Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony A7R II - z pełnoklatkową matrycą BSI

Sony A7R II - z pełnoklatkową matrycą BSI
11 czerwca
2015 09:57

Wczoraj pisaliśmy o premierze bezlusterkowca Sony A7R II (ILCE-7RM2). Dzisiaj polski oddział tego producenta opublikował oficjalną informację prasową na temat tego aparatu, wraz z dodatkowymi zdjęciami. Więcej informacji znajdziecie w dalszej części tekstu.

Specyfikacja aparatu jest dostępna w naszej bazie:


Informacja prasowa

Nowy aparat Sony α7R II z pierwszym na świecie pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu
wykonanym w technologii BSI*

Sony A7R II - z pełnoklatkową matrycą BSI

Flagowy bezlusterkowy aparat Sony z wykonaną w technologii BSI matrycą CMOS o rozdzielczości 42,4 megapiksela, zintegrowanym 5-kierunkowym systemem stabilizacji obrazu, funkcją wewnętrznego zapisu materiału wideo 4K, trybem cichych zdjęć i systemem automatyki ostrości Fast Hybrid AF.

Sony wprowadza nowy, flagowy model aparatu bezlusterkowego z pełnoklatkową matrycą obrazu: α7R II (ILCE-7RM2).

α7R II to aparat z wymiennymi obiektywami wyposażony w pierwszy na świecie pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor Ri wykonany w technologii BSI, który odznacza się wysoką rozdzielczością (maksymalnie efektywnie około 42,4 megapiksela), dużą czułością (rozszerzaną do ISO 102 400)1 i nawet o 40% większą niż w modelu α7R szybkością działania systemu AF uzyskaną dzięki 399-polowemu czujnikowi AF opartemu na detekcji fazy umieszczonemu w płaszczyźnie ogniskowej.

Sony A7R II - z pełnoklatkową matrycą BSI

Aparat jest ponadto wyposażony w 5‑kierunkowy system stabilizacji obrazu zapożyczony z modelu α7 II. Umożliwia rejestrację i zapis materiału wideo 4K w różnych formatach, takich jak Super 35mm (bez łączenia pikseli) i pełnoklatkowym, co jest światową nowością wśród aparatów cyfrowychi. W urządzeniu zastosowano nowo udoskonalony wizjer XGA OLED Tru-Finder o największym na świecie współczynniku powiększenia (0,78x)2.

Wysoka rozdzielczość, duża czułość i szybkie działanie

Nowo opracowana, wykonana w technologii BSI matryca CMOS o rozdzielczości 42,4 megapiksela to najbardziej zaawansowany, najbardziej uniwersalny i odznaczający się najwyższą rozdzielczością przetwornik obrazu w historii Sony. Dzięki niemu korpus α7R II wyznacza nowe standardy jakości, czułości i szybkości działania. W przeszłości fotografowie musieli wybierać między wysoką rozdzielczością a szybkością działania lub wysoką rozdzielczością a dużą czułością korpusu. Innowacyjna matryca w nowym modelu α7R II eliminuje konieczność podejmowania takich decyzji.

Sony A7R II - z pełnoklatkową matrycą BSI

Jej rozdzielczość wynosi 42,4 megapiksela. Konstrukcja „gapless on chip” eliminuje przerwy między mikrosoczewkami, a w połączeniu z przeciwodblaskową powłoką przetwornika radykalnie poprawia efektywność przechwytywania światła i w rezultacie gwarantuje dużą czułość, niski poziom szumów oraz szeroki zakres dynamiczny. Aparat zapewnia więc imponujący zakres czułości ISO - od 100 do 25 600 - który można rozszerzyć do ISO 50–102 400ii.

Przetwornik obrazu wykonano w technologii BSI. Jest on wyposażony w powiększone obwody oraz miedziane ścieżki sygnału. Taka konstrukcja zwiększa szybkość transmisji i zapewnia wysoką rozdzielczość rejestrowanego obrazu bez pogorszenia czułości. Dzięki temu dane z przetwornika są generowane około 3,5 razy szybciej niż w modelu α7R.

Nowy α7R II idealnie współpracuje z pokaźną kolekcją obiektywów Sony z serii FE (obiektywów z mocowaniem typu E przeznaczonych do pełnoklatkowych matryc obrazu). Rejestracja szczegółowego obrazu fotograficznego i filmowego o niskim poziomie szumów to zasługa szybkiego procesora obrazu BIONZ X. Brak optycznego filtra dolnoprzepustowego na matrycy sprawia, że wszystkie widoki i krajobrazy są utrwalane z maksymalną możliwą rozdzielczością i wyrazistością.

Nowością w modelu α7R II jest bardzo trwała, obliczona na około 500 000 cykli pracy3 migawka, która w porównaniu z poprzednią wersją powoduje o połowę mniejszą wibrację. Aparat można ponadto przełączyć w tryb cichych zdjęć, umożliwiający rejestrację obrazu bez żadnych wibracji i ruchów przetwornika.

Nowa matryca zawiera umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej, 399-polowy czujnik AF oparty na detekcji fazy, zapewniający największe na świecie pokrycie polami AF pełnoklatkowego przetwornika obrazui. Jego połączenie z 25 polami AF opartymi na detekcji kontrastu zaowocowało o 40% większą szybkością działania systemu AF niż w poprzednim modelu. W aparacie wykorzystano zaawansowany algorytm wykrywania ruchu, który wraz z systemem Fast Hybrid AF umożliwia zdjęcia seryjne w tempie 5 kl./s ze śledzeniem ostrości. Oparte na detekcji fazy czujniki AF w płaszczyźnie ogniskowej działają dobrze również przy korzystaniu z obiektywów z mocowaniem typu A zamontowanych na adapterze mocowania LA-EA3 lub LA-EA1. Dzięki temu zalety pokrycia szerokiej strefy przez 399 czujników, dużej szybkości działania i wydajnego śledzenia ostrości dostępne są przy pracy z jeszcze szerszym wachlarzem obiektywów. Jest to pierwszy przypadek, w którym system AF aparatu bezlusterkowego gwarantuje wysoką wydajność działania z obiektywami zaprojektowanymi do użytku na lustrzankach cyfrowych.

5-kierunkowy system stabilizacji obrazu zoptymalizowany do współpracy z 42,4-megapikselowym przetwornikiem obrazu

Nowy, flagowy model jest wyposażony w innowacyjny, 5-kierunkowy system stabilizacji obrazu, który zoptymalizowano do współpracy z matrycą o dużej rozdzielczości. Podobnie jak system wprowadzony w cenionym modelu α7 II ten zaawansowany stabilizator obrazu koryguje podczas zdjęć różne ruchy korpusu: kątowe (pochylenia i odchylenia), typowe dla zdjęć z użyciem teleobiektywu; boczne (wzdłuż osi X i Y), zauważalne zwłaszcza przy znacznych współczynnikach powiększenia; obrotowe (przechylenie), charakterystyczne dla nagrywania filmów. Kompensacja jest na tyle skuteczna, że przy fotografowaniu można wydłużyć czas migawki nawet o 4,5 stopnia4.

5-kierunkowy system stabilizacji obrazu współpracuje dodatkowo z obiektywami Sony α z optycznym stabilizatorem SteadyShot™ (OSS). Takie połączenie zapewnia maksymalną stabilność i wyrazistość. Co równie ważne, stabilizacja działa nawet przy pracy z obiektywami Sony α z mocowaniem typu A5, które nie mają własnego systemu stabilizacji. Efekt stabilizacji można zweryfikować za pomocą funkcji podglądu na żywo na ekranie LCD lub w wizjerze OLED.

Niezrównane możliwości przy nagrywaniu materiału filmowego 4K

Nowy aparat α7R II imponuje możliwościami nagrywania materiału filmowego. Obejmują one zapis obrazu w jakości 4K (QFHD 3840 x 2160) w trybie Super 35mm z kadrowaniem lub w trybie pełnoklatkowym.

W trybie Super 35mm aparat odczytuje dużą ilość pikseli — około 80% więcej niż w obrazie 4K. Piksele te są odczytywane indywidualnie, bez łączenia w grupy, a następnie poddawane interpolacji w celu uzyskania filmu 4K z minimalną morą i postrzępieniem krawędzi obiektów.

Sony A7R II - z pełnoklatkową matrycą BSI

W trybie pełnoklatkowym do generacji obrazu 4K wykorzystywana jest cała szerokość matrycy obrazu, co pozwala na wykorzystanie jej potencjału twórczego. Model α7R II jest pierwszym na świecie aparatem cyfrowym, który umożliwia wewnętrzny zapis obrazu 4K w formacie pełnoklatkowymi.

Do zapisu filmów służy zaawansowany kodek XAVC S6, który umożliwia uzyskanie przepływności 100 Mb/s dla obrazu 4K i 50 Mb/s dla obrazu Full HD.

Aparat α7R II pozwala na użycie szeregu funkcji przydatnych w profesjonalnych produkcjach filmowych: profili obrazu, krzywej gamma S‑Log2, przestrzeni barw S-Gamut, rejestracji obrazu HD (720p) w tempie 120 kl./s, kodu czasowego czy reprodukcji „czystego” sygnału HDMI.

Lepsza konstrukcja, większa użyteczność i niezawodność

Udoskonalony wizjer XGA OLED Tru-Finder™ w modelu α7R II zawiera dwustronną soczewkę asferyczną i pozwala uzyskać największy na świecie współczynnik powiększeniaiii: 0,78x. Kryształowa czystość obrazu wyświetlanego w całym polu widzenia to również zasługa powłoki ZEISS® T*, której zadaniem jest tłumienie niepożądanych refleksów.

Sony A7R II - z pełnoklatkową matrycą BSI

Aparat sprawia bardzo solidne, profesjonalne wrażenie. Jego korpus jest wykonany z lekkiego, sztywnego stopu magnezu. Nowością w stosunku do poprzedniego modelu jest nowo zaprojektowany uchwyt i przycisk spustu migawki. Wśród pozostałych innowacji warto wymienić nowy mechanizm blokujący pokrętło trybu pracy oraz wprowadzone z myślą o wymagających fotografach dodatkowe możliwości personalizowania funkcji i przycisków.

Aparat α7R II jest wyposażony w technologie Wi-Fi® i NFC. Do obsługi wszystkich funkcji można używać aplikacji Sony PlayMemories Mobile™, dostępnej w wersji na systemy Android™ i iOS. Funkcjonalność urządzenia można zwiększać dzięki stale powiększającej się ofercie aplikacji z serwisu PlayMemories Camera Apps™. Przykładowo, twórcy animacji poklatkowych mogą teraz korzystać z „Dodatku przesunięcia kąta”7, który pozwala wzbogacać zdjęcia poklatkowe efektami przesunięcia, zmiany nachylenia i zmiany powiększenia — bez używania żadnych dodatkowych urządzeń ani programów komputerowych. Więcej informacji na www.sony.net/pmca.

Sony A7R II - z pełnoklatkową matrycą BSI

Sony wprowadza także nowy monitor LCD CLM-FHD5, który znakomicie ułatwia użycie aparatu α7R II do nagrywania filmów. Ten nieduży, 5,0‑calowy monitor Full HD (1920 x 1080p) umożliwia dokładne regulowanie ostrości z użyciem takich funkcji, jak powiększanie i wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów (peaking). W nastawianiu ekspozycji pomaga funkcja wyświetlania w barwach fałszywych oraz znacznik poziomu wideo. Podczas rejestracji z użyciem krzywej S-Log można natomiast skorzystać z trybu wyświetlania S-Log.

Dostawy aparatu α7R II do Europy rozpoczną się latem 2015 r. Urządzenie będzie kosztować około 3500 EUR.

* Wśród aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu, badanie Sony, stan na czerwiec 2015 r.
1. Rozszerzony zakres ISO dostępny tylko przy fotografowaniu.
2. Wśród cyfrowych aparatów fotograficznych. Powiększenie wizjera wynosi około 0,78x (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1 m-1). Stan na czerwiec 2015 r., badanie Sony.
3. Na podstawie wewnętrznych testów Sony, przy włączonym elektronicznym pierwszym przebiegu kurtyny migawki.
4. Według normy Camera & Imaging Products Association. Kompensacja przemieszczeń kątowych (pochylenia i odchylenia). Pomiar przy zamontowanym obiektywie Sonnar T* FE 55 mm F1,8 ZA i wyłączonej funkcji redukcji szumów przy długiej ekspozycji.
5. Niektóre obiektywy nie są zgodne z 5-kierunkowym systemem stabilizacji obrazu.
6. Do nagrywania w formacie XAVC S wymagana jest karta pamięci SDXC klasy 10 lub wyższej. Do nagrywania przy 100 Mb/s wymagana jest klasa szybkość UHS 3.
7. W krajach europejskich, w których obecnie dostępny jest serwis PlayMemories Camera Apps


Komentarze czytelników (79)
  1. jausmas
    jausmas 11 czerwca 2015, 09:59

    zostaję w apsc

  2. qbic
    qbic 11 czerwca 2015, 10:01

    Kogo obchodzi gdzie zostajesz...?

  3. espresso
    espresso 11 czerwca 2015, 10:08

    Jak taką matrycę oprogramuje Pentax, to dopiero będzie miodzio... Może już niebawem w jesiennym FF?

