Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Schneider-Kreuznach PC-TS Apo-Digitar 5.6/120 HM Aspheric

Schneider-Kreuznach PC-TS Apo-Digitar 5.6/120 HM Aspheric
16 września
2010 08:16

Firma Schneider-Kreuznach zaprezentowała nowy obiektyw typu tilt-shift przeznaczony dla średnioformatowych lustrzanek Mamiya i Phase One. Producent nie zdradził zbyt wielu szczegółów dotyczących nowego produktu, gdyż oprócz światłosiły i ogniskowej znamy jedynie jego konstrukcję wewnętrzną.


Schneider-Kreuznach PC-TS Apo-Digitar 5.6/120 HM Aspheric

Schneider-Kreuznach PC-TS Apo-Digitar 5.6/120 HM Aspheric


Komentarze czytelników (33)
  1. sparky81
    sparky81 16 września 2010, 08:36

    patrze na przekroj obiektywu i odnosze wrazenie ze prosciej sie nie da... a cena pewnie bedzie z kosmosu :(

    ps.
    filmik promocyjny na stronie samyanga zaczyna sie od zdjