Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.
Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.
Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.
Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.
BeatX: Zgadzam się. Bebechy OK, ale body jakby ciosane siekierą. Zero finezji. No i wygoda tego gripa w starszych wersjach. :) Używałem przez godzinę na jednym zlocie i mi wystarczyło.
@BeatX Gdy już przyłożysz oko do wizjera, to aparatu nie widać. Jeżeli fotografujesz via ekran, to wtedy również aparatu nie widać, bo (zapewne) skupiasz się na kompozycji i fotografowanym obiekcie, a nie na estetyce korpusu. Sprawdź ;-)
@Nissin Nie! Sony płaci, więc reklama się ukazuje. Jeżeli inna firma zapłaci (może nawet mniej niż Sony...), to reklama się również ukaże. Tak to działa. Naprawdę!
Wcześniej narzekał na kolory teraz na brzydotę aparatów sony :P Tak to jest jak używa się czegoś sporadycznie :P ale że af takiej A3 jest sporo słabszy od Z7 a konstrukcja menu obu, to bez porównania do nikona to już nie przeszkadza. ..... ile ciekawych rzeczy się można dowiedzieć z tej reklamy, fiu fiu, nie dało się przemycić kilku zdań z zaplecza albo jakiś zapowiedzi, trzeba było broszurę przepisać. Promocja, Promocja, Promocja
@Rybzor Istnieje coś, co nazywa się ceną rynkową...
Sprawdzając cenę A7IV udało mi się dotrzec cashback 1.500 zł i voucher 500 zł, więc wynikowo jakby zdecydowanie poniżej 10k, choć nadal powyżej wspomnianych porzez Ciebie 6,5k
Porównanie z R6 i Z6II jest sprytne, natomiast porównanie z R6 mark II byłoby chyba bardziej 'sprawiedliwe'.
BeatX, gusta potrafią być zgoła odmienne. Moim zdaniem Sony zaraz za Leicą ma zdecydowanie najlepsze wzornictwo w swoich bezlusterkowcach. Potrafili umiejętnie ująć tradycyjne formy w nowoczesny sposób. Odpuścili pójście na łatwiznę w kierunku z reguły zawsze dobrze przyjmowanego retro (doskonale wykorzystało to np. Fuji). Najgorszy wizualnie według mnie jest zdecydowanie Canon. Ich w zasadzie wszystkie aparaty wyglądają jak lustrzanki żywcem wyrwane z kiczowatych lat 90-tych. Choć to pewnie był zamierzony zabieg mający na celu utrzymanie dotychczasowych użytkowników wiernych temu stylowi. By przejście na bezlusterkowy system było mniejszym szokiem, zachowali cechy tego szkaradnego "plastikowego" stylu.
@Amadi, napisał: "A3? Czyżby mi jakaś premiera umknęła? "
Tak porównywałbym af aparatów z premierami z tego samego roku z jeszcze nieistniejącym a na końcu po papce przepisanej z broszury dałbym linka do 9 sklepów współpracujących z optycznymi, tak sytuacja :P i też jak ty nie wiem o co chodzi :P
@Fenixx "By przejście na bezlusterkowy system było mniejszym szokiem, zachowali cechy tego szkaradnego "plastikowego" stylu" Każda potwora ma swojego amatora, ale w pełni zgadzam się z tym co piszesz. Widziałem ostatnio parę dokumentów z Japonii i tak ohydnych samochodów chyba ze świecą szukać na świecie. Modele niby te same co w Europie a kształty jak z pod ręki twórcy Frankensteina.
