Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - test obiektywu

20 maja 2015

7. Koma, astygmatyzm i bokeh

Koma jest niezauważalna w rogach matrycy APS-C, natomiast jej wpływ daje się zauważyć w rogach pełnej klatki. Największe zniekształcenia obrazu diody obserwujemy na szerokim kącie widzenia. Koma jest tam spora, choć wciąż nie możemy nazwać jej bardzo dużą lub ogromną. Swój wpływ na pogorszenie jakości obrazu na pewno jednak ma.

Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh


Obiektyw nie ma za to prawie żadnych problemów z astygmatyzmem. Średnia różnica pomiędzy pionowymi i poziomymi wartościami funkcji MTF50 wyniosła tylko 3.9%. Warto przy tym odnotować, że najwyższe wyniki odnotowaliśmy dla ogniskowej 45 mm, a najniższe dla 24 mm.

----- R E K L A M A -----

Wygląd rozogniskowanych krążków świetlnych pozostawia trochę do życzenia. Krążki mają wyraźną obwódkę, trochę jaśniejsze centrum i delikatny ślad „cebulowego” bokeh. W tanim obiektywie zmiennoogniskowym wszystkie te rzeczy byłyby do zaakceptowania, w drogiej L-ce trochę jednak rażą i są nie na miejscu.

Centrum, 45 mm, f/4.0 Róg APS-C, 45 mm, f/4.0 Róg FF, 45 mm, f/4.0
Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 45 mm, f/5.6 Róg APS-C, 45 mm, f/5.6 Róg FF, 45 mm, f/5.6
Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh
Centrum, 45 mm, f/8.0 Róg APS-C, 45 mm, f/8.0 Róg FF, 45 mm, f/8.0
Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh Canon EF 24-70 mm f/4L IS USM - Koma, astygmatyzm i bokeh