Sony A7 V i Sony FE 28-70 mm f/3.5–5.6 OSS II
Firma Sony zaprezentowała piątą generację modelu A7 wyposażoną w 33-megapikselową częściowo warstwową pełnoklatkową matrycę, a także nowy kitowy obiektyw FE 28-70 mm f/3.5–5.6 OSS II.
INFORMACJA PRASOWA
Sony wprowadza korpus α7 V i obiektyw FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II
Znaczący postęp w dziedzinie rozpoznawania obiektów przez sztuczną inteligencję
i szybkie działanie podczas fotografowania i nagrywania filmów
Firma Sony wprowadza korpus α7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych α7. Najnowszy model jest wyposażony w nowo opracowany przetwornik obrazu CMOS Exmor RS™ typu partially stacked o efektywnej rozdzielczości około 33,0 megapikseli oraz nowy procesor obrazu BIONZ XR2™1 z funkcjami procesora AI z najnowszych produktów z serii α™ (AlphaTM). Innowacje te przyczyniają się do zwiększenia wydajności i poprawy parametrów we wszystkich aspektach użytkowych, od systemu AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym2 i śledzenia w czasie rzeczywistym3 po szybkość działania, stabilność odwzorowania kolorów i wszechstronność podczas fotografowania i nagrywania filmów.
Sony zapowiedziało również kompaktowy i lekki zmiennoogniskowy obiektyw standardowy FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II. Ten nowy model jest przeznaczony do korpusów pełnoklatkowych i dostosowany do szybkości zdjęć seryjnych aparatu α7 V.
— α7 V na nowo określa możliwości wszechstronnego aparatu pełnoklatkowego — mówi Yann Salmon-Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Imaging Products and Solutions Sony Europe. — Postęp w dziedzinie technologii koloru, szybkości systemu i inteligencji autofokusa zaowocował powiększeniem naszej oferty o zaawansowane, potężne narzędzie, które sprosta kreatywności twórców i przybliży ich o krok do spełnienia marzeń.
Większe możliwości dzięki sztucznej inteligencji
Użyty w korpusie α7 V procesor obrazu BIONZ XR2 jest zintegrowany z procesorem AI, który znacząco zwiększa szybkość, dokładność i niezawodność autofokusa. Dzięki temu nawet o 30% lepiej4 działa system AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym, błyskawicznie identyfikujący i dokładnie przechwytujący właściwe obiekty. Pokrycie 94% kadru 759 polami AF wykrywającymi fazę umożliwia dokładne śledzenie obiektów na niemal całym obrazie, również w bardzo słabym oświetleniu: od –4 EV5.
Aby zapewnić niezrównaną elastyczność w postprodukcji, program Imaging Edge Desktop6 umożliwia obecnie przetwarzanie obrazów RAW o wysokiej rozdzielczości.
![]() |
Szybkie zdjęcia seryjne bez ograniczeń
Połączenie przetwornika obrazu CMOS Exmor RS™ typu partially stacked, który umożliwia około 4,5 razy szybszy7 odczyt danych, i procesora BIONZ XR2™ zapewnia wysoką jakość i bardzo małe zniekształcenia obrazu.
Nowy korpus wyróżnia się dokładnością śledzenia obiektów. Wyznaczanie parametrów AF/AE do 60 razy na sekundę i brak zaników obrazu podczas zdjęć seryjnych z szybkością do 30 kl./s8 ze śledzeniem AF/AE9 pozwala niezawodnie uchwycić nawet szybko i nieprzewidywalnie poruszające się obiekty, z jakimi często mają do czynienia autorzy zdjęć przyrodniczych i sportowych. Zdjęcia seryjne z szybkością do 30 kl./s ze śledzeniem ostrości i ekspozycji są możliwe nawet przy wybranym 14-bitowym formacie RAW.
Funkcja wstępnego przechwytywania10, która pozwala utrwalić obraz z okresu do jednej sekundy przed naciśnięciem przycisku migawki, pomaga uchwycić ważne, a trudne do przewidzenia chwile w sporcie, podczas zabaw ze zwierzętami itp.
![]() |
Doskonałe właściwości fotografii
Korpus α7 V powstał z myślą o maksymalnym poziomie twórczej kontroli. Dochodzący do 16 stopni zakres dynamiczny11 zapewnia imponującą szczegółowość przejść tonalnych między światłami a cieniami. Gradacja między ciemnymi a jasnymi fragmentami pozostaje płynna i naturalna nawet w bardzo kontrastowych scenach.
Nowością wprowadzoną w korpusie α7 V jest oparty na sztucznej inteligencji automatyczny balans bieli (AWB). Rozwiązanie to wykorzystuje zaawansowaną analizę sceny w celu spójnego odwzorowania kolorów i oszacowuje źródła światła z użyciem technologii głębokiego uczenia maszynowego. Dokładna, automatyczna identyfikacja źródła światła w otoczeniu i odpowiednie dostosowanie do odcieni kolorów umożliwiają naturalne i stabilne odwzorowywanie kolorów, przez co zmniejsza się nakład pracy w postprodukcji.
Wszechstronne możliwości filmowania
Korpus α7 V otwiera nowe możliwości twórcze przed użytkownikami hybrydowymi. Pojawiły się w nim kolejne tryby zapisu w rozdzielczości 4K, między innymi w pełnoklatkowym formacie 4K 60p z oversamplingiem z 7K12 oraz w formacie 4K 120p13 w trybie APS-C14. Tak nagrany materiał filmowy cechuje się bogactwem i szczegółowością, co przekłada się na wyjątkową elastyczność podczas edycji.
Aby nadać obrazowi filmowemu maksymalną szczegółowość, aparat odczytuje wszystkie piksele matrycy bez ich łączenia w grupy.
Stabilizator obrazu umożliwia wybór trybu „Aktywny dynamiczny”15, który zapewnia płynność i stabilność nagrania nawet w przypadku filmowania z ręki. Wysoką jakość filmu uzyskuje się przy nagrywaniu wielu rodzajów scen, od vlogów i produkcji kreatywnych po obrazy z życia rodzinnego.
Aparat ma również funkcję automatycznego kadrowania, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do zapewnienia optymalnej kompozycji kadru i widocznych w nim obiektów.
Nowa funkcja redukcji zakłóceń w aparacie i większa funkcjonalność wbudowanego mikrofonu16 tłumią stałe hałasy pochodzące z tła, osłabiają zniekształcenia i zapewniają naturalny dźwięk o wysokiej jakości.
![]() |
Większa funkcjonalność
Aparat α7 V został opracowany z myślą o wydajności. Umożliwia szybką, stabilną transmisję bezprzewodową w sieciach Wi-Fi® 6 GHz17 i jest wyposażony w dwa porty USB Type-C®.
Obsługa formatu pionowego i regulowany dźwięk migawki elektronicznej pozwalają dostosowywać działanie aparatu do różnych sytuacji.
Monitor z 4-osiową regulacją ustawienia ułatwia stworzenie sobie lepszych warunków do zdjęć w układzie poziomym i pionowym.
Lepsze dopasowanie uchwytu do palców poprawia komfort, stabilność i kontrolę podczas długich sesji.
Zaprojektowany z myślą o niezawodności
Udoskonalenia wprowadzone w korpusie α7 V, obejmujące zarządzanie zasilaniem i wydajność energetyczną, umożliwiają nieprzerwaną pracę przez dłuższy czas. Do dalszego wydłużenia czasu pracy przyczynia się nowy tryb niskiej jasności monitora18. Sprawniejsze odprowadzanie ciepła pozwala dłużej19 nagrywać w formacie 4K bez obniżenia jakości, a jedno ładowanie akumulatora wystarcza do wykonania 630 zdjęć z użyciem wizjera (zgodnie z normą Camera & Imaging Products Association).
FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II — obiektyw do wszystkiego
Kompaktowy, lekki i szybki w działaniu obiektyw FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II pozwala w pełni wykorzystać możliwości ciągłej rejestracji obrazu20 przez matrycę korpusu α7 V. W połączeniu ze zgodnymi aparatami zapewnia zdjęcia seryjne z szybkością do 120 kl./s ze śledzeniem AF/AE21, skoordynowaną stabilizację obrazu przez korpus i obiektyw, działanie systemu AF podczas regulacji ogniskowej i kompensację zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości. Ten nowy, uniwersalny model charakteryzuje się sprawnością i niezawodnością reakcji zarówno podczas fotografowania szybkich akcji i dynamicznych wydarzeń, jak i nagrywania filmów o wysokiej jakości.
