Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EOS C300 Mark III oraz obiektyw CN10X25 IAS S

Canon EOS C300 Mark III oraz obiektyw CN10X25 IAS S
20 kwietnia
2020 20:31

W ofercie Canona pojawiła się kamera EOS C300 Mark III z matrycą wyposażoną w zwiększającą rozpiętość dynamiczną technologią Dual Gain Output oraz obiektyw CN10X25 IAS S o parametrach 25-250 mm T2.95-3.95.

INFORMACJA PRASOWA

Canon prezentuje EOS C300 Mark III – kamerę nowej generacji z innowacyjną matrycą DGO – oraz hybrydowy obiektyw CINE-SERVO

Firma ogłosiła również dwie aktualizacje oprogramowania dla swoich profesjonalnych monitorów referencyjnych oraz kamer systemu Cinema EOS.

EOS C300 Mark III – bezkompromisowa odpowiedź na potrzeby rynku
Bazując na popularnym – wprowadzonym na rynek w 2015 r. – modelu EOS C300 Mark II, zaprezentowany dziś EOS C300 Mark III potwierdza zaangażowanie Canon w tworzeniu innowacyjnych technologii wideo. Kamera wyposażona jest w najnowszą matrycę DGO, która pozwala uzyskać obraz HDR o rozpiętości tonalnej przekraczającej 16 stopni EV, a także posiada modułową konstrukcję (podobną do modelu EOS C500 Mark II) oraz możliwości nagrywania 4K w120 kl./s w Cinema RAW Light lub XF-AVCi. Te ogromne możliwości i bogata funkcjonalność sprawiają, że EOS C300 Mark III jest idealnym rozwiązaniem do szerokiej gamy produkcji wideo, od filmów dokumentalnych i reklamowych po filmy korporacyjne czy fabularne. Dziś Canon zaprezentował także nowy obiektyw CN10X25 IAS S, który w połączeniu z kamerą EOS C300 Mark III tworzy zestaw, który z pewnością odpowiada na rosnące oczekiwania branży.

Znakomity HDR z nowym sensorem DGO
EOS C300 Mark III to pierwsza kamera Canon z matrycą DGO - nowoopracowanym systemem obrazowania, który oferuje wyjątkową jakość obrazu przy słabym świetle, a także doskonałe możliwości obrazowania HDR. Każdy piksel na matrycy jest odczytywany z dwoma różnymi poziomami wzmocnienia - jeden wysoki i jeden niski - które są następnie łączone w celu utworzenia jednego obrazu. Wyższy odczyt z wyższym wzmocnieniem jest zoptymalizowany, aby uchwycić czyste detale w cieniach, natomiast odczyt o niższym wzmocnieniu ma uchwycić szczegóły w jaśniejszych obszarach. Po połączeniu, szczegóły zarówno jasnych jak i ciemnych części obrazu są zachowywane – co umożliwia profesjonalistom osiągnięcie imponującego zakresu tonalnego przekraczającego 16 stopni EV. Co więcej, matryca DGO jest również kompatybilna z systemem Dual Pixel CMOS AF, zapewniając profesjonalistom większą swobodę twórczą.

Większe możliwości dla każdej produkcji
Obsługa wielu formatów zapisu w EOS C300 Mark III zapewnia elastyczność pracy i spełnia wymagania szerokiej gamy produkcji telewizyjnych i kinowych. Wewnętrzny zapis obrazu 4K Cinema RAW Light to również mniejszy rozmiar pliku przy zachowaniu jakości i elastyczności, jaki daje format RAW. Dodatkowo EOS C300 Mark III obsługuje (wewnętrznie) Canon XF-AVC zarówno w 4K DCI i UHD (4: 2: 2 10-bit), jak i 2K czy Full HD. W przypadku nagrywania (w XF-AVC) w formacie innym niż RAW, profesjonalni twórcy mogą wybrać opcję ALL-I lub Long GOP, aby zapisywać obraz z wysoką kompresją, co zapewnia wydajną postprodukcję i dłuższy czas nagrywania. Podczas nagrywania w rozdzielczości 2K lub Full HD w formacie Super 35 mm materiał oferuje pełne możliwości matrycy 4K. Nagranie może być następnie zmniejszone wewnętrznie w celu otrzymania materiału w rozdzielczości wybranej przez użytkownika – zapewniając wyższą jakość obrazu bez kadrowania czy ograniczenia pola widzenia wybranego obiektywu.

