Optyczne.pl

Partnerzy






proclub.pl - Profesjonalny Sklep Fotograficzny, Profesjonalny Sklep Foto, Sklep Fotograficzny, Sklep Foto, Sklep wideo, Sklep video, sprzęt Foto, sprzęt Fotograficzny, sprzęt video, sprzęt wideo, produkty fotograficzne, produkty Foto, produkty video, produkty wideo, akcesoria Foto, akcesoria fotograficzne, akcesoria video, akcesoria wideo, kamery video, kamery wideo, Aparaty fotograficzne, aparaty cyfrowe, kamery cyfrowe, Lustrzanki, bezlusterkowce, obiektywy zoom, Macro, Makrofotografia, Monitory, filtry, filtry Foto, filtry fotograficzne, filtry video, filtry wideo, wypożyczalnia sprzętu Foto, CPS, Macro fotografia, warsztaty fotograficzne, szkolenia, studio fotograficzne, wyposażenie studia,  zdjęcia, fotografia, kamera gopro, Hero Black, phantom, phantom 2,  full Frame, Canon, Sony, Panasonic, Olympus, Pentax, Nikon, Leica, Fujifilm, 
Lumix, Alfa, Sandisk, Hoya, Lowepro, Zoom, PowerShot, Ixus, EOS, Cinema, Legria, pełna klatka, Manfrotto, statywy, torby fotograficzne, torby Foto, torby video, torby wideo, futerały fotograficzne, plecaki fotograficzne, oświetlenie studyjne, GoPro, dji, Hero, ilce, Eizo, spiker, tamron, Zeiss, Tokina, gh4, om-d, lumix, dron, qadrotopter,  akcesoria, pen, nex, obiektywy, aparaty, kamery, zdjęcia, LensPen, Canon akcesoria, Sony akcesoria, Panasonic akcesoria, Olympus akcesoria, Leica akcesoria, Fujifilm akcesoria, Pentax akcesoria, Nikon akcesoria, GoPro akcesoria, karty pamięci.

Test aparatu

Sony Alpha SLT-A58 - test aparatu

Sony Alpha SLT-A58
26 czerwca 2013
Maciej Latałło Komentarze: 294

1. Wstęp


Sony Alpha SLT-A58 - Wstęp

W niespełna rok od premiery A57 na rynku pojawił się model A58. W pierwszej chwili sądziliśmy, że kolejny numer oznacza po prostu następcę testowanej przez nas rok temu Alphy. Nic bardziej mylnego. Okazuje się bowiem, że A58 zastępuje nie A57, a model A37, który jest nieco niżej pozycjonowany. Polityka Sony w kwestii nadawania oznaczeń bywa zastanawiająca, ponieważ naszym zdaniem dość łatwo może wprowadzić potencjalnego kupującego w błąd.

Sony Alpha SLT-A58 - Wstęp



- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Przejdźmy jednak do rzeczy. A58 jest pierwszym aparatem SLT Sony, w którym zastosowano matrycę formatu APS-C liczącą 20 milionów pikseli. Pod tym względem, model ten wpasowuje się w lukę pomiędzy A37 i A57 (16 MPix) oraz A65, A77 czy A99 (24 MPix). W stosunku do A37 w nowym modelu, oprócz liczby pikseli na sensorze, zwiększono także rozmiar korpusu, rozdzielczość wyświetlacza oraz szybkość rejestracji zdjęć seryjnych tele-zoom. Z kolei z plusów A57 nad A58 warto wymienić wyświetlacz lepszej jakości, większą obudowę aparatu i rozmiar wizjera, szybszy tryb zdjęć seryjnych oraz możliwość nagrywania filmów Full HD 50p. Patrząc na specyfikację, A58 raczej nie zagrozi swojemu starszemu bratu. A jak wypadnie porównanie jakości zdjęć? O tym przekonamy się z kolejnych rozdziałów testu.

