Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Obiektywy filmowe - od starych do współczesnych

6 lipca 2021
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 16
Komentarze czytelników (16)
  1. TRI-X
    TRI-X 6 lipca 2021, 20:21

    Kolorki to chyba nieobrobione RAW-y.

  2. komor
    komor 6 lipca 2021, 20:48

    Przeczytaj tekst, zanim skomentujesz obrazki. :)

  3. BlindClick
    BlindClick 6 lipca 2021, 22:46

    Kolorki fakt wyplowiale ;P
    Ale winieta :D:D

  4. Accipiter
    Accipiter 7 lipca 2021, 06:53

    @BlindClick
    Poczytaj sobie trochę o płaskich profilach, potem komentuj.

  5. Bahrd
    Bahrd 7 lipca 2021, 08:30

    Inny świat... ;)

    No i pytanie: czy wprawny filmowiec widzi różnice w oddaniu kolorów przez poszczególne obiektywy już na etapie takich "zLOGowanych RAW-ów"?

  6. lord13
    lord13 7 lipca 2021, 10:08

    @Bahrd
    "No i pytanie: czy wprawny filmowiec widzi różnice w oddaniu kolorów przez poszczególne obiektywy już na etapie takich "zLOGowanych RAW-ów"?"

    Raczej wideoedytor. I tak, zauważy w czasie potrzebnym na ujednolicenie materiału.

  7. TRI-X
    TRI-X 7 lipca 2021, 11:51


    komor 6 lipca 2021, 20:48
    Przeczytaj tekst, zanim skomentujesz obrazki. :)
    No i co z tego jak nie widzę końcowego efektu. Mogli zaaplikować jakiegoś LUT-a bo tak panie to nie ma szansy w ocenie tonu skóry.

  8. komor
    komor 7 lipca 2021, 13:16

    @TRI-X, Amadi pisze: „Materiał został poddany jedynie minimalnej obróbce kolorystycznej (transformacja z profilu logarytmicznego Arri Log C na standard Rec.709 oraz korekta czerni).”

    Chyba że masz na myśli te stop-klatki, które są zupełnie surowe. No to wtedy rzeczywiście surowe, ale nie RAW-y. :)

  9. zbytek3
    zbytek3 7 lipca 2021, 13:29

    A ja chcialbym wiecej wiedziec o obiektywach stosowanych w produkcjach filmowy lat 60-tych... np
    Rekopis znaleziony w Saragossie,
    Stawka wieksza niz zycie
    Czlowiek z m3

    modele, parametry, i co najwazniejsze czy sie zachowaly do dzisiaj?
    Oczywiscie fajnie by bylo poczytac o takze starszych i nowszych instrumentach...

  10. Accipiter
    Accipiter 7 lipca 2021, 14:13

    Może zróbcie porównanie współczesnych niskobudżetowych obiektywów cine np. dzoFILM Vespid i Meike cine ff. Np w taki sposób link

  11. ad1216
    ad1216 7 lipca 2021, 22:47

    Konkluzja że najlepiej to " podjąć decyzję w oparciu o własne doświadczenia, a nie rekomendacje czy plotki z internetu." to chyba trochę za mało. Taka porada fachowców to oczywista oczywistość, jak mawiał klasyk. ;)

  12. ad1216
    ad1216 7 lipca 2021, 22:51

    Czy rekomendacji optycznych co do obiektywów też nie należy brać pod uwagę? ;)

  13. Bahrd
    Bahrd 8 lipca 2021, 08:31

    :D

  14. Bahrd
    Bahrd 8 lipca 2021, 08:42

    Kiedyś - nawet do lasu robić zdjęcia grzybom, paprociom i robakom - brałem tabliczkę kolorów (zdaje się, że Bridge umożliwiał robienie i zapamiętywanie profili), kalibrowałem monitor, etc. Potem - jako amatorowi - przyszło mi od głowy, że całą tę barwną gimnastykę docenić (ewentualnie!) mogą jedynie nieliczni - również mający skalibrowane monitory - o ile oczywiście podzielają mój gust w zakresie balansu bieli, kontrastu itp...

    Czy filmowcy/wideoedytorzy również korzystają z tablic kolorów do korygowania obiektywów, czy raczej wezmą jeden zoom albo zestaw stałek jednej firmy?

  15. fafniak
    fafniak 8 lipca 2021, 20:33

    żeby zachowac spójność kontrastową i barwowa, wezmą szkła jednej firmy/serii. Osobną sprawa jest osiagnięcie konkretnego klimatu dla jakiś specyficznych ujęć (retrospekcja, sny itp. - to tylko przykłady na szybko, gdzie większa rolę od spójności gra konkretna zaleta/wada szkla (na przykład)) Ale sa też sytuacje gdzie bierze sie specjalnie stare szkła ze wzgledu na ich niedoskonałości

  16. rabijki
    rabijki 3 października 2021, 14:56

    Fajnie, że robicie takie materiały ale grading chyba zrobił ktoś z Polskiego Związku Niewidomych (nie obrażając niewidomych)!

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział