Nowe szerokokątne kamery Panasonic
Firma Panasonic wprowadzi do sprzedaży kamery SDR-S50, SDR-T50 i SDR-H85. Nowe modele pozwalają rejestrować filmy w małych pomieszczeniach lub z małej odległości dzięki zastosowaniu pierwszego na świecie zintegrowanego obiektywu szerokokątnego o ogniskowej 33 mm.
Informacja prasowa
Nowe modele kamer SD Panasonic z obiektywami szerokokątnymi
Warszawa, 6 stycznia 2010 r. – Firma Panasonic wprowadzi do sprzedaży kamery SDR-S50, SDR-T50 i SDR-H85. Nowe modele pozwalają rejestrować filmy w małych pomieszczeniach lub z małej odległości dzięki zastosowaniu pierwszego na świecie zintegrowanego obiektywu szerokokątnego o ogniskowej 33mm.
![]() Panasonic SDR-H85 |
Nowe modele kamer rozbudowano również o kilka przydatnych funkcji. Kamera SDR-T50 może rejestrować obraz nie tylko na kartach pamięci, ale także zapisywać materiał w pamięci wbudowanej o pojemności 4GB, która wystarczy na 3 godziny nagania (w trybie LP). Model ten ma także funkcję przełączania nagrywania, która automatycznie zmienia nośnik na kartę pamięci SDXC/SDHC/SD w chwili, kiedy pamięć wewnętrzna zapełni się. Zapewnia to nieprzerwaną pracę kamery przez cały czas nagrywania. Model SDR-T50 wyróżnia się niedużymi gabarytami i wysoką odpornością na uderzenia, dzięki czemu sprawdzi się w trakcie długich wypraw. Model SDR-H85 zapisuje i przechowuje nagrania na kartach SDXC/SDHC/SD, mieszczących do 60 godzin (w trybie LP na karcie SDXC o pojemności 64GB) lub na wewnętrznym dysku twardym o pojemności 80GB, który wystarcza na 74 godziny nagrania (w trybie LP). Dzięki mechanizmowi zabezpieczającemu Anti-Shock Shield urządzenie doskonale chroni wbudowany dysk twardy z zapisanym na nim materiałem przed wstrząsami. Kamera SDR-H85 jest idealnym narzędziem do rejestrowania długich spotkań, a także doskonale sprawdzi się podczas rodzinnej wyprawy. Kamera SDR-S50 jest kompaktowym modelem, pracującym w rozdzielczości standardowej (SD).
![]() Panasonic SDR-S50 |
Wszystkie trzy modele kamer zostały wyposażone w pierwszy na świecie zintegrowany obiektyw szerokokątny o ogniskowej 33mm, który jest przydatny przy rejestrowaniu obrazu w małym pomieszczeniu lub z bliska, ponieważ pozwala zmieścić w kadrze zarówno obiekt, jak i jego otoczenie. Kamery oferują także nowy mechanizm przybliżania Enhanced Optical Zoom, który zapewni potężny, 78-krotny zoom, wspierany przez funkcję stabilizacji obrazu O.I.S. z nowym trybem Active, który wykrywa i koryguje drżenie ręki w tempie 4000 razy na sekundę, dzięki czemu obraz zachowuje stabilność w trakcie nagrywana z przybliżeniem. Pozwala to zredukować jego rozmycie i uzyskać ostre nagrania podczas chodzenia. Popularną już funkcję Inteligent Auto (iA) wzbogacono o Contrast Control, która automatycznie dopasuje jasność w celu zachowania optymalnego kontrastu. Ponadto rozbudowano ją także o mechanizm AF/AE Tracking, który śledzi przemieszczający się obiekt, gwarantując przy tym optymalną jakość obrazu. Dzięki tym funkcjom każdy użytkownik z łatwością zarejestruje najważniejsze dla niego chwile.
![]() Panasonic SDR-T50 |
„Zastosowanie szerokokątnego obiektywu w naszych kamerach sprawiło, że nagrywanie filmów w pełni pokazujących plan, stało się prostsze nawet, jeśli filmowany obiekt jest blisko nas. Dzięki połączeniu ulepszonego zoomu o 78-krotnym przybliżeniu ze stabilizacją Advanced O.I.S. ich użytkownicy będą mogli rejestrować najpiękniejsze chwile i cieszyć się jakością swoich nagrań” – podsumował Radek Jaworski PR Manager Panasonic Polska.
Inne funkcje modeli SDR-S50, SDR-T50 i SDR-H85 to:
- Tryb długiego nagrywania
– kamery oferują nie tylko tradycyjny format nagrywania MPEG-2 (tryb XP/SP/LP), ale także H.264/AVC (tryb LXP/LSP/LLP), który zapewnia wyższy współczynnik kompresji. Format H.264/AVC umożliwia zapisanie do 106 godzin i 40 minut materiału filmowego (w trybie LLP), czyli niemal dwukrotnie więcej niż MPEG-2, zachowując wysoką jakość obrazu. Dzięki temu nie trzeba się już martwić o miejsce do zapisu podczas nagrywania przy użyciu kart pamięci SD o małej pojemności. - Łatwe wczytywanie do YouTube – ta przydatna funkcja pozwala szybko i łatwo wysłać klipy wideo do serwisu YouTube, aby udostępnić je innym. Wystarczy zainstalować na komputerze oprogramowanie VideoCam Suite, dostarczone razem z kamerą, a następnie podłączyć kamerę do PC za pomocą złącza USB.
- Eliminacja szumu wiatru – Nowa funkcja Wind Noise Canceller, będąca rozwinięciem stworzonego wcześniej przez Panasonic mechanizmu Wind Cut, automatycznie wykrywa i tłumi tylko szum wiatru, zachowując inne, naturalne dźwięki otoczenia.
- Szybki start w 1, 9 sek. – od otworzenia ekranu LCD do osiągnięcia przez kamerę stanu gotowości upływa zaledwie 1,9 sekundy, dzięki czemu nigdy nie umkną nam nieoczekiwane okazje do zrobienia ujęcia. Ponadto nowy tryb Eco automatycznie wyłącza zasilanie, jeżeli kamera nie jest używana przez pięć minut. Ogranicza to niepotrzebne zużycie energii i oszczędza baterię.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
No zaskoczyli mnie wypuszczajac kamkodery w rozdzielczosci SD...
a mnie szokuje " nowy mechanizm przybliżania Enhanced Optical Zoom, który zapewni potężny, 78-krotny zoom." przecież to daje odnidkową od 33mm do 2574mm. Jak to możliwe ?
ogniskową, a nie odnidkową
Wycinają środek sensora, a że obraz z 5MP matrycy i tak jest skalowany w dół, to do momentu dojścia do widoku piksel w piksel nie ma szczególnego spadku jakości...
"Enhanced" znaczy rozszerzony. Taką sprytną nazwą producent okresla zoom optyczno-cyfrowy. najprawdopodobniej zoom optyczny jest 20-krotny. A dalej to już cyfrowe kadrowanie, oczywiscie okupione spadkiem rozdzielczosci.
hmm ... nie siedzę za bardzo przy kamerkach (mam jakiegoś panasonica na dv) ale 33 mm ogniskowej to chyba nie taki szeroki kąt ... no chyba że to jakieś inne przeliczniki ;)
poniżej 50mm to już szeroki kąt ;)
A równocześnie konkurencja wprowadziła konstrukcje z ogniskową od niecałych 30mm... A tu każdy 1mm ma znaczenie...
78X Optical Zoom! Ciekawe, jaki jest maksymalny, docelowy, technicznie możliwy, przy kretyńsko-akceptowalnym poziomie aberracji i otworu względnego...
Generalnie obiektywy w kamerach są niższej jakości i rozdzielczosci niż te w sprzęcie foto. Pewnie ktoś skonstruuje zoom 100X (albo więcej) Póki nie widać jakiś większych niedociągnięć na ekranie TV to wszystko jest ok.A ekrany TV to też nie rekord świata jeśli chodzi o rozdzielczość i brak zniekształceń, więc inżynierowie mają jeszcze duże pole do popisu.A 33mm w porównaniu do większości modeli na rynku oscylujących w granicach 40-45mm to naprawdę niezły wynik.
Lipen @ "A ekrany TV to też nie rekord świata jeśli chodzi o rozdzielczość i brak zniekształceń"
Masz na myśli szklane bańki PAL?
Bo LCD Full HD nie można chyba tak krytykować.
O bańkach nie wspominam:) Ale w Japonii wprowadzają już Ultra HD o rozdzielczości 7680x4320 (33,1776 MPix) czyli 16 razy większej niż obecnie dlatego powiedziałem, że to nie rekord świata. A do standardu Full HD nic nie mam, a nawet mi go szkoda bo jego dni już są policzone.
Lipen, z tego co się orientowałem, nie istnieje w handlu jeszcze kamera Super Hi Vision. A z tymi zniekształceniami, to co miałeś na myśli? Zniekształcenia geometrii?? Kolorów?
Miałem na myśli, że jakichś większych aberracji to na współczesnym TV nie dostrzeżemy, przynajmniej ja ich nie widzę. A na pewno przy takich mega zoomach występują. Więc albo te obiektywy są takie doskonałe, albo TV przekłamują chociażby kolory lub mają zbyt małą rozdzielczość żeby to zauważyć.