Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Mamiya DL33

Mamiya DL33
18 marca
2009 08:23

Zapowiedziany w październiku zeszłego roku średnioformatowy system Mamiya DL28, który łączy ze sobą korpus Mamiya 645AFD III i cyfrową tylną ściankę Leaf Aptus-II 6, okazał się sporym sukcesem, dlatego MAC Group - amerykański dystrybutor Mamiya zdecydował się na kontynuowanie tej idei i zapowiedział wprowadzenie na rynek nowego systemu o nazwie Mamiya DL33.

Jedyne co odróżnia DL33 od starszego brata to model ścianki cyfrowej, gdyż w nowym systemie wykorzystano cyfrową ściankę Aptus-II 7, która została wyposażona w matrycę CCD o rozdzielczości 33 Mpix i wymiarach 36 x 48 mm, co stanowi dwukrotność powierzchni pełnej klatki.

Mamiya DL33
Tylna ścianka Leaf Aptus-II w połączeniu z korpusem Mamiya 645AFD III


Matryca może pracować w zakresie czułości ISO 50-800, a rejestrowane przez nią obrazy są zapisywane z 16-bitową głębią kolorów przypadającą na każdy kanał i charakteryzują się zakresem tonalnym na poziomie 12 EV. Użytkownik ma do dyspozycji format RAW (rozszerzenie MOS), skompresowany bezstratnie RAW, a także 16- i 8-bitowy format TIFF.

Podobnie jak w DL28 tak i w DL33 znalazł się bezrdzeniowy silnik mający zwiększyć szybkość i dokładność pracy autofokusa, a udoskonalony interfejs komunikacyjny ma usprawnić wymianę danych pomiędzy korpusem a tylną ścianką i obiektywem. Na koniec warto jeszcze wspomnieć, że tylna ścianka została wyposażona w ekran LCD o przekątnej 3.5 cala (6 x 7 cm).

Mamiya DL33
Mamiya 645AFD III

Mamiya DL33 ma być dostępna od kwietnia br. w cenie $19,999. Dodatkowo osobom, które nabędą DL33 w kwietniu lub w maju producent oferuje za darmo obiektyw Mamiya AF 55mm f/2.8 lub AF 150mm f3.5 o wartości $1100.


Komentarze czytelników (10)
  1. mavierk
    mavierk 18 marca 2009, 08:50

    które nabędą DL33 w kwietniu lub e maju
    literóweczka :)

  2. kzal
    kzal 18 marca 2009, 08:59

    żadna literówka - to takie zastanawianie się autora: "w kwietniu, a może, eee, w maju ?" :)

  3. adam1612
    adam1612 18 marca 2009, 09:04

    e maj to cyfrowy odpowiednik zwykłego maja, mamy już e-mail to dlaczego nie możemy mieć e maja? ;))

  4. rolech
    rolech 18 marca 2009, 09:07

    mavierk - dzieki poprawione :-)

  5. Przechodzien
    Przechodzien 18 marca 2009, 10:23

    e-szkoda ze cena nie literoweczka np jedna "9" mniej :)
    cala reszta wyglada bajecznie, poza cena ... e-eh

  6. kamyszek
    kamyszek 18 marca 2009, 10:44

    najgorsze ,ze nie m oze konkurowac z Canonem w kwesti Iso
    tutaj widze róznicę klas ...kilku
    szczególnie w zakresie tonalnym ..

  7. adam1612
    adam1612 18 marca 2009, 16:36

    Ciekawe, że np. wg www.dxomark.com matryce małoobrazkowych topowych Canonów i Nikonów (a także Sony Alfa 900) są lepsze niż aparatów średnioformatowtych. A np. Nikon D3X bije na głowę Leaf, Hasselblada, Phase One i Mamiyę nawet pod wzglądem zakresu dynamiki tonalnej. Czyżby średni format był użyteczny tylko ze względu na możliość reprodukcji zdjęć na wielkoformatowych reklamach?

  8. jaad75
    jaad75 18 marca 2009, 18:05

    kamyszek - nie rozmieszaj mnie, kogo posługujacego się średnim formatem obchodzi wysokie ISO jakiegoś badziewia dla ludu...

  9. grzegorzp
    grzegorzp 18 marca 2009, 20:24

    Hahaha. adam1612 rozbawiłeś mnie cyfrowym odpowiednikiem maja :D

  10. kamyszek
    kamyszek 18 marca 2009, 20:34

    miło ze kogos rozsmieszyłem ...
    ale powaznie, to ...nadal róznica w jakości jest zauważalna
    na korzyść średniego formatu
    nie mówiąc o precyzji ustawiania ostrosci , z autofokokusem lub bez...
    rozumiem ,ze testy odnosza sie do starszych typów matryc...bo ta jest nowa jakby , i informacja o zakresie tonalnym , jest chyba jakims pewnikiem ...

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.