Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Quadralite Reporter 200 TTL

Quadralite Reporter 200 TTL
11 października
2017 19:20

Do oferty firmy Quadralite dołączyła nowa, kompaktowa lampa Reporter 200 TTL - o mocy błysku 200Ws, z radiowym sterowaniem w systemie Navigator X.

Informacja prasowa

Reporter 200 TTL – nowa lampa błyskowa w systemie Quadralite.

Firma Next77, wyłączny dystrybutor produktów marki Quadralite na terenie Polski informuje o wprowadzeniu do oferty nowej lampy Quadralite Reporter 200 TTL, która charakteryzuje się niewielkimi rozmiarami, mocą 200Ws oraz radiowym sterowaniem w systemie Navigator X.

Quadralite Reporter 200 TTL to kolejny element kompleksowego rozwiązania dla fotografów pracujących z oświetleniem błyskowym marki Quadralite. Poczynając od małych i przenośnych lamp reporterskich Stroboss aż po profesjonalne urządzenia studyjne z serii Pulse Pro X – Quadralite oferuje je wszystkie. Reporter 200 TTL uzupełnia tę gamę i oddaje w ręce fotografa szereg nowych możliwości w pracy zarówno w warunkach studyjnych jak i w plenerze. Dzięki pełnej integracji systemu zdalnego sterowania i wyzwalania Navigator X nowa lampa może być używana nie tylko z lustrzankami Canona i Nikona, ale także z apartami Sony, Fujiflm oraz Micro 4/3 (Olympus i Panasonic).

Quadralite Reporter 200 TTL

Quadralite Reporter 200 TTL to mocna (200 Ws), kompaktowa lampa błyskowa zasilana z akumulatora, wyposażona w odbiornik radiowego systemu sterowania i wyzwalania Quadralite Navigator X. Lampa zapewnia wysoką jakość światła znaną do tej pory z typowych lamp studyjnych, pozwala również na wykorzystywanie szeregu modyfkatorów światła Quadralite Reporter takich jako softbox, beautyddish, parasolki itd. Reporter 200 TTL jest czterokrotnie mocniejszy niż standardowe lampy reporterskie znanych marek, a jednocześnie nie odbiega od nich ani rozmiarami ani ciężarem.

Reporter 200 TTL jest zgodny z systemami automatycznego pomiaru światła błyskowego TTL1 stosowanego w lustrzankach i bezlusterkowcach takich marek jak: Canon, Nikon, Sony2, Fujiflm, Olympus i Panasonic (wymagane jest zastosowanie dedykowanego nadajnika Navigator X).

Dzięki temu lampa może być użytkowana nawet w warunkach, gdzie światło zastane zmienia się gwałtownie i nie ma czasu na manualne ustawianie mocy. Lampa komunikując się z aparatem sama dobiera odpowiednią energię błysku, aby zapewnić poprawnie naświetlone zdjęcie. Ponadto Reporter 200 TTL jest wyposażony w funkcję High SpeeddSync (HSS), która umożliwia wykorzystanie oświetlenia błyskowego także przy bardzo krótkich czasach ekspozycji (do 1/8000 s). HSS działa w trybie automatycznym TTL i manualnym.

Quadralite Reporter 200 TTL

Lampa jest nie tylko kompaktowa i wydajna, ale daje dostęp do wielu nasadek i modyfkatorów światła. Nowatorski w tej klasie sprzętu system wymiennych głowic pozwala wybierać pomiędzy dwoma opcjami: standardowym palnikiem wyposażonym w soczewkę fresnela lub głowicą z palnikiem wymiennym typu baredbulb (obie wersje dostarczane są w zestawie). Druga opcja pozwala na wykorzystanie bagnetu systemu Reporter, który pozwala szybko zamontować akcesoria modelujące światło, a także umożliwia łatwą wymianę palnika. Dwie lampy Reporter 200 TTL mogą być sprzężone w jednostkę o łącznej mocy 400 Ws za pomocą dodatkowej głowicy Reporter 200 Twin Head Sdholder.

Quadralite Reporter 200 TTL zasilany jest z niewielkiego, ale bardzo wydajnego akumulatora litowod jonowego o pojemności 2900 mAh, który po pełnym naładowaniu (trwa do 3h) pozwala wykonać do 500 błysków z pełną mocą.

