Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8 - test obiektywu

1 października 2008

9. Odblaski

W typowych sytuacjach pracy pod ostre światło, ze słońcem umieszczonym w rogu kadru, Tokina zachowuje się typowo dla tej klasy instrumentów. Widzimy dość charakterystyczne kolorowe łuki oraz pojedyncze bliki w okolicach centrum obrazu. Nie jest to jakieś tragicznie złe zachowanie, choć do najlepszych też nie należy, bo Sigma 10-20 mm w tej kategorii poczynała sobie znacznie lepiej.

Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski


Problem jest jednak większy niż na początku można zauważyć. Robiąc plenerowe zdjęcia, kucnąłem nisko w trawie i chciałem zrobić ujęcie torów kolejowych. Patrząc na wyświetlacz zobaczyłem bardzo dziwny efekt, tak jakby całe zdjęcie zaszło jakąś mgłą. Byłem przekonany, że przed obiektyw dostał mi się jakiś duży kłos trawy, w której kucałem. Ponowiłem więc ujęcie i efekt był identyczny. Okazało się, że Tokina, swoją przednią i wypukłą soczewką, wyłapuje silne odblaski, bardzo obniżające kontrast na prawie całym kadrze i to nawet w momencie, gdy ostre źródło światła jest daleko poza polem widzenia. To może być naprawdę denerwujące, bo niszczy nam ujęcie praktycznie całkowicie, co widać doskonale na poniższym przykładzie.

----- R E K L A M A -----

Tokina AT-X 116 PRO DX AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski