Optyczne.pl

Partnerzy



proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.




Aparaty

W bazie znajduje się 2166 aparatów i 9784 ocen.

Możesz też zrobić
własne porównanie aparatów

Proszę podać interesujące Cię parametry

Panasonic Lumix DMC-GH5 - specyfikacja i opinie

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Panasonic
Model Lumix DMC-GH5
Data premiery 2017-01-04
Liczba pikseli 20.3 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 5184 x 3888 px
• 3712 x 2784 px
• 2624 x 1968 px
• 4992 x 3744 px (6K PHOTO)
• 3328 x 2496 px (4K PHOTO)
• 5184 x 3456 px (3:2)
• 5184 x 2920 px (16:9)
• 3888 x 3888 px (1:1)
• Dostępne są też inne rozdzielczości dla proporcji 3:2, 16:9, 1:1
Rozdzielczość matrycy 17.3 x 13 mm (4/3) Live-MOS, 4:3, całkowita liczba pikseli: 21.77 MPix
mechanizm samoczyszczenia matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu Venus Engine
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF),
MPO (przy użyciu obiektywu 3D systemu Micro 4/3)
RAW, JPEG+RAW, JPEG+MPO
Rodzaje JPEG: Fine/Standard
• Filmy: MOV, MP4, AVCHD
• Dźwięk: LPCM (MOV), Dolby Audio 2 kanały (MP4, AVCHD)
Zakres ISO Auto, Inteligentne ISO, 200 - 25600 ISO z krokiem co 1/3 lub 1 EV,
Tryb rozszerzony ISO 100
W trybie filmowania: do ISO 12800
Migawka Szczelinowa
• 60 s - 1/8000 s, Bulb
• Elektroniczna do 1/16000 s
• Żywotność migawki: ok. 200.000 zdjęć
Konstrukcja obiektywu Obiektywy systemu micro 4/3 oraz
obiektywy systemu 4/3 poprzez przejściówkę DMW-MA1,
obiektywy systemu Leica M poprzez przejściówkę DMC-MA2M,
obiektywy systemu Leica R poprzez przejściówkę DMC-MA3R
powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x2.0
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • C4K: 4096 x 2160 px, 24 kl./s
• 4K: 3840 x 2160 px, 60, 50, 30, 25, 24 kl./s
• Full HD: 1920 x 1080 px, 60, 50, 30, 25, 24 kl./s
• Funkcje 6K PHOTO i 4K PHOTO, MP4 (H.265/HEVC, format audio: AAC / H.264/MPEG-4 AVC, format audio: AAC (2 kan.))
• Opcjonalnie zewnętrzny mikrofon DMW-XLR1
• Czas nagrywania: m.in. AVCHD (FHD/60p) około 75 min (wyświetlacz tylny), MP4 (4K/60p) około 50 min (wyświetlacz tylny)
• Poziom funkcji Master Pedestal: 31 kroków
• Styl fotograficzny (filmy): Cinelike D / Cinelike V / Like709 / V-LogL
• Wybór czasu nagrania, pozostałego czasu nagrywania, tryb znacznika czasu (pomijanie klatek, bez pomijania klatek)
• Funkcja skanowania synchronizacji
• Można nagrywać bez przerywania, gdy rozmiar pliku przekroczy 4 GB lub 30 minut (plik z filmem zostanie podzielony na nagrywane i odtwarzane osobno części)
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF, AF+MF, 225 punktów
• Tryby AF: Pojedyncze zdjęcie (AFS), Tryb ciągły (AFC), Tryb elastyczny (AFF), Manual Focus (MF)
• Strefy AF: Wykrywanie twarzy/oczu, Śledzenie, 225-obszarowy, tryb Custom Multi, 1-obszarowy, funkcja Pinpoint
• One Shot AF, Shutter AF, zwolnienie migawki po wciśnięciu przycisku do połowy, Quick AF, stale mierzony AF (podczas nagrywania filmów), Eye Sensor AF, AF+MF, MF Assist, Touch MF Assist, Focus Peaking, funkcja Touch AF/AE, Touch Pad AF, migawka dotykowa
• Blokada AF: przycisk AF/AE LOCK
• Technologia DFD
• Post Focus
• Focus Stacking
• Zakres detekcji od -4 do 18 EV (ISO 100)
• Asysta AF: wbudowana dioda
Pomiar światła System pomiaru 1728 -strefowy,
Tryby pomiaru:
• Wielopunktowy
• Centralny ważony
• Punktowy
Zakres pomiaru: od 0 do 18 EV (f/2.0, ISO100)
Ostrość od Zależne od obiektywu
Balans bieli Auto / AWBc, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa
• 4 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500 - 10000 K z krokiem co 100 K),
• Korekcja (w 2 osiach B-A / M-G) i bracketing balansu bieli (3 klatki)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 5.0 EV w skoku co 1/3 EV (+/- 3.0 EV dla filmów)
Bracketing: 3 lub 5 lub 7 klatek, w skoku co 1/3, 2/3 lub 1 EV, w zakresie +/- 3 EV
Programy Program AE, Priorytet przysłony AE, Priorytet migawki AE, Manualny
• Tryb Kreatywne: Ekspresja, Retro, Stara fotografia, Wysokie tony, Niskie tony, Sepia, Czarno-białe, Dynamiczne czarno-białe, Impresja, Dynamika, Filtr filmowy, Aparat zabawkowy, Toy Pop, Wybielanie, Efekt miniatury, Rozmycie, Fantazja, Gwiazdki, Jeden kolor, Słońce
• Style zdjęć: Standard, Żywy, Naturalny, Monochromatyczny, L. monochromatyczny, Sceneria, Portret, Niestandardowy 1, 2, 3, 4, Cinelike D, Cinelike V, Like709, V-LogL (w niektórych przypadkach wymagany jest klucz aktualizacji oprogramowania - sprzedawany oddzielnie)
Zdjęcia seryjne Migawka mechaniczna:
• AFS/MF: H: 12 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFF/AFC: H: 9 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Migawka elektroniczna:
• AFS/MF: H: 12 kl.k/s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
• AFF/AFC: H: 9 kl./s, M: 7 kl./s (z funkcją Live View), L: 2 kl./s (z funkcją Live View)
Lampa błyskowa Zewnętrzna
• Synchronizacja do 1/250 s
• Korekcja siły błysku +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Tryby pracy: Auto, auto/redukcja czerwonych oczu, wł. wymuszenie, wł. wymuszenie/redukcja czerwonych oczu, powolna synchronizacja, powolna synchronizacja/redukcja czerwonych oczu, wył. wymuszenie
• Synchronizacja na 1. kurtynę migawki, Synchronizacja na 2. kurtynę migawki
• Sterowanie bezprzewodowe zewnętrznymi lampami błyskowymi
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s, 10s, 10s (3 zdjęcia)
Karta pamięci Podwójny slot, Secure Digital (SD/SDHC/SDXC) zgodne z UHS-I
LCD Odchylany i obrotowy, 3.2-calowy (proporcje 3:2), dotykowy, kolorowy OLED, 1.620.000 punktów, 100% pokrycie kadru,
regulowana jasność, kontrast i kolorystyka (w 7 poziomach)
Wizjer Elektroniczny, kolorowy OLED, 3.680.000 punktów, pole widzenia: 100%, powiększenie: x0.76 (ekwiwalent dla formatu 35 mm), korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0, punkt oczny: 21 mm, czujnik zbliżenia oka
Komunikacja i złącza Złącze USB 3.1 typu C, wyjście HDMI, wejście mikrofonu stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, wejście na wężyk spustowy o średnicy 2.5 mm, wyjście słuchawek stereo mini jack o średnicy 3.5 mm, Gniazdo synchronizacji lampy błyskowej
• Wbudowana karta sieci bezprzewodowej Wi-Fi 802.11a/b/g/n/ac
• Obsługa NFC-F (Near Field Communication) ISO/IEC 18092
• Bluetooth 4.2
• Opcjonalnie zdalne sterowanie za pomocą wężyka DMW-RSL1,
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie • Akumulator litowo-jonowy 7.2 V, pojemność 1860 mAh, wydajność ok. 410 zdjęć (monitor tylny)
• Opcjonalnie: uchwyt pionowy / pojemnik na baterie (grip) DMW-BGGH5
Akcesoria Ładowarka, akumulator, osłona korpusu, osłona gorącej stopki, muszla oczna, osłona gniazda synchronizacji lampy błyskowej, osłona złącza uchwytu z akumulatorem, kabel USB, pasek na ramię, uchwyt na kabel
Waga 645 g (bez akumulatora i karty pamięci)
725 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 138,5 x 98,1 x 87,4 mm
Dodatkowe informacje • Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB.
• Języki: Japoński, angielski, niemiecki, francuski, włoski, hiszpański, polski, czeski, węgierski, rumuński, holenderski, turecki, portugalski, fiński, duński, szwedzki, grecki
• Stabilizacja: 5-osi, Dual I.S. (zgodność z systemem Dual I.S. 2)
Średnia ocen z 1 opinii.
Budowa i jakość wykonania
Parametry
Wyposażenie i użytkowanie
Jakość zdjęć
Jakość / cena

Ocena ogólna

4.20 Dobra
Oceny czytelników (1)
  1. 3xN
    3xN 20 września 2017, 00:03
    Budowa i jakość wykonania
    Parametry
    Wyposażenie i użytkowanie
    Jakość zdjęć
    Jakość / cena

    Ocena ogólna

    IP 84.170.x.x
    Użytkuje od: 1 mies.
    Cena zakupu: RENT
    Wykorzystanie: Profesjonalne

    Wady: FOTO: szum widoczny już na bazowym ISO 200, ogólnie średnia jakość zdjęć (w porównaniu z FF) VIDEO: brak OGÓLNE: moc akumulatora mogłaby być większa

    Zalety: FOTO: tryby seryjne, szybki i celny AF (dobry AF-C/F) VIDEO: bardzo rozbudowane tryby filmowania oraz ich jakość – to główny i bardzo mocny atut tej puszki. Możliwy crop 1.4x (4K) i 2.8x (FHD) – np. z ogniskową 300 mm i TC1.4x daje ekw. 1.176 mm (4K) i 2.352 mm (FHD). OGÓLNE: solidne, ergonomiczne, uszczelnione body (kilka godzin w deszczu); bardzo wysoka konfigurowalność; bezgłośna, elektroniczna migawka; fokus-peaking; odchylany i obrotowy, dotykowy ekran LCD; choć preferuję OVF to muszę pochwalić bardzo dobry, szybki i duży EVF – prawie bez blackout'u (@baron13 ;-); dwa sloty SD; bezproblemowa aplikacja do smartfonu oraz komunikacja Wi-Fi.

    Podsumowanie: Otrzymałem zlecenie na wykonanie nagrań wideo z dużej odległości. Zastanawiałem się nad użyciem zestawu 1DxII+600/4+TC2.0x, który jednak przegrał trybem Full HD 100p i wynikowym klatkażem 25p vs. GH-5 z odpowiednio 180p i 50p. GH-5 to bardziej kamera wideo niż aparat fotograficzny, i w tym jest bardzo dobra. Używałem z Oly'm 300-ką – super zestaw ważący zaledwie 2 kg. Byłoby (za) pięknie, gdyby nie szum już od ISO 200. W silnie zachmurzony, deszczowy dzień „poruszałem“ się w czasie 1/200s przy ISO 200-400 i f/4-f/5.6.