Przede wszystkim wszechstronność
Użytkownicy mogą konfigurować kamerę za pomocą dwóch opcjonalnych modułów – EU-V1 i EU-V2. Oba uzupełniają konstrukcję o dodatkowe złącza i pozwalają dostosować kamerę do różnych stylów pracy. Istnieje także możliwość wymiany mocowania obiektywu (dostępne są mocowania EF, PL i EF Cinema Lock) bez konieczności wysyłania kamery do autoryzowanego centrum serwisowego.

Oszałamiający obraz dzięki hybrydowemu CN10X25 IAS S
Dzięki wykorzystaniu najwyższej jakości elementów optycznych oraz kompaktowej i lekkiej konstrukcji, wszechstronny obiektyw CN10X25 IAS S CINE-SERVO pozwala rejestrować obraz w 4K i 8K, dzięki czemu spełni oczekiwania najbardziej wymagających produkcji. Szeroki zakres ogniskowych, możliwoś konfiguracji sprzętu pod produkcje tak telewizyjne, jak i kinowe, jak również kompatybilność z kamerami z matrycą Super 35 mm i pełnoklatkowąii sprawiają, że jest to idealne rozwiązanie do szerokiego spektrum zastosowań – od produkcji fabularnych, przez reklamy, transmisję wydarzeń sportowych, po filmy dokumentalne. Nowy obiektyw świetnie sprawdzi się w połączeniu z nowym korpusem EOS C300 Mark III. Dzięki 11-listkowej przysłonie, obiektyw uzyskuje miękki i efektowny efekt bokeh, a ciepłe odcienie kolorów zapewniają filmową jakość obrazu. W połączeniu z kamerami systemowymi Cinema EOS, w tym EOS C300 Mark III, CN10X25 IAS S oferuje najwyższą jakość obrazu, funkcjonalność i niezawodność, jakiej poszukuje branża.

Pewny w każdej sytuacji
Obiektyw rejestruje bezkompromisowy, ostry obraz w całej szerokości kadru. Funkcja elektrycznego zoomu może obsługiwać szeroki zakres ogniskowych, od szerokiego kąta 25 mm po wartości ogniskowej 250 mm. Ten zakres można zwiększyć nawet do 375 mm dzięki wbudowanemu telekonwerterowi 1,5x, który pozwala uchwycić zbliżenia zapierających dech w piersiach chwil z wyjątkową jakością. Co więcej, dzięki wbudowanemu telekonwerterowi można powiększyć obraz rzutowany przez obiektyw na matrycę, aby był kompatybilny z kamerami pełnoklatkowymi z matrycą 35 mm – takimi jak Canon EOS C500 Mark II – co znacząco rozszerza możliwości obiektywu.

Elastyczna konstrukcja z rozbudowaną komunikacją
Jednostka napędowa w CN10X25 IAS S jest odłączana, co spełnia wymagania wielu produkcji telewizyjnych i kinowych. Mocowanie obiektywu również jest wymienne (EF i PL), dodatkowo zwiększając jego elastyczność. Obiektyw jest zgodny z szeroką gamą standardów komunikacji. Obsługuje komunikację EF z mocowaniem EF i Cooke/i Technology z mocowaniem PL, zapewniając dodatkowe wsparcie i funkcjonalność, niezwykle korzystne dla osób poszukujących wysokiej jakości obiektywu odpowiedniego do różnych produkcji. Obsługiwana jest również 12-pinowa komunikacja szeregowa dla standardów broadcastowych, a także 20-pinowe złącze, które wysyła dokładne dane pozycji i ustawień obiektywu dla różnych systemów wirtualnych.

