Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Canon PowerShot G5 X Mark II - test aparatu

Canon PowerShot G5 X Mark II
26 września 2019

1. Wstęp

Pierwszy aparat z serii G5 X został zaprezentowany pod koniec 2015 roku. Kiedy już wszyscy zdążyli zapomnieć, że seria G5 kiedykolwiek istniała, producent w połowie 2019 roku pokazał, wraz z G7 X Mark III, PowerShota G5 X Mark II.

Warto zatem spojrzeć w specyfikację i zobaczyć, co się zmieniło – a zmian jest sporo. Zanim jednak to zrobimy, spójrzmy na wygląd zewnętrzny aparatów. G5 X Mark II został w zasadzie zupełnie przebudowany i praktycznie w ogóle nie przypomina swojego poprzednika, a bardziej inne aparaty z serii X, w szczególności serię G7 X. Od G7 X III opisywany kompakt odróżnia głównie obecność „wyskakującego” wizjera elektronicznego o rozdzielczości 2.360.000 pikseli.



----- R E K L A M A -----

Canon PowerShot G5 X Mark II - Wstęp

Jeżeli spojrzymy do środka aparatu, zauważymy nową matrycę Stacked BSI-CMOS o rozdzielczości 20.1 Mpix. Technologia stacked polega na tym, że za matrycą umieszcza się pamięć RAM. Dzięki temu sczytywanie danych jest szybsze niż z konwencjonalnego sensora, co pozwala na szybszy tryb seryjny oraz zmniejszony efekt rolling-shutter. Przy wsparciu procesora DIGIC 8 aparat pozwala na fotografowanie z prędkością aż 30 kl/s przy użyciu migawki elektronicznej i zablokowanym na pierwszej klatce autofokusem oraz 8 kl/s przy ciągłym ustawianiu ostrości. Jednakże, podobnie jak w poprzedniku, maksymalna czułość to ISO 12800 (rozszerzana do ISO 25600).

Nowa jest także konstrukcja obiektywu. Otrzymujemy nieco szerszy zakres ogniskowych (24–120 mm w kontraście do 24–100 mm poprzednika) ze światłem f/1.8 na szerokim oraz f/2.8 na wąskim końcu.

Niewiele zmieniło się jednak pod względem ustawiania ostrości. Wciąż mamy do czynienia z 31-punktowym modułem bazującym na detekcji kontrastu.

Canon PowerShot G5 X Mark II - Wstęp

Co jeszcze zmieniło się w aparacie? Jak sprawuje się nowa matryca w połączeniu z nowym obiektywem? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć w następnych rozdziałach testu.

Aparat do testów wypożyczył Canon Polska, za co serdecznie dziękujemy.

