Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - test obiektywu

6 września 2021

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

W ogólności do korygowania komy nie mamy większych zastrzeżeń. W rogu pełnej klatki, nawet na maksymalnym otworze względnym, obraz diody jest zniekształcony w sposób umiarkowany, który możemy określić poziomem, co najwyżej, średnim. Natomiast zdecydowanie nie podoba nam się to, że pewien ślad komy widać już w rogu matrycy APS-C.

Centrum, f/1.8 Róg APS-C, f/1.8 Róg FF, f/1.8
Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh


Astygmatyzm, rozumiany jako średnia różnica pomiędzy poziomymi i pionowymi wartościami funkcji MTF50, wyniósł 19.4%, co uznajemy za poziom duży. Wada ta ma na pewno zauważalny wpływ na pogorszenie jakości obrazu.

----- R E K L A M A -----

Wygląd obrazów pozaogniskowych jest rozsądny, ale nic więcej. W krążkach widać delikatne koncentryczne kręgi, które są efektem zastosowania elementów asferycznych. Krążki w rogach kadru pokazują wyraźnie jaśniejszą, asymetyczną i dość agresywnie wyglądającą obwódkę, co może negatywnie odbijać się na wyglądzie nieostrości. Pocieszeniem jest za to małe winietowanie mechaniczne.

Centrum, f/1.8 Róg APS-C, f/1.8 Róg FF, f/1.8
Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/2.5 Róg APS-C, f/2.5 Róg FF, f/2.5
Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, f/3.5 Róg APS-C, f/3.5 Róg FF, f/3.5
Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh Samyang AF 24 mm f/1.8 FE - Koma, astygmatyzm i bokeh