Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X 124 PRO DX II AF 12-24 mm f/4 - test obiektywu

29 marca 2010

5. Aberracja chromatyczna

Bardzo częstą wadą szerokokątnych obiektywów Tokiny są poważne problemy z aberracją chromatyczną. Kto liczył na to, że nowa wersja modelu 12–24 mm pozbędzie się tych problemów, zdecydowanie się przeliczył. W stosunku do poprzedniej wersji żadnej poprawy nie ma, co widać jasno z poniższego wykresu.

Tokina AT-X 124 PRO DX II AF 12-24 mm f/4 - Aberracja chromatyczna


Nie ma tutaj sensu jakoś mocno pastwić się nad Tokiną. Aberracja chromatyczna jest po prostu ogromna, co widać zarówno na wykresie, jak i na poniższych wycinkach oraz zdjęciach przykładowych.

----- R E K L A M A -----


Tokina AT-X 124 PRO DX II AF 12-24 mm f/4 - Aberracja chromatyczna