  4. Chris62
    Chris62 11 czerwca 2015, 10:16

    Jednym słowem matryca podobnej technologii co w Samsungu NX1 uznana juz na świecie za najlepszą na dzień dzisiejszy matrycę APS-C ale Sony daje matrycę pełnoklatkową i to aż 42 MP do tego nieco mniej upchane niż 28 MP Samsunga.
    To musi zaowocować super rozdzielczością i lepszym DR a tego nie oferują nawet topowe lustrzanki FF.
    Nikon będzie musiał ładnie prosić Sony o udostępnienie tej matrycy do swoich lustrzanek a Canon? Chyba musi doinwestować dział niedorozwoju....
    Zaczyna się dziać to co prorokowałem już parę lat temu Sony i Samsung nadają ton nowym technologiom.
    Panasonic gdyby włożył większe matryce mógłby im deptać po piętach no ale utknął na cropie niestety.
    Nie widzę szans dla firm które nie produkują telewizorów, komputerów i matryc.
    Aparat cyfrowy to mieszanka różnych technologii elektronicznych głownie bo mechanika zaczyna już schodzić na plan dalszy.

    Żeby jeszcze Sony wprowadziło naleśniki takie jakie ma Samsung to mielibyśmy kompakcik pełnoklatkowy i to z wymienną optyką który można używać jako sprzęt kieszonkowy ale z opcją przeistoczenia w małą lustrzankę - marzenie wielu fotografów podróżniczych.

  5. kazziz
    kazziz 11 czerwca 2015, 10:27

    ja to bym został w domu, do apsc daleko... ale pozdrawiam Was serdecznie z pracy.

    ale żeby nie było, że komentarz nie na temat:
    A7RII - omnomnom.

  6. 11 czerwca 2015, 10:31

    espresso
    "Jak taką matrycę oprogramuje Pentax, to dopiero będzie miodzio"
    i od razu każdy jego użytkownik będzie lepszym fotografem... :) pozazdrościć.

  7. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2015, 10:31

    To chyba pierwsza matryca Sony na Cu? Do tej pory chyba wszystko było Al...

  8. espresso
    espresso 11 czerwca 2015, 10:33

    @Chris62,

    Nie dopatruj się sentymentów w biznesie. Nikon nie musi się o nic prosić. Nikt nikogo nie prosi. Tu nie chodzi o łaskę tylko o kaskę. Dział/fabryka Sony produkująca aparaty kupuje je tak samo w dziale/fabryce matryc jak każda inna.

  9. espresso
    espresso 11 czerwca 2015, 10:37

    @r_a_v_e_n,

    Już dawno doszedłem do wniosku że nie ma żadnego przełożenia pomiędzy lepszą matrycą/aparatem a fotografem.

  10. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2015, 10:41

    @Chris62 "Jednym słowem matryca podobnej technologii co w Samsungu NX1 uznana juz na świecie za najlepszą na dzień dzisiejszy matrycę APS-C ale Sony daje matrycę pełnoklatkową i to aż 42 MP do tego nieco mniej upchane niż 28 MP Samsunga. "
    BSI, to nie jest pomysł Samsunga, Sony stosuje tę architekturę od wielu lat, to raz, a po drugie, przez kogo niby 28MPix Samsung jest uznawany za najlepsze APS-C?
    A jeszcze co do upakowania - 42MPix FF, to jakieś 18MPix APS-C, trochę mało, żeby był wielki zysk z BSI, ale zobaczymy...

  11. zbitooko
    zbitooko 11 czerwca 2015, 10:47

    Pytam bez zgryźliwości i tylko z ciekawości: czy średnica bagnetu E względem rozmiaru matrycy pełnoklatkowej nie powoduje, że mocowane obiektywy przyczyniają się do winietowania? Mam wrażenie, że w pełnoklatkowych canonach i nikonach te proporcje są inne.

  12. jausmas
    jausmas 11 czerwca 2015, 10:54

    @zbitooko optymalizują te matryce aby zniwelować tego typu problemy link
    generalnie użytkownicy się nie skarżą i testy też jakoś dotąd nie pokazały znaczącego spadku rozdzielczości na brzegach

  13. jausmas
    jausmas 11 czerwca 2015, 10:55

    espresso | 2015-06-11 10:37:53
    "Już dawno doszedłem do wniosku że nie ma żadnego przełożenia pomiędzy lepszą matrycą/aparatem a fotografem."

    "Jak taką matrycę oprogramuje Pentax, to dopiero będzie miodzio... Może już niebawem w jesiennym FF?"

    :DD

  14. septemberlicht
    septemberlicht 11 czerwca 2015, 10:56

    Matryca użyta w Samsung NX1 została uznana za najlepszą na świecie przez dział marketingu Samsunga.

    A tak na poważnie - gdyby do pełnoklatkowych bezlusterkowców wyszła seria jakichś tanich stałek typu 85/1.8, 50/1.8 czy 28/18 to chętnie wszedłbym w ten system. A tak, choć puszki bardzo mi się podobają, nie stać mnie niestety na szkła.

  15. fatman
    fatman 11 czerwca 2015, 11:08

    Byłaby już pora umierać ale czekam na następny model FF Sony gdzie dojdzie jedno pokrętło na korpusie odpowiedzialne za wyginanie matrycy. Wtedy bedzie można zapinać naleśniki, pierogi a nawet... Schabowego :)

  16. Chris62
    Chris62 11 czerwca 2015, 11:24

    septemberlicht | 2015-06-11 10:56:12


    Matryca użyta w Samsung NX1 została uznana za najlepszą na świecie przez dział marketingu Samsunga.
    -------------

    Czyli dpreview, imaging resource i kilka innych serwisów to marketing samsugna?
    ===============
    espresso | 2015-06-11 10:33:06


    @Chris62,

    Nie dopatruj się sentymentów w biznesie. Nikon nie musi się o nic prosić. Nikt nikogo nie prosi. Tu nie chodzi o łaskę tylko o kaskę
    --------------------------

    Taa.. tylko czy strategicznie mądre jest udostępniać topową technologię konkurentom?

    To tak jakby Obama Putinowi dal najnowszą broń" hamerykańską".
    W praktyce to nawet sojusznikom z NATO jej nie sprzeda.

    Jedyna rozsądna opcja to jakieś spore udziały akcji Sony u Nikona czyli coś jakby to był jeden koncern wtedy to możliwe ale nie wiem czy Sony ma jakieś udziały w Nikonie..
    =================

    aad75 | 2015-06-11 10:41:16


    BSI, to nie jest pomysł Samsunga,
    -----------------
    Tego nigdzie nie twierdziłem, wiem że od lat stosowano to w kompaktach z najmniejszymi matrycami - natomiast 28 MP Samsunga jest pierwszą matrycą APS_C do której trafiła ta technologia.
    A miedź to nawet trafiła do matrycy 20 MP w modelu NX30.
    ======================
    Sony stosuje tę architekturę od wielu lat, to raz, a po drugie, przez kogo niby 28MPix Samsung jest uznawany za najlepsze APS-C?
    -----------------------
    To nie czytasz testów?
    ================================
    A jeszcze co do upakowania - 42MPix FF, to jakieś 18MPix APS-C, trochę mało, żeby był wielki zysk z BSI, ale zobaczymy...
    --------------------------
    Nie wiem czy będzie wielki ale jakiś musi być poza tym to 42 MP aż o 14 MP więcej niż w NX1.
    Sony tym modelem miażdży rynek bezlusterkowców i ogólnie małych aparatów - jedynym sporym minusem jest bardzo wysoka cena no ale jakość kosztuje. Tak wiem ze zaraz wpadnie kojut i napisze że Fuji rozkłada Sony A7 rozdzielczością :)

    Poza tym ...naleśniki i omlety - to jest to co temu modelowi potrzeba.
    ==============================

  17. jakubkrawiec.pl
    jakubkrawiec.pl 11 czerwca 2015, 11:27

    zbitooko, przecież średnica tego bagnetu jest ogromna i nie ma to żadnego znaczenia. Możesz sobie do A7x zapiąć dowolne szkło Nikona, Canona i liczne konstrukcje, które są nieosiągalne dla lustrzanek właśnie ze względu na zbyt małą średnicę bagnetu. Szkło Canona nie zacznie na Sony winietować bardziej niż na body Canona ;)

    septemberlicht, chyba 28/2 ma być w przyzwoitej cenie, ale z tego co widziałem, to jakość obrazu dupy nie urywa.

  18. qbic
    qbic 11 czerwca 2015, 11:37

    50L ma mniejsza winiete na A7s niz na Canonie 5D2 :-P

  19. SKkamil
    SKkamil 11 czerwca 2015, 11:48

    Czy strategicznie mądre jest udostępniać nowe technologie konkurentom ? TAK ! Przeciez takie firmy jak N , P nie produkują matryc wiec nie są konkurentami na tym polu ;
    Druga rzecz żeby fotografia miała się dobrze trzeba tą " tradycyjna " fotografię wspierać bo jeśli nie to za kilka lat sony przejmie 100 % rynku ale będzie to rynek super smartfonów ;
    Teraz nie rzecz w tym by konkurować ale rzecz w tym by wogle jakieś zaawansowane korpusy sprzedawać ;

  20. qbic
    qbic 11 czerwca 2015, 11:50

    x_x

  21. 11 czerwca 2015, 11:53

    @jakubkrawiec.pl,

    Średnica bagnetu Sony to 46,1mm, Canon EF to 54mm.

    A zamontować niemal wszystko się da z powodu małej odległości rejestrowej, bo wszystkie szkła trzeba odsunąć.

  22. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2015, 11:55

    @Chris62 "Taa.. tylko czy strategicznie mądre jest udostępniać topową technologię konkurentom?"
    Nikon nie jest konkurentem Sony Semicondoctors, Nikon jest ich klientem.

    "A miedź to nawet trafiła do matrycy 20 MP w modelu NX30."
    Toshiby też były na miedzi, ale Sony do tej pory raczej wszystkie Al.

    "To nie czytasz testów?"
    Wg. testów najlepszym obecnie APS-C jest sensor zastosowany w D7200. Zdecydowanie najlepszym.

    "Nie wiem czy będzie wielki ale jakiś musi być poza tym to 42 MP aż o 14 MP więcej niż w NX1."
    Tu chodzi o upakowanie, a nie kto ma więcej megapikseli. Im większe upakowanie matrycy, tym większy zysk z odwróconej architektury.

  23. cube
    cube 11 czerwca 2015, 12:13

    o cenę bym się mocno nie martwił, spadnie, tak jak A7 II szybko poszedł w dół: link a A7 jest chyba obecnie najtańszym FF w cyfrowej historii: link BSI, stabilizacja itd. Dla mnie ważniejsze jest pytanie, czy zmienili w końcu kompresję rawów na bezstratną? I czy zrezygnowali z pierwszej kurtyny migawki? Jesli nie, to dalej nie jest produkt pełnowartosciowy.

  24. cube
    cube 11 czerwca 2015, 12:17

    Patrząc na stosunek cen A7/A7 II można przewidzieć cenę A7r II na poziomie ~2300 Eur w ciągu paru miesięcy...

    Kolejna rzecz, z jakiego aparatu pochodziła fota z Batisa 85/1.8... wychodzi na to, że niedługo zobaczymy 56mpx A9, może ten spełni oczekiwania co do AF, kompresji rawa, oraz bezwstrząsowej migawki... :-)

  25. druid
    druid 11 czerwca 2015, 12:17

    Obstawiam, że będzie tak jak zawsze w produktach sony. Królują w specyfikacjach i materiałach marketingowych. A w praktyce jest co najwyżej dobrze.

  26. Chris62
    Chris62 11 czerwca 2015, 12:19

    jaad75 | 2015-06-11 11:55:21

    "To nie czytasz testów?"
    Wg. testów najlepszym obecnie APS-C jest sensor zastosowany w D7200. Zdecydowanie najlepszym.
    -------------------------
    To cóż dyskutuj np. z dpreview nie ze mną.

    "The NX1 doesn't just aim to outperform one or two competitors. Instead, it aims to outperform the entire crop sensor camera market – with impressive results."

    Nikon D7200? OK poziom jakości zdjęć jest podobny szum może nieco drobniejszy i w innych kanałach możliwe że niebieski odcięto już w RAW I tak ostateczne wnioski można wyciągnąć po obróbce i obadaniu cech matryc..Niemniej to tylko jeden z aspektów oceny dochodzą inne np. video i szybkostrzelność a tu Nikon polega.
    ==================================
    "Nie wiem czy będzie wielki ale jakiś musi być poza tym to 42 MP aż o 14 MP więcej niż w NX1."
    Tu chodzi o upakowanie, a nie kto ma więcej megapikseli.
    ---------------------
    Nie bardzo rozumiem Twój tok myślenia przecież upakowani i ilość MP są zależne.
    ============================
    Im większe upakowanie matrycy, tym większy zysk z odwróconej architektury.
    ---------------------------
    No właśnie.
    Skoro dotąd nie stosowano BSI na większych matryca właśnie z uwagi na mniejszy zysk z tej technologii niż miało to miejsce na małych sensorach to teraz zaczyna się stosować właśnie ze względu na upakowanie - większe upakowanie przy tej samej technologii oznaczało spadek DR - BSI zwiększa powierzchnię zbierania światła tym samy korzystnie wpływa na DR.
    Dzięki temu można pogodzić 2 rzeczy w jednym - super rozdzielczość i przyzwoity DR.

    Dlatego A7S wkrótce może nie mieć uzasadnienia z tymi 12 MP.

  27. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2015, 12:36

    @cube "I czy zrezygnowali z pierwszej kurtyny migawki?"
    Tak.