Odpowiedzialność społeczna
Ten produkt wpisuje się w ambitną inicjatywę Sony „Road to Zero”, która zakłada osiągnięcie przez Sony zerowego śladu ekologicznego do 2050 r. Zakłady produkcyjne Grupy Sony, w których powstają korpusy α7 V, obiektywy i FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II i inne produkty z segmentu obrazu cyfrowego, są w 100% zasilane z odnawialnych źródeł energii. W opakowaniu zastosowano opracowane przez Sony, przyjazne dla środowiska tworzywo Original Blended Material22, którym zastąpiono plastik23.
Dostępność
- Nowy korpus α7 V będzie dostępny w sprzedaży od 2 grudnia 2025 r.
- Zestaw α7 V M będzie dostępny w sprzedaży od lutego 2026 r.
- Obiektyw FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II trafi do sprzedaży w lutym 2026 r.
Filmową prezentację korpusu α7 V można obejrzeć tutaj: https://www.youtube.com/channel/UC7McIsZ7v-RdLedtk6d6zRg
Zdjęcia wykonane nowym korpusem α7 V i obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II i materiały poświęcone temu i innym produktom fotograficznym Sony można też znaleźć w serwisie α Universe, pomyślanym jako źródło informacji, wiedzy i inspiracji dla twórców.
1) Bionz XR 2.
2) Dostępne są następujące ustawienia obiektów: Automatyczny, Człowiek, Zwierzę/Ptak, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód/Pociąg i Samolot. W pewnych warunkach może występować błędne rozpoznawanie obiektów innego rodzaju niż wskazane.
3) Opcja [Śledzenie] w menu.
4) Poprawa o 30% została określona w ramach wewnętrznych pomiarów przeprowadzonych przez Sony, podczas których porównano wydajność rozpoznawania oka ludzkiego i działanie systemu Real-time Eye AF w korpusie α7 IV.
5) AF-S, odpowiednik ISO 100, obiektyw F2.0.
6) Wymagana jest najnowsza wersja programu Imaging Edge Desktop, dostępna na stronie internetowej Creators' Cloud. Usługi sieciowe, treści, system operacyjny i oprogramowanie mogą podlegać regulaminom i zostać zmienione, wstrzymane lub wycofane w dowolnym momencie. Mogą być wymagane opłaty, rejestracja i podanie danych karty kredytowej.
7) W porównaniu z korpusem α7 IV. Warunki pomiarowe Sony.
8) Gdy używana jest migawka elektroniczna. Tryb zdjęć seryjnych [Hi+]. Może być wymagana aktualizacja oprogramowania pewnych obiektywów. Informacje na temat zgodności obiektywów podano na stronie pomocy technicznej Sony.
9) Gdy używana jest migawka elektroniczna. Pomiary przeprowadzone przez Sony. W zależności od warunków fotografowania szybkość zdjęć seryjnych może być mniejsza. Przy wybranym trybie ostrości AF-C szybkość zdjęć seryjnych zależy od zamontowanego obiektywu. Szczegółów należy szukać na stronie internetowej z informacjami o zgodności obiektywów.
10) Tylko fotografowanie.
11) Tylko w trybie migawki mechanicznej.
12) Z włączonym trybem [Priorytet kąta widzenia w 4K].
13) Z włączonym trybem [Priorytet kąta widzenia w 4K].
14) W trybie Super 35mm.
15) Kąt widzenia jest mniejszy niż w trybie „Aktywny”. Po włączeniu trybu „Aktywny dynamiczny” nie działa funkcja „Wyraźny zoom obrazu” (Clear Image Zoom). Maksymalna czułość ISO wynosi 25 600.
16) Skuteczność osłabiania odgłosów pracy elektrycznej regulacji zoomu w obiektywie zależy od używanego obiektywu. Po włączeniu funkcja ta może zacząć działać z pewnym opóźnieniem.
17) W pewnych krajach i regionach mogą obowiązywać ograniczenia w wykorzystaniu pasma 5 GHz / 6 GHz. Wymagana jest zgoda sieć bezprzewodowa.