PDamian: Jeżeli próbujesz porównać współczesne wzornictwo Sony do Zenita 12xp (swoją drogą typowej formy lustrzanek lat 70), to albo naprawdę niewiele widzisz, albo próbujesz być zabawny. W obu przypadkach trudno z tym polemizować. Jeżeli usilnie szukać jakichś analogi wzorniczych, to bliska jest seria T Canona z początku lat 80-tych (szczególnie model T80). Czyli ostatniej z prostych linii Canona. Później design poszedł w powszechnym na owe czasy kierunku wszędzie zaoblonych i nadmuchanych koszmarków DSLR. Współcześnie Canon obok Pentaxa jako jedynie w tym klimacie się zatrzymali. Choć z dużym oczekiwaniem mówi się o tym, że mogą wypuścić coś nawiązującego do stylistyki retro, podobnie jak zrobił to Nikon w linii Zf. Rzecz jasna chcą przygrać na sentymentach. Jestem zwolennikiem minimalizmu i moim zdaniem Leica SL2 to współcześnie najlepszy wzorniczo aparat. Spójną serię Sony A, również uważam za bardzo udaną. Choć kolejne iteracje korpusów są coraz grubsze i trochę zaczynają gubić proporcje. Chodzi mi jedynie o to, by zwrócić uwagę, że każdy widzi to inaczej i na pewno nikogo w tej kwestii do swoich racji się nie przekona.
Ogarniasz w ogóle o czym jest mowa? Rozmawiamy o bezlusterkowcach i ich współczesnym wzornictwie. Mówiąc o spójności chodziło rzecz jasna o aktualną linię wzorniczą A1, A7, A9. Dokładnie w tym rzecz, że ten koszmarny design obło-lustrzankowy, który linkujesz został przez Sony porzucony i poszli w słusznym kierunku. Moim zdaniem w przypadku Sony wygląda to naprawdę dobrze.
caramba: nie ma za co, jeśli nie załapałeś to wyjaśniam, że chciałem wyśmiać ocenianie sprzętu fotograficznego na zasadzie ładny lub brzydki. W taki sposób oceniają dzieci w przedszkolu
JarekB: nie zauważyłeś że na tym forum jest sporo komentujących z wiedzą na temat fotografii na poziomie przedszkolaków, którzy oceniają na zasadzie ładny -brzydki. Nie dorabiaj ideologii do żenujących wypowiedzi bo sam się osmieszasz.
@ad1216 Zauważyłem, że jest rzeczą logiczną, aby oceniać estetykę produktów, a Ty bez powodu starasz się dezawuować jednego z forumowiczów zarzucając mu wiedzę o fotografii na poziomie przedszkola, z czego można też wywnioskować, że Twoja wiedza jest co najmniej na poziomie podstawówki. Nie dorabiam ideologii do Twoich wypowiedzi, tudzież nie uważam je za żenujące.
JarekB: cały problem w tym że dorabiasz ideologię do wypowiedzi, które na to nie zasługują. Przypomnij sobie karierę Nikodema Dyzmy, który na niczym się nie znał ale naiwni ludzie dorabiali ideologię do jego prostackich wypowiedzi. Właśnie robisz to samo :)
Próbę oceny kierunków wzorniczych, tego jak zmieniały się w czasie i jak podchodzą do niego różni producenci jako jedyny sprowadzasz do dychotomicznego stwierdzenia ładny - brzydki. Pomimo zupełnie odmiennych zdań (co jest zupełnie normalne), taka ocena poza pierwszym wpisem, który tą dyskusję wywołał w ogóle nie padła. Zauważ, że sam spłaszczyłeś ją do takiego poziomu. To zwykłe ignoranctwo albo właśnie podważyłeś ideę i całą dziedzinę wzornictwa przemysłowego. Nie byłoby w tym nic osobliwego gdyby nie fakt, że teoretycznie działasz w dziedzinie sztuki w której stylistyka i estetyka odgrywa największą rolę. Oczywiste jest, że dla niektórych nie ma większego znaczenia jak wygląda to co ich otacza. Jeżeli jednak jesteś fotografem i aspekty wizualne to "bzdura" która nie ma znaczenia, względnie zauważasz je jedynie na zasadzie: ładne-brzydkie, to najwyższy czas na chwilę refleksji. Oba warianty są dyskwalifikujące.