Najważniejsze cechy produktu:

  • kompatybilność z aparatami Canon, Nikon, Sony, Fujiflm oraz Micro 4/33,
  • wbudowany odbiornik systemu Navigator X, który zapewnia bezprzewodowe sterowanie i wyzwalanie błysku4,
  • maksymalna energia błysku równa 200 Ws (ok. 4dkrotnie więcej niż standardowe lampy reporterskie),
  • precyzyjna regulacja energii błysku w zakresie 8 stopni przysłony (1/1 – 1/128),
  • możliwość wyzwolenia do 500 błysków z pełną mocą na jednym ładowaniu akumulatora,
  • wysoka wydajność i krótki czas ładowania (maks. 1,9 s po błysku o pełnej mocy),
  • bardzo krótki czas trwania błysku wynoszący jedynie 1/13000 s (1/128 mocy, t0.1, przy zastosowaniu palnika typu A),
  • stabilna temperatura barwowa błysku z całym zakresie regulacji mocy 5600K±200K,
  • funkcja błysku stroboskopowego (Mult) i synchronizacji z krótkimi czasami ekspozycji (HSS) do 1/8000 s,
  • możliwość wyzwalania błysku za pomocą fotoceli,
  • wymienne palniki błyskowe – reporterski i typu baredbulb (dostarczane są w zestawie),
  • światło pilotujące LED (przy zastosowaniu palnika typu A),
  • może być zastosowana jako lampa światła ciągłego po podłączeniu głowicy Cdtype LED Head (dostępnej oddzielnie),
  • lampa dostarczana jest w poręcznym futerale, wraz z dwiema głowicami, mocowaniem statywowym, ładowarką i akumulatorem,
  • możliwość aktualizacji oprogramowania przez złącze Micro USB.

Sprzedawany zestaw

Quadralite Reporter 200 TTL

Sprzedawany komplet zawiera szereg elementów, z których każdy dostępny jest również oddzielnie:

  • lampę błyskowa Reporter 200 TTL,
  • głowicę Reporter 200 TTL Adtype,
  • głowicę Reporter 200 TTL Bdtype wraz z palnikiem,
  • mocowanie statywowe Reporter Link Adapter,
  • akumulator Reporter PowerPack 29 Batery,
  • ładowarkę Reporter PowerPack 29 Charger wraz z przewodem zasilającym,
  • torbę Quadralite Reporter 200 TTL.

Akcesoria dostępne oddzielnie:

A-type Head Barndoor Kit

Quadralite Reporter 200 TTL

To zestaw przygotowany specjalnie do głowicy typu A, w skład którego wchodzą:

  • wrota
  • plaster miodu
  • fltry kolorowe

Reporter Mini Refector

Quadralite Reporter 200 TTL

Niewielka czasza, która idealnie spisuje się jako uzupełnienie podstawowego zestawu lampy. W skład zestawu wchodzi także zestaw fltrów.

C-type LED Head

Quadralite Reporter 200 TTL

Głowica, która zmienia lampę błyskową w źródło światła ciągłego. Składa się z 60 diod LED o łącznej mocy maksymalnej 3,6 W i CRI na poziomie 96,5.

Twin Head S-holder

Quadralite Reporter 200 TTL

Jest to głowica, która pozwala użyć dwóch lamp Reporter 200 TTL jednocześnie i wykorzystywać je jako jedną lampę o mocy 400 Ws. Wyposażona jest w mocowanie bagnetowe typu Bownes i uchwyt to parasolek.

Oprócz wymienionych powyżej akcesoriów lampa z zamontowaną głowicą typu B pozwala na podpinanie szeregu modyfkatorów światła, które są dostępne do systemu lamp Quadralite Reporter i są wśród nich np.:

Quadralite Reporter 200 TTL

Cena i dostępność

Lampa Reporter 200 TTL jest już dostępna w sklepach podobnie jak i akcesoria do niej przewidziane. Sugerowane przez producenta ceny detaliczne ujęte są w tabeli poniżej5.

Quadralite Reporter 200 TTL

1. Wymagane jest stosowanie nadajnika Navigator X dedykowanego do konkretnej marki aparatów w celu zapewnienia pełnej zgodności z automatycznym pomiarem światła TTL oraz stosowania funkcji HSS.
2. Navigator X S jest zgodny z aparatami Sony wyposażonymi w stopkę akcesoriów typu MultdInterface.
3. Wymagane jest stosowanie nadajnika Navigator X dedykowanego do konkretnej marki aparatów w celu zapewnienia pełnej zgodności z automatycznym pomiarem światła TTL oraz stosowania funkcji HSS.
4. Lampa może pracować w trybie Slave.
5. Dystrybutor zastrzega sobie prawo do zmiany cen bez uprzedzenia. Niniejsza informacja prasowa nie stanowi oferty handlowej w myśl zapisów Art.66 par.1 Kodeksu Cywilnego.


Komentarze czytelników (29)
  1. sloma_p
    sloma_p 11 października 2017, 20:33

    Aaaaaaaaalleluja! W końcu, biere.

  2. ryszardo
    ryszardo 11 października 2017, 20:40

    Jak dla mnie dużo ciekawszy produkt od wszelkich wcześniejszych mobilnych lamp 'studyjnych'.
    Cena niestety niemała.

  3. mokipera
    mokipera 11 października 2017, 20:50

    Jaka jest ta cena? Nie widzę w tabeli.

  4. sloma_p
    sloma_p 11 października 2017, 20:53

    Cena jest OK, przecież to mniej niż topowe lampki systemowe, a niewiele drożej niż SB700 na przykład. To, ze mogę mieć dwie lampki 200Ws malutkich rozmiarów, z głowicą jak w speedlicie, a potem to połączyć i dostać całkiem sensowną lampę 400Ws w zasadzie w kilkanaście sekund jest genialne. Dla mnie to rewolucja, bo taki zestaw jest naprawdę przenośny, wsadza się dwie lampki i adapter w plecak, jakiś składany softbox i w zasadzie można to wziąć dosłownie wszędzie, bez kompromisów typu czegoś nie wezmę, bo już nie ma miejsca/jest za ciężko.

  5. sloma_p
    sloma_p 11 października 2017, 20:55

    1345 PLN

  6. mikmac
    mikmac 11 października 2017, 21:16

    kurde faktycznie system jako całość zaczyna być rewolucyjny.

  7. Nikolai
    Nikolai 11 października 2017, 22:04

    przy tych rozmiarach jest to bardzooo kuszące... ciekawe tylko jak z odprowadzaniem ciepła

  8. sloma_p
    sloma_p 11 października 2017, 22:18

    @Nikolai - wersja oryginalna, tj. Godox AD200 jest na rynku ponad pół roku i nie ma żadnych problemów z grzaniem ;)

  9. Fennec
    Fennec 11 października 2017, 22:43

    @sloma_p
    Odcina się po chyba 200 błyskach i trzeba poczekać na schłodzenie.

  10. sloma_p
    sloma_p 11 października 2017, 22:50

    Ale to zdaje się 200 w serii, nie słyszałem, żeby przy normalnym użytkowaniu się grzały ;)

  11. Fennec
    Fennec 11 października 2017, 22:51

    @sloma_p
    link

  12. sloma_p
    sloma_p 11 października 2017, 22:51

    Dokładnie to jest tak: The speedlight head can be flashed in quick succession at full power for up to 40 times before requiring a pause for cooling down (Godox recommends 15 minutes after an overheat alarm), the bare bulb up to 50 times. The user manual provides more detailed data.

    Ale to jest na pełnej mocy.

  13. Fennec
    Fennec 11 października 2017, 23:07

    @sloma_p
    Tak czy siak, też chcę kupić;]

  14. piXelRider
    piXelRider 12 października 2017, 00:16

    Zajebista lampa, spawam nią od lipca jakoś :) (oczywiście sprowadzany z Chin Godox :P)

  15. marwin3
    marwin3 12 października 2017, 00:25

    w tym momencie sprowadzanie z Chin ma średni sens. 330USD na aliexpress to ponad 1200zł, bez gwarancji a na granicy jeszcze cło i VAT, bo przecież chyba nikt nie przemyca towaru o znacznej wartości. To wykroczenie skarbowe :)
    1345zł w Polsce z gwarancją a VAT na firmę można odpisać.

  16. marwin3
    marwin3 12 października 2017, 00:28

    Te z pierwszej serii z Chin miały podobno problemy z chłodzeniem, a tu chyba jakieś otwory wentylacyjne są już dodane i już wszystko jest ok. Ja sobie już kupiłem i czekam na dostawę :)

  17. Z_photo
    Z_photo 12 października 2017, 00:36

    W specyfikacji stoi:
    "Wymagane jest stosowanie nadajnika Navigator X dedykowanego do konkretnej marki aparatów..."

    Czy to może być Navigator X wbudowany np. w lampę Stroboss 36, czy też musi to być to urządzenie link

    Podejrzewam, że Stroboss 36 steruje większą lampą tak samo jak osobny nadajnik (choć na mniejszym dystansie), ale pewności nie mam.

  18. sloma_p
    sloma_p 12 października 2017, 01:17

    Może być wbudowany w lampę ;) Dostosowanie do marki jest wymagane tylko do TTLu (da wyzwalacza), a sama 200tka jest niezależna od rodzaju wyzwalacza - co jest piękne, jeśli masz np. Nikona i Sony, bo możesz te same lampy wyzwalać z dwóch różnych systemów. Włącznie z TTLem, jeśli masz odpowiednie nadajniki. Genius.

  19. Z_photo
    Z_photo 12 października 2017, 01:56

    @ sloma_p: "Genius".

