Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony prezentuje trzy nowe kamery

Sony prezentuje trzy nowe kamery
15 września
2017 10:10

Sony zaprezentowało dziś 3 nowe kamery. Wszystkie umożliwiają nagrywanie obrazu HDR w jakości 4K oraz posiadają 273 fazowe punkty AF.

Informacja prasowa

Sony ogłasza trzy nowe kamery wyróżniające się zdumiewającą wydajnością systemu automatycznego ustawiania ostrości z 273 polami AF z detekcją fazy oraz nagrywaniem obrazu 4K HDR

Sony prezentuje trzy nowe kamery

Nowe kamery XDCAM® PXW-Z90, NXCAM® HXR-NX80 oraz Handycam® FDR-AX700, wyposażone w warstwowy przetwornik Exmor RSTM typu 1,0", umożliwiają optymalny wybór zarówno użytkownikom profesjonalnym, jak i pasjonatom

Firma Sony poinformowała o wprowadzeniu do oferty trzech nowych kamer 4K HDR¹: XDCAM® PXW-Z90, NXCAM ®HXR-NX80 oraz Handycam® FDR-AX700. Są one wyposażone w system Fast Hybrid AF, który gwarantuje szybkie i niezawodne automatyczne ustawianie ostrości, a w połączeniu z warstwowym przetwornikiem obrazu Exmor RS CMOS typu 1,0" zapewnia nadzwyczajną klarowność obrazów i pozwala na użycie szeregu funkcji. Wszystkie trzy modele są zgodne z systemem organizacji pracy „Instant HDR” (High Dynamic Range — duży zakres dynamiczny). Jest on przeznaczony do wielu zastosowań i pozwala uzyskać fantastyczne materiały HDR przy minimalnym nakładzie pracy w postprodukcji.

System Fast Hybrid AF zapewnia dużą dokładność ustawiania i śledzenia ostrości w czasie filmowania. Jest to zasługa 273 pól AF z detekcją fazy pokrywających około 84% kadru, gęstego rozmieszczenia pól i nowo opracowanego algorytmu automatycznego ustawiania ostrości. Łatwość precyzyjnego nastawiania ostrości ma szczególne znaczenie przy nagrywaniu filmów 4K[i]. Identyfikację obszaru, na który w czasie nagrywania filmu jest nastawiona ostrość, umożliwia wygląd pól AF z detekcją fazy. Nowe kamery są wyposażone w wizjer OLED o dużej rozdzielczości (OLED typu 0,39", 2,359 mln pikseli) oraz duży, 3,5-calowy ekran LCD (1,555 mln pikseli), którego zaawansowane funkcje dotykowe pozwalają szybko przestawiać ostrość z jednego obiektu na inny. Użytkownik może również skonfigurować takie ustawienia, jak szybkość napędu systemu AF, zakres głębi przy śledzeniu czy czułość przełączania obiektu, dostosowując je do różnych tematów i stylów zdjęć.

Sony prezentuje trzy nowe kamery

Nowe kamey obsługują nagrywanie materiału 4K HDR¹ w formacie HLG (Hybrid Log-Gamma) i pozwalają korzystać z systemu organizacji pracy „Instant HDR”. Dla użytkownika oznacza to mniejszy nakład pracy w postprodukcji i możliwość uzyskania obrazu HDR o wysokiej jakości bez korekcji kolorów, podczas gdy normalnie wymagana jest do tego specjalistyczna wiedza i umiejętności. Uniwersalność przy filmowaniu to również zasługa następujących kluczowych technologii:

Nagrywanie obrazu 4K² z odczytem wszystkich pikseli bez łączenia ich w grupy, we współpracy z udoskonalonym procesorem obrazu BIONZ X™ Zapis obrazu do wyświetlenia w silnie zwolnionym tempie[ii] z szybkością do 960 kl./s[iii] — największą w branży w kategorii kamer kompaktowych — oraz nagrywanie obrazu Full HD w zwolnionym i przyspieszonym tempie[iv], z szybkością do 120 kl./s[v] Możliwość wyboru ustawień S-Log3 / S-Gamut3 dla użytkowników, którzy chcą samodzielnie kształtować wygląd obrazu. Szerokokątny (29 mm[vi]) obiektyw zmiennoogniskowy ZEISS® Vario-Sonnar T* z zoomem optycznym 12x i funkcją Clear Image Zoom 18x[vii] Mniejsze niż w konwencjonalnych modelach zniekształcenia obrazu powodowane przez liniowy przebieg migawki przy filmowania obiektów w ruchu Kamery są wyposażone w dwa gniazda na kartę pamięci. Dają one możliwość użycia takich funkcji, jak nagrywanie plików proxy, nagrywanie naprzemienne i równoczesny zapis kopii zapasowej. Pracę z wieloma kamerami ułatwia kod czasowy (TC) oraz bity użytkownika (UB).Funkcjonalność wszystkich trzech modeli zwiększają gniazda REMOTE, stopka Multi Interface oraz gniazdo HDMI typu A.