Dawno, dawno temu nabyłem swój pierwszy lustrzankowy nabytek. Były wtedy dwa (na mojej półce cenowej): Nikon D70s i Canon 300D. Zastanawiałem się co wybrać. Poszedłem do sklepu i wziąłem oba do ręki. Po kilkunastu sekundach trzymania odstawiłem Canona na półkę bo zdecydowanie mi nie pasował do ręki. Nikon to było to. I tak zostało do dzisiaj. Nie piękny i nie brzydki. Aparat musi pasować do ręki, bo tym się robi zdjęcia, a nie ogląda jak stoi na półce. Podobnie było na którymś zlocie Optycznych. Poużywałem przez godzinę A7 III. I to była porażka. Dlatego nie ładny i brzydki.
"Były wtedy dwa (na mojej półce cenowej): Nikon D70s i Canon 300D."
ale to też porównanie z czapy, dwu rolkowiec vs jedno rolkowiec, plastiki z nikona w tym modelu przyjemniejsze jak porównywać do pierwszego el canona.
"Podobnie było na którymś zlocie Optycznych. Poużywałem przez godzinę A7 III. I to była porażka. Dlatego nie ładny i brzydki. "
No pewnie sony a73 ergonomicznie gorszy od canonów ale potem siada się do rawów a te z canona jak patrzeć na modele z tego samego okresu dużo mniej z gumy więc gdzie tu logika?
A ja wciąż czekam na swój ideał, czyli A9 III w body A7C II. Czyli nie za dużo pixeli, w pełni użyteczna migawka elektroniczna, super AF, super wizjer, 4K60 + active stab. i maksymalnie kompaktowe body.
Na stronie sklepu fotofarma jest zestawienie najlepiej sprzedających się obiektywów. link
No to popatrzmy na zoomy standardowe z podziałem na mocowanie. [w nawiasie miejsce w zestawieniu]
do Canon RF [3] Canon 24-70/2.8 L [7] Canon 24-105/4 L
do Sony FE [2] Tamron 28-75/2.8 G2 [9] Sony 24/105/4 G [16] Samyang 24-70/2.8 [19] Samyang 35-150/2-2,8 [22] Sigma 24-70/2,8 DN [25] Tamron 35-150/2-2.8
-Markowe Sony 24-70/2.8 GM I i II oraz 24-70/4 i 20-70/4 G się nie załapały.
Leôncio: (sanescobar): ""Były wtedy dwa (na mojej półce cenowej): Nikon D70s i Canon 300D."
ale to też porównanie z czapy, dwu rolkowiec vs jedno rolkowiec, plastiki z nikona w tym modelu przyjemniejsze jak porównywać do pierwszego el canona."
Umiesz policzyć do dwóch? Skoro były DWA to z czym miałem jeszcze porównywać? Gadasz ciągle bez sensu, aby tylko gadać. Jesteś idealnym partnerem dla kolegi JaDużoGadam (JdG). Możecie się nakręcać w "dyskusji". :)
@PDamian Nie chcę Ciebie martwić, ale statystyki podawane przez jeden ze sklepików na naszym ryneczku możesz sobie rozbić o kant czegoś. Nie mówiąc już o tym, że to są dane kompletnie niesprawdzalne, które równie dobrze mogą być promocją tego, co o szanownym zalega w magazynie, ewentualnie zapewni im bonus roczny od producenta X.
BTW - w luszczankach wygrał Pentax K1. To mnie przekonało. W Europie luszczanki stanowią nadal 25-30% udziału w sprzedaży, udział Pentaxa w rynku jest 'dosyć' nieduży, ale w Fotoformie jak raz wygrał Pentax K1. Bardzo dobrze życzę Pentaxowi, ale ten zwycięzca wśród luszczanek ...
@Ryzbor Po pierwsze, to sorry, że poprzednio przekręciłem Twój nick :-). Ja jedynie polemizowałem delikatnie z porównaniami cenowymi korpusów, bo w ostatecznym rozrachunku jest tak, jak sam napisałeś, że znaczenie ma zestaw korpus + obiektywy, nie mówiąc już o tym, że jeżeli pasuje Tobie korpus X (bo jest ładniejszy, bo lepiej leży w ręce, bo menu, bo kolory, bo to i tamto), to wtedy naprawdę nie ma znaczenia, czy secik firmy X jest o 2k zł tańczy, czy droższy.
Wygląda na to, że korzystasz z oprogramowania blokującego wyświetlanie reklam.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
To tak po Polsku ile będzie kosztować A7R5 po tych wszystkich obnizkach ??
Chyba nie ma brzydszych aparatów niż seria bezlusterkowców od Sony :D
Dlaczego z Sony a nie z Nikonem czy Canonem, czy inna firma? Sony placi najlepiej za reklame?
BeatX: najważniejsze że komentujący są bardzo ładni i przystojni ;))
BeatX:
Zgadzam się. Bebechy OK, ale body jakby ciosane siekierą. Zero finezji. No i wygoda tego gripa w starszych wersjach. :) Używałem przez godzinę na jednym zlocie i mi wystarczyło.
Nissan: czy to dziwne że za reklamę trzeba płacić?
@BeatX
Gdy już przyłożysz oko do wizjera, to aparatu nie widać. Jeżeli fotografujesz via ekran, to wtedy również aparatu nie widać, bo (zapewne) skupiasz się na kompozycji i fotografowanym obiekcie, a nie na estetyce korpusu. Sprawdź ;-)
@Nissin
Nie! Sony płaci, więc reklama się ukazuje. Jeżeli inna firma zapłaci (może nawet mniej niż Sony...), to reklama się również ukaże. Tak to działa. Naprawdę!
Wcześniej narzekał na kolory teraz na brzydotę aparatów sony :P
Tak to jest jak używa się czegoś sporadycznie :P ale że af takiej A3 jest sporo słabszy od Z7 a konstrukcja menu obu, to bez porównania do nikona to już nie przeszkadza.
..... ile ciekawych rzeczy się można dowiedzieć z tej reklamy, fiu fiu, nie dało się przemycić kilku zdań z zaplecza albo jakiś zapowiedzi, trzeba było broszurę przepisać. Promocja, Promocja, Promocja
A3? Czyżby mi jakaś premiera umknęła?
Soniacznie niech sobie będą brzydkie ale zabawkowe wykonanie i mięciutko chodzące pokrętła już ciężej wybaczyć.
Swoją drogą ciekawe że A7IV kosztuje dalej 10K a R6 i Z6II już można kupić za 6.5K.
@Rybzor
Istnieje coś, co nazywa się ceną rynkową...
Sprawdzając cenę A7IV udało mi się dotrzec cashback 1.500 zł i voucher 500 zł, więc wynikowo jakby zdecydowanie poniżej 10k, choć nadal powyżej wspomnianych porzez Ciebie 6,5k
Porównanie z R6 i Z6II jest sprytne, natomiast porównanie z R6 mark II byłoby chyba bardziej 'sprawiedliwe'.
BeatX, gusta potrafią być zgoła odmienne. Moim zdaniem Sony zaraz za Leicą ma zdecydowanie najlepsze wzornictwo w swoich bezlusterkowcach. Potrafili umiejętnie ująć tradycyjne formy w nowoczesny sposób. Odpuścili pójście na łatwiznę w kierunku z reguły zawsze dobrze przyjmowanego retro (doskonale wykorzystało to np. Fuji). Najgorszy wizualnie według mnie jest zdecydowanie Canon. Ich w zasadzie wszystkie aparaty wyglądają jak lustrzanki żywcem wyrwane z kiczowatych lat 90-tych. Choć to pewnie był zamierzony zabieg mający na celu utrzymanie dotychczasowych użytkowników wiernych temu stylowi. By przejście na bezlusterkowy system było mniejszym szokiem, zachowali cechy tego szkaradnego "plastikowego" stylu.
NIE!
Tradycyjna forma Zenita 12xp.