    Nie.
    To Godox / Quadralite / Flashpoint.
    Genius to inna firma. :-)

    A poważniej: potwierdziłeś moje przypuszczenia. Dziękuję.

  20. Nikolai
    Nikolai 12 października 2017, 08:43

    a rzeczywisty czas ładowania jaki jest ?

  21. Jacek_Z
    Jacek_Z 12 października 2017, 10:39

    Ja mam pewne wątpliwości co do tych 200Ws. Rozbebeszyliście kiedyś lampę kompaktową? Blok kondensatorów zajmuje większość dużej lampy. Skąd tak duży ładunek w tak małej lampie? No i podawana LP nie świadczy o jakiejś wiele większej energii niż najsilniejsze lampy systemowe. Zastanawiam się gdzie tkwi haczyk.

  22. Z_photo
    Z_photo 12 października 2017, 11:03

    @ Jacek_Z: "... podawana LP nie świadczy o jakiejś wiele większej energii niż najsilniejsze lampy systemowe"

    Zwróć uwagę, że w przypadku tej lampy LP podano tak, jak należy, czyli dla wiązki światła kryjącej kadr fotografowany obiektywem 35 mm lub 28 mm (zależnie od głowicy) i dla ISO 100.
    W przypadku lamp systemowych najczęściej podawana jest LP dla palnika ustawionego w pozycji "tele".
    Co do zasobności kondensatorów w tej lampie to nie wypowiem się, bo na elektronice się nie znam.
    Wydaje mi się jednak, że lampa reklamowana jako mała, posiada jednak gabaryty zauważalnie większe niż typowe lampy reporterskie i większe kondensatory mogą się w niej mieścić. Mała to ona jest, ale w porównaniu z lampami studyjnymi.

  23. sloma_p
    sloma_p 12 października 2017, 11:18

    Dokładnie, ta lampa jest od reporterskich większa. Zresztą, to nei jest nowość, była już testowana (jako Godox) i ma moc mniej więcej w połowie drogi miedzy Strobossem 60, a Atlasem 600. Tak czy inaczej - to jest energia byłsku, w zależności od palnika i odbłyśnika siła błysku może być różna.

  24. Nikolai
    Nikolai 12 października 2017, 13:49

    @Jacek_Z

    Patrząc na informacje w internecie o długim czasie ładowania między błyskami na pełnej mocy podejrzewam że kondensatory dają wystarczająco dużo na te 200Ws ale mają małą pojemność

  25. baron13
    baron13 12 października 2017, 15:49

    @Nikolai: Energia błysku jest równa 1/2*C*U^2 i nic się to nie wyczaruje. Napięcie musi być dostosowane do palnika pojemność mosi być taka, jak deklarują. Zaś czas ładowania, to jest określony przez przetwornicę i nie ma nic do energii błysku.

  26. Nikolai
    Nikolai 12 października 2017, 19:46

    @baron13
    nie tylko przetwornice, bo przy błysku kondensatory nie muszą się w pełni rozładowywać

  27. baron13
    baron13 12 października 2017, 21:00

    @Nikolai: nie piszę o oczywistościach. Tyle, że jeśli tranzystory IGTB przerwały błysk, to mamy energię błysku określoną poprzez układ sterowania i nie jest ona maksymalną energią błysku, nie ma sensu podawanie energii ułamkowej, która może praktycznie zawierać się pomiędzy zerem a energią, przy której nastąpi całkowite wyładowanie kondensatora do napięcia odcięcia wyładowania. Jeśli piszemy o energii błysku lampy, to w domyśle interesuje nas tylko ta energia maksymalna inaczej zaznaczamy, że chcemy wiedzieć jaki jest zakres podziału. Generalnie, do zbudowania takiej lampy producent musi mieć kondensatory o pojemności odpowiadającej deklarowanej energii błysku. Nie sądzę nawet, że da się tu skutecznie poczarować napięciem, zresztą, pi razy drzwi, energia na objętość kondensatora przy danej technologii jest stała, bo jak się zwiększa napięcie to na skutek zwiększenia grubości dielektryka między okładkami (pamiętając, że stosujemy kondensatory elektrolityczne) , zmniejsza się pojemność.

  28. sadrax
    sadrax 13 października 2017, 16:17

    Zazwyczaj nie zwracam uwagi na błędy, ale w tym artykule jest tego tyle, że pozwolę sobie zacytować:

    "High SpeeddSync ", "litowod jonowego", "ok. 4dkrotnie więcej", "głowicy Cdtype LED Head", "Adtype, Bdtype", "uchwyt to parasolek"

    Czy ktoś to czytał przed wklejeniem na stronę?

  29. przemek1978
    przemek1978 14 października 2017, 13:03

    Jestem ciekaw jak działa ttl w tych lampach bo o atlasach dużo dobrego

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.