Aktualizacja oprogramowania dla kamer Cinema EOS
Canon ogłosił także wprowadzenie aktualizacji oprogramowania dedykowanych kamerom systemu Cinema EOS. Wśród 17 usprawnień znajdują się m.in.:

  • Dodano kompatybilność między kamerami EOS C700 FF, EOS C700 / C700GS, EOS C300 Mark II, EOS C200 i wprowadzonym na rynek obiektywem CINE-SERVO - CN10X25 IAS S - w celu włączenia niektórych funkcji pomocniczych, takich jak Dual Pixel CMOS AF, korekcja aberracji chromatycznej i oświetlenia peryferyjnego oraz rejestracja metadanych obiektywu.
  • Formaty zapisu XF-AVC Long GOP i XF-AVC Proxy zostały dodane do kamery EOS C500 Mark II.
  • Możliwość jednoczesnego odtwarzania za pośrednictwem HDMI i SDI w modelu EOS C200. Dzięki temu operatorzy mogą wykorzystać dwa terminale wyjściowe do różnych celów, takich jak dodanie rejestratora i monitora referencyjnego jednocześnie, używając nagrywania wewnętrznego.

Aktualizacja oprogramowania dla monitorów referencyjnych Canon
Kolejne ogłoszone dziś aktualizacje dotyczą siedmiu monitorów referencyjnych 4K Canon: DP-V3120, DP-V2421, DP-V2420, DP-V2411, DP-V2410, DP-V1711 i DP-V1710. Usprawnienia poprawiają działanie wybranych funkcji i zwiększają wydajność pracy w 4K / HDR. Aktualizacje obejmują:

  • Zwiększoną jasność i kontrast:
    • Jasność monitora wzrasta od 300 do 600 nitów, a przy włączonym trybie zwiększenia jasności można zwiększyć ją maksymalnie do 1000 nitów (w monitorach DP-V1711 i DP-V1710).
    • Monitory DP-V2411, DP-V1711 i DP-V1710 zyskują funkcję globalnego przyciemniania, nawet przy włączonym trybie zwiększenia jasności, i mogą teraz osiągać współczynnik kontrastu do 1 000 000: 1.
  • Obsługę formatu plików .cube LUT:
    • Dodano obsługę plików 3D-LUT / 1D-LUT w formacie .cube, szeroko stosowanym w branży produkcji wideo.
  • Poprawioną kompatybilność z cyfrowymi kamerami kinowymi RED Digital Cinema:
    • Dodano obsługę dwóch typów ustawień LUT do konwersji sygnałów wideo z kamer RED Digital Cinema na HDR (PQ) / SDR.
  • Dalsze udoskonalenie funkcji przydatnych podczas edycji:
    • Podczas edycji możliwe będzie sprawdzenie wartości chromatyczności XY pikseli, a także współrzędnych na diagramie chromatyczności dla wideo w gamie kolorów ITU-R BT.2020.

Canon zaprezentował dziś także obiektyw CJ18ex7.6B KASE – lekki, niedrogi i kompaktowy zoom broadcastowy 2/3” 4K. Dziś ogłoszono także kolejne szczegóły specyfikacji nadchodzącej premiery Canon EOS R5 – bezlusterkowca z pełnoklatkową matrycą i fenomenalnymi możliwościami filmowania w jakości 8K. Kamera EOS C300 Mark III będzie dostępna w sprzedaży od czerwca, a obiektyw CN10X25 IAS S od lipca 2020 r..

Więcej informacji na temat kamery EOS C300 Mark III będzie można poznać już niedługo podczas specjalnego Webcastu Canon. Szczegóły transmisji podamy już wkrótce.

Więcej informacji o nowych produktach można znaleźć na stronach:

Najważniejsze cechy EOS C300 Mark III:

  • Nowa matryca Super 35mm 4K CMOS DGO (Dual Gain Output)
  • 16+ stopni rozpiętości tonalnej
  • Wsparcie 4K 120P high-speed
  • Wiele opcji nagrywania wewnętrznego:
    • 4K Cinema RAW Light 10-bit lub 12-bit
    • Nagrywanie 2K RAW w Super 16mm Crop, 10-bit lub 12-bit
    • Nagrywanie XF-AVC (MXF), 4:2:2 10-bit ALL-I lub LongGOP
    • Nagrywanie do 120P w 4K RAW lub w XF-AVC do 180P in Super 16mm Crop 2K/FHD.
  • Możliwość wymiany przez użytkownika mocowania obiektywów (EF, PL lub EF Cinema Lock)
  • Elastyczna konstrukcja z opcjonalnymi modułami rozszerzeń i EVF

Najważniejsze cechy CN10X25 IAS S:

  • Jakość obrazu kompatybilna z kamerami 4K i 8K
  • Szeroki zakres ogniskowych, szeroki kąt 25 mm i 10-krotny zoom optyczny
  • Wbudowany 1.5x telekonwerter
  • Odłączany napęd
  • Wymienne mocowanie EF i PL
  • Zgodność z szeroką gamą standardów komunikacji z funkcją komunikacji między obiektywem a korpusem, zapewniającą dodatkową funkcjonalność


Komentarze czytelników (18)
  1. filemon112
    filemon112 20 kwietnia 2020, 21:22

    Mokry sen studentów filmówki

  2. Bahrd
    Bahrd 21 kwietnia 2020, 09:34

    "Ten zakres można zwiększyć nawet do 375 mm dzięki wbudowanemu telekonwerterowi 1,5x, [...] Co więcej, dzięki wbudowanemu telekonwerterowi można powiększyć obraz rzutowany przez obiektyw na matrycę, aby był kompatybilny z kamerami pełnoklatkowymi z matrycą 35 mm"

    Czyli "normalnie" kryje sensor "Super 35mm", a przez TC "35mm" (czyli FF, ale ze stratą jednej działki)?

  3. Amadi
    Amadi 21 kwietnia 2020, 10:00

    @Bahrd - Dokładnie tak

  4. TRI-X
    TRI-X 21 kwietnia 2020, 11:03

    Zapomniano wspomnieć o ciekawej funkcji utrzymywania tej samej jasności zoomując obiektyw o zmiennej jasności, który poprzez sygnał do kamery kompensuje stratę przysłony regulują światło za pomocą ISO .

  5. domek
    domek 21 kwietnia 2020, 11:36

    Cena szkla?
    Bedzie test zomow canons 20 80

  6. Bahrd
    Bahrd 21 kwietnia 2020, 11:47

    Domek, tyle, co najtańsza Toyota Tacoma 4x4... ;)

  7. Amadi
    Amadi 21 kwietnia 2020, 12:02

    @domek - 29999$
    Ale za to N-E 15.5-47mm T2.8 i 35-105mm T2.8 potaniały i teraz kosztują już tylko po 10k$ ;)

  8. tomek__
    tomek__ 21 kwietnia 2020, 22:58

    Kluczowe czy ten obiektyw oddycha przy zmianie ostrości oraz czy trzyma focus przy zoomowaniu

  9. Amadi
    Amadi 22 kwietnia 2020, 01:57

    Stała ostrość przy zoomowaniu to absolutny standard w szkłach za te pieniądze. Za to się między innymi płaci. Z oddychaniem też zwykle walczą jak mogą, ale np. 50-ka makro Zeiss Compact Prime oddychała tak że można by pałac kultury wywietrzyć, więc różnie bywa. Niemniej im nowsze szkło tym zwykle lepiej, w końcu to opanowują