Jesteśmy głęboko przekonani, że warto umożliwiać nazym klientom tworzenie niezwykłych opowieści: zarówno dziennikarzom relacjonującym z terenu ważne wydarzenia, jak i wolnym strzelcom, pracującym pod presją czasu nad materiałem zdjęciowym dla dużej firmy — wyjaśnia James Leach, menedżer ds. marketingu produktu na rynku europejskim w Sony Professional Solutions Europe. Dokładnie taką możliwość dają nasze nowe, miniaturowe kamery. Maksymalnie ułatwiają one ustawianie ostrości na żądany obiekt w kadrze i usprawniają proces postprodukcji, dzięki czemu użytkownik może się skupić na tym, co najważniejsze: opowiadaniu.

Modele XDCAM® PXW-Z90 i NXCAM® HXR-NX80 są dodatkowo wyposażone w dwa wejścia audio XLR i demontowalny uchwyt . Współpracują także z aplikacją smartfonową Content Browser Mobile, która pozwala podglądać obraz przez Wi-Fi®, zdalnie sterować kamerą i bezprzewodowo synchronizować kody czasowe[viii] w wielu kamerach.

Model PXW-Z90 ma ponadto szereg funkcji przeznaczonych do zastosowań studyjnych i telewizyjnych. Należą do nich: zapis w formacie XAVC®, pozwalający uzyskać wysoką jakość obrazu w formacie 4:2:2 10 bitów (HD) i 4:2:0 8 bitów (QFHD), oraz w tradycyjnym formacie studyjnym MPEG2HD9; gniazdo 3G SDI do podłączania obecnego sprzętu studyjnego; funkcje sieciowe do zastosowań reporterskich, w tym zgodność z XDCAM® air, opartej na koncepcji chmury, abonamentowej platformie ENG firmy Sony.

Sony prezentuje trzy nowe kamery

Modele NXCAM® HXR-NX80 i Handycam® FDR-AX700 obsługują format XAVC S®[ix]: rozszerzenie formatu XAVC przeznaczone do urządzeń powszechnego użytku i pozwalające na zapis filmów 4K2 w wysokiej rozdzielczości.

Modele XDCAM® PXW-Z90 oraz NXCAM® HXR-NX80 będą do nabycia w grudniu. Sprzedaż kamery Handycam® FDR-AX700 rozpocznie się w październiku. Więcej informacji o firmie Sony można uzyskać, odwiedzając stronę www.pro.sony.eu lub stanowisko 13.A10 na targach IBC 2017.

[i] 3840 x 2160 pikseli
[ii] Nie jest możliwe nagrywanie w rozdzielczości 4K. Nie można nagrywać dźwięku.Wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej.
[iii] 960 kl./s w systemie NTSC, 1000 kl./s w systemie PAL
[iv] Nie można nagrywać dźwięku. Wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC UHS-I (U3)
[v] 120 kl./s w systemie NTSC, 100 kl./s w systemie PAL
[vi] W przeliczeniu na format 35 mm
[vii] 18x (4K), 24x (HD)
[viii] Wymagane są oddzielne licencje
[ix] Do nagrywania filmów w formacie XAVC S wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania przy przepływności 100 Mb/s wymagana jest karta pamięci SDHC/SDXC UHS-I (U3).

Sony Corporation jest czołowym producentem sprzętu audio, wideo, fotograficznego, rozrywkowego, telekomunikacyjnego i informatycznego oraz podzespołów elektronicznych przeznaczonych na rynek masowy i dla odbiorców profesjonalnych. Działalność w segmentach muzyki, filmu, rozrywki komputerowej i Internetu zapewnia Sony wyjątkową pozycję: światowego lidera w branży elektronicznej i rozrywkowej. Skonsolidowany obrót Sony w roku obrachunkowym, który zakończył się 31 marca 2017, wyniósł w przybliżeniu 76 miliardów dolarów USA. Ogólnoświatowa strona www Sony: http://www.sony.net.


Komentarze czytelników (17)
  1. sloma_p
    sloma_p 15 września 2017, 11:21

    No spoko, a jakie to konkretnie matryce? Znowu 20Mpix? Bo jeśli tak, to Canon z dedykowaną matryca video w nowych XFach je tu pozamiata, pytanie, jak z ceną...

  2. sloma_p
    sloma_p 15 września 2017, 11:24

    OK, mają matryce 14,2 Mpix, szkła 2.8 do 4.5.

  3. Lianna
    Lianna 15 września 2017, 12:26

    Nie myślałam, że to napiszę, ale i tak pozamiatane, bo te kamery nadal nie mają zapisu 4k50, przynajmniej według
    link
    ale to chyba niestety prawda, bo cena niezmieniona; no i podobnie z nowym RX10.
    Szkoda.

