Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Jak testujemy lustrzanki cyfrowe?

30 marca 2006

6. Jakość obrazu w JPG

W trakcie testów wykonujemy zdjęcia kolorowej scenki oraz tablicy szarości Kodak Q-13 (o tej tablicy w następnym rozdziale). Są one fotografowane przy stałej ogniskowej 50 mm i przysłonie f/8.0. W trakcie sesji zmieniamy czułość matrycy aby zaobserwować jak jakość obrazu zmienia się z wartością ISO. Zdjęcia zapisywane są jako RAW i w najlepszej jakości JPEG-u (pliki RAW wywoływane są w sposób opisany wcześniej). Wycinki scenki pokazujemy w skali 1:1 co pozwala na wizualną ocenę jakości zdjęć.

Ten rozdział zawiera informacje o jakości zdjęć zapisanych w formacie JPEG. Pokazywane zdjęcia scenki oraz tablicy szarości (o niej w następnym rozdziale) są wycinkami z plików JPEG zapisanych w największej rozdzielczości i najlepszej jakości. W naszych testach ustawienia zapisu zdjęć do formatu JPEG w aparacie są zawsze neutralne (z reguły są to domyślne ustawienia aparatów). Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że jakość pliku JPEG będzie się diametralnie zmieniać przy zmianie wyostrzenia, kontrastu, nasycenia kolorów. Być może nawet, ingerencja w takie ustawienia może poprawić jakość zdjęcia. Konieczne jest jednak porównywanie różnych modeli lustrzanek, a jedynym rozsądnym rozwiązaniem dla tego problemu jest porównywanie zdjęć wykonanych właśnie przy domyślnych ustawieniach aparatu.


----- R E K L A M A -----

PROMOCJA SONY - 50% RABATU NA OBIEKTYW!

Sony A7 IV + 50/1.8 FE

13146 zł 12722 zł

Należy uzmysłowić sobie, że porównywanie lustrzanek w oparciu o pliki JPEG niczego nie daje, oprócz postawienia lustrzanki na równi z aparatem kompaktowym. Dopiero porównywanie na RAW-ach, które prezentujemy w kolejnym rozdziale, jest źródłem miarodajnych wyników.