Opis naszych procedur testowych można znaleźć w artykule „Jak testujemy cyfrowe aparaty kompaktowe”. Jeśli w trakcie czytania pojawią się wątpliwości, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatu G5 X Mark II z podobnymi konstrukcjami konkurencji dostępne jest tutaj.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Canon
Model PowerShot G5 X Mark II
Data premiery 2019-07-09
Liczba pikseli 20.2 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 5472 × 3648 (3:2)
• 4864 × 3648 (4:3)
• 5472 × 3072 (16:9)
• 3648 × 3648 (1:1)
• Dostępne inne rozmiary zdjęć
Matryca 1-calowa CMOS, łączna liczba piksel ok. 20.9 Mpix
Procesor obrazu DIGIC 8
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (Exif 2.31, DCF, DPOF 1.1),
RAW 14 bit (.CR3), RAW+JPEG
Rodzaje JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MP4 (MPEG4-AVC (H.264)), iFrame
• Dźwięk: MPEG2 AAC-LC (stereo)
Zakres ISO AUTO, 125, 160, 200, 250, 320, 400, 500, 640, 800, 1000, 1250, 1600, 2000, 2500, 3200, 4000, 5000, 6400, 8000, 10000, 12800 (25600 - wartość rozszerzona)
Migawka Auto: 1 s - 1/2000 s
30 s - 1/2000 s (pełen zakres - zależnie od trybu fotografowania), Bulb
Konstrukcja obiektywu Canon,
13 elementów w 11 grupach w tym:
3 dwustronne elementy asferyczne UA
1 jednostronny element asferyczny
1 jeden element UD
Ogniskowa obiektywu 8.8-44 mm (odpowiednik 24-120 mm dla formatu 35 mm)
Światłosiła f/1.8–2.8
Zoom optyczny 5x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • 4K 3840 x 2160, 29,97/25 kl./s (maks. 9 min i 59 s)
• Full HD 1920 x 1080, 119,9, 100, 59,94, 50, 29,97, 25 kl./s
• HD 1280 x 720, 50 kl./s
• Czas nagrywania: do 4GB lub 29 min. 59 s (Full HD i HD)
Ogniskowanie AF TTL z funkcją śledzenia, MF
• System/punkty AF: AiAF (31-punktowy, wykrywanie twarzy lub dotykowy AF z wyborem i śledzeniem obiektu i twarzy), 1-punktowy AF (dostępna każda pozycja lub ustalony środek)
• Tryby napędu AF: pojedynczy, ciągły, Servo AF/AE, dotykowy AF (Touch AF)
• Zmiana wielkości ramki AF: normalna, mała
• Wspomaganie AF: wbudowana lampka
Pomiar światła Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy (związany z ramką AF wykrywania twarzy),
• Centralnie ważony uśredniony,
• Punktowy (centralny lub połączony z ramką funkcji Touch AF)
Ostrość od • AF w trybie makro (szeroki kąt): od 5 cm
• AF w trybie tele: od 20 cm
Balans bieli Auto (w tym balans bieli z wykrywaniem twarzy), światło dzienne, miejsca ocienione, pochmurny dzień, żarówka, świetlówka, białe światło fluorescencyjne, lampa błyskowa, nastawa własna, temperatura barwowa (w kelwinach)
• Korekcja balansu bieli
• Kompensacja balansu bieli: dopasowywanie kolorów w trybie fotografowania gwiazd
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/-3 EV w krokach co 1/3 EV
• Automatyczna korekcja cieni
• Bracketing: 1/3 - 2 EV w krokach co 1/3 EV
• Filtr ND (3 stopnie)
Programy • Tryby: Automatyczny, programowa AE, preselekcja migawki, preselekcja przysłony, ręczny, niestandardowy, hybrydowa automatyka, SCN (portrety, autoportret, panoramowanie, gwiazdy (portret na tle gwiazd, nocny pejzaż gwiazd, ślady gwiazd, film poklatkowy o gwiazdach), zdjęcia nocne z ręki, HDR, efekt rybiego oka, efekt obrazu olejnego, efekt akwareli, efekt miniatury, efekt aparatu-zabawki, nieostre tło, miękka ostrość, ziarnisty Cz/B, pod wodą, fajerwerki), film standardowy, krótki klip, film ręczny, film poklatkowy
• Style obrazów: Automatyczny, standardowy, portrety, krajobraz, wyraźne szczegóły, neutralny, dokładny, monochromatyczny, użytkownika (3x), kontrast, nasycenie kolorów, ton koloru, efekt filtru, tonalność
Zdjęcia seryjne • Ok. 20 zdjęć/s (do 89 kl. - format C-RAW / 55 kl. - RAW / 118 kl. JPEG)
• Tryb AF - 8 zdjęć/s (do maks. 320 kl. / format JPEG)
• Tryb seryjny RAW - 30 zdjęć/s (do 70 klatek)
Lampa błyskowa Wbudowana lampa błyskowa
• Tryby: automatyczny, ręczna lampa włączona/wyłączona, synchronizacja z długim czasem naświetlania
• Korekcja błysku: +/-2 EV w krokach co 1/3 EV,
• Najkrótsze czasy: 1/2000 s (dla lampy wbudowanej)
• Zasięg błysku: od 50 cm do 7 m (szeroki kąt), od 40 cm do 4 m (tele)
• Zewnętrzne lampy błyskowe: HF-DC2
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 lub 10 s, nastawy użytkownika
Karta pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC), UHS Speed Class 1
LCD Odchylany, 3-calowy, kolorowy, dotykowy, ok. 1.040.000 punktów, proporcje 3:2, pole obrazu 100%, jasność regulowana w 5 poziomach
Wizjer EVF, 0,39 cala, rozdzielczość około 2.360.000 punktów, OLED, pokrycie ok. 100% kadru
Komunikacja i złącza • USB Hi-Speed (USB C)
• Micro HDMI (Typ D)
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
• Wi-Fi IEEE802.11b/g/n
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NB-13L (wydajność ok. 230 zdjęć), możliwość ładowania przez port USB
Akcesoria
Waga 340 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 110.9 x 60.9 x 46 mm
Dodatkowe informacje Polskie menu.
Wydajność stabilizacji wg producenta do 4 EV (stabilizacja 5-osiowa)


Poprzedni rozdział