  10. BlindClick
    BlindClick 22 kwietnia 2020, 11:46

    link

    3.0kg 10x zoom do FF.
    I jeszcze to:
    T2.95 at 25 - 187 mm / T3.95 at 250 mm - stale swiatlo do 190mm !!!
    (with Extender)
    T4.4 at 37.5 - 281 mm / T5.9 at 375 mm

    @Bahrd
    hah, chyba ktos wzial extender jako powiekszacz a nie wyciagacz ogniskowej

    Tak czy inaczej moj obiektyw.
    3kg - boli, ale cudow nie ma, 25-400mm w jednym szkle, jak do Nikona Z bedzie adapter to zostanie zbierac kase, moze dedykowany do foto bylby nieco lzejszy.
    Ale skoro nikt nie chce czegos takiego zrobic, zostaje jak zawsze, ulep....
    T2.9 to pewnie z F2.4. Wiec taki zoom i do tego wiekszosc na T2.9, bajera.

    Obstawialem ze f.40 10x zoom do FF to bedzie na granicy, a tu prosze. z TC to jest 15x.
    Naprawde zaczynam, w to wierzyc ze p opodpieciu takiego obiektywu pod lustrzanke, poza specyficznymi przypadkami nie bedzie po co g odopinac. jak makro czy UWA czy portretowka.
    W sumie dalej prawie to samo, 1 aparat, 1 obiektyw, 5kg dalej. Zyskujemy szybkosc.

  11. Amadi
    Amadi 22 kwietnia 2020, 11:56

    Tylko nie zapominaj, że to autofokusa nie ma ;)

  12. BlindClick
    BlindClick 22 kwietnia 2020, 12:05

    @Amadi, dzieki :), fakt, wiedzialem o tym, ale jak pisalem to pustka byla w glowie - ech zamarzylem sie, no i 30K$ tez ciezkie. Nie wiem czy w tym zyciu tyle na zabawke nazbieram....

  13. Bahrd
    Bahrd 22 kwietnia 2020, 18:03

    Amadi: "Tylko nie zapominaj, że to autofokusa nie ma ;)"

    "The EF mount version of the lens allows for the utilization of Canon’s proprietary Dual Pixel CMOS AF, which provides users with smooth AF operation and high-speed tracking performance" - to jak rozumieć tę informację producenta? [ link ]

  14. Amadi
    Amadi 22 kwietnia 2020, 19:12

    Jeśli ma to sorry, mój błąd. Jak wcześniej czytałem inne oświadczenie to było tylko że będzie wspomaganie ręcznego ostrzenia wykorzystujące dual pixela. Jeśli to serio ma AF to też jest to swego rodzaju przełom. Ale też chyba bardziej by to nagłośnili.

  15. Bahrd
    Bahrd 22 kwietnia 2020, 23:21

    Też myślę, że trąbiliby na lewo i prawo... Ale na B&H też piszą, że [ link ]:
    Functionality with Cinema EOS Cameras
    * Autofocus function (Continuous AF, One-Shot AF, Focus Guide)
    * Image stabilization

    Może więc jest AF przez dołączany serwomechanizm?

    PS
    Oczywiście, nie mam zamiaru kupować - ale interesuje mnie samo wykorzystanie AF w produkcji filmowej/telewizyjnej.

  16. domek
    domek 23 kwietnia 2020, 01:22

    Niewiecie przypadkiem czym jest spowodowany taki rozjazd cen tych samych obiektywów na BH

  17. Amadi
    Amadi 23 kwietnia 2020, 11:40

    @Bahrd - tak swoją drogą to Canon mając już dual pixela w kamerach mógłby zrobić podłączany do kamery silniczek follow focus, który po kalibracji by dodawał AF do manualnych szkieł.

  18. domek
    domek 23 kwietnia 2020, 14:15

    Zacienki rynek zbytu. A profesjonalna konkurencja spora

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.