Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Wywiad z Panem Gold Lee - Dyrektorem Marketingu i Sprzedaży w Samyang Optics

7 grudnia 2009

1. Wywiad z Panem Gold Lee - Dyrektorem Marketingu i Sprzedaży w Samyang Optics

Wywiad z Panem Gold Lee - Dyrektorem Marketingu i Sprzedaży w Samyang Optics - Wywiad z Panem Gold Lee - Dyrektorem Marketingu i Sprzedaży w Samyang Optics
Przedstawiciele firmy Samyang Optics w Polsce – po prawej stronie Ben Kim Manager of Sales & Marketing, po lewej Gold Lee Director of Sales & Marketing

Optyczne.pl (O): Czy Samyang planuje wprowadzenie obiektywów na mocowaniu 4/3?
Gold Lee (GL): Właśnie rozszerzamy naszą ofertę o obiektywy 85 mm i 8 mm na mocowaniu 4/3. Pojawią się one w pierwszym kwartale 2010 roku, a docelowo wszystkie przyszłe produkty będą dostępne z bagnetem 4/3.

O: Niedawno Zeiss wprowadził nowe mocowanie, które ma bagnet Nikona i dodatkowo styki do przenoszenia informacji o przysłonie i zapisywania parametrów do EXIF-a. Czy Samyang ma w planach coś podobnego?
GL: Choć nie mieliśmy jeszcze okazji sprawdzić obiektywów Zeiss z nowym mocowaniem Nikona, to przypuszczamy, że nasz obiektyw 85 mm f/1.4 dla Nikona, który zostanie wyposażony w styki na bagnecie, będzie posiadał podobne funkcje wspierające format metadanych EXIF. Obiektyw planujemy zaprezentować w pierwszej połowie przyszłego roku.

O: Czy pojawi się także możliwość sterowania przysłoną z poziomu korpusu?
GL: Tak.


----- R E K L A M A -----

O: Kiedy zobaczymy pierwsze Samyangi wyposażone w autofokus? Czy będzie to jakiś silnik czy na początku zwykły „śrubokręt”? Jeśli pojawi się silnik, to czy będzie on oparty o ultradźwięki, no i czy są plany odnośnie budowy obiektywów z optyczną stabilizacją obrazu?
GL: Traktujemy ten projekt jako plan długoterminowy. Niestety obecnie nie możemy zdradzić więcej szczegółów na jego temat.

O: Samyang ma już w swojej ofercie obiektywy i lunety. A co z lornetkami? Tutaj jest spore pole do popisu i Samyang ze swoją dobrą optyką oraz świetnymi powłokami antyodbiciowymi mógłby zaproponować modele o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny.
GL: Opierając się na naszych wcześniejszych doświadczeniach, trudno jest konkurować na rynku lornetek i teleskopów. Dopóki większość zapotrzebowania skupia się na produktach ze średniej i wysokiej półki cenowej, to nie jesteśmy zainteresowani, aby wkraczać na ten segment rynku.

O: Nasz test Samyanga 85 mm f/1.4 pokazał, że obiektyw ten notuje doskonałe wyniki pod względem transmisji. Czy mogą Państwo powiedzieć coś więcej na temat zastosowanych w nim powłok? Czy robią Państwo je sami czy z pomocą jakiś innych firm?
GL: Podczas prac nad optymalizacją parametrów transmisyjnych naszych produktów stosujemy powłoki antyodbiciowe własnego projektu, nałożone z wykorzystaniem własnych procesów technologicznych doskonalonych od ponad 35 lat.

O: Krążą plotki, że następnym obiektywem Samyanga będzie model o parametrach 1.2/35 lub 1.4/35. Czy mogą Państwo to jakoś skomentować?
GL: Samyang 35 mm f/1.4 zostanie zaprezentowany w drugiej połowie 2010 roku.

O: Czy jest szansa dowiedzieć się czegoś więcej o kolejnych premierach obiektywów? Czy będą to dalej obiektywy stałoogniskowe czy może w planach są jakieś zoomy?
GL: Choć bez wątpienia skupiamy się obecnie na obiektywach stałoogniskowych, to w przyszłości zamierzamy poszerzyć naszą ofertę o obiektywy ze zmienną ogniskową.

O: Jak duża jest firma Samyang? Ile osób zatrudnia?
GL: Zatrudniamy obecnie 110 pracowników, lecz biorąc pod uwagę wydzielone komórki organizacyjne będące odrębnymi przedsiębiorstwami, liczba ta wynosi 230.

O: Czy firma Samyang sama produkuje szkło, z którego są robione soczewki w jej obiektywach, czy też zamawia szkło optyczne od zewnętrznej firmy?
GL: Sami produkujemy i obrabiamy szkło wykorzystywane w naszych obiektywach.

O: Na rynku są już filtry UV firmy Samyang, które bardzo dobrze wypadły w naszych testach. Czy firma planuje wprowadzenie na rynek filtrów polaryzacyjnych, połówkowych, szarych lub soczewek close-up?
GL: Filtry polaryzacyjne i ND (szare) zamierzamy zaprezentować w pierwszej połowie 2010 roku.

O: Obecnie Samyang robi dobre i tanie obiektywy. Czy są plany żeby robić droższe i przez to jeszcze lepsze? Czy można także spodziewać się rozwoju teleobiektywów soczewkowych o modele z lepszym światłem (rzędu f/4) i ogniskowymi w zakresie 300–500mm?
GL: Nasza marka nie jest tak popularna i silna jak w przypadku innych producentów. W związku z tym obecnie staramy się utrzymać bardzo atrakcyjny poziom cen dla użytkownika końcowego, przy zachowaniu wysokiej jakości naszych produktów. Jeśli nasze wysiłki przyciągną konsumentów, to z pewnością będzie więcej sposobności do wejścia w rynek droższych obiektywów.

O: Nasz test obiektywu Samyang 14 mm f/2.8 wykazał w nim następujące wady: przeciętna jakość obrazu na brzegu matrycy pełnoklatkowej, skomplikowana dystorsja na brzegu pełnej klatki, fatalna praca pod ostre światło, duże winietowanie na pełnej klatce. Wkrótce po publikacji testu postanowiliście Państwo przeprojektować konstrukcję obiektywu. Która z wymienionych przez nas wad była najbardziej istotna przy podejmowaniu takiej decyzji? Czy postawiliście sobie za cel wyeliminować wszystkie niedociągnięcia, czy tylko niektóre, gdyż np. wyeliminowanie wszystkich jest niemożliwe?
GL: Zamierzamy poprawić obiektyw we wszystkich wymienionych powyżej aspektach, jednak największym problemem będzie poprawienie ich przy zachowaniu przyjętego wcześniej poziomu cenowego.

O: Vivitar posiada w swojej ofercie również produkowany przez Samyanga obiektyw typu Fish Eye, jednak w jego przypadku podawana ogniskowa wynosi 7 mm. Z czego wynika ta różnica w stosunku do Samyanga 8 mm f/3.5?
GL: Przybliżanie produktów innych marek niezbyt dobrze odnosi się do niniejszego wywiadu.

O: Sami projektujecie obiektywy, czy np. Samyang pod tym względem współpracuje z zewnętrznymi, niezależnymi instytutami naukowymi lub ośrodkami technologicznymi? Kto jest twórcą, pomysłodawcą lub głównym konstruktorem obiektywu 1.4/85 mm i najnowszych szerokokątnych modeli?
GL: Wszystkie oferowane przez nas produkty są projektowane przez nasz dział R&D (Badań i Rozwoju).

O: W jakich krajach sprzedaż obiektywów Samyang jest największa? Jak na ich tle wypada Polska?
GL: Zdecydowanie najwięcej obiektywów sprzedaje się w Stanach Zjednoczonych, lecz w tym roku udało się także osiągnąć znakomite rezultaty na rynku polskim pomimo dużo mniejszej liczby ludności w stosunku do USA.

O: W dobie kryzysu konsumenci pilnują portfeli i wolą wybrać produkt tańszy z obecnych na rynku. Czy w związku z tym globalny kryzys przyczynił się do polepszenia wyników sprzedaży obiektywów Samyang?
GL: Kierunek naszych działań skupiony jest na kliencie końcowym. Nieuniknionym jest więc przezwyciężyć tak głęboki kryzys ekonomiczny w sytuacji, gdy nieustanie dostarczamy doskonałe produkty w konkurencyjnych cenach.



Poprzedni rozdział