@Amadi, napisał:
"A3? Czyżby mi jakaś premiera umknęła? "
Tak porównywałbym af aparatów z premierami z tego samego roku z jeszcze nieistniejącym a na końcu po papce przepisanej z broszury dałbym linka do 9 sklepów współpracujących z optycznymi, tak sytuacja :P i też jak ty nie wiem o co chodzi :P
@Fenixx
"By przejście na bezlusterkowy system było mniejszym szokiem, zachowali cechy tego szkaradnego "plastikowego" stylu"
Każda potwora ma swojego amatora, ale w pełni zgadzam się z tym co piszesz. Widziałem ostatnio parę dokumentów z Japonii i tak ohydnych samochodów chyba ze świecą szukać na świecie. Modele niby te same co w Europie a kształty jak z pod ręki twórcy Frankensteina.
Tak wyglądałyby samochody gdyby projektował je Canon: link
PDamian: Jeżeli próbujesz porównać współczesne wzornictwo Sony do Zenita 12xp (swoją drogą typowej formy lustrzanek lat 70), to albo naprawdę niewiele widzisz, albo próbujesz być zabawny. W obu przypadkach trudno z tym polemizować. Jeżeli usilnie szukać jakichś analogi wzorniczych, to bliska jest seria T Canona z początku lat 80-tych (szczególnie model T80). Czyli ostatniej z prostych linii Canona. Później design poszedł w powszechnym na owe czasy kierunku wszędzie zaoblonych i nadmuchanych koszmarków DSLR. Współcześnie Canon obok Pentaxa jako jedynie w tym klimacie się zatrzymali. Choć z dużym oczekiwaniem mówi się o tym, że mogą wypuścić coś nawiązującego do stylistyki retro, podobnie jak zrobił to Nikon w linii Zf. Rzecz jasna chcą przygrać na sentymentach. Jestem zwolennikiem minimalizmu i moim zdaniem Leica SL2 to współcześnie najlepszy wzorniczo aparat. Spójną serię Sony A, również uważam za bardzo udaną. Choć kolejne iteracje korpusów są coraz grubsze i trochę zaczynają gubić proporcje. Chodzi mi jedynie o to, by zwrócić uwagę, że każdy widzi to inaczej i na pewno nikogo w tej kwestii do swoich racji się nie przekona.
Hahaha.
Spójność wzornictwa aparatów Sony:
link
link
link
także tu
link
link
link
link
caramba: głodnemu cheb na myśli ;)
Ogarniasz w ogóle o czym jest mowa? Rozmawiamy o bezlusterkowcach i ich współczesnym wzornictwie. Mówiąc o spójności chodziło rzecz jasna o aktualną linię wzorniczą A1, A7, A9. Dokładnie w tym rzecz, że ten koszmarny design obło-lustrzankowy, który linkujesz został przez Sony porzucony i poszli w słusznym kierunku. Moim zdaniem w przypadku Sony wygląda to naprawdę dobrze.
@ad1216
Żartowałem tylko, przepraszam jeśli uraziłem.
caramba: nie ma za co, jeśli nie załapałeś to wyjaśniam, że chciałem wyśmiać ocenianie sprzętu fotograficznego na zasadzie ładny lub brzydki. W taki sposób oceniają dzieci w przedszkolu
@ad1216
Estetyka i design ma znaczenie tylko dla dzieci w przedszkolu? Jeżeli sprzętu fotograficznego nie można oceniać po estetyce, to co można?
@Fenixx
Zbytniej merytoryki po koledze się nie spodziewaj. Będę irytujące heheszki i zdecydowany nadmiar linków.
JarekB: nie zauważyłeś że na tym forum jest sporo komentujących z wiedzą na temat fotografii na poziomie przedszkolaków, którzy oceniają na zasadzie ładny -brzydki. Nie dorabiaj ideologii do żenujących wypowiedzi bo sam się osmieszasz.
