Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Olympus Stylus 1 - test aparatu

Olympus Stylus 1
24 stycznia 2014

1. Wstęp

Aparaty stylizowane na modele analogowe, wyposażone jednocześnie w najnowsze cyfrowe technologie, cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród miłośników fotografii. Potwierdzeniem tej tezy jest coraz częstsze pojawianie się na rynku konstrukcji, których wygląd nawiązuje do przeszłości. Firma Olympus od kilku lat rozbudowuje linię cyfrowych aparatów PEN, oferując modele o różnym stopniu zaawansowania. Inną rodziną, która uzyskała cyfrowe wcielenie, są OM – klasyczne lustrzanki produkowane od początku lat 70. ubiegłego stulecia. Pierwszym modelem nowej, cyfrowej linii był OM-D E-M5. Jego entuzjastyczne przyjęcie przez użytkowników skierowało zainteresowanie producenta w stronę tego segmentu. Patrząc jedynie przez pryzmat stylistyki, moglibyśmy powiedzieć, że Stylus 1 jest trzecim w kolejności aparatem tej serii. Sama nazwa jednak wskazuje, że aparat nie należy do tej linii – a to z uwagi na niewymienny obiektyw i matrycę mniejszą niż 4/3.

Olympus Stylus 1 - Wstęp




- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Olympus Stylus 1 jest aparatem kompaktowym o dość mocno rozbudowanej ergonomii obsługi. Co oferuje? Stylistykę linii OM-D, nowy zmiennoogniskowy obiektyw o stałym świetle f/2.8, interfejs WiFi oraz matrycę i obsługę, która garściami czerpie rozwiązania z modelu XZ-2.

Olympus Stylus 1 - Wstęp


Obiektyw jest elementem, który zdecydowanie przyciągnął naszą uwagę. Tym chętniej przeprowadziliśmy pełną procedurę testową, gdy tylko nadarzyła się ku temu okazja. Jakie są zatem możliwości opisywanego aparatu? Czy obiektyw jest dobrej jakości? Czy matryca wyróżnia się na tle konkurencji? Odpowiedzi na powyższe i inne pytania znajdą się w niniejszym artykule.

Opis naszych procedur testowych można znaleźć w artykule „Jak testujemy cyfrowe aparaty kompaktowe”. Jeśli w trakcie czytania pojawią się wątpliwości, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Serdecznie dziękujemy firmie Olympus Polska za wypożyczenie aparatu do testu.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Olympus
Model Stylus 1
Data premiery 2013-10-29
Liczba pikseli 12 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 3968x2976 (RAW, JPEG)
• 2560x1920
• 1600x1200
• 1280x960
• 640x480
• Proporcje obrazu: 4:3 (domyślnie), 3:2, 16:9, 1:1
Matryca 7.3 x 5.5 mm (1/1.7 cala), BSI CMOS, 4:3, całkowita liczba pikseli 12.76 Mpix
Procesor obrazu TruePic VI
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF, DPOF),
RAW (12-bit, bezstratna kompresja), RAW+JPEG
Jakość JPEG: Fine / Normal
• Filmy: MOV (MPEG-4 AVC/H.264), AVI (Motion JPEG)
• Dźwięk: Wave (Stereo, linearny PCM/16-bit, częstotliwość próbkowania 48kHz)
Zakres ISO Auto (100-12800 ISO, możliwość dostosowania zakresu),
Ręcznie: 100-12800 ISO z krokiem co 1/3 EV
Migawka 60 s – 1/2000 s, Bulb do 30 min.
Konstrukcja obiektywu i.ZUIKO DIGITAL
12 elementów w 10 grupach
w tym 8 elementów asferycznych
Ogniskowa obiektywu 6.0 – 64.3 mm
(ekwiwalent: 28 – 300 mm dla filmu 35 mm)
• Opcjonalnie telekonwerter 1.7 x
Światłosiła f/2.8
Zoom optyczny 10.7x
Zoom cyfrowy 4x
Stabilizacja obrazu Tak
Zapis wideo • 1920 x 1080 pix (Full HD 30p) 20 Mbit/s, do 29 min.
• 1280 x 720 pix (HD 30p) 13 Mbit/s, do 29 min.
maks. rozmiar pliku 4 GB
Szybkie filmy:
• 320x240 (QVGA) z szybkością 240 kl./s, do 20 s
• 640x480 (VGA) z szybkością 120 kl./s, do 20 s
Wbudowany mikrofon stereo
Redukcja szumu wiatru, regulowana głośność nagrywania
Ogniskowanie AF oparty o detekcję kontrastu, MF
• Wybór punktu AF: 35-polowy - wielopolowy AF / Wszystkie pola, Grupa pól (9 punktów), Pojedyncze pole
• Tryby ustawiania ostrości: Pojedynczy AF (AF) / Ciągły AF (C-AF) / Manualne ustawianie ostrości (MF) / Tryb Super Makro / Śledzący AF (C-AF + TR),
• Wykrywanie twarzy
• Wspomaganie AF: wbudowana dioda
Pomiar światła TTL,
Tryby pomiaru:
• Cyfrowy ESP
• centralnie ważony uśredniony
• punktowy
• punktowy z kontrolą świateł
• punktowy z kontrolą cieni
Zakres pomiaru: od 0 do 20 EV
Ostrość od • AF Normalny, szeroki kąt: od 10 cm do nieskończoności,
• AF Normalny, tele: od 80 cm do nieskończoności,
• AF Super Makro, szeroki kąt: od 5 cm
Balans bieli Auto, Światło słoneczne, Cień, Chmury, Światło jarzeniowe (2 rodzaje), Lampa błyskowa
• 2 ustawienia własne wg wzorca,
• ustawienia wg skali Kelvina (w zakresie 2000–14 000 K),
• Korekcja (w dwóch osiach A-B, G-M, w +/- 7 krokach) balansu bieli
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja: +/- 3 EV w krokach co 1/3 EV
• Bracketing: 2 lub 3 klatki co 1/3, 2/3, 1.0 EV
Programy iAuto, Program AE (P), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S), Ręczna ekspozycja (M), Filtry artystyczne (ART), Własne (C1, C2), Foto story, Film
• Programy tematyczne (SCN): Portret, e-Portret, Krajobraz, Sport, Scena nocna, Scena nocna i portret, Zachód słońca, Dokumenty, Panorama, Fajerwerki, Plaża i śnieg, Wielokrotna ekspozycja.
• Filtry artystyczne: PopArt, Zmiękczenie ostrości, Jasny i lekki kolor, Tonowanie światła, Ziarnisty film, Fotografia otworkowa, Diorama, Przetwarzanie krosowe, Delikatna sepia, Dramatyczna tonacja, Grafika Key Line.
Zdjęcia seryjne Z szybkością 7 kl./s do 200 zdjęć
Lampa błyskowa Wbudowana typu pop-up
• Funkcje: Auto, Redukcja czerwonych oczy, Błysk wymuszony, Błysk wyłączony, Synchronizacja z długimi czasami ekspozycji, Ręczna siła błysku (Full,1/1.3 - 1/128).
• Zasięg błysku (przy ISO 1600): 0.1-10.3 m (szeroki kąt), 0.8-10.3 m (tele)
• Kompatybilne zewnętrzne lampy błyskowe: FL-50R, FL-36R, FL-300R, FL-600R
• Tryb pracy lamp zewnętrznych: Auto, FP TTL Auto, FP Manual Auto, FP TTL Auto, FP Manual
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 2 s lub 12 s lub użytkownika
Karta pamięci • Karty pamięci Secure Digital (SD/SDHC/SDXC)
Kompatybilne z UHS-I i Eye-Fi.
LCD odchylany (w górę lub w dół), dotykowy, 3.0 calowy, kolorowy LCD, 1.040.000 punktów, jasność regulowana w 15 poziomach
Wizjer Elektroniczny, 1.440.000 punktów, pokrycie 100% pola kadru, punkt oczny 18 mm, regulowana w 15 poziomach jasność i kolorystyka, czujnik oka
Komunikacja i złącza Uniwersalne złącze: USB 2.0 Hi Speed / wyjście wideo (NTSC/PAL), wyjście mikro HDMI (typu D),
• wbudowany modułu sieci bezprzewodowej Wi-Fi
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy BLS-5
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy BLS-5
Waga 402 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 116.2 x 87 x 56.5 mm
Dodatkowe informacje Wielokrotna ekspozycja (2 klatki).
Funkcja poziomicy (w poziomie i w pionie).
Polskie menu.
Obsługiwane przestrzenie kolorów: sRGB i Adobe RGB.
Metalowy korpus.