7Artisans 18 mm f/6.3 Mark II
Oferta obiektywów marki 7Artisans powiększyła się o drugą generację kompaktowego modelu o parametrach 18 mm f/6.3 przeznaczonego do współpracy z niepełnoklatkowymi bezlusterkowcami.
W stosunku do pierwszej generacji zmieniono nieco konstrukcję optyczną. Nadal składa się ona z 6 elementów, ale tym razem ustawiono je w 5 grup, a nie, jak dotychczas, w 4. Odrobinę zwiększyła się też waga obiektywu — z 49 do 58 g.
![]() |
Pełna specyfikacja drugiej generacji prezentuje się następująco:
- Ogniskowa: 18 mm,
- Światłosiła: f/6.3,
- Pole widzenia: 76°,
- Ostrość od: 0.3 m,
- Maksymalne powiększenie: 0.07x,
- Maksymalna wartość przysłony: 6.3,
- Liczba listków na przysłonie: brak przysłony,
- Mechanizm ustawiania ostrości: MF,
- Konstrukcja: 6 elementów / 5 grup,
- Rozmiar filtra: brak gwintu na filtry,
- Dostępne mocowania: Fujifilm X, Nikon Z, Sony E,
- Wymiary: 15 × 56 mm,
- Waga: 58 g.
![]() |
Nowy obiektyw można kupić w sklepie na stronie producenta. Wyceniono go tam na 59 dolarów.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
W sumie w czym to lepsze od kita, np. 16-50? Na pełnej klatce nawet udało się samyangowi uzyskać 35 2.8 o podobnie zerowych gabarytach i wadze
To chyba nie ma zastępować kita tylko zaślepkę ;)
ten napis NEW trąci tandetą na kilometr, oby nie było go w wersji produkcyjnej
Świetnie pasuje do zestawu pewnych teleobiektywów, pewnej firmy na C, też mocno jasnych. Chyba że to też były dekielki tylko takie długie.
Z jednej strony tak, z drugiej tamte obiektywy też w praktyce wiele bardziej od zaślepki nie zawadzają ;p
Bambi: jak cię stać na jasne super tele to kupuj jasne f/2.8, ktoś ci przeszkadza? Śmiejesz się z tych, których nie stać lub z innych powodów wolą kupić lekkie i małe tele? To dla nich są te obiektywy które wysmiewasz. Nie ogarniasz o co chodzi?
uważam że f5. 6 do f11 to wspaniałe przysłony.
Bardzo praktyczne, GO jest rozsądna, łatwo się ręcznie ostrzy, do tego obiektywy są małe, lekkie, wspaniały kompromis.
Gryzie mnie ze do takich rzeczy nie trafia skuteczny af jak w f2. 8, czy 10x 20x zakres zoomu.
Jak się przestanie patrzyć przez obiektyw kompleksem małej przysłony czyli dużej f-liczby korzystanie z f5. 6 i więcej jest bardzo przyjemne.
Tu może zbyt duża skrajności bo chyba nie ma przysłony nawet ale może z czasem pojawia się same wymienne szkła do obiektywu. :)
@ad1216
No wiesz co to za pytanie czy ktoś mi przeszkadza, ja to pisałem o obiektywach a nie o osobach. Nikt mi nie przeszkadza. Nie obrażaj się to nie miał być cios, raczej tak żartobliwie to napisałem. Każdy kupuje co chce.
Bambi: widzę że zupełnie nie rozumiesz że często duże firmy zarabiają największe pieniądze na tanim sprzęcie amatorskim. Z czego tu żartować? Taki jest rynek a problemem jest jest to, że ty kompletnie nie masz o tym pojęcia. Koncern Fiata produkuje Ferrari i Fiata 500, czy jest się z czego śmiać ? Normalny biznes
@ad1216
Ok, jeszcze raz sorry, źle to wyszło. Nikogo nie chce wyśmiewać.
Brakuje naprawdę małych body APS-C, by z takimi obiektywami można było mieć mikro zestaw foto na podróże w kieszeń. Na MFT był GX880 z obiektywem o ekwiwalencie 24-64mm f/3,5-5,6 (bez przeliczania) i to waży razem trochę więcej niż 300 gram. Jest też niewiele większe niż paczka fajek i mieści się do kieszeni dając całkiem znośną jakość. APS-C mogłoby jeszcze więcej.
LbArtJ
W jakim sensie APS-C mogłoby jeszcze więcej?
Canon M100 jest mniejszy od wspomnianego Panasa, ale nie ma do niego malutkich zoomów... Ten sam przypadek dotyczy Fuji X-A** - malutki aparacik bez małych zoomów.
Jeżeli szukać odpowiednika do prezentowanej tu zaślepki 7Artisans to 'odpowiednikiem' mogłaby być zaślepka Zuiko 15 f/8.
Miało być „Z APS-C mogło by być jeszcze lepiej”. Większa matryca, lepsze DR, mniejsze wzmacnianie sygnału, więc lepszy SNR, dynamika barw na najniższym natywnym ISO itp.
Sprawdziłem i Canon M100 jest szerszy, wyższy, grubszy i cięższy niż ten Panas ;)
@LbArtJ
Faktycznie, źle sprawdziłem, brakowało w bazie camerasize. Wprawdzie jedynie o 2mm w każdym z wymiarów, ale jednak M100 jest większy ;-)
Nieco zbyt ekstremalnie wg mnie. Ja jestem w stanie do 30 - 40mm traktować jako jako minimalnie wystający obiektyw. Tutaj zeszli do 15mm, fajnie nie że mało ale grubość 25 czy 30 mm i przysłona czy lepsze parametry były by bardziej kuszące.
Bo 60usd plus koszty to nie jest warte. max 5 USD wg mnie.
wydać 60 na 27mm f10 nie interesuje mnie w żadnym stopniu.
Idea jest fajna, liczę na kolejne odsłony.
Witam,
Wyglądem przypomina Russara 20mm, kiedyś chciałem go kupić, ale obecne ceny... 7Artisans, na APSC będzie miał podobny kąt widzenia ale jest zdecydowanie tańszy. Jasność obu podobna 5. vs 6.3 tylko trzeba porównać jakość obrazu (trochę ciemniejszy ale szerszy na APSC) . Do zabawy jak znalazł.
Pozdrawiam
AB123
Russar z adapterem prawie dwa razy grubszy, poza tym, trzeba przymknąć go do f:8-11 by wyrównać rogi. Za to dystorsja naprawdę minimalna bo to optyka symetryczna tak jak Orion 28/6.
Witam,
@TRI-X, myślałem o Russarze wpiętym w analogowy korpus z mocowaniem M lub m39 (film), a do Sony A7r II jako awaryjny szeroki zamiast Sigmy 20mm f1.4, która sporych gabarytów i nie zawsze chce się nosić. Był na tapecie kiedyś Color Skopar 21mm, ale nie było ostatecznej decyzji. Fajnie jest mieć obiektywy na film i do cyfry. Może ktoś kiedyś zrobi korpus na film z mocowaniem Sony E/FE i przeniesieniem elektroniki?
Pozdrawiam,
AB123
Witam,
wykrakałem.........
link
Pozdrawiam,
AB123
April 24, 2018: Coming Soon
Kto takie badziewie kupuje? Ciemne jak dupa, bez komunikacji z korpusem, bez AF. Nawet obsłudze jest jest niewygodne bo pierścień ostrzenia jest mikroskopijny i przy samy bagnecie.
W granicach tysiaka można kupić Samyang AF 18 mm f/2.8 FE. Jasnego, z auto focusem i niewielkiego rozmiarowo o wadze raptem 150 g.