    @Chris62 "To cóż dyskutuj np. z dpreview nie ze mną."
    link
    link

    "Nie bardzo rozumiem Twój tok myślenia przecież upakowani i ilość MP są zależne."
    18MP APS-C nie jest zbyt upakowaną matrycą, czyż nie? Zwłaszcza w porównaniu z 28MP sensorem Samsunga. Upakowanie 42MP sensora FF, to odpowiednik upakowania 18MP matrycy APS-C. Im mniejszy pixel pitch, tym większy zysk z BSI - nie wiem, czego można tu nie rozumieć.

  28. 11 czerwca 2015, 12:51

    Ta twoja logika, jaad...

    "18MP APS-C nie jest zbyt upakowaną matrycą, czyż nie?"
    -a 42MP FF?

    Nie ma zysku w porównaniu z 42MP FSI?

    Ile tego zysku jest?
    28MP BSI aps-c = ?MP FSI aps-c

  29. Jaromir
    Jaromir 11 czerwca 2015, 12:52

    technologicznie, na papierze - to nokaut

  30. pomydor
    pomydor 11 czerwca 2015, 13:00

    to ja z innej strony...
    szkaradne jakies te soniasze...
    ;)

  31. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2015, 13:08

    dcs - 42MP też nie jest upakowana w porównaniu z 28MPix APS-C. Dlatego przypuszczam, że zysk z BSI będzie raczej symboliczny - Sony do niedawna jeszcze twierdziło, że nie ma sensu budować 24MPix matryc APS-C jako Exmorów R, bo nie daje to na tyle dużego zysku. Oczywiście, jakiś da na pewno, miedź dołoży swoje itd, ale cudów bym się nie spodziewał tylko z tego powodu, że to BSI.

  32. dARTi
    dARTi 11 czerwca 2015, 13:19

    Piękne sa jak żadne inne. Wygląd to kwesta gustu. Wygląd serii A7 jest w 100% podporządkowany funkcji i świetnie bo to chyba najlepiej leżące w dłoni i łatwe w obsłudze jedną ręką body z taką ilością pokręteł i przycisków praktycznie w pełni programowalnych. Na ergonomie szczególnie modelu mark II nie narzeka nikt kto popracował z tym body przez chwilę choćby. Zupełnym przeciwieństwem jest np. NIkon DF. MIało być pięknie i stylowo... a wyszła kicha. Ja kanciastość A7 z taką ilością elementów sterujących odbieram jako narzędzie profesjonalne bez zbędnych kompletnie wodotrysków. Jest w tym trochę uroku w stylu dobrego retro w nowoczesnym wydaniu.

  33. 11 czerwca 2015, 13:43

    espresso
    "Już dawno doszedłem do wniosku że nie ma żadnego przełożenia pomiędzy lepszą matrycą/aparatem a fotografem"
    a komentarze swoje :) nota bene każdy nowy sprzęt w segmencie cieszy choćby z samej konkurencji.

    dARTi
    ja bym chyba do pracy widział coś w rozmiarze a99 ze środkiem a7rII. Tego brakuje w a99, możliwości podpięcia wszystkiego przy świetnej ergonomii, do noszenia poza pracą wsio rybka byle małe i lekkie.

    ps. po co z drugiej strony podniety skoro tutaj i tak nikt tego sprzętu nie traktuje poważnie... na obietnicach wyjaśnień "ekspertów" się kończy a wszystko sprowadza się do tego, że kasa nie leci strumyczkiem za ochy i achy

  34. dARTi
    dARTi 11 czerwca 2015, 14:20

    Ja traktuję poważnie. Oczywiście zaczekam na testy i wtedy podejmę decyzję czy warto przesiadać się z A7. W przypadku A7 mII doszedłem do wniosku, ze sensu brak w kontekście tego co pokazał A6000 licząc na to, że kolejny model pokaże podobne możliwości w pełnej klatce. Być może teraz się to ziści a wtedy będę miał spory wydatek...

  35. qqrq
    qqrq 11 czerwca 2015, 14:30

    @pomydor

    i w tej szkaradności są jakieś zalety. jak aparat jest brzydki, to więcej robię nim zdjęć, zamiast się do niego ślinić :D

  36. 11 czerwca 2015, 15:39

    dARTi
    miałem na myśli raczej drugą stronę "tutaj", która niewiele może powiedzieć o sprzęcie sony

  37. jausmas
    jausmas 11 czerwca 2015, 16:01

    ja też już zdecydowałem ;)

  38. Soniak10
    Soniak10 11 czerwca 2015, 17:40

    Gdyby tak przecięto tą matrycę do formatu APS i zamontowano w A78...
    No jeszcze ta cena!

  39. krissss
    krissss 11 czerwca 2015, 18:05

    @Soniak10
    i jeszcze żeby 400/5.6 dołożyli:)

  40. DlaZabawy
    DlaZabawy 11 czerwca 2015, 19:13

    @Chris62 - To Ty dyskutujesz z DPReview: "Even against the Samsung NX1's technologically more advanced BSI-CMOS design, the Nikon's Raw performance is extremely impressive, with the sensor contributing impressively little in terms of read noise. In fact it's pretty safe to say this is the best performance we've yet seen from an APS-C camera". Spójrz na daty artykułów o NX1 i D7200. DXOmark też trochę lepiej ocenia D7200: link - więc kto nie potrzebuje szybkostrzelności czy zaawansowanego video może zaoszczędzić na aparacie jakieś 2300-2400zł kupując D7200. Jakość zdjęć będzie podobna (no dobra: niby trochę lepsza w D7200 - chociaż podejrzewam, że ja bym różnicy nie zauważył).

    Tak więc BSI to jeszcze nie wszystko - mimo, że działy marketingu pewnych firm będą twierdzić inaczej.

    @redakcja - Co to znaczy to coś małym druczkiem (co na mniejszych monitorach może wyglądać jak szlaczek): "Niektóre obiektywy nie są zgodne z 5-kierunkowym systemem stabilizacji obrazu" ? Brzmi lekko podejrzanie..

    I jeszcze jedno - 500.000 fotek, ale przy "elektronicznym pierwszym przebiegu kurtyny migawki" (kolejny mały druczek). Czy to znaczy, że tak normalnie to tylko połowa?

  41. staytuned
    staytuned 11 czerwca 2015, 19:21

    Dobra dobra, to jest w końcu ten 14 bit raw, czy połowa pary w gwizdek? :D

  42. mate
    mate 11 czerwca 2015, 19:47

    @DlaZabawy
    ""Niektóre obiektywy nie są zgodne z 5-kierunkowym systemem stabilizacji obrazu" ? Brzmi lekko podejrzanie.."

    Nic nie jest podejrzane, tak już było przy A7 II. Po podpięciu systemowego obiektywu ze stabilizacją IBIS ogranicza osie ruchów matrycy, bo reszta jest kompensowana stabilizacją w szkle i to jest ta "niekompatybilność" czyli de facto zwiększona efektywność stabilizacji.

