Zaawansowane aparaty kompaktowe cieszą się niesłabnącą popularnością wśród ambitnych fotografujących. Spory udział na tym polu ma firma Sony, która posiada w swojej ofercie w sumie trzy linie urządzeń tego typu.
Rozwój systemu bezlusterkowego Canona odbywa się dość wolno, a patrząc na działania innych producentów w tym segmencie można by nawet rzec, że w żółwim tempie. W ciągu ponad 3 lat w ofercie Canona pojawiły się zaledwie 4 modele korpusów oraz 5 modeli obiektywów.
We wrześniu zeszłego roku w rodzinie PowerShot-ów z serii G pojawił się pierwszy model wyposażony w matrycę wielkości 1\". Kompaktowy aparat o niemal kieszonkowych rozmiarach i wyposażony w całkiem jasny zoom o zakresie ogniskowych odpowiadającym 24-100 mm na pełnej klatce, otrzymał oznaczenie G7 X.
W pażdzierniku miałem zaplanowany rodzinny wyjazd na Maltę. Tanie loty z Gdańska, koło którego mieszkam, zachęcają do odwiedzania tej urokliwej wyspy. Gdy byłem tam na nurkowaniach w czerwcu, aby zebrać materiał do testu aparatów podwodnych, od razu postanowiłem wrócić tam z rodziną.
We wrześniu 2015 roku czekała nas kolejna Fotomisja na norweskie Lofoty. Jak wiadomo, to idealne miejsce do fotografowania zórz polarnych i cudownych krajobrazów. Stanąłem więc, po raz kolejny, przed wyborem sprzętu na wyprawę.
Można śmiało powiedzieć, że firma Panasonic jest prekursorem segmentu DSLM (ang. Digital Single Lens Mirrorless) – jednoobiektywowych aparatów cyfrowych bez lustra, potocznie nazywanych przez nas bezlusterkowcami.
Obrazowanie elektroniczne związane jest silnie z telewizją, która swoje początki miała w latach 20. ubiegłego stulecia. Na potrzeby tego artykułu wystarczy nam jedynie wiedzieć, że do działania telewizji wymagane były dwa rodzaje lamp elektronowych.
W maju br. odbyła się premiera zapowiadanych wiele miesięcy wcześniej obiektywów Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 8 mm Fisheye f/1.8 PRO oraz Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 7-14 mm f/2.8 PRO. Tym samym system Mikro Cztery Trzecie wzbogacił się o dobre optycznie i znakomicie wykonane obiektywy szerokokątne.
Po premierze aparatu A7S II, w ofercie Sony mamy obecnie komplet pełnoklatkowych bezlusterkowców z rodziny A7x II. Cała linia A7 liczy aktualnie sześć modeli. Najnowsze dziecko japońskiego koncernu to produkt przeznaczony przede wszystkim dla filmowców.
Olympus E-M10 został zaprezentowany oficjalnie w styczniu zeszłego roku. Pierwsze doniesienia na temat jego następcy pojawiły się na początku lipca tego roku i mówiły o tym, że firma Olympus w indonezyjskim urzędzie telekomunikacyjnym zarejestrowała model E-M10 Mark II.
Wybierając sprzęt fotograficzny na sierpniowy wyjazd do czeskiej Pragi nie brałem pod uwagę żadnej z dostępnych w naszej redakcji lustrzanek. Podczas zwiedzania lubię mieć swobodę, której nie daje mi ciężki plecak pełen sprzętu.
Dwa lata temu swoją premierę miał Panasonic Lumix GX7. Pierwsze plotki na temat jego następcy pojawiły się w marcu tego roku. Pierwotnie premierę GX8 przepowiadano na przełom marca i czerwca, jednak kolejne informacje wskazywały raczej na wrzesień.
Przed majowym wyjazdem na Maltę jak zwykle miałem dylemat dotyczący wyboru sprzętu fotograficznego. Zabranie plecaka z lustrzanką i kilkoma obiektywami nie wchodziło w zasadzie w grę, głównie ze względu na konieczność ograniczenia bagażu do jednej niewielkiej walizki (lot tanimi liniami).
Zaprezentowany wczoraj Canon PowerShot G3 X to kolejny zaawansowany kompakt serii G, a jednocześnie pierwszy z tej linii aparat z kategorii superzoom. Pierwsza oficjalna informacja na jego temat pojawiła się już jednak na początku lutego br.
10 czerwca br. firma Sony zaprezentowała piąty z kolei pełnoklatkowy aparat bez lustra z wymienną optyką. Jest to następca testowanego przez nas rok temu modelu A7R i nosi oznaczenie A7R II. W stosunku do poprzednika zauważamy wiele zmian, o czym przekonaliśmy się podczas prezentacji i pokazu aparatu oraz lektury specyfikacji.