18) Rzeczywista wydajność zależy od ustawień, środowiska pracy i sposobu użytkowania.
19) Czas nagrywania materiału 4K w temperaturze 25°C wynosi około 90 minut, a w temperaturze 40°C — około 60 minut.
20) Do 30 kl./s ze śledzeniem AE/AF.
21) Informacji o zgodnych aparatach należy szukać na stronach pomocy technicznej.
22) Tworzywo papierowe powstające z bambusa, włókna trzciny cukrowej i makulatury.
23) Z wyjątkiem tworzyw stosowanych w powłokach i klejach.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.














Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
artykuł chyba "in statu nascendi", bo nawet zdjęcia tego obiektywu brak.
Czy istnieją jakieś zdjęcia i parametry nowego obiektywu?
"przyjazne dla środowiska tworzywo Original Blended Material22, którym zastąpiono plastik" - czyli nawet jak się aparatu nie będzie używalo to się po jakimś czasie rozsypie (biozdegraduje)? Pytanie ile to potrwa... miałem kiedyś pasek do zegarka sportowego z czegoś takiego i po dwuch latach pękł od samego leżenia w szufladzie
@JarekB
Znalazłem na zagranicznej stronie, piszą, że ta sama optyka z 7-listkową przysłoną. Na zdjęciu wygląda tak samo z II w nazwie.
Szkoda by było, ten obiektyw pilnie wymagał odświeżenia konstrukcji optycznej.
@Wnioski
Byłoby lepiej, gdyby ten pasek pękł po *dwóch latach. :-)
Pro-tip - jak nieekologiczną gumkę-recepturkę będziesz nieużywaną trzymał w szufladzie, to też się rozpadnie. Gdy gazetę ze zwykłego papieru będziesz trzymał w szufladzie, to i po 10 latach się nie rozpadnie.
@Cichy
Dzięki! Trochę mnie dziwi pisanie o obiektywie, którego nie widać i którego przez 3 miesiące nie da się kupić ;-)
Co to znaczy "partially stacked"?
Cena?
Cena 13000zl, dobry żart.
@brt
Co to znaczy "partially stacked"?
"Częściowo ułożony/warstwowy sensor" Po prostu znaczy to tyle, że szybciej z czytuje dane z matrycy. Czyli w teorii przekłada się to na prędkość robienia zdjęć. Chyba bo nigdy takiego sensora nie miałem - więc się nie znam aż tak.
Cena?
link
Aparat jest już w sprzedaży w Sony Centre. Cena 12999 zł. Natomiast sklep gwarantuje, że będzie dostarczał zamówienia na 7 Grudnia. Aktualnie w sprzedaży jest tylko samo Body. W Lutym podobno pojawią się pozostałe zestawy.
@brt
"Cena 13000zl, dobry żart."
Czy ja wiem czy żart. Patrząc na Canon R6 mark III za 12999 zł i na Nikona Z6 mark III który na premierę tez był w podobnym pieniądzach, ale już po paru miesiącach staniał - to raczej powiedziałbym, że cena taka standardowa.
Podejrzewam, że w przypadku tak jak Nikon Z6 mark III - to pewnie w przeciągu roku Canon R6 mark III jak i Sony 7 V także stanieją... Taką mam nadzieje xD
Sony A7 V vs Canon R6 Mark III:
1. ta sama cena (około 12999 PLN).
2. ta sama rozdzielczość matrycy (33,0 megapikseli).
3. ta sama rozdzielczość wizjera (3,68 mln punktów).
4. ten sam minimalny czas otwarcia migawki 1/8000 s (migawka mechaniczna).
5. ten sam minimalny czas otwarcia migawki 1/16000 s (migawka elektroniczna).
6. ten sam rozmiar przetwornika (pełnoklatkowy 35,9 × 23,9 mm).
7. te same standardy slotów na karty pamięci.
8. Te same czasy synchronizacji z lampą błyskową.
9. zbliżony czas odczytu matrycy (około 14 ms).
10. zbliżona waga (różnica zaledwie 4 g na korzyść Sony).
11. większe pokrycie kadru czujnikami AF w Canon (100% vs 94% w Sony).
12. wyższa zdolność ustawiania ostrości w słabym świetle w Canon (o około 1,67 EV).
13. większa efektywność stabilizacji w Canon (8,5 stopnia na środku vs 7,5 stopnia na środku w Sony).
14. większa liczba punktów AF w Canon (1053 vs 759 w Sony), ale nie sądzę by ktokolwiek odczuł różnicę w praktycznych zastosowaniach, bo i tak znacznie bardziej istotna będzie efektywność/precyzja pracy układu.
15. wyższa prędkość zdjęć seryjnych z wykorzystaniem migawki mechanicznej na korzyść Canon (12 kl./s vs 10 kl./s w Sony).
16. wyższa prędkość zdjęć seryjnych z wykorzystaniem migawki elektronicznej na korzyść Canon (40 kl./s vs 30 kl./s w Sony).
17. rozmiar wyświetlacza na korzyść Sony (3,2″ vs 3,0″ w Canon).
18. czas pracy na baterii a korzyść Sony (630 zdjęć (wizjer) / 750 zdjęć (monitor LCD) vs 390 zdjęć (wizjer) / 620 zdjęć (monitor LCD) w Canon).
19. wyższa maksymalna rozdzielczość nagrywanych filmów w Canon (7K vs 4K w Sony).
20. wyższa rozdzielczość wyświetlacza LCD w Sony (2,1 mln punktów vs 1,6 mln punktów w Canon).
21. dodatkowy port USB (USB 2.0) w Sony.
Ciekawe czy Sony poprawiło jakość wyświetlaczy (wizjera i monitora LCD). Dotychczasowe różnice między Sony A7 IV vs Canon R6 Mark II były istotne.
Obecnie, wybierając nowy aparat bezlusterkowy, praktycznie każdy producent gwarantuje zbliżone parametry i jakość – trudno o zły wybór.
To szybkie podsumowanie. Jeśli pominąłem kluczowe informacje, zachęcam do uzupełnienia porównania w komentarzach.
18. czas pracy na czym na korzyść w Sony? :P
Na nowym akumulatorze, bo te stare to nie bardzo - w Canonie i Nikonie.
Canon LP-E6P: 2130 mAh
Panasonic DMW-BLK22: 2200 mAh
Nikon EN-EL15c: 2280 mAh
Sony NP-FZ100: 2280 mAh
Różnica jest żadna.
link
Różnica w mAh może nie jest istotna, ale 390 zdjęć przez wizjer w Canonie R6 III vs 630 zdjęć przez wizjer w najnowszym Sony, to znacząco lepszy wynik.
Ciekawe jednak czy wizjer w Sony jest nadal tak nieudany jak we wcześniejszym modelu.
To są sztuczki żeby lepiej wyglądało w specyfkacji
a nie realne wartości.
"18) Rzeczywista wydajność zależy od ustawień, środowiska pracy i sposobu użytkowania."
-coś jak spalanie w samochodach,
albo zasięg w elektrykach.
Bajeczki dla głupich dorosłych.
Akumulator Sony FZ100 z A7 III (2018) zasila A7 V bez problemu. A jak jest z EL-15b i c? link
28-70 i taka ciemnica? Dziękuję, wolę 24-70 i stałe f/4
'18) Rzeczywista wydajność zależy od ustawień, środowiska pracy i sposobu użytkowania.'
Jak widać część publiki Nikona dowiedziała się właśnie, że wydajność źródła energii zależy od środowiska pracy, czyli (przykładowo) od temperatury na zewnątrz. Chciałoby się powiedzieć - nigdy nie jest za późno na pogłębienie własnej wiedzy, bo może się zdarzyć, że baterie Nikona przy niskich temperaturach również zachowują się inaczej.
Jak spalanie w samochodach? W sensie, że w cyklu miejskim jest X, a przy 120 km/h na autostradzie X+n? Podpowiem - przy 140 km/h jeszcze więcej, zatem jeżeli planujesz jechać z wariacką prędkością, to miej stosowna ilość paliwa w baku. Możesz też zabrać kanistry.
'28-70 i taka ciemnica? Dziękuję, wolę 24-70 i stałe f/4'
Nic dziwnego - masz większy zasięg na szerokim końcu i jedyne 69% wagi więcej, ale przynajmniej cena jest już tylko o 60% wyższa. W niewiele wyższej cenie możesz zgarnąć u Soniacza 24-105, wtedy zasięg jeszcze większy, no i kolejne 160g do dźwigania.
W kontekście punktu 18.: testy CIPA (czy się to komuś podoba czy nie) pokazują "rzeczywistą wydajność" akumulatorów. Przyjęta procedura testowa ma zapewniać wszystkim równe szanse. Domyślam się (bez wczytywania w specyfikację, która z pewnością jest ogólnodostępna), że takie zmienne jak temperatura otoczenia zostały uwzględnione.
Miałem wiele aparatów i nigdy nie zauważyłem istotnej rozbieżności względem danych CIPA, a rzeczywistą wydajnością. Nie znaczy to, że nie da się osiągać wyników np. 2-krotnie wyższych, ale osiąga się je przy zupełnie innej charakterystyce pracy z aparatem niż w ww. procedurze testowej.
O ile wizjer Canona bije na głowę ten z Sony (co najmniej z 7 IV), to jego prądożerność może być problematyczna.
@Pięknografia
+1. Przy każdym (niemal każdym?) testowanym aparacie na dpreview pojawia się zastrzeżenie, że wydajność baterii w codziennym uzytkowaniu jest większa niż zadeklarowana.
Podobnie jest z warunkami badania zużycia paliwa w samochodach - od niedawna (od afery dieslowskiej) obowiązuje test WLTP, który zakłada określone uzytkowania samochodu i dla tych warunków definiuje zużycie paliwa. Nie ma najmniejszego problemu, aby uzyskać dużo mniejsze zużycie, jeżeli własny 'mix podróżny'' nie uwzględnia (przykładowo) jazdy miejskiej i ogranicza prędkość na autostradzie.
Fajnie, że to tyle kosztuje - będzie elytarne. Wiadomo, że cena robi róznicę w postrzeganiu posiadacza!
@JarekB
Porównanie ze światem motoryzacji i wyników spalania samochodów spalinowych stoi w zasadzie w sprzeczności dla kwestii wydajności akumulatorów w aparatach fotograficznych...
Popularne jest przekonanie, że producenci samochodów mieliby świadomie zaniżać (poprzez stosowaną procedurę testową odbiegającą od rzeczywistych scenariuszy drogowych) daklarowane zużycie paliwa, które potem widzimy w specyfikacjach, dla osiągnięcia pożądanego wizerunku.
W kontekście wydajności akumulatorów, zgodnie z narracją przeważającej części testerów na YT, ale także wielu uczestników forów. Prawie wszyscy jak jeden mąż stoją przy stanowisku, że realne osiągi wydajności akumulatorów są o wiele wyższe niż deklarowane przez producentów.
Nigdy nie podzielałem tej opinii, bo moje doświadczenia (o ile w oczywisty sposób oscylują w zależności od tego co i w jaki sposób fotografuję) nie odbiegają znacząco od deklaracji producentów opartych na procedurze CIPA. Mam świadomość, że fotografując serią mogę na jednej baterii wykonać pewnie 2-3 tys. zdjęć, ale realnie nikt tak nie fotografuje. Moim zdaniem procedura testowa CIPA jest odpowiednia i oddaje rzeczywiste rezultaty uśrednionego wykorzystania aparatów.
@Jacek_Z
Światłosiła w tym obiektywie to najmniejsze zmartwienie. Podpinałeś je kiedyś ?
@Pięknografia
'Porównanie ze światem motoryzacji i wyników spalania samochodów spalinowych stoi w zasadzie w sprzeczności dla kwestii wydajności akumulatorów w aparatach fotograficznych.'
Nie, to jest dokładnie to samo - źródło energii, którego wydajność jest mierzona konkretną metodą, a rzeczywista wydajność zależy od sposobu eksploatacji. Odpowiednikiem serii 2-3 tysięcy zdjęć może być jazda na tempomacie ze stałą prędkością (90-100 km/h) po autostradzie. W jednym i drugim przypadku uzyskasz wydajność znacznie wyższą niż metodą badawczą.
'Popularne jest przekonanie, że producenci samochodów mieliby świadomie zaniżać'
Tu kluczowym jest sformułowanie 'popularne' ;-) Test WLTP został wprowadzony min. po to, aby wyniki badawcze zbliżyć do rzeczywistości, ale jeżeli Staszek z internetów całość swojego dziennego cyklu jazdy realizuje trasą dom-praca-dom na odcinku łącznym 10 km, realizowanym wyłącznie w mieście metodą 'gaz do dechy po włączeniu się zielonego światła', to wtedy zuzycie wyjdzie mu 3 razy większe niż WLTP, ale winni będą 'oni'
I obiektyw i aparat są już w naszej bazie. Zdjęć obiektywu nie dostaliśmy wczoraj przed premierą. Ale wygląda jak poprzednik i generalnie różni się od niego głównie obsługą zdjęć seryjnych do 120 kl/s zamiast 15. Baza – link
Cóż za ekologiczny bełkot miazmatów na koniec! Po co te bzdury? Mam jedynkę i chodzi jak dzwon.
JarekB 3 grudnia 2025, 06:41
Jak spalanie w samochodach? W sensie, że w cyklu miejskim jest X, a przy 120 km/h na autostradzie X+n? Podpowiem - przy 140 km/h jeszcze więcej, zatem jeżeli planujesz jechać z wariacką prędkością, to miej stosowna ilość paliwa w baku. Możesz też zabrać kanistry.
:)
Uważasz prędkość 140 km/h na autostradzie za wariacką? Chyba nikt normalny nie jeździ wolniej jeśli są ku temu warunki, po to wybudowano autostrady, choć np między Opolem a Wrocławiem to nawet w nocy 140 nie osiągniesz.
Uważasz też że przy tej prędkości samochód spala więcej niż w mieście? Mój w mieście spala ostatnio 12 a na autostradzie 8, a wg katalogu powinien 9 i poniżej 7, więc katalog sobie a życie sobie ale nie jestem zdziwiony bo tego się spodziewałem.
To o Tobie pisałem, o Staszku z internetów. Wypisz, wymaluj. A to wariackie 140 to było na wabia, dla Staszka, co to zawsze szybko, ale za to bezpiecznie. Bingo!
JarekB
Wiesz jakbyś umiał jeździć to byś potrafił jeździć szybko i bezpiecznie, niestety patrząc po drogach połowa nie potrafi jeździć nawet wolno i nie powinna mieć prawka i pewnie się do nich zaliczasz skoro napisałeś to co napisałeś.
Dobre! Klasyk z internetów! Zrobiłeś mi wieczór🙋.
@kris123
Ty z tych, których krzyżyki przy drogach stoją?
Szabla
Nie, ja z tych, którzy myślą na drodze i dostosowują prędkość do warunków i nie siedzą nikomu na zderzaku i patrzę w lusterka w przeciwieństwie do niektórych.. Jeżdżę kilkadziesiąt lat i żyje, może kiedyś zginę na drodze ale raczej nie ze swojej winy ostatnio miałem gościa, który jechał mi na czołówkę ale ja odbiłem a on się obudził i spojrzał przed siebie (albo zasnął albo patrzył w telefon). Wiesz, nie każdy powinien mieć prawko, tak jak nie każdy zdaje maturę. Jak ktoś nie czuje samochodu to nie powinien jeździć dla własnego i innych bezpieczeństwa.
Nie będę się tu więcej rozpisywał bo ani to miejsce ani nikogo nie oświecę, chciałem tylko zwrócić uwagę koledze, ze jak nie czuje sie na siłach przy szybszej jeździe to niech nie mówi innym że to niebezpieczne. Każda prędkość jest niebezpieczna jeśli ktoś nie potrafi jeździć, można się zabić przy małej prędkości. To nie prędkość zabija tylko brak rozwagi i stan techniczny dróg oraz samochodów, które czasami nie powinny w ogóle poruszać się po drogach.
Tyle, można elaborat na ten temat napisać a i tak każdy będzie wiedział swoje.
No i drugi wieczór mi zrobiłeś. Dzięki!
Właśnie dlatego jesteśmy w czołówce krajów o największej ilości śmiertelnych wypadków.
niby 30 kl/s i normalne 4k kusi. ale znów dokładać parę tysięcy? chyba zostaję przy A7IV