zupełną swobodę, kiedy w postprocesie można wyciąć dowolnego cropa.

  123. leon1212
    leon1212 25 sierpnia 2017, 20:14

    @Posłaniecprawdy
    "...Jeżeli chodzi o kwestie ilości danych to przy obecnym wokrflowie nie miałbym problem ze słaniem bezpośrednio ze stadionu zdjęć z RAW'ów z matrycy nawet 80 czy 100 Mpix…"
    Chyba jednak nie bardzo masz pojęcie o czym piszesz. Na co dzień wysyłasz zdjęcia z różnym miejsc do jakiejś agencji, że spytam? Czy to Twoja własna teoria?

  124. Posłaniecprawdy
    Posłaniecprawdy 25 sierpnia 2017, 22:58

    @leon1212
    Tak, wysyłam zdjęcia z różnych miejsce, celowo też napisałem o zdjęciach typowo sportowych, bo przy reportażu 36 Mpix by mnie już zupełnie zawaliło.
    P.S.Zelber z nikoniarzy tutaj ;)

  125. Betelgeuse
    Betelgeuse 30 sierpnia 2017, 10:06

    Polcy i Polki! Rodacy!
    Tylko teraz, tylko w naszym pięknym kraju...

    Jeneralne zastępstwo B&HPhotoVideo sklep Cyfrowe pl w specyalnej cenie 18 999 polskich zlotych Nikona D850 sprzeda.
    Dom spedycyjny Cyfrowe posiada także w swojej ofercie pierwszorzędny skład wyrobów fotograficznych i filmowych. Wszystkie towary po cenach nad wyraz skromnych.

  126. Tharon
    Tharon 30 sierpnia 2017, 12:34

    @Betelgeuse
    Już zmienili cenę: 16 999 zł
    link

  127. karolt
    karolt 31 sierpnia 2017, 09:12

    Jeśli z cashbackiem zejdą do 15k, to biorę dwa i jestem ustawiony na kilka-kilkanaście lat w kwestii body. Nie porzucając jednocyfrowego body.

  128. Piter
    Piter 31 sierpnia 2017, 22:14

    Wyłączając Adroida i iOS, WiFi dostaniecie dopiero dokupując WT7 - ok 4500 PLN

  129. HiPhoto
    HiPhoto 2 września 2017, 11:50

    Ochy, achy, a GPS wciąż na sznurku. W aparacie "krajobrazowym". :P

  130. Didżejs
    Didżejs 20 września 2017, 21:03

    "Optyczni" poprawcie dane w specyfikacji: mikrofon stereo, migawka 1/8000 sek.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.