Canon EF 70-200 mm f/4L IS II USM - test obiektywu
11. Podsumowanie
Zalety:
- solidna i uszczelniona obudowa,
 - świetna jakość obrazu w centrum kadru,
 - bardzo dobra jakość obrazu na brzegu matrycy APS-C,
 - dobra jakość obrazu na brzegu pełnej klatki,
 - bardzo dobrze kontrolowana podłużna aberracja chromatyczna,
 - mała poprzeczna aberracja chromatyczna,
 - niewielka dystorsja na detektorze APS-C,
 - brak problemów z komą,
 - praktycznie zerowy astygmatyzm,
 - znikome winietowanie na matrycy APS-C,
 - ładny wygląd nieostrości,
 - cichy i celny autofokus,
 - skuteczna stabilizacja optyczna,
 - bardzo dobra współpraca z telekonwerterem TC 1.4x III.
 
Wady:
- lekka aberracja sferyczna,
 - praca pod ostre światło mogłaby być lepsza,
 - winietowanie większe niż u konkurentów.
 
Canon EF 70–200 mm f/4L IS II USM to niewątpliwie świetny obiektyw. Liczba jego zalet jest imponująca, a lista wad krótka i zawiera pozycje, które bardziej można nazwać potknięciami niż poważnymi wpadkami. Trzeba jednak uczciwie przyznać, że konkurenci nie śpią i żeby daleko nie szukać, testowany przez nas w zeszłym roku Tamron 70–210 mm f/4 Di VC USD może walczyć z Canonem jak równy z równym, będąc od niego jednocześnie znacząco tańszym. Za Canona EF 70–200 mm f/4L IS II USM musimy obecnie zapłacić około 5000 zł i jest to kwota prawie dwa razy większa od ceny Tamrona. Z drugiej strony starsza wersja stabilizowanego Canona 70–200 mm f/4L kosztuje tylko 300–500 zł mniej od nowej wersji i w zasadzie nie ma żadnych poważniejszych powodów, żeby wzbraniać się przed dołożeniem tej kwoty do zakupu nowego obiektywu.
Każdy kto nie lubi kompromisów, gustuje w szkłach firmowych, po zakupie Canon EF 70–200 mm f/4L IS II USM będzie na pewno jego w pełni zadowolonym użytkownikiem.



                        





                        
                        
                        

                        
                        
                        
                        
                        
                           
 Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.