  43. Szabla
    Szabla 11 czerwca 2015, 20:49

    Chodzi o niektóre obiektywy pominoltowskie, które nie mają wbudowanych koderów odległości (D). Ich brak uniemożliwia obliczenie wszystkich składowych.

  44. zbitooko
    zbitooko 11 czerwca 2015, 21:15

    @jakubkrawiec.pl

    Chodziło mi o to, co napisał MAF, ale nie ma problemu - skoro użytkownicy się nie skarżą.

  45. 11 czerwca 2015, 21:37

    @jaad75

    Chrisa62 - piszącego o tym, że Samsung NX1 ma najlepszą matrycę APS-C - nieco poniosło.

    Faktem natomiast jest, że DxOMark zatytułowało test matrycy tego aparatu: "Hail the new king of APS-C hybrids!" DPReview z kolei swój test tego aparatu opatrzyło tytułem "In a class of its own".

    Ja ta się na tym nie znam - kompletny amator jestem. Niemniej, są to dwa poważne, i cieszące się dużym poważaniem, portale. Sam fakt, że zamieściły dwie tak entuzjastyczne recenzje aparatu Samsunga - aparatu należącego do systemu, który istnieje na rynku od zaledwie 5 lat i jest tworzony przez firmę bez większych tradycji w branży foto - jakieś tam wrażenie jednak robi.

    No, ale to jednak koreański szajsung i mam wrażenie, że marka kładzie się cieniem na odbiorze tego aparatu (i systemu w ogóle) wśród znacznej części fotograficznej braci.

    Nie żeby mnie to w jakikolwiek szczególny sposób martwiło (czy cieszyło). Róbmy zdjęcia, tym, co kto lubi, czego potrzebuje i na co go stać :-)

  46. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2015, 22:39

    @Apache, "the new king of APS-C hybrids", to nie jest jeszcze "the new king of APS-C sensors". Taka drobna różnica. :)
    Nie mówię, że to zła matryca, ale trzymajmy się faktów - ta z D7200 wypada od niej wyraźnie lepiej, zwłaszcza w kwestii DR, a i Sony w D5500 jest ciut lepsza.

  47. ***s***
    ***s*** 11 czerwca 2015, 22:55

    Chris62 | 2015-06-11 12:19:53.....Dlatego A7S wkrótce może nie mieć uzasadnienia z tymi 12 MP.


    Czekam az staniej ponizej 8 kilozotych. To napewno bedzie moj nastepny aparat.

  48. 11 czerwca 2015, 23:10

    @jaad75

    " "the new king of APS-C hybrids", to nie jest jeszcze "the new king of APS-C sensors". Taka drobna różnica. :) "

    Ale przecież dokładnie to miałem na myśli pisząc w pierwszym zdaniu swojego posta, że Chrisa 62 nieco poniosło :-)

    "Nie mówię, że to zła matryca, ale trzymajmy się faktów - ta z D7200 wypada od niej wyraźnie lepiej, zwłaszcza w kwestii DR, a i Sony w D5500 jest ciut lepsza."

    Ja z tym w ogóle nie polemizuję, bo - jak już napisałem wcześniej - nie znam się :-) Zresztą, żadnego z tych aparatów nie trzymałem nawet w ręku...

    Piszę to jako zdecydowanie zadowolony użytkownik systemu NX, ale też osoba daleka od bycia jakimś systemowym fanbojem. Swego czasu podjąłem bardzo dobrze przemyślaną i skalkulowaną decyzję o przesiadce z Pentaxa na Samsunga i - biorąc pod uwagę ówczesne ceny szklarni Samsunga - uważam, że była to bardzo dobra decyzja (dla mnie osobiście - podkreślam to).

    O ile Samsung od samego początku wypuszczał do tego systemu ciekawe i naprawdę dobre (lub bardzo dobre) obiektywy, o tyle puszki zawsze pozostawały o krok za konkurencją. Czekałem jednak cierpliwie i powtarzałem przy każdej nadarzającej się okazji, że trzeba inwestować w szklarnię, bo ta zostaje na lata podczas gdy puszki zmieniają się co chwila i dosłownie co parę miesięcy na rynek wchodzi nowy, lepszy model. W końcu i Samsung wypuści puszkę dorównującą konkurencji - to tylko kwestia czasu. No i wygląda na to, że wraz z modelem NX1 moje przepowiednie się sprawdziły ;-)

  49. jaad75
    jaad75 11 czerwca 2015, 23:33

    @Apache, świetnie, tylko w sumie co to ma wspólnego z tematem newsa?

  50. Heimo
    Heimo 12 czerwca 2015, 00:17

    @jaad75
    To tzw efekt wyparcia. Trzeba jednak było pakować kasę w szklarnie sony ;-)

  51. Chris62
    Chris62 12 czerwca 2015, 11:48

    pache | 2015-06-11 23:10:27


    @jaad75

    " "the new king of APS-C hybrids", to nie jest jeszcze "the new king of APS-C sensors". Taka drobna różnica. :) "

    Ale przecież dokładnie to miałem na myśli pisząc w pierwszym zdaniu swojego posta, że Chrisa 62 nieco poniosło :-)

    "Nie mówię, że to zła matryca, ale trzymajmy się faktów - ta z D7200 wypada od niej wyraźnie lepiej, zwłaszcza w kwestii DR, a i Sony w D5500 jest ciut lepsza."
    -------------------------------
    Każdy cytuje co mu pasuje. Każdy widzi co widzi - czasem nawet monitor może wprowadzać w błąd.
    W teście NX1 na dpreview jest powiedziane że NX wypada lepiej na wysokich ISO w świetle naturalnym ale Nikon i Canon zyskują w świetle sztucznym czego przyczyny nie bardzo potrafili wyjaśnić.
    Scenki porównawcze są wykonane przy świetle sztucznym ot co.
    Dla mnie nawet może być że Nikon D7200 ma ciut lepsza matrycę pod kątem fotografii ale nie zapominajmy Nikon jest oceniany jako 24 MP Samsung jako 28 MP na cropie . Dochodzi do tego fabryczne przygotowania RAWa co bywa nieco złudne (różne stopnie wyostrzenia o odszumiania) i to może być zniwelowane podczas obróbki. Różnice są w zasadzie znikome patrząc na realne zastosowanie.
    Niemniej jako matryca w cąłości wyżej cenię Samsunga bo filmuje w 4K i to lepiej od GH4. NIkon i Canon w filmowaniu są w powijakach i spora za Sony Panasem i Szajsungiem.
    ==========================
    O ile Samsung od samego początku wypuszczał do tego systemu ciekawe i naprawdę dobre (lub bardzo dobre) obiektywy, o tyle puszki zawsze pozostawały o krok za konkurencją. Czekałem jednak cierpliwie i powtarzałem przy każdej nadarzającej się okazji, że trzeba inwestować w szklarnię, bo ta zostaje na lata podczas gdy puszki zmieniają się co chwila i dosłownie co parę miesięcy na rynek wchodzi nowy, lepszy model. W końcu i Samsung wypuści puszkę dorównującą konkurencji - to tylko kwestia czasu. No i wygląda na to, że wraz z modelem NX1 moje przepowiednie się sprawdziły ;-)
    --------------------

    Oczywiście każdy ma swoją taktykę i Twoja jest rozsądna sam mam podobne zdanie.
    Póki co zanim A7 lub NX1 potanieją za jedyne 2 tysie dokupiłem sobie NX30 z kitem naleśnikiem 16/2,4 i Lightroomem bo 14 MP z NX10 to obecnie za mało aby wysłać zdjęcia na stock.
    16 mam białą bo czarne droższe ale powiem ze fajnie się komponuje z czarnym NX30:)
    I oto chodzi w bezlusterkowcach mały obiektyw jest super.
    TAkich panów kejków brakuje w Sony.

