Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - zdjęcia przykładowe
Na naszym Festiwalu pojawił się egzemplarz obiektywu Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR. Podpięliśmy go do aparatu Fujifilm X-T3 i wykonaliśmy poniższe zdjęcia przykładowe, aby dać Wam możliwość oceny jego możliwości. Zapraszamy!
Wszystkie pliki to zdjęcia JPEG prosto z aparatu. Zastosowano najniższy dostępny poziom wyostrzania i kompresji. Odszumianie zostało wyłączone.
Zdjęcia przykładowe
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 65 mm, f/5.6, exp. 1/680 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 15.92 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 22 mm, f/8.0, exp. 1/300 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 15.94 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 22 mm, f/4.0, exp. 1/1500 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 13.08 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 16 mm, f/4.0, exp. 1/1500 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 12.8 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 16 mm, f/8.0, exp. 1/350 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 13.16 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/950 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 12.42 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 33 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 14.59 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 80 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 12.04 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 80 mm, f/4.0, exp. 1/320 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 11.7 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 49 mm, f/4.0, exp. 1/350 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 11.86 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 49 mm, f/4.0, exp. 1/400 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 12.57 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 33 mm, f/4.0, exp. 1/1600 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 14.05 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 49 mm, f/8.0, exp. 1/420 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 15.3 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 49 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 13.95 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 76 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 14.07 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 80 mm, f/4.0, exp. 1/800 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 12.38 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 70 mm, f/8.0, exp. 1/300 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 16.52 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 68 mm, f/4.0, exp. 1/1900 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 11.99 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 26 mm, f/6.4, exp. 1/350 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 14.14 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 16 mm, f/4.0, exp. 1/1100 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 14.48 MB |
Aparat: Fujifilm X-T3
Parametry: 16 mm, f/5.6, exp. 1/450 sek., ISO 160 Plik: JPEG, 6240x4160 pix, 15.32 MB |
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Chyba do optometrysty muszę się wybrać.... wzrok mi poleciał, nieostro widzę czy jak?
Pewnie filter antyaliasingowy.
To tani obiektyw -raptem 3700.
Nie wymagaj za wiele. 😃
Przy Canonie RF 24-105 czy Nikonie Z 24-70 to prawdziwa okazja...
Ale nie przy Canon EF 24-105 mm f/3.5-5.6 IS STM za 1500.
Konstrukcja optyczna podobnie skomplikowana link
16 elementów / 12 grup vs 17 elementów / 13 grup
1 ED, 3 Asph vs 1 UD, 2 Asph
link vs link
Warto trzymać się tej samej kategorii, czyli nowych szkieł do bezluster. Nie twierdzę, że jest tanio, ale porównywanie do mocno plastikowego kita do lustrzanki jest trochę bez sensu.
Nikkor Z 24-70 mm ma tylko 14 soczewek, ma mniejszy zakres, a jest droższy, więc to żaden argument.
Mówiąc inaczej, na ceny Fuji można było narzekać dopóki nie pojawiły się ceny szkieł firmowych do bezluster Sony, Canona i Nikona. Teraz narzekanie jest trochę na wyrost :) W tym przypadku pewnie docelowo cena osiądzie na 2999 zł. Do tego, jak to u Fuji, jakieś cash-backi czy zestawy dojdą.
Ciekaw jestem jaka będzie dopłata do tego szkła w zestawie z X-T3.
Liczyłem na lepsze osiągi.
@Arek
"Mówiąc inaczej, na ceny Fuji można było narzekać dopóki nie pojawiły się ceny szkieł firmowych do bezluster Sony, Canona i Nikona. Teraz narzekanie jest trochę na wyrost :)"
Pewnie wszystko zależy od konkretnych szkieł i w systemie X też są absurdalnie wycenione niektóre szkła, ale akurat ten takowym nie jest i jego cena była nawet pozytywnym zaskoczeniem po premierze.
W Stanach 18-135mm w zestawie z X-H1 kosztuje 500$, a luzem 800 (900-100) -czyli tyle samo co 16-80mm.
Tam w zestawie z X-T3 ma być pod koniec roku.
Fajne szkiełko. Co malkontentom nie pasuje tym razem ?
X-T3 16 - 80mm kit - 430 PLN link
A ja z pytaniem: w informacji od Fujifilm jest podane, że on ma stbilizację. Tymczasem nie wiedzę tam sławnego przełącznika OIS on/off.
Ma czy nie ma?
