Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina ATX-M 11-18 mm f/2.8 E - test obiektywu

13 grudnia 2022

11. Podsumowanie


Zalety:
  • świetna jakość obrazu w centrum kadru,
  • rozsądna jakość obrazu na brzegu kadru,
  • praktycznie zerowa podłużna aberracja chromatyczna,
  • rozsądnie korygowana dystorsja,
  • niewielki astygmatyzm,
  • cichy, szybki i celny autofokus.

Wady:
  • fatalna praca pod ostre światło.


Tokina ATX-M 11–18 mm f/2.8 E podoba mi się pod wieloma względami. Przede wszystkim jest bardzo ostra w centrum kadru, a jednocześnie na krótszych ogniskowych daje możliwość uzyskiwania bardzo dobrej jakości obrazu w całym kadrze.

Dodatkowo, co jest rzadkością w dzisiejszych czasach, próbowała dość wydajnie walczyć z dystorsją i winietowaniem za pomocą optyki. Konstruktorzy Tokiny nie zrzucili tutaj wszystkiego na oprogramowanie aparatu, a to spowodowało, że poprzeczka była zawieszona znacznie wyżej. Trzeba ich więc powalić za to, że udało się im skonstruować obiektyw, który jest jednocześnie ostry, a dodatkowo potrafi dobrze korygować większość wad optycznych.

----- R E K L A M A -----

Niestety są wyjątki. Do ideału trochę zabrakło w przypadku poprzecznej aberracji chromatycznej. Nie jest tak źle, jak to bywało kiedyś, ale dobrze też nie jest. Bardzo bolesną wpadką jest natomiast to, co dzieje się w przypadku pracy pod ostre światło. Lata mijają, a Tokina nadal nie dorobiła się szerokokątnych instrumentów, które skutecznie radzą sobie w tej kwestii.



Obiektyw do testów wypożyczył sklep:

Tokina ATX-M 11-18 mm f/2.8 E - Podsumowanie

W testach wykorzystujemy studyjne lampy błyskowe i światła stałego firmy Quadralite dostarczone przez sklep Foto-Tip.pl
Tokina ATX-M 11-18 mm f/2.8 E - Podsumowanie Tokina ATX-M 11-18 mm f/2.8 E - Podsumowanie