  52. Szabla
    Szabla 12 czerwca 2015, 12:26

    Brakuje naleśników czy takich wyprzedaży? :)

  53. dARTi
    dARTi 12 czerwca 2015, 13:22

    link

    pierwsza fota w pełniej rozdzielczości z UVA 16

  54. Chris62
    Chris62 12 czerwca 2015, 14:15

    Szabla | 2015-06-12 12:26:29


    Brakuje naleśników czy takich wyprzedaży? :)
    -------------------
    Wyprzedaży nigdy za wiele:)
    ================
    dARTi | 2015-06-12 13:22:13


    link

    pierwsza fota w pełniej rozdzielczości z UVA 16
    -----------------
    SIem otwierało....a przewijania fragmentów..
    Na to trzeba monitor 16k.....najlepiej 100".

  55. jaad75
    jaad75 12 czerwca 2015, 16:13

    @Chris62 "W teście NX1 na dpreview jest powiedziane że NX wypada lepiej na wysokich ISO w świetle naturalnym ale Nikon i Canon zyskują w świetle sztucznym czego przyczyny nie bardzo potrafili wyjaśnić.
    Scenki porównawcze są wykonane przy świetle sztucznym ot co."
    Scenkę można zobaczyć w dwóch rodzajach oświetlenia, a wytłumaczenie jest banalne - mniejsza czułość kanału niebieskiego.

    "Dla mnie nawet może być że Nikon D7200 ma ciut lepsza matrycę pod kątem fotografii ale nie zapominajmy Nikon jest oceniany jako 24 MP Samsung jako 28 MP na cropie . Dochodzi do tego fabryczne przygotowania RAWa co bywa nieco złudne (różne stopnie wyostrzenia o odszumiania) i to może być zniwelowane podczas obróbki. Różnice są w zasadzie znikome patrząc na realne zastosowanie."
    1.5EV zakresu dynamicznego w niskich czułościach i w okolicach 1EV ma ISO3200, to nie jest "ciut", to bardzo wyraźna różnica. Znikoma i bez realnego znaczenia, to jest różnica między 28, a 24MP - ani nie daje to istotnej przewagi rozdzilczościowej, ani znacząco większej ilości pikseli przy odszumianiu/skalowaniu.
    A co do RAW-ów i ich przygotowania - tak, scenka na DPreview jest spreparowana wg. domyślnego przepisu Adobe i wyostrzania własnego testerów, więc można spodziewać się, że różni ludzie osiągną różne efekty, ale pomiar DxO odbywa się na niezdemozaikowanych RAW-ach, a tam różnica wychodzi jeszcze wyraźniejsza.

    @dARTi "pierwsza fota w pełniej rozdzielczości z UVA 16 "
    Całkiem przyjemnie, jak na to, jak zazwyczaj wyglądały przykładowe JPG-i z Sony, ale wolałbym to zobaczyć naświetlone na te lampki i wywołane na cienie - dałoby jakieś pojęcie o możliwościach matrycy.

  56. dARTi
    dARTi 12 czerwca 2015, 17:11

    JPG-i z sony przy iso 100 zawsze wyglądały bardzo dobrze. Przy wysokim iso dopiero wychodziły robaczki.

    Tu jest przyjemnie z FE55 link

  57. jaad75
    jaad75 12 czerwca 2015, 18:17

    @dARTi, przykładowe JPG-i z Sony najczęściej były przeostrzone i plastelinkowe (pamiętam np. pierwsze, tragiczne sample z A7), to powyżej też wygląda ładnie i naturalnie, ale jest z kolei mocno zmniejszone.

  58. dARTi
    dARTi 12 czerwca 2015, 19:47

    Pamiętasz robaczki z wysokich iso. Niskie iso były za ostre na potrzeby optycznych bo roznosiły w pył NiC. A sample z A7 + fe35 były pierwszymi na tym portalu które w komentarzach zebrały bardzo pochlebne opinie przez to właśnie, że optycznym nie udało sie wkleić mydła z puszki jak w przypadku wszystkich innych aparatów. Swoja drogą zastanawiam się po kiego komuś potrzebne mydlane jpgi. Jakieś zastosowanie? Czy tylko dla optycznych?

  59. jaad75
    jaad75 12 czerwca 2015, 20:06

    Ja nie mówię o samplach z Optycznych - to były jakieś przeostrzone portrety plenerowe z Zeissów i jakaś laska na plaży z tego co pamiętam. Wszystko na niskich czułościach.

  60. SKkamil
    SKkamil 13 czerwca 2015, 08:12

    dARTi
    W takim razie po co wogle jest regulacja stopnia wyostrzenia JPgów w aparacie skoro przy wyłączonym wyostrzaniu sony daje bardzo ostre obrazy ? Wystarczy się pobawić jakims filtrem wyostrzajacym w programie graficznym by wiedzieć ze przesadne wyostrzenie to ZŁO;

  61. dARTi
    dARTi 13 czerwca 2015, 12:49

    Popatrzcie na test nawet na optycznych. Ja tam widzę jedno. Szkło którym były robione zdjęcia jest tak ostre, że widać szczegół tak jakby zdjęcie było przeostrzone. A nie jest. Przeostrzony JPG jest spikselowany a tego na samplach nie zobaczycie. Ale wystarczy odwołać się do testów szkła np. na DxO czyDPrev żeby zobaczyć jak MTFy tych szkieł wychodzą poza skalę która dotychczas wystarczała wszystkim (poza Otusem).

    Pierwsze z brzegu: link

    Wyjaśnij mi co znaczy przeostrzone...

  62. Canonex
    Canonex 13 czerwca 2015, 13:05

    I to jest przyszłość fotografii. Może w końcu i inni producenci zrezygnują z niedorzecznych ustrojstw które się obsługuje jak dawne kliszowce za ułamek ich ceny, które wyglądają przy bezlusterkowcach jak rubin przy plazmie.