Aparat do testu wypożyczył polski oddział Sony Europe Limited, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatów Sony A58, A37 i A57 a także Nikon D3200 i Canon 650D dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Sony
Model Alpha SLT-A58
Data premiery 2013-02-20
Liczba pikseli 20 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 5456 x 3632 (RAW, JPEG)
• 3872 x 2576 (JPEG)
• 2736 x 1824 (JPEG)
• Tryby panoramy (max. 12416 x 1856)
Rozdzielczość matrycy 23.2 x 15.4 mm (APS-C), Exmor APS HD CMOS, 3:2, całkowita liczba pikseli: 20.4 Mpix
• mechanizm samooczyszczania matrycy (ochronna powłoka antystatyczna)
Procesor obrazu BIONZ
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF 2.0, MPF Baseline), RAW (pliki .ARW 2.3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine/ Standard
• Filmy: MP4 / AVCHD 2.0 (MPEG4 AVC / H.264)
• Dźwięk: Stereo Dolby Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC stereo
Zakres ISO 100-16000 ISO z krokiem co 1 EV
wieloklatkowa redukcja szumów (rozszerzenie do ISO 25 600)
Migawka Szczelinowa sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym
30 s – 1/4000 s, z krokiem co 1/3 EV, Bulb
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Sony Alpha (Minolta A), powiększenie w stosunku do klatki 35mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo W trybie PAL:
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 50i, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 24 Mbit/s, FX)
• 1920 x 1080 pix (Full HD, 25p, AVCHD, 17 Mbit/s, FH)
• 1440 x 1080 pix (HD, MP4, 12 Mbit/s, 25 kl./s)
Autofokus przy kręceniu filmów.
Ogniskowanie Detekcja fazowa TTL,
15-punktowy AF (3 czujniki krzyżowe)
• Obszary AF: Wielopolowy (wybór automatyczny z 15 punktów AF), Punktowy (centralny), Lokalny (ręczny wybór z 15 punktów AF).
• Śledzenie ostrości (Predictive Focus Control)
• Tryby AF: Pojedynczy AF-S, Automatyczny AF-A, Ciągły AF-C, MF,
• Zakres detekcji od -1 do 18 EV (ISO 100)
• Nastawianie ostrości w momencie zbliżenia oka (wł./wył.)
• Wspomaganie AF: wbudowana lampa błyskowa (zasięg do 5 m)
• AF z detekcją fazową w trybie Live View
Pomiar światła Pomiar 1200 strefowy,
Tryby pomiaru:
• wielosegmentowy,
• punktowy,
• centralnie ważony
Ostrość od zależnie od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Chmury, Światło żarówki, Światło jarzeniowe, Lampa błyskowa,
• ustawienia wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2500– 9900 K)
• korekcja (w 15-stopniowej skali purpura / zieleń) i bracketing balansu bieli (3 klatki, 2 poziomy do wyboru)
Kompensacja ekspozycji Kompensacja: +/- 3.0 EV w skoku co 1/3 EV
Bracketing: 3 klatki, w skoku co 1/3, 2/3, 1, 2, 3 EV
• Tryb Auto HDR (High Dynamic Range)
• Optymalizacja zakresu dynamicznego (DRO)
Programy iAuto, iAuto+, Auto z wyłączoną lampą, Program (P), Priorytet migawki (S), Priorytet przysłony (A), Manualny (M), Zdjęcia w trybie priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom, Sweep Panorama, Film,
• Programy tematyczne (SCN)
• Filtry cyfrowe: 11 trybów (15 efektów)
Zdjęcia seryjne • Szybkość w trybie ciągłym do 5 kl./s, seria do 7 zdjęć JPEG Fine lub 8 zdjęć JPEG Standard lub 6 zdjęć RAW lub 5 zdjęć RAW + JPEG
• W trybie priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom do 8 kl./s, seria do 16 zdjęć JPEG Fine lub 19 zdjęć JPEG Standard
Lampa błyskowa Typu pop-up, ADI/TTL, liczba przewodnia 10 (ISO 100)
• Synchronizacja do 1/160s (stabilizacja wył/wył)
• Korekcja siły błysku +/- 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Czas ładowania: ok 4 s
• Tryby pracy: AUTO, Lampa automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, osłabianie efektu czerwonych oczu, Sterowanie bezprzewodowe (z zewnętrzną lampą błyskową)
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2s lub 10s
Karta pamięci Podwójne gniazdo kart pamięci:
• Memory Stick Duo, PRO Duo, PRO-HG Duo,
• Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
LCD Odchylany, 2.7 calowy, kolorowy TFT LCD, rozdzielczość 460.800 punktów,
regulowana jasność
Live View - cyfrowy podgląd obrazu na żywo
Wizjer EVF (elektroniczny) OLED Tru-Finder, punkt oczny 23 mm od muszli ocznej (ustawienie powiększenia Standard)
powiększenie: x0.88, pokrycie: ok. 100%,
korekcja dioptrii: od -4.0 do +4.0
• Technologia półprzezroczystego lustra
Komunikacja i złącza USB 2.0 Hi-Speed, wyjście HDMI typu C, wejście zewnętrznego mikrofonu stereo minijack o średnicy 3.5 mm, wejście zasilacza sieciowego
• obsługa PIM III
Zasilanie Akumulator litowo jonowy NP-FM500H (7.2V, pojemność 1650 mAh, wydajność ok 690 zdjęć przy korzystaniu z wizjera, lub 700 zdjęć przy korzystaniu z monitora LCD).
Akcesoria Akumulator NP-FM500H, ładowarka, pasek, kabel USB, zaślepka bagnetu, sterowniki, instrukcja, oprogramowanie
Waga 492 g bez akumulatora i karty
571 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 128.6 x 95.5 x 77.7 mm
Dodatkowe informacje Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB, AdobeRGB
Wydajność stabilizacji wg producenta 2.5-4.5 EV
Polskie menu
Technologia Triluminos Colour.


Poprzedni rozdział