Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 24 mm f/2.8 IS USM - test obiektywu

Canon EF 24 mm f/2.8 IS USM
15 października 2012

1. Wstęp

W lutym 2012 roku firma Canon zaprezentowała trzy nowe obiektywy. Jednym z nich był wyczekiwany reporterski obiektyw zmiennoogniskowy o świetle f/2.8 i zakresie ogniskowych od 24 do 70 mm. Kolejne dwie nowości były całkowitą niespodzianką. Canon pokazał bowiem stałoogniskowe obiektywy o ogniskowych 24 i 28 mm dające niezbyt imponujące światło f/2.8, a jednocześnie wyposażone w stabilizację obrazu.

Wobec wzrastającego zainteresowania filmowaniem za pomocą lustrzanek, premier tego typu należało oczekiwać. Płynnie ogniskujące i wyposażone w stabilizację obrazu konstrukcje są tutaj niewątpliwie przydatne. Można się jednak zastanowić dlaczego Canon nie zdecydował się upiec kilku pieczeni przy jednym ogniu. Z jednej strony, osoby filmujące faktycznie mogą być takimi konstrukcjami zainteresowane. Z drugiej strony, każdy fotograf posiadający w swoim arsenale obiektywy w stylu EF-S 17–55 mm f/2.8, EF 24–70 mm f/2.8 czy EF 16–35 f/2.8 parametry 2.8/24 i 2.8/28 ma już dostępne. Gdyby Canon dał nam światło f/2.0 obiektywy równie dobrze nadawałyby się do filmowania, a jednocześnie byłyby łakomymi kąskami dla fotoamatorów, dla których ceny modeli 1.4/24 i 1.4/35 są za wysokie.

Nie nam jednak oceniać decyzje firmy Canon – one zostaną zweryfikowane przez rynek. Naszym zadaniem jest jednak sprawdzenie własności optycznych i mechanicznych zaprezentowanych obiektywów, co niniejszym czynimy.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Za wypożyczenie obiektywu do testu dziękujemy firmie Canon Polska.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą procedurą testową, która została opisana w artykule „Jak testujemy obiektywy?”. A gdy to nie wystarczy, proponujemy jeszcze zapoznanie się z działem FAQ.

Canon EF 24 mm f/2.8 IS USM - Wstęp