@goornik stabilizację ma. Przełącznik wyrzucili, stabilizacja jest włączana/wyłączana z poziomu puchy.
Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli.
Ma włączaną w menu.
"It has the strongest OIS performance equivalent to 6.0 CIPA-guideline standard. The camera automatically detects when it is fixed to a tripod or when panning, and adjusts accordingly."
-I jeszcze jaką mądrą!
"Fajny" kit, w przeliczeniu na pełną klatkę to jak to będzie, 24-120 f/6.3 ???
@Arek
Moim zdaniem to, że inni jeszcze bardziej poszaleli z cenami nie oznacza, że na Fuji nie należy już narzekać. W końcu taka Leica zawsze była dużo droższa, ale to żadna wymówka.
Inna sprawa, że ten obiektyw tani nie jest, ale absurdalnie wyceniony też nie.
Sony o mniejszym zakresie ma niemal identyczną cenę. Dużo tańsze są Sigmy 17-70 do lustrzanek, ale to mniejszy zakres, brak uszczelnień i ogólnie znacznie gorsza jakość wykonania (przy założeniu, że ten Fujinon jest wykonany podobnie do innych, które miałem w ręku).
@sektoid
Obiektyw do APS-C :)
Huh, szału nie ma.
Jak ten obiektyw został ogłoszony, to zakładałem, że to będzie taki Fujikowy odpowiednik Olka 12-100, tylko krótszy. Ale jednak nie, wyraźnie nie ta liga.
No ale tańszy przynajmniej.
@Cichy
tak jakos by to wychodzilo, dlatego przy fuji wole jednak sie trzymac jasnych stalek :)
słaby obiektyw kitowy
Pisałem od setek lat, że zoomik ilustruje sie jego i ostrość i rozmycie tła biorąc modelkę czy modelmenela, Nastawiamy na najdłuższą ogniskową i robimy cyk powiedzmy half-shot czy portret, jak chcemy, a później z tego samego punktu zoomujemy, na może trzy pośrednie ogniskowe, kończąc na najszerszym kącie. Wasze fotki to cicer cum caule czyli groch z kapustą. Tragedia.
Cichy znowu to przygłupawe przeliczenia. Tak ,głębia ostrości to 5.6 porównywójąc z FF ale światło jest wciąż f4.
@TRI-X
A ty to nie baron13?
Czesio 16-80 i jaśniejszy i tańszy. Ciekawe jak jakościowo.
Jak już porównujecie do Nikona to raczej do Nikkora 24-120 f4 za 2350zł można porównać patrząc na ostrość i parametry.
Co za czasy, obiektyw Fuji taki kiepski po brzegach i nietani? Tych brzegów nic nie uratuje, żaden program ani sztuczki.
Zostaję przy swoim 16-50 i tele, szkoda bo miałem smaka by mniej żonglować optyką na wyjazdach.
Radzę zajrzeć do ostatnich zdjęć przykładowych z testu Viltroxa 85mm który optyczne zrobiły na FF i cropie Fuji i przestać porównywac ceny do pełnowartościowych klasowych szkieł FF Canona lub Nikona z wydmuszkami do APS-c. To jest przepaść w jakości .
ech chłopcze ja ci radzę zetrzyj sobie z gemby sadzę...
@Myszowor - Nikkor 24-120/4 na Nikonie D850, czy Z7, to naprawdę bardzo dobre szkło spacerowe i to od pełnej dziury.
W sumie jedyna jego poważna wada, to silne aberracje chromatyczne, które zresztą łatwo usunąć w edycji.
Na D500 już nie wypada tak dobrze, ale w zakresie przysłon f/5.6 - 8 i na korpusie z sensorem APS-C ten obiektyw daje radę.
Słabe są brzegi kadru, na 16 mm nawet bardzo. Chętnie zobaczę test, bo te wieloplanowe sample nie ułatwiają oceny ostrości...
Warto porównać go z Panaleiką 12-60/2.8-4 pod m4/3. Panas jest ostry i w centrum, i na brzegu, na każdej ogniskowej (jak systemowe stałki) i kosztuje podobnie. Chyba jest jednak bardziej udany.
@handlowiecupc ale czesia 16-80 nie ma już z nami ... niestety gdyby od razu dali mu jakiś napęd AF a nie śrubokręt to może byłby alternatywą pod adaptery a tak to .. swoją drogą nie ma też stabilizacji, choć jest chyba ciągle najlepszym optycznie obiektywem w tej klasie.