Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Panasonic Lumix GH7

Panasonic Lumix GH7
5 czerwca
2024 23:03

Oferta bezlusterkowców marki Panasonic należących do systemu Mikro Cztery Trzecie powiększyła się o nowy flagowy korpus przeznaczony dla filmowców, model GH7.

INFORMACJA PRASOWA

Panasonic przedstawia nowy LUMIX GH7 – najnowszy flagowy model
bezlusterkowej serii LUMIX G z matrycą Micro Four Thirds

LUMIX GH7 oferuje wyjątkową wydajność wideo, szeroki zakres dynamiczny, dzięki nowo opracowanemu 25,2-megapikselowemu sensorowi BSI CMOS oraz ulepszoną wydajność autofokusa z detekcją fazy (PDAF). Aby wspierać efektywny przepływ pracy wymagany w profesjonalnych środowiskach produkcyjnych, GH7 jest wyposażony w wewnętrzne nagrywanie Apple ProRes RAW*1 oraz pierwsze na świecie nagrywanie 32-bit float*2, co eliminuje konieczność dostosowywania poziomów nagrywania dźwięku podczas filmowania.

Wraz z gwałtownym wzrostem zapotrzebowania na treści wideo w ostatnich latach, rośnie liczba małych zespołów twórców wideo, a także zapotrzebowanie na dalsze udoskonalenia w jakości bezlusterkowych aparatów fotograficznych, oferujących doskonałą wydajność wideo i mobilność. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2009 roku, nasza seria LUMIX GH zdobyła silną reputację wśród twórców i zespołów produkcyjnych jako model znany z doskonałej wydajności podczas filmowania, innowacyjnych funkcji oraz niezawodności.

LUMIX GH7 to bezlusterkowy aparat nowej generacji, który spełnia potrzeby twórców, niezależnie od ich dziedziny artystycznej.

Panasonic Lumix GH7

Wysoka wydajność, szybka reakcja i doskonała mobilność

  • 25,2-megapikselowy sensor BSI CMOS o wysokiej rozdzielczości i szybkim czasie reakcji, wraz z ponad 13-stopniowym zwiększeniem zakresu dynamicznego (Dynamic Range Boost)*3 i bogatą gradacją
  • Wykorzystanie PDAF dla wysokiej prędkości oraz wysokiej precyzji autofokusa, a także nowo dodanej funkcji rozpoznawania autofokusa w czasie rzeczywistym dla samolotów i pociągów
  • Udoskonalona technologia stabilizacji obrazu, obejmująca korekcję zniekształceń perspektywy
    w przypadku filmów oraz tryb High w aktywnej stabilizacji obrazu, umożliwiający skuteczną kompensację podczas fotografowania w ruchu

Panasonic Lumix GH7

Udoskonalona jakość wideo i zoptymalizowane procesy robocze od momentu nagrywania do postprodukcji

  • Wewnętrzne nagrywanie wideo w formacie 5,7K 30p ProRes 422 HQ oraz ProRes RAW HQ*1.
  • Pierwsze na świecie nagrywanie 32-bit float*2, eliminujące konieczność dostosowywania poziomów nagrywania dźwięku podczas filmowania przy użyciu nowego adaptera mikrofonowego
    XLR, DMW-XLR2 (sprzedawanego osobno).
  • Umożliwia użytkownikom wczytywanie oryginalnych plików LUT i bezpośrednie stosowanie nowych kolorów do filmów i zdjęć za pomocą funkcji REAL TIME LUT.
  • Umożliwia nagrywanie proxy dla efektywności przepływu pracy oraz obsługuje natywne integrowanie aparatu z chmurą dzięki Adobe's Frame.io, umożliwiając automatyczne przesyłanie, tworzenie kopii zapasowych, udostępnianie i wspólne pracowanie nad obrazami i filmami poprzez chmurę.
  • Nagrywanie w formacie Open Gate umożliwiające elastyczne kadrowanie do dowolnej platformy mediów społecznościowych lub potrzeb klienta.

Panasonic Lumix GH7

Niezawodny w dziedzinie produkcji wideo

  • Nieograniczone nagrywanie wideo możliwe dzięki efektywnemu procesowi rozpraszania ciepła i zintegrowanemu wentylatorowi chłodzącemu*4.
  • Wygodny monitor o kącie nachylenia bez zakłóceń, który nie przeszkadza w podłączaniu kabli HDMI ani USB podczas nachylenia.
  • Zdolny do wytrzymania trudnych warunków środowiskowych dzięki odporności na kurz, zachlapania*5, oraz odporności na mróz do -10 stopni Celsjusza/14 stopni Fahrenheita.

Panasonic Lumix GH7

*1 Nagrywanie nie jest możliwe na karcie SD.
*2 Dla aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami, stan na 5 czerwca 2024 r., według badań Panasonic. Przy użyciu adaptera mikrofonowego XLR DMW-XLR2 (sprzedawanego osobno).
*3 Dynamic Range Boost nie jest aktywowany podczas nagrywania wideo HFR/VFR o częstotliwości 61 kl./s lub wyższej, ani podczas fotografowania SH z szybkim ujęciem. Nie jest również aktywowany przy prędkościach migawki wolniejszych niż 1/15 podczas fotografowania zdjęć, w zależności od ISO. Podczas nagrywania wideo powyżej 60 kl./s (w tym VFR), zakres dynamiczny wynosi ponad 12 stopni.
*4 Podczas nagrywania w rozdzielczości C4K/60p lub niższej obowiązują ograniczenia temperatury dla rozdzielczości przekraczających Cinema4K, VFR/HFR i ProRes. Czas nagrywania zależy od pojemności baterii i karty pamięci.
*5 Odporność na kurz i zachlapania nie gwarantuje, że nie dojdzie do uszkodzenia, jeśli ten obiektyw zostanie narażony na bezpośredni kontakt z kurzem i wodą.
*Apple oraz ProRes są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Apple Inc. w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
*Frame.io, logo Frame.io oraz Camera to Cloud są zastrzeżonymi znakami towarowymi lub znakami towarowymi firmy Adobe w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
*Pozostałe znaki towarowe i nazwy handlowe należą do ich odpowiednich właścicieli.
*Wszystkie funkcje mogą nie być dostępne w zależności od sytuacji.
*Projekt i specyfikacje mogą ulegać zmianie bez uprzedzenia.


Komentarze czytelników (32)
  1. zbytek3
    zbytek3 5 czerwca 2024, 23:06

    o i to jest njus ...

  2. zbytek3
    zbytek3 5 czerwca 2024, 23:08

    to jest - najlepsze co mozna ze soba na urlop zabrac, lekki, poreczny i nie zwaracajacy uwagi.... mam na mysli cala serie GH

  3. PDamian
    PDamian 5 czerwca 2024, 23:27

    Jest jakaś zmiana względem poprzednika
    której nie można by było ogarnąć nowym firmware do GH6 ❓

  4. Amadi
    Amadi 5 czerwca 2024, 23:28

    @PDamian - jak wymyślisz jak dodać firmwarem czujniki fazowego autofokusa do matrycy, to nobel z fizyki czeka :D

    @zbytek3 - jeśli waży tyle co GH6, to nie jestem pewien czy określenie „lekki i poręczny” jest do końca stosowne ;)

  5. PDamian
    PDamian 5 czerwca 2024, 23:29

    link

    Nudy.

  6. Amadi
    Amadi 5 czerwca 2024, 23:30

    Przynajmniej cenowo bardzo zbliżony. Ale faktycznie pomijając AF to raczej taki GH6 II. Chociaż dla wielu wewnętrzny zapis w ProRes RAW i 32-bitowe zmiennoprzecinkowe audio to będzie naprawdę duża zmiana.

  7. PDamian
    PDamian 5 czerwca 2024, 23:34

    To było pytanie.

    Jak to jest warte Nobla, to dlaczego jest tylko o 4,7% droższe?

  8. Amadi
    Amadi 5 czerwca 2024, 23:47

    Bo nie zrobili tego firmwarem. A o to przecież pytałeś.

  9. gamma
    gamma 6 czerwca 2024, 00:03

    No proszę - jednak OM SYSTEM dał radę i zaprezentowal filmową torpedę :)

  10. kaziu
    kaziu 6 czerwca 2024, 00:04

    Tęsknię za GH5s... brakowało mi w nim tylko stabilizacji. Może teraz Panasonic pójdzie w tym kierunku i na bazie GH7 zaoferuje wersję GH7s ze stabilizacją z matrycą 10 Mpix :)

  11. JarekB
    JarekB 6 czerwca 2024, 00:46

    @PDamian
    Straszne nudy, fazowy AF, tylko 100 dolarów różnicy, cóż tu trollować? Teraz już tylko czekamy na premierę Z6/Z7III.

  12. ES
    ES 6 czerwca 2024, 05:00

    @kaziu
    100% prawdy. Gh5s nadal mi imponuje na mrocznych salach zaszumieniem. Pod tym względem jest lepiej niż S5 MK2 Świetna matryca . Dziwię się że nie kontynują tej serii.Jak ktoś nie potrzebuje więcej niż 4k i nie musi ciągle używać AF to nadal świetny wybór. A i AF jak się dobrze skonfiguruje to względnie można używać.

  13. lord13
    lord13 6 czerwca 2024, 06:41

    @zbytek3
    Lekki i poręczny? Serie G(x) i GH(x) już dawno przestały takie być. G9 II jest w obudowie pelnoklatkowego S5, a GH6 jest jeszcze cięższy i waży więcej niż większość pelnoklatkowych korpusów.

  14. BlindClick
    BlindClick 6 czerwca 2024, 06:57

    Dopuki aparat jest do Trzymania w reku nie moze być za mały.
    Kostki filmowe są inne, i one pokazują jak moze wyglądać aparat jak nie musi nic mieć.

  15. Hubert Multana
    Hubert Multana 6 czerwca 2024, 07:18

    Amadi, sam aparat nie oferuje 32 bit float - wymaga do tego opcjonalnej przystawki która trzeba dokupić osobno.

  16. Amadi
    Amadi 6 czerwca 2024, 09:33

    @Hubert Multana - racja, trochę za duży skrót myślowy zrobiłem

  17. JarekB
    JarekB 6 czerwca 2024, 09:44

    Na tym forum narzekano na m4/3 do dziewczęcych rączek… No to macie kawał porządnego i kompetentnego korpusu. m4/3 w natarciu ;-)

  18. leszek3
    leszek3 6 czerwca 2024, 10:06

    jest to jednak niezły wyczyn nie odróżniać firmware od hardware.

  19. Soniak10
    Soniak10 6 czerwca 2024, 11:48

    Ładna maszynka. Ciekawe czy pomyślą kiedyś o następcy zgrabnego G90 z PDAF? No i z pojemniejszym akumulatorkiem. Wziąłbym bez chwili namysłu.

  20. _Tomek_
    _Tomek_ 6 czerwca 2024, 12:01

    Soniak10, masz w tej chwili OM-1 (ten pierwszy, jeszcze olympusowy) w niezłej cenie 7 tys. zł. Jest nieco mniejszy i lżejszy od G9 II, nie mówiąc o tym tutaj. Ja się waham. Z jednej strony ciekawi mnie następca G90 czy GX9, z drugiej - zanim się pokaże (jeśli w ogóle), to pierwszy OM-1 będzie wyprzedany.

  21. lord13
    lord13 6 czerwca 2024, 12:31

    @_Tomek_
    Proponowanie komuś OM-1 zamiast potencjalnego następcy GX9 to nieporozumienie. Przecież to puszki o zupełnie innym charakterze i z zupełnie innej półki cenowej.

  22. _Tomek_
    _Tomek_ 6 czerwca 2024, 12:47

    A kto tam wie co oni znowu wymyślą... Poprzednik, czyli GX8 był bardziej zaawansowany (migawka 1/8000, uszczelnienia, większy wizjer), potem to okroili. W tej chwili jak się chce kupić zaawansowany, ale nieduzy aparat m4/3, to wybór jest marny.

  23. ad1216
    ad1216 6 czerwca 2024, 13:42

    Amadi, PDamian: The GH7 is built around a different sensor than the GH6 - cytat z testu dpraview

  24. JdG
    JdG 6 czerwca 2024, 14:42

    > jeśli waży tyle co GH6, to nie jestem pewien czy określenie „lekki i poręczny” jest do końca stosowne ;) [Amadi]

    waży ponoć 805g, czyli prawie 20 mniej, mniej o 100g niż Nikon Z8, mniej niż Zenit TTL (o ca 200g), a to przecież w zasadzie zaawansowana kamera filmowa z aktywnym chłodzeniem; robi wrażenie (wyjąwszy PDamiana etc.).

  25. Vendeur
    Vendeur 6 czerwca 2024, 16:45

    Szkoda, że tylko "przeznaczony dla filmowców", bo ja wolę robić zdjęcia. No cóż, rozejrzę się u konkurencji...

  26. JarekB
    JarekB 6 czerwca 2024, 18:17

    @Vendeur
    G9II i to bardzo. Nie ma za co.

  27. gamma
    gamma 6 czerwca 2024, 19:35

    Ja mam nadzieję, że wyjdzie coś fajnego dla amatorów, czyli G100 II.
    Mam nadzieję, że wyjdzie i nie okroją go z mechanicznej stabilizacji.
    Fajnie byłoby mieć coś małego i lekkiego do dobrego 4k do 30/60fps, ze stabilizacją i 10 bitami.

  28. Amadi
    Amadi 6 czerwca 2024, 20:25

    @ad1216 - no oczywiście, że inny sensor, bo ten ma detekcję fazy.
    Czyli mówimy o matrycy z G9 II

  29. Soniak10
    Soniak10 6 czerwca 2024, 21:43

    _Tomek_ wiem i jeżeli Panasonic nie zaoferuje następcy G90, to będę się skłaniał właśnie ku któremuś z modeli OM-1 lub E-M1 mkIII za 6500. Wolałbym jednak pozostać przy Panasoniku, bo przyzwyczaiłem się do ergonomii, menu itp, ale jak nie będzie innej rady, to kto wie? Przesiadłem się z Sony na Panasa i jakoś to przeżyłem, więc raz jeszcze też mogę sobie pozwolić. Z tym, że jeżeli już, to raczej na pewno nie w tym roku, więc Panas ma jeszcze czas na zastanowienie się, czy chce ode mnie trochę kasy wyciągnąć, czy nie?

    @gamma: jeżeli G100 II byłby podobny konstrukcyjnie do G90 ale pozbawiony jego ułomności (paliwożerność, brak PDAF, pewne niedociągnięcia w menu), to ja chętnie... Bo G9 jest jak dla mnie trochę za wielki.

  30. Amadi
    Amadi 6 czerwca 2024, 22:16

    Z filmowego punktu widzenia, Panas mógłby spokojnie wypuścić korpus wielkości GX9 z matrycą z G9 II / GH7 ograniczoną do 4K / 50-60p żeby się procesor nie gotował w małej i lekkiej obudowie. I wyszedłby z tego lepszy sprzęt dla vlogerów niż większość sprzętu dla vlogerów.

  31. ad1216
    ad1216 7 czerwca 2024, 08:00

    Amadi: była wyżej dyskusja co nowego jest w GH7 ale nikt nie wspomniał o sensorze ;)) nie tylko detekcja fazy jest nowością w tym sensorze

  32. JdG
    JdG 7 czerwca 2024, 17:06

    @ad1216: to jest m4/3, nie oczekuj za wiele od tego portalu.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.