Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
komor 6 lipca 2021, 20:48 Przeczytaj tekst, zanim skomentujesz obrazki. :) No i co z tego jak nie widzę końcowego efektu. Mogli zaaplikować jakiegoś LUT-a bo tak panie to nie ma szansy w ocenie tonu skóry.
@TRI-X, Amadi pisze: „Materiał został poddany jedynie minimalnej obróbce kolorystycznej (transformacja z profilu logarytmicznego Arri Log C na standard Rec.709 oraz korekta czerni).”
Chyba że masz na myśli te stop-klatki, które są zupełnie surowe. No to wtedy rzeczywiście surowe, ale nie RAW-y. :)
A ja chcialbym wiecej wiedziec o obiektywach stosowanych w produkcjach filmowy lat 60-tych... np Rekopis znaleziony w Saragossie, Stawka wieksza niz zycie Czlowiek z m3
modele, parametry, i co najwazniejsze czy sie zachowaly do dzisiaj? Oczywiscie fajnie by bylo poczytac o takze starszych i nowszych instrumentach...
Konkluzja że najlepiej to " podjąć decyzję w oparciu o własne doświadczenia, a nie rekomendacje czy plotki z internetu." to chyba trochę za mało. Taka porada fachowców to oczywista oczywistość, jak mawiał klasyk. ;)
Kiedyś - nawet do lasu robić zdjęcia grzybom, paprociom i robakom - brałem tabliczkę kolorów (zdaje się, że Bridge umożliwiał robienie i zapamiętywanie profili), kalibrowałem monitor, etc. Potem - jako amatorowi - przyszło mi od głowy, że całą tę barwną gimnastykę docenić (ewentualnie!) mogą jedynie nieliczni - również mający skalibrowane monitory - o ile oczywiście podzielają mój gust w zakresie balansu bieli, kontrastu itp...
Czy filmowcy/wideoedytorzy również korzystają z tablic kolorów do korygowania obiektywów, czy raczej wezmą jeden zoom albo zestaw stałek jednej firmy?
żeby zachowac spójność kontrastową i barwowa, wezmą szkła jednej firmy/serii. Osobną sprawa jest osiagnięcie konkretnego klimatu dla jakiś specyficznych ujęć (retrospekcja, sny itp. - to tylko przykłady na szybko, gdzie większa rolę od spójności gra konkretna zaleta/wada szkla (na przykład)) Ale sa też sytuacje gdzie bierze sie specjalnie stare szkła ze wzgledu na ich niedoskonałości
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Kolorki to chyba nieobrobione RAW-y.
Przeczytaj tekst, zanim skomentujesz obrazki. :)
Kolorki fakt wyplowiale ;P
Ale winieta :D:D
@BlindClick
Poczytaj sobie trochę o płaskich profilach, potem komentuj.
Inny świat... ;)
No i pytanie: czy wprawny filmowiec widzi różnice w oddaniu kolorów przez poszczególne obiektywy już na etapie takich "zLOGowanych RAW-ów"?
@Bahrd
"No i pytanie: czy wprawny filmowiec widzi różnice w oddaniu kolorów przez poszczególne obiektywy już na etapie takich "zLOGowanych RAW-ów"?"
Raczej wideoedytor. I tak, zauważy w czasie potrzebnym na ujednolicenie materiału.
komor 6 lipca 2021, 20:48
Przeczytaj tekst, zanim skomentujesz obrazki. :)
No i co z tego jak nie widzę końcowego efektu. Mogli zaaplikować jakiegoś LUT-a bo tak panie to nie ma szansy w ocenie tonu skóry.
@TRI-X, Amadi pisze: „Materiał został poddany jedynie minimalnej obróbce kolorystycznej (transformacja z profilu logarytmicznego Arri Log C na standard Rec.709 oraz korekta czerni).”
Chyba że masz na myśli te stop-klatki, które są zupełnie surowe. No to wtedy rzeczywiście surowe, ale nie RAW-y. :)
A ja chcialbym wiecej wiedziec o obiektywach stosowanych w produkcjach filmowy lat 60-tych... np
Rekopis znaleziony w Saragossie,
Stawka wieksza niz zycie
Czlowiek z m3
modele, parametry, i co najwazniejsze czy sie zachowaly do dzisiaj?
Oczywiscie fajnie by bylo poczytac o takze starszych i nowszych instrumentach...
Może zróbcie porównanie współczesnych niskobudżetowych obiektywów cine np. dzoFILM Vespid i Meike cine ff. Np w taki sposób link
Konkluzja że najlepiej to " podjąć decyzję w oparciu o własne doświadczenia, a nie rekomendacje czy plotki z internetu." to chyba trochę za mało. Taka porada fachowców to oczywista oczywistość, jak mawiał klasyk. ;)
Czy rekomendacji optycznych co do obiektywów też nie należy brać pod uwagę? ;)
:D
Kiedyś - nawet do lasu robić zdjęcia grzybom, paprociom i robakom - brałem tabliczkę kolorów (zdaje się, że Bridge umożliwiał robienie i zapamiętywanie profili), kalibrowałem monitor, etc. Potem - jako amatorowi - przyszło mi od głowy, że całą tę barwną gimnastykę docenić (ewentualnie!) mogą jedynie nieliczni - również mający skalibrowane monitory - o ile oczywiście podzielają mój gust w zakresie balansu bieli, kontrastu itp...
Czy filmowcy/wideoedytorzy również korzystają z tablic kolorów do korygowania obiektywów, czy raczej wezmą jeden zoom albo zestaw stałek jednej firmy?
żeby zachowac spójność kontrastową i barwowa, wezmą szkła jednej firmy/serii. Osobną sprawa jest osiagnięcie konkretnego klimatu dla jakiś specyficznych ujęć (retrospekcja, sny itp. - to tylko przykłady na szybko, gdzie większa rolę od spójności gra konkretna zaleta/wada szkla (na przykład)) Ale sa też sytuacje gdzie bierze sie specjalnie stare szkła ze wzgledu na ich niedoskonałości
Fajnie, że robicie takie materiały ale grading chyba zrobił ktoś z Polskiego Związku Niewidomych (nie obrażając niewidomych)!