  4. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 15 września 2017, 13:10

    Na wesela się nie nadają - za małe.

  5. ad1216
    ad1216 15 września 2017, 14:04

    słoma_p: matryce nowych kamer Canona mają niewiele ponad 8 mln. efektywnych pikseli, czyli w sam raz tyle ile potrzeba do 4k :)

  6. mate
    mate 15 września 2017, 14:19

    @ad1216
    Bo te Soniacze rejestrują materiał 5K i robią skalowanie do 4K, stąd 14 mpix.

  7. noob
    noob 15 września 2017, 14:49

    @MaciekKwarciak no to jest mocne, można sobie kupić kilka GoPro, przylepić tu i tam, prawie całe wesele z materiału z nich wyciągniętego sklecić, a resztę z jakiejś calowej małpki, ale jak nie będzie głównej kamery pokazowej, wyglądającej jak dmuchany delfin na ramieniu plażowicza w Tunezji, to pozamiatane, do widzenia panu! :D

  8. ***s***
    ***s*** 15 września 2017, 23:01

    sloma_p 15 września 2017, 11:21 ...., a jakie to konkretnie matryce? Znowu 20Mpix?

    Jakie to ma znaczenie skoro przelicza ze wszystkich pixeli?

  9. ***s***
    ***s*** 15 września 2017, 23:10

    Brak 4k/60p to taka dosc powazna porazka. Pierwszy raz canon ma 60p a sony nie. Ciekawe czemu? Czy to przez brak gotowego kodeka 265? Bo przeciez matryce sa bardzo szybkie. Chyba ze to przeskalowywanie z 5k do 4k w 60p jest zbyt duzym obciazeniem dla procka?

  10. sloma_p
    sloma_p 16 września 2017, 00:49

    Znaczenie ma takie, że sensele w tych 20Mpixach są malutkie, a w Canonowskich duże. To robi różnicę.

    @ad1216 - no właśnie o tym pisałem, że Canon je może pozamiatać jakością w ciemnych warunkach, choć te 400/405 to bardziej przypominają XA35 niż XF300/305 ;)

  11. Szabla
    Szabla 16 września 2017, 17:06

    To różne klasy sprzętu. Cena kamery XF400 to 3000$, podczas gdy AX700 - 1900$

  12. ***s***
    ***s*** 16 września 2017, 18:05

    sloma_p Znaczenie ma takie, że sensele w tych 20Mpixach są malutkie, a w Canonowskich duże. To robi różnicę.


    No nie wiem. Robilo roznice jak w lustrzanki krecily z line skippingimem. Teraz , skoro czyta i tak wszystkie pixele ... Nie ma chyba znaczenia czy 1 duzy czy 4 male.

    Trzebaby popatrzec na technologie matrycy. No i ceny. Czy Canon tak jak z lutrzankami - nie odjezdza z kamerami cenowo.

  13. ***s***
    ***s*** 16 września 2017, 18:09

    Szabla 16 września 2017, 17:06 To różne klasy sprzętu. Cena kamery XF400 to 3000$, podczas gdy AX700 - 1900$


    Tak czy siak - czas na sony 4k/60p bo nie ma tego ani zaden A7 ani RX ani nawet najnowszy RX0 ktory zaczyna sie robic bez sensu w kamerce akcji zeby nie bylo 60p ???

  14. Szabla
    Szabla 16 września 2017, 18:15

    Wszystko w swoim czasie :)

  15. ALIGATOR
    ALIGATOR 16 września 2017, 19:03

    @***s*** a co ty z tym 60p co my jesteśmy w USA czy Japonii. U nas obowiązuje 50p i 25p ewentualnie 24p w kinie.

  16. ***s***
    ***s*** 17 września 2017, 02:49

    Odkad pojawil sie FHD/60p , a poniewaz pojawil sie szybciej niz FHD/50p uzywam 60p i jakos nikt mnie nie obliguje do jedynie slusznego 50p.

    Tym wygodniejszy ze jest sporo sprzetu na rynku ktore oferuja tylko 60p i mozna wtedy laczyc nagrania z kilku urzadzen.

    Tu akurat nie wiem czy nie bajki ale slyszalem ze niektore urzadzenia natywnie z matrycy podaja 60p ktore w urzadzeniu sa przeramkowywane na 50p. W kazdym razie znam ludzi ktorzy przysiegaja ze 60p wyglada lepiej niz 50p

  17. ***s***
    ***s*** 17 września 2017, 02:52

    mate 15 września 2017, 14:19....Bo te Soniacze rejestrują materiał 5K i robią skalowanie do 4K, stąd 14 mpix.


    Ale dziwne , jak robili matryce dedykowana pod 4k to mogli juz zrobic z 8mln i starczyloby. Chyba ze robia zapas np na dodatkowa stabilizacje elektroniczna?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.