Samyang Xeen 14 mm T3.1 oraz 35 mm T1.5
Marka Samyang Optics zaprezentowała dwa nowe filmowe obiektywy z linii Xeen - modele 14 mm T3.1 oraz 35 mm T1.5. Trafią one do sprzedaży na początku marca.
Informacja prasowa
Seul, 5 luty 2016r. Marka Samyang Optics prezentuje dwa nowe kinematograficzne obiektywy Samyang Xeen: 14mm T3.1 oraz 35mm T1.5. Najnowsze obiektywy wraz z pozostałymi trzema: 24mm, 50mm, 85mm tworzą idealny zestaw pięciu obiektywów przeznaczonych do filmowania w bardzo dobrej jakości obrazu z rozdzielczością 4K.
![]() |
Xeen jest wyspecjalizowaną marką profesjonalnych kinematograficznych obiektywów zapoczątkowaną przez Samyang w 2015 roku. Obiektywy posiadają najwyższą jakość oraz doskonałe parametry optyczne z możliwością filmowania w 4K oraz technologią X-Coating zapewniając najwyższą jakość obrazu.
![]() |
![]() |
Xeen umożliwia współpracę nie tylko z kamerami o pełnej rozdzielczości lecz również takimi, posiadającymi matrycę wielkości APS-C oraz APS-H. Obiektywy są dostępne w pięciu różnych mocowaniach: Canon EF, Sony E, Nikon F, Micro 4/3, PL.
![]() |
Obiektywy Xeen 14mm i 35mm będą dostępne na całym świecie w tym również i w Polsce na początku marca. Sugerowana cena detaliczna jednego obiektywu będzie wynosiła 9190 zł brutto. Bardziej szczegółowe informacje na temat produktu są dostępne na oficjalnej stronie internetowej www.xeenglobal.com i Facebooku lub na oficjalnym profilu.
![]() |
![]() |
Od lutego br Samyang umożliwił wymianę mocowań w obiektywach XEEN poprzez wprowadzenie do sprzedaży bagnetów. Bagnety (mount kit) są dostępne w mocowaniach PL, EF, F, E oraz MFT w sugerowanej cenie detalicznej 929 zł brutto.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
"Sugerowana cena detaliczna jednego obiektywu będzie wynosiła 9190 zł brutto."
Tani jak Samyang...
Obiektywy cine zawsze beda drogie. Chociaż Drogi Pan Samyang mogłby napisać coś więcej o dystorsji, breathingu, winietowaniu i innych rzeczach ważnych dla filmowców zamiast bełkotu o "rozdzielczości 4K"
Co to jest "kamera o pełnej rozdzielczości" ? Są takie z niepełną?
@septemberlicht no dokładnie, na rynku filmowym to super oferta.
@Betelgeuse
Przecież obiektywy filmowe z założenia nie mają breathingu, więc po co pisać?
@septemberlicht
Jeżeli te Samyangi charakteryzują się brakiem chociażby oddychania, to jest tanio jak na rynek kinematograficzny. Popatrz ile kosztują konstrukcje Canona, przykładowo:
link
czy Zeissa:
link
albo S-K:
link
@pinto
Samyangi w wersji VDSLR też są niby filmowe, ale tylko z nazwy, bo jak najbardziej oddychają.
w temacie oddychania Xeenów:
link
Sebastianie Luciński, autorze informacji: zwróć uwagę, że Samyang to przede wszystkim FIRMA, a nie tylko marka. Jest ogromna różnica między marką X i firmą X. Toyota i Honda to firmy. Lexus i Acura to tylko marki. Fuji Haevy Industreis to firma, Subaru to marka i tak dalej....
A cena zupełnie z kosmosu - ale co ru się dziwić, jak kroić sobie kawał tortu, to za jak największe pieniążki....
Panowie jestem laikiem w tej dziedzinie ale powoli sie interesuje filmowaniem.
Mam lustrzanki cyfrowe ktorymi moge robic filmy, nigdy tego nie probowalem powiem szczerze ale w niedalekiej przyszlosci mam zamiar zaczac. Do Rzeczy. Co to jest oddychanie obiektywu?????????????????
oddychnie obiektywu
tak obrazowo
podzas pracy obiektywem te potrafi wedlug wasnej fantazi zmieniac wielkosc kadru
@obserwator16
Większość, jak nie wszystkie obiektywy do fotografii to mają, a mianowicie chodzi o niewielką zmianę ogniskowej (tak, stałki też to mają, mocno to widać przy obiektywach do makrofotografii) a co za tym idzie, kąta widzenia, w zależności od odległości ostrzenia (a nie jak twierdzi domek, według własnej fantazji). Przy ostrzeniu na minimalną odległość obiektywy skracają ogniskową względem ostrzenia na nieskończoność. O ile przy fotografii nie jest to kompletnie żadną wadą, bo tego się po prostu nie widzi, o tyle przy filmowaniu jest to spora wada, która w profesjonalnym zastosowaniu dyskwalifikuje obiektyw, dlatego obiektywy kinematograficzne są korygowane pod tym względem.
Tu masz chociażby przykład jak to wygląda w praktyce:
link
Przecież to zwykłe 14 2.8 i 35 1.4 wpakowane w inną obudowę, nic poza tym.
@darekcn4,
skąd ta pewność? Z podobieństwa parametrów?
Dzieki mate i domek