  63. SKkamil
    SKkamil 13 czerwca 2015, 14:18

    dARTi
    Każdy ma własną definicję przeostrzenia ale jeśli wyostrzanie ma na celu wydobycie szczegółow obrazu to przeostrzone zdjecie to takie które odsłaniając zbyt wielką ilość szczegółow powoduje ze zdjecie nabiera charakteru grafiki ;
    Chodzi oto ze szczególy obrazu powstają tak jak w czasach analogów na drodze zwiększania kontrastu brzegowego za pomocą specjalnych typów wyw;
    Druga sprawa jeśli mamy Jpg z aparatu wyostrzony ( przy minimalnym ustawieniu ) to chcąc go poddać obróbce jakiejkolwiek np. rozmywaniu wykonujemy już druga operację na tym pliku inaczej niż w przypadku JPG który nie był w żaden sposób poprawiany przez aparat ;

  64. pomydor
    pomydor 13 czerwca 2015, 14:55

    @Canonex ale nie tylko

    darujcie sobie ludzie. to wrecz nudne jest. cale to wieszczenie / przekonywanie do jedynie slusznej drogi rozwoju w fotografii.

    nikt przeciez nikogo nie zmusza do pracy duzym, ciezkim aparatem.

    wlasnie dopoki jest wybor dopoty jest ciekawie.

    malo pociagajaca jest wizja ogromnej masy pasjonatow czy zawodowcow z 'jedynym slusznym' aparatem w rekach.

  65. dARTi
    dARTi 13 czerwca 2015, 22:05

    @SKkamil chcesz powiedzieć, ze zdjęcie które podlinkowałem sprawia wrażenie grafiki? Poza tym zadziwia mnie jedno. Jeżeli ktoś już produkuje JPGi z puszki to chyba tylko po to, żeby były gotowe do użycia. I takie są. Do obróbki używa się rawów. Czy ja czegoś nie kumam? Swoją drogą w życiu A7ką nie zrobiłem jotpega więc jak dla mnie to mogłoby ich wcale nie być ale po kiego komuś mydlane jpegi. Chyba tylko po to, żeby na siłę wykazać jakąś wadę ;)

  66. ***s***
    ***s*** 14 czerwca 2015, 03:03

    One thing is clear – almost all out cameras are made firmly obsolete in a technological sense by the A7R II.



    Ciekawe co na to cinema-canon i wszsycy uzytkownicy Canona do filmowania ?

    Przyjdzie kupowac sensory do lustrzanek tez od Sony. Wielka pycha kroczy przed upadkiem a Canon poza pycha niewiele prezentowal przez ostatnie lata od czasu udanej premiery 5dmk2.

  67. SKkamil
    SKkamil 14 czerwca 2015, 08:24

    dARTi

    link

    Chce powiedzieć ze taki efekt wyostrzania jak z testu mnie osobiście nie pasuje , czasami wole mieć wyłączone wyostrzanie całkowicie
    99 % procent i tak wykonuje się ekspozycji w Rawach wiec faktycznie nie ma problemu ale ..gdzies w podróży przy małej pojemnosci karty może się taki niewyostrzony JPG przydać chcąc na przykład mieć mniej zmarszczek niż zwykle;
    Skoro z moich Rawów można drukować foty dobrej jakości po lekkim wyostrzeniu - poziom 70 -100 % ( matryca produkowana 7 lat temu ) to z testów wynika ze obecne matryce sa o jakieś 60 -70 % lepsze jeśli chodzi o rozdzielczość ;

  68. SKkamil
    SKkamil 14 czerwca 2015, 08:58

    ps . Chce jeszcze powiedzieć ze rozmowa o tym ze Rawy z jakiegoś aparatu są lepsze jeśli mamy tysiące sposobów wywołania Rawów to jakieś nieporozumienie ;
    Z całym szacunkiem dla postępu technologicznego Sony ale czasami wydaje się ze firma lubi dobrze wypasc w tak zwanych testach nie patrząc na gust odbiorców;
    Ostatnio czytałem o rozdzielczości obiektywów do analogowych srednioformatówek i pewna firma w testach ma o jakieś 80 % ostrzejsze obiektywy od sprzętu którym fotografuję i którego zdjęcia musze po zeskanowaniu o te 80 % wyostrzać gdybym skanował na profesjonalnym skanerze to może wyostrzałbym o 50 % ..;
    Jeśli obecnie komputer zastepuje powiększalnik to im wieksza możliwość ingerowania w obraz tym lepiej ;

    Natomiast firma S proponuje nam produkt który można porównać do samochodu który może skręcać tylko w prawo ;

  69. Szabla
    Szabla 14 czerwca 2015, 14:32

    Intrygujące...Nie da się w lewo skręcić? Może lewy klawisz myszy zepsuty? ;)

  70. szuu
    szuu 14 czerwca 2015, 18:03

    a właśnie, czy przy okazji ulepszeń wprowadzono wreszcie w Sony obsługę plików RAW czy w sprzęcie za kilkanaście tysięcy dalej jest 8 bitów na piksel?

  71. Szabla
    Szabla 15 czerwca 2015, 00:27

    3,5 a w porywach 3,9 :P

  72. jausmas
    jausmas 15 czerwca 2015, 14:23

    kalkulacja jest prosta - A7 nie jest konkurencją dla 6D, tak samo jak A7II nie jest konkurencją dla 5D3 bo niestety af kuleje zbyt mocno w stosunku do Canona. zanim A7RII zejdzie do pułapu cenowego 5D3 to zakup straci sens więc rewolucji nie będzie ;)

  73. Szabla
    Szabla 15 czerwca 2015, 16:49

    No i dobrze, wystarczy tej z 1996 roku :P

  74. nikos
    nikos 15 czerwca 2015, 23:09

    @staytuned, szuu

    RAWy A7RII są 14 bitowe!

  75. Szabla
    Szabla 17 czerwca 2015, 11:48

    W A7 takoż.

  76. jausmas
    jausmas 17 czerwca 2015, 22:10

    to pewnie będzie pod 14k zł za takie innowacje :P

  77. 18 czerwca 2015, 21:13

    jausmas
    widzę że kolega wyznawcą af... ;) muszę koledze napisać, że niektórzy nawet nie używają i canon z nowszej półki traci jakby sens, choć wiem że nie dotrze bo kolega tu tylko w jednym tonie pisze

  78. jausmas
    jausmas 18 czerwca 2015, 22:45

    @r_a_v_e_n
    a kolega widzę lubi sobie nad interpretować. tak, jeśli inwestuję kilka tysięcy w poręczny uniwersalny aparat to oczekuję dobrego i celnego układu AF. czym innym jest dla mnie przyjemność z zabawy manualami, a czym innym dynamiczna reporterka, która też daje sporo satysfakcji. być może kolega ma jednak inne horyzonty i po prostu nie potrafi sobie tego wyobrazić

  79. dARTi
    dARTi 31 lipca 2015, 17:41

    całkiem ładne wysokie iso link

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.