Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Canon PowerShot G15 - test aparatu

Canon PowerShot G15
8 kwietnia 2013

1. Wstęp

Seria G firmy Canon przeznaczona jest dla osób ceniących zarówno wysoką ergonomię, jasny obiektyw, jak i wykorzystanie najświeższych technologii. Wprowadzenie na rynek przez firmę Canon modelu EOS M tuż po G1 X przez wiele osób zostało potraktowane jako zapowiedź końca tej jednej z najbardziej rozpoznawalnych wśród zaawansowanych kompaktów serii – dość wspomnieć, że jej produkcja rozpoczęła się 13 lat temu. Jednak ku ogólnemu zaskoczeniu we wrześniu 2012 roku pojawił się najnowszy przedstawiciel serii G oznaczony numerem 15. Informacja dla ciekawych – nie wypuszczono modeli z numerami pechowymi (w różnych kulturach), czyli 13 i 14.

Tak jak i poprzednicy, aparat ten wyposażony jest w dużą liczbę elementów kontrolnych, co ma ułatwić obsługę użytkownikom przyzwyczajonym do ergonomii lustrzanek.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Canon PowerShot G15 - Wstęp

Model ten nieco odbiega od tradycji: po raz pierwszy od wielu lat zmieniono konstrukcję obiektywu i – co ciekawe – znów zwiększono rozdzielczość matrycy. Przez wiele lat bowiem seria ta wykorzystywała dobrze przyjętą konstrukcję obiektywu o jasności f/2.8–4.5 i ekwiwalencie ogniskowych 28–140. Ostatnie premiery na rynku pokazały, że liczy się tylko wysoka jasność w całym zakresie ogniskowych. Canon, nie chcąc odstawać od peletonu, zmodyfikował konstrukcję tak, by jasność nie była mniejsza od f/2.8. G15 jest też pierwszym modelem w pełni wykorzystującym osiągnięcia matryc CMOS. Wiadomo, że te dwa elementy (matryca i obiektyw) pełnią zasadniczą rolę w aparacie fotograficznym – z tego punktu widzenia należy stwierdzić, że Canon G15 oferuje zupełnie nową jakość. W poniższym teście chcielibyśmy podjąć się jej oceny.

Aby szybko zapoznać się z parametrami wybranych modeli aparatów, które możemy zestawić z opisywanym tu G15, wystarczy przejść do ich specyfikacji, zebranej w niniejszej tabeli.

Opis naszych procedur testowych można znaleźć w artykule „Jak testujemy cyfrowe aparaty kompaktowe”. Jeśli w trakcie czytania pojawią się wątpliwości, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Aparat do testów wypożyczył sklep internetowy cyfrowe.pl za co serdecznie dziękujemy.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Canon
Model PowerShot G15
Data premiery 2012-09-17
Liczba pikseli 12 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 4000 x 3000
• 2816 x 2112
• 1600 x 1200
• 640 x 480
• 4000 x 2248 (16:9)
• Inne tryby z proporcjami 16:9, 3:2, 4:5 i 1:1
Matryca 1/1.7 cala, CMOS, 4:3,
Procesor obrazu DIGIC 5 z technologią iSAPS
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (Exif 2.3, DCF, DPOF 1.1),
RAW (.CR2), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV [H.264 + Linear PCM (stereo)], iFrame
Zakres ISO AUTO, 80, 100, 125, 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800 ISO
Migawka Auto: 1 s - 1/4000 s
15 s - 1/4000 s (pełen zakres - zależnie od trybu fotografowania)
Filtr szary (3 przesłony)
Konstrukcja obiektywu Canon,
11 elementów w 9 grupach
(1 element dwustronnie asferyczny, 1 element UD i 2 elementy dwustronnie asferyczne)
Ogniskowa obiektywu 6.1 - 30.5 mm
(ekwiwalent małoobrazkowy 28-140 mm)
Światłosiła f/1.8 - 2.8
Zoom optyczny 5x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (Full HD), z szybkością 24 kl./s
• 1280 x 720 pix (HD), z szybkością 30 kl./s
• 640 x 480 pix (VGA), z szybkością 30 kl./s
Czas nagrywania: do 4GB lub 29 min. 59 s (FullHD, HD) lub 1 godz. (VGA, QVGA)
Film w zwolnionym tempie:
• 640 x 480 z szybkością 120 kl./s,
• 320 x 240 z szybkością 240 kl./s,
Efekt miniatury (HD, VGA): 6 kl./s, 3 kl./s, 1.5 kl./s
iFrame Movie (HD)
Ogniskowanie AF TTL z funkcją śledzenia, MF
• Tryby AF: AiAF (9-punktowy lub wykrywanie twarzy z wyborem i śledzeniem), 1-punktowy AF (dostępna każda pozycja lub ustalony środek)
• Tryby napędu AF:pojedynczy, ciągły, Servo AF/AE, śledzenie AF
• Zmiana wielkości ramki AF: normalna, mała
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
Pomiar światła Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (związany z ramką AF wykrywania twarzy),
• Centralnie ważony uśredniony,
• Punktowy (w centrum / w ramce wykrywania twarzy / w ramce FlexiZone)
Ostrość od AF w trybie makro (szeroki kąt): od 1 cm
Balans bieli Auto (z balansem bieli dla twarzy), Słoneczny dzień, Pochmurny dzień, Żarówki, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa, Pod wodą,
• 2 ustawienia własne według wzorca
• Korekcja balansu bieli
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-3 EV w krokach co 1/3 EV
i-Contrast dla automatycznej, dynamicznej korekcji zakresu
• Bracketing: 1/3 - 2 EV w krokach co 1/3 EV
Programy Smart Auto (58 wykrywanych scen), Programowa AE - P, Preselekcja czasu - Tv, Preselekcja przysłony - Av, Nast. ręczne - M, Ustawienia własne - C1 i C2, Film, Movie Digest
• Specjalne Sceny (SCN): portrety, gładka skóra, inteligentna migawka (uśmiech, wyzwalanie mrugnięciem, samowyzwalacz dla twarzy), szybka seria w wysokiej jakości, nocne ujęcie z ręki, pod wodą, śnieg, sztuczne ognie, asystent łączenia
• Filtry kreatywne: wysoki zakres dynamiczny, nostalgia, efekt rybiego oka, efekt miniatury, efekt aparatu zabawki, rozmycie, monochromatyczny, super żywe kolory, efekt plakatu, tylko jeden kolor, zamiana koloru.
• Efekty fotograficzne: Moje kolory (moje kolory wyłączone, żywe, neutralne, sepia, czarno-biały, film pozytywowy, jaśniejszy odcień skóry, ciemniejszy odcień skóry, żywy niebieski, żywy zielony, żywy czerwony, kolor niestandardowy).
Zdjęcia seryjne • W trybie szybkie zdjęcia:
z szybkością ok 2.1 kl./s ,
z nastawą AF: ok. 0.9 kl./s,
z wyświetlaniem LV: ok. 0.9 kl./s
• W trybie szybka seria w wysokiej jakości:
z szybkością 10 kl./s, do 10 zdjęć,
z AF, z szybkością 5.2 kl./s, do 10 zdjęć.
Lampa błyskowa Tryby: Auto, Włączona/wyłączona, Redukcja czerwonych oczu, Synchronizacja z długim czasem naświetlania, Synchronizacja na 2-gą kurtynę,
• Korekcja błysku: +/-2 EV w krokach co 1/3 EV,
• Ekspozycja lampy z wykrywaniem twarzy, bezpieczna ekspozycja lampy, inteligentna ekspozycja lampy
• Ręczne nastawy błysku (3 poziomy z wykorzystaniem wbudowanej lampy błyskowej, maksymalnie 19 poziomów z wykorzystaniem zewnętrznych lamp błyskowych Speedlite 270EX II i 430EX II, 22 poziomy z wykorzystaniem lamp 580EX II, 600EX i 600EX-RT)
• Zasięg błysku: od 50cm do 7 m (szeroki kąt), 4.5 m (tele)
• Zewnętrzne lampy błyskowe: Automatyka E-TTL dla Speedlite z serii EX, lampy błyskowe Macro Twin Lite MT-24EX, Macro Ring Lite MR-14EX, lampy błyskowe dużej mocy Canon High Power Flash HF-DC1 i HF-DC2
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 lub 10 s, Nastawy użytkownika,
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD stały, 3.0 calowy, kolorowy, PureColor II G LCD (TFT), ok. 922.000 punktów, pole obrazu 100%
Wizjer Tak, optyczny z korekcją dioptrii
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed (Mini-B, MTP, PTP), wyjście mini-HDMI (Typu C) / wyjście audio-wideo (PAL/NTSC)
• Opcjonalnie wężyk spustowy RS-60E3
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NB-10L (wydajność ok 350 zdjęć),
Opcjonalnie zasilacz sieciowy ACK-DC80
Akcesoria Akumulator NB-10L, ładowarka CB-2LCE, kabel USB, kabel audio-wideo, pasek, instrukcja, płyta z oprogramowaniem:
• ImageBrowser - przeglądanie, drukowanie
• PhotoStitch - łączenie zdjęć w panoramy,
• RemoteCapture - fotografowanie z komputera
• Digital Photo Professional - do obróbki obrazów RAW
Opcjonalnie obudowa wodoodporna (40 m) WP-DC48
Waga 352 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 106.6 x 75.9 x 40.1 mm
Dodatkowe informacje Polskie menu.
Dostępne przestrzenie kolorów: sRGB.
Funkcja poziomicy.


Poprzedni rozdział