@ad1216
Zauważyłem, że jest rzeczą logiczną, aby oceniać estetykę produktów, a Ty bez powodu starasz się dezawuować jednego z forumowiczów zarzucając mu wiedzę o fotografii na poziomie przedszkola, z czego można też wywnioskować, że Twoja wiedza jest co najmniej na poziomie podstawówki. Nie dorabiam ideologii do Twoich wypowiedzi, tudzież nie uważam je za żenujące.
JarekB: cały problem w tym że dorabiasz ideologię do wypowiedzi, które na to nie zasługują. Przypomnij sobie karierę Nikodema Dyzmy, który na niczym się nie znał ale naiwni ludzie dorabiali ideologię do jego prostackich wypowiedzi. Właśnie robisz to samo :)
@ad1216
Lubisz się posługiwać ostrymi sformułowaniami, starasz się bardzo komuś ubliżyć, ale nieustannie trafiasz kulą w płot. Się ogarnij...
To podobno ja dorabiam ideologię do Twoich wypowiedzi... Ergo - sam swoje wypowiedzi określiłeś (niechcący, acz słusznie) prostackimi. Słabiutko...
Miłego wieczoru Tobie życzę, no i pisania o fotografii Tobie życzę. Dla mnie EOT.
JarekB: zabolało? trudno, ale jesteś zbyt naiwny, bierzesz każdą bzdurę na poważnie i starasz się ją usprawiedliwić.
Próbę oceny kierunków wzorniczych, tego jak zmieniały się w czasie i jak podchodzą do niego różni producenci jako jedyny sprowadzasz do dychotomicznego stwierdzenia ładny - brzydki. Pomimo zupełnie odmiennych zdań (co jest zupełnie normalne), taka ocena poza pierwszym wpisem, który tą dyskusję wywołał w ogóle nie padła. Zauważ, że sam spłaszczyłeś ją do takiego poziomu. To zwykłe ignoranctwo albo właśnie podważyłeś ideę i całą dziedzinę wzornictwa przemysłowego. Nie byłoby w tym nic osobliwego gdyby nie fakt, że teoretycznie działasz w dziedzinie sztuki w której stylistyka i estetyka odgrywa największą rolę. Oczywiste jest, że dla niektórych nie ma większego znaczenia jak wygląda to co ich otacza. Jeżeli jednak jesteś fotografem i aspekty wizualne to "bzdura" która nie ma znaczenia, względnie zauważasz je jedynie na zasadzie: ładne-brzydkie, to najwyższy czas na chwilę refleksji. Oba warianty są dyskwalifikujące.
Ładny, brzydki powiadacie Waszmościowie.
Dawno, dawno temu nabyłem swój pierwszy lustrzankowy nabytek. Były wtedy dwa (na mojej półce cenowej): Nikon D70s i Canon 300D. Zastanawiałem się co wybrać. Poszedłem do sklepu i wziąłem oba do ręki. Po kilkunastu sekundach trzymania odstawiłem Canona na półkę bo zdecydowanie mi nie pasował do ręki. Nikon to było to. I tak zostało do dzisiaj.
Nie piękny i nie brzydki. Aparat musi pasować do ręki, bo tym się robi zdjęcia, a nie ogląda jak stoi na półce.
Podobnie było na którymś zlocie Optycznych. Poużywałem przez godzinę A7 III. I to była porażka.
Dlatego nie ładny i brzydki.
"Były wtedy dwa (na mojej półce cenowej): Nikon D70s i Canon 300D."
ale to też porównanie z czapy, dwu rolkowiec vs jedno rolkowiec, plastiki z nikona w tym modelu przyjemniejsze jak porównywać do pierwszego el canona.
"Podobnie było na którymś zlocie Optycznych. Poużywałem przez godzinę A7 III. I to była porażka.
Dlatego nie ładny i brzydki. "
No pewnie sony a73 ergonomicznie gorszy od canonów ale potem siada się do rawów a te z canona jak patrzeć na modele z tego samego okresu dużo mniej z gumy więc gdzie tu logika?
@JarekB o, to ile w sumie dałeś? Bo co z tego że Canon tańszy jak dobre obiektywy RF są znacząco droższe.
Zarówno R6 jak i R6II są odczuwalnie lepszym body od Z6II.
A ja wciąż czekam na swój ideał, czyli A9 III w body A7C II.
Czyli nie za dużo pixeli, w pełni użyteczna migawka elektroniczna, super AF, super wizjer, 4K60 + active stab. i maksymalnie kompaktowe body.
Super wizjer w kompaktowej obudowie to problem. Przynajmniej na razie.
Na stronie sklepu fotofarma jest zestawienie najlepiej sprzedających się obiektywów. link
No to popatrzmy na zoomy standardowe z podziałem na mocowanie.
[w nawiasie miejsce w zestawieniu]
do Canon RF
[3] Canon 24-70/2.8 L
[7] Canon 24-105/4 L
do Sony FE
[2] Tamron 28-75/2.8 G2
[9] Sony 24/105/4 G
[16] Samyang 24-70/2.8
[19] Samyang 35-150/2-2,8
[22] Sigma 24-70/2,8 DN
[25] Tamron 35-150/2-2.8
-Markowe Sony 24-70/2.8 GM I i II oraz 24-70/4 i 20-70/4 G
się nie załapały.
Leôncio: (sanescobar):
""Były wtedy dwa (na mojej półce cenowej): Nikon D70s i Canon 300D."
ale to też porównanie z czapy, dwu rolkowiec vs jedno rolkowiec, plastiki z nikona w tym modelu przyjemniejsze jak porównywać do pierwszego el canona."
Umiesz policzyć do dwóch? Skoro były DWA to z czym miałem jeszcze porównywać?
Gadasz ciągle bez sensu, aby tylko gadać. Jesteś idealnym partnerem dla kolegi JaDużoGadam (JdG). Możecie się nakręcać w "dyskusji". :)
@PDamian
Nie chcę Ciebie martwić, ale statystyki podawane przez jeden ze sklepików na naszym ryneczku możesz sobie rozbić o kant czegoś. Nie mówiąc już o tym, że to są dane kompletnie niesprawdzalne, które równie dobrze mogą być promocją tego, co o szanownym zalega w magazynie, ewentualnie zapewni im bonus roczny od producenta X.
BTW - w luszczankach wygrał Pentax K1. To mnie przekonało. W Europie luszczanki stanowią nadal 25-30% udziału w sprzedaży, udział Pentaxa w rynku jest 'dosyć' nieduży, ale w Fotoformie jak raz wygrał Pentax K1. Bardzo dobrze życzę Pentaxowi, ale ten zwycięzca wśród luszczanek ...
@Ryzbor
Po pierwsze, to sorry, że poprzednio przekręciłem Twój nick :-). Ja jedynie polemizowałem delikatnie z porównaniami cenowymi korpusów, bo w ostatecznym rozrachunku jest tak, jak sam napisałeś, że znaczenie ma zestaw korpus + obiektywy, nie mówiąc już o tym, że jeżeli pasuje Tobie korpus X (bo jest ładniejszy, bo lepiej leży w ręce, bo menu, bo kolory, bo to i tamto), to wtedy naprawdę nie ma znaczenia, czy secik firmy X jest o 2k zł tańczy, czy droższy.
@r2mdi i ciągle nie ogarniasz dlaczego twój przykład jest z tylnej częsci ciała, były dwa i nie miałeś w czym wybierać :)
" Jesteś idealnym partnerem dla kolegi JaDużoGadam (JdG). Możecie się nakręcać w "dyskusji". :) "
Masz sporo wspólnego z kolegą "ja dużo gadam", obaj potraficie doprowadzić dyskusję do absurdu.
Ja to w 2024 chyba w końcu wyjdę z Sony a wejdę w Fuji GFX :P
@JarekB luzik. Żeby to jeszcze było tylko 2K zł :P
Na wejście w 2024 z Sony polecam ciekawą analizę z dpr odnośnie jakości zdjęć z A9III. Super ciekawa analiza.
link