Sony A7R - test aparatu
5. Balans bieli
- Auto,
 - Światło dzienne,
 - W cieniu,
 - Dzień pochmurny,
 - Żarówki,
 - Świetlówki (ciepła biała, zimna biała, dzienna biała, światło dzienne),
 - Lampa błyskowa,
 - Auto. podwodne,
 - Temperatura barwowa (z opcją filtrów kolorowych),
 - Ustawienie ręczne według wzorca bieli (pamięć 3 nastaw).
 
Temperaturę barwową możemy regulować w zakresie od 2500 K do 9900 K z krokiem 100 K. Co więcej, każde ustawienie balansu można dostosować na ekranie precyzyjnej regulacji w czterech kierunkach: G (Green) i M (Magenta) oraz A (Amber) i B (Blue). W każdym z tych kierunków mamy do dyspozycji 7-stopniową skalę.
Pomiary skuteczności balansu bieli wykonujemy na 24-polowej tablicy kolorów X-Rite. Następnie wyliczamy parametry dC (odchylenie od właściwej barwy w przestrzeni L*a*b*, czyli wartość błędu, z jakim ocenił barwę aparat) oraz S (nasycenie barwy wyrażone w procentach). Poniżej w tabeli przedstawiamy wyniki dla przetestowanych przez nas ustawień balansu bieli.
| Światło | Balans bieli | dC | S [%] | 
| Słoneczny dzień | Auto | 6.07 | 109.9 | 
| Słoneczny dzień | Słoneczny dzień | 6.29 | 111.4 | 
| Pochmurny dzień | Auto | 6.63 | 109.1 | 
| Pochmurny dzień | Pochmurny dzień | 5.53 | 107 | 
| 3000K | Auto | 22.1 | 134.4 | 
| 3000K | Żarówki | 9.69 | 109.7 | 
| 3000K | 3000K | 6.97 | 107.7 | 
| 5500K | Auto | 7.83 | 116.6 | 
| 5500K | 5500K | 8.83 | 119 | 



                        





                        
                        
                        


















                        
                        
                        
                        
                        
                           
 Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.