Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Artykuły

Obiektywy filmowe - od starych do współczesnych

6 lipca 2021
Amadeusz Andrzejewski Komentarze: 15
Komentarze czytelników (15)
  1. TRI-X
    TRI-X 6 lipca 2021, 20:21

    Kolorki to chyba nieobrobione RAW-y.

  2. komor
    komor 6 lipca 2021, 20:48

    Przeczytaj tekst, zanim skomentujesz obrazki. :)

  3. BlindClick
    BlindClick 6 lipca 2021, 22:46

    Kolorki fakt wyplowiale ;P
    Ale winieta :D:D

  4. Accipiter
    Accipiter 7 lipca 2021, 06:53

    @BlindClick
    Poczytaj sobie trochę o płaskich profilach, potem komentuj.

  5. Bahrd
    Bahrd 7 lipca 2021, 08:30

    Inny świat... ;)

    No i pytanie: czy wprawny filmowiec widzi różnice w oddaniu kolorów przez poszczególne obiektywy już na etapie takich "zLOGowanych RAW-ów"?

  6. lord13
    lord13 7 lipca 2021, 10:08

    @Bahrd
    "No i pytanie: czy wprawny filmowiec widzi różnice w oddaniu kolorów przez poszczególne obiektywy już na etapie takich "zLOGowanych RAW-ów"?"

    Raczej wideoedytor. I tak, zauważy w czasie potrzebnym na ujednolicenie materiału.

  7. TRI-X
    TRI-X 7 lipca 2021, 11:51


    komor 6 lipca 2021, 20:48
    Przeczytaj tekst, zanim skomentujesz obrazki. :)
    No i co z tego jak nie widzę końcowego efektu. Mogli zaaplikować jakiegoś LUT-a bo tak panie to nie ma szansy w ocenie tonu skóry.

  8. komor
    komor 7 lipca 2021, 13:16

    @TRI-X, Amadi pisze: „Materiał został poddany jedynie minimalnej obróbce kolorystycznej (transformacja z profilu logarytmicznego Arri Log C na standard Rec.709 oraz korekta czerni).”

    Chyba że masz na myśli te stop-klatki, które są zupełnie surowe. No to wtedy rzeczywiście surowe, ale nie RAW-y. :)

  9. zbytek3
    zbytek3 7 lipca 2021, 13:29

    A ja chcialbym wiecej wiedziec o obiektywach stosowanych w produkcjach filmowy lat 60-tych... np
    Rekopis znaleziony w Saragossie,
    Stawka wieksza niz zycie
    Czlowiek z m3

    modele, parametry, i co najwazniejsze czy sie zachowaly do dzisiaj?
    Oczywiscie fajnie by bylo poczytac o takze starszych i nowszych instrumentach...

  10. Accipiter
    Accipiter 7 lipca 2021, 14:13

    Może zróbcie porównanie współczesnych niskobudżetowych obiektywów cine np. dzoFILM Vespid i Meike cine ff. Np w taki sposób link

  11. ad1216
    ad1216 7 lipca 2021, 22:47

    Konkluzja że najlepiej to " podjąć decyzję w oparciu o własne doświadczenia, a nie rekomendacje czy plotki z internetu." to chyba trochę za mało. Taka porada fachowców to oczywista oczywistość, jak mawiał klasyk. ;)

  12. ad1216
    ad1216 7 lipca 2021, 22:51

    Czy rekomendacji optycznych co do obiektywów też nie należy brać pod uwagę? ;)

  13. Bahrd
    Bahrd 8 lipca 2021, 08:31

    :D

  14. Bahrd
    Bahrd 8 lipca 2021, 08:42

    Kiedyś - nawet do lasu robić zdjęcia grzybom, paprociom i robakom - brałem tabliczkę kolorów (zdaje się, że Bridge umożliwiał robienie i zapamiętywanie profili), kalibrowałem monitor, etc. Potem - jako amatorowi - przyszło mi od głowy, że całą tę barwną gimnastykę docenić (ewentualnie!) mogą jedynie nieliczni - również mający skalibrowane monitory - o ile oczywiście podzielają mój gust w zakresie balansu bieli, kontrastu itp...

    Czy filmowcy/wideoedytorzy również korzystają z tablic kolorów do korygowania obiektywów, czy raczej wezmą jeden zoom albo zestaw stałek jednej firmy?

  15. fafniak
    fafniak 8 lipca 2021, 20:33

    żeby zachowac spójność kontrastową i barwowa, wezmą szkła jednej firmy/serii. Osobną sprawa jest osiagnięcie konkretnego klimatu dla jakiś specyficznych ujęć (retrospekcja, sny itp. - to tylko przykłady na szybko, gdzie większa rolę od spójności gra konkretna zaleta/wada szkla (na przykład)) Ale sa też sytuacje gdzie bierze sie specjalnie stare szkła ze wzgledu na ich niedoskonałości

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.


Następny rozdział