Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma 10-20 mm f/3.5 EX DC HSM

Sigma 10-20 mm f/3.5 EX DC HSM
3 marca
2009 09:42

Na targach PMA 2009 został zaprezentowany obiektyw Sigma 10-20 mm f/3.5 EX DC HSM. Ta szerokokątna konstrukcja, dająca kąty widzenia 102.4 - 63.8 stopni z pewnością ucieszy wielu miłośników krajobrazów i zdjęć architektury. Wszystko za sprawą stałego światła f/3.5 oraz szybkiego i cichego silnika autofokusa HSM.

Wewnątrz obiektywu znajdziemy 13 elementów ułożonych w 10 grupach. Dwa z nich zostały wykonane z niskodyspersyjnego szkła ELD (Extraordinary Low Dispersion) i jeden ze szkła SLD (Special Low Dispersion). Producent nie poskąpił też soczewek asferycznych, które w nowej Sigmie pojawiają się w ilości czterech sztuk. Sigma 10-20 mm f/3.5 EX DC HSM będzie dostępna na mocowaniach Canon, Nikon, KM/Sony, Sigma, Pentax/Samsung.

Pełna specyfikacja obiektywu jest już dostępna w naszej bazie:


Sigma 10-20 mm f/3.5 EX DC HSM


Komentarze czytelników (15)
  1. mdmatysek
    mdmatysek 3 marca 2009, 09:56

    Czekamy na test...
    Wygląda ciekawiej niż Tokina AT-X116...

  2. elgreen
    elgreen 3 marca 2009, 10:24

    Cena ? Cena ? Cena ?
    Oferta Sigmy wyglada coraz ciekawiej :]

  3. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 3 marca 2009, 12:16

    Jeżeli ciemny poprzednik kosztuje 1800, to aż boję się ile będzie kosztowała wersja ze stałym światłem... 2500, 3000, a może więcej ?

  4. marcinek
    marcinek 3 marca 2009, 12:17

    No ładnie. PRzynajmniej SIgma nie rozczarowuje - żadenj nowej lustrzanki, szkieł "systemowych" co kot napłakał, kiepskie to PMA. Czekam na test. DP-2 też.

  5. samp
    samp 3 marca 2009, 12:24

    O, lubię te teksty marketingowe: "Ta szerokokątna konstrukcja (...) z pewnością ucieszy wielu miłośników krajobrazów i zdjęć architektury. Wszystko za sprawą stałego światła f/3.5 oraz szybkiego i cichego silnika autofokusa HSM."

    Jakby faktycznie HSM i światło f/3.5 były tak istotne przy fotografii krajobrazów i architektury... :D

  6. Rdk
    Rdk 3 marca 2009, 13:34

    Jeśli tylko będzie kosztować tyle co Canon 10-22 a okaże się lepsza, to.... :)

  7. Arek
    Arek 3 marca 2009, 16:22

    Kuba, tutaj cenowo nie poszaleją, bo jak przesadzą, to wszyscy kupią Tokinę 11-16 lub Tamrona 10-24, a nie Sigmę

  8. kowalenko777
    kowalenko777 3 marca 2009, 17:42

    Ciekawe czy Af bedzie ok czy znowu klapa w systemie Canon

  9. Lenny
    Lenny 3 marca 2009, 17:57

    Ja się zgodzę z sampem,

    Po pierwsze nie rozumiem zawziętego stawiania Canona 10-22 nad Sigmą 10-20 bo jest jaśniejszy (nie mówię o kwestii optyki). Dla mnie różnica jest żadna bo i tak liczy się szeroki koniec. Rozumiem jeszcze Tokinę 11-16 f/2.8 bo takie światło może się rzeczywiście przydać do zdjęć z ręki w ciemnych pomieszczeniach. Ja osobiście używam Sigmy i tak przeważnie na f/8-11(architektura, pejzaż) chociaż f/4 czasami się przydaje. Tak samo co za róznica czy ma na końcu 20 czy 24 mm?

    Biorąć pod uwagę sposób w jaki najczęściej korzystam z tego typu obiektywów to osobiście wolałbym żeby to była stałka 10mm, ewenetualnie 10-14 mm ale z lepszą optyką i jasnością.

    A co do opisywanej nowości Sigmy to polecam przestudiowanie specyfikacji - średnica filtra 82mm... Rozumiem, że kwestie techniczne itp. ale to dziwne rozwiązanie bo po pierwsze cena (polara).... po drugie wszyscy konkurenci (łacznie z Tokiną f/2.8) mają 77mm a po trzecie to chyba jeden z nielicznych obiektywów dedykowanych pod APS-C z takim rozmiarem filtra.

    No cóż jak na mój gust to krok w złym kierunku, tym bardziej, że trudno się spodziewać diametralnej różnicy w optyce do obecnej 10-20 skoro ta wypada bardzo dobrze (jeśli się dobrze trafi;-)

  10. Arek
    Arek 3 marca 2009, 18:58

    kowalenko777, przy tych ogniskowych trudno o klapę

  11. Piotrekok
    Piotrekok 3 marca 2009, 20:01

    Lenny a dla mnie znowu różnica pomiędzy 5,6 a 3,5 dla 20 jest znacząca i plus dla zdjęć w zamkniętych pomieszczeniach do których taką optykę również się stosuje. Ponadto pomyśl jeszcze o zdjęciach nocnych. Natomiast co do polara i tak jest on niezbyt użyteczny dla takich ogniskowych przy jego efektach ubocznych w postaci nierówności działania w zależności od kąta.

  12. Kuba Nowak
    Kuba Nowak 4 marca 2009, 09:47

    Arek, ze względu na zakres Tokiny 11-16 w ogóle nie brałem pod uwagę, opinie też miała nienajlepsze, a czekając na Tamrona, który również nie jest chwalony za mydło jna brzegach, kupiłem Pentaxa 12-24. Nienajtańszy, ale wreszcie mam szeroki kąt.
    Jeżeli bym musiał wybierać między Tokiną a Sigmą, to wybrałbym jednak tę drugą, mimo wyższej ceny.

  13. Lenny
    Lenny 4 marca 2009, 16:41

    Piotrekok, 5.6 a 3.5 to rzeczywiście różnica, zgadzam się ale:

    1. Rozumiem że ktoś może korzystać z różnicy światła na długim końcu jednak tak jak wcześniej napisałem dla mnie taki obiektyw kupuje się głównie dla zakresu 10-14. Osobiście 90 % zdjęć wykonuję na ogniskowej 10mm a 100% w zakresie 10-14. Tym bardziej we wnętrzach używa się takiego szkła po to żeby złapać 3 ściany a nie 1 i kawałek drugiej. Osobiście widzę średnie zastosowanie Sigmy 10-20 we wnętrzu na ogniskowej 20mm. (od tego jest o niebo lepszy w tym zakresie Tamron 17-50 - wiadomo, że przepinanie szkieł nie jest wygodne ale ultraszeroki kąt zakłada się w określonym celu)

    2. Co do zdjęć nocnych to najlepsze efekty uzyskuje się i tak ze statywu. Można z ręki ale to i tak trzeba mieć światło 2.8, bo 3.5 czy 4 to już bez rewelacji. (w mieście w nocy, na f/2.8 i ISO 800 musiałem utrzymać 1/10 s z ręki)

    3. Co do problemów z polarem na tak szerokich obiektywach to dotyczy to głównie nieba - rzeczywiście jest to spory problem ale eliminuje się go albo przez kompensację polaryzacji jednej strony nieba albo przez częściową polaryzację (czyli słabszą niż maksymalna). Poza niebem polar służy do osiągania masy innych bardzo fajnych efektów i tutaj nie ma już takich problemów.

  14. olaieryk
    olaieryk 5 marca 2009, 08:37

    No cóż ciekawie się zapowiada! Chyba raczej ma zastąpić Sigmę 10-20 f4-5.6. W tej kategorii konkurencja wyrasta i trzeba być krok do przodu. Jeśli jakość optyczna będzie dobra to obiektyw będzie się sprzedawał. Testy Tamronów nie wypadły najlepiej, Tokiny zaliczają wpadki z CA, Nikory i Canony za drogie więc Sigmy w tej klasie sprzedają się dobrze. Zastanawiający jest fakt, że wszystkie premiery Sigmy są kierowany na rynek APS-C/DX

  15. Benek-Piast
    Benek-Piast 17 czerwca 2009, 16:21

    szkoda że nie wyszedł klon DA* 11-16, i nie zanosi się żeby wyszedł. a to moim zdaniem chyba jedno z najpotrzebniejszych szkieł u Pentaxa.
    :-/

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.