Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy






Artykuły

Przegląd polskiego rynku sprzętu fotograficznego w 2020 roku, część 1

22 lutego 2021

7. Trendy na rynku, spostrzeżenia, uwagi

Na koniec prezentujemy kilka ogólnych spostrzeżeń, którymi podzielił się z nami manager firmy Fotoforma – Michał Tobiasz.

Dotyczą one różnych aspektów związanych ze sprzedażą sprzętu fotograficznego i nie tylko, dlatego prezentujemy je w punktach.

  • Mimo kurczącej się branży, sklep w ostatnich kilku latach odnotowuje dynamiczny wzrost jeśli chodzi o sprzedaż – rok 2019 był zauważalnie lepszy od 2018, a 2020 od 2019, choć różnica była nieco mniejsza.
  • Panująca od roku pandemia nie wpłynęła negatywnie na sprzedaż sprzętu fotograficznego, choć wywołała pewne anomalie, na przykład nietypowy wzrost sprzedaży w lipcu. Jeśli chodzi o pozostałe miesiące, to te zazwyczaj słabe jeśli chodzi o sprzedaż były jeszcze gorsze, ale za to te zwyczajowo dobre (np. październik, listopad, grudzień) – jeszcze lepsze.
  • Inną anomalią był też rekordowy popyt na nieujęte w rankingach w poprzednich rozdziałach kamerki internetowe, które w dobie pracy zdalnej dla wielu stały się obowiązkowym wyposażeniem domowego biura.
  • O ile pandemia nie wpłynęła specjalnie na sprzedaż, o tyle wpłynęła na łańcuchy dostaw. Według przedstawicieli Fotoformy nie było w 2020 roku producenta, który w którymś momencie nie miałby problemów logistycznych czy opóźnień w dostawach. Dotyczy to zarówno dużych graczy „z pierwszej ligi” jak i niewielkich producentów akcesoriów. W tym kontekście szczególnie cenna okazała się filozofia sklepu, polegająca na trzymaniu zapasów magazynowych pozwalających w razie czego utrzymać płynność sprzedaży.
  • Pozytywnie na sprzedaż w 2020 roku wpłynęła także wyjątkowo duża i łatwa dostępność wygodnych form finansowania zakupu oferowanych przez Fotoformę – leasingu w przypadku firm oraz dogodnych rat 0% w przypadku nabywców indywidualnych.
  • Przeważająca większość klientów to zdecydowani nabywcy, którzy wyrobili sobie opinie na temat danego sprzętu czy producenta, na przykład w oparciu o testy na naszym portalu i sfinalizowali transakcję online lub zamówione online towary przyszli odebrać w sklepie stacjonarnym, kupując przy tym dodatkowe akcesoria.
  • W tej grupie byli też użytkownicy lustrzanek – większość kupujących te aparaty to osoby mające precyzyjnie określone powody, dla których preferują taki właśnie rodzaj korpusu.
  • Pozostali, ci mniej zdecydowani, chętnie korzystali z fachowych porad doświadczonego personelu w sklepie stacjonarnym i testowali liczne dostępne na miejscu korpusy czy obiektywy. W interesie sklepu oferującego wiele marek (tzw. „multibrandu”) jest w takiej sytuacji dobranie najlepszego możliwego sprzętu do potrzeb i budżetu klienta, a nie forsowanie tej czy innej konkretnej firmy.

Zachęcamy do dzielenia się w komentarzach własnymi obserwacjami wyciągniętymi z zaprezentowanych w niniejszym artykule statystyk oraz do zadawania pytań – przedstawiciele sklepu Fotoforma.pl będą się starali na nie odpowiadać w miarę możliwości.


----- R E K L A M A -----

Artykuł powstał we współpracy ze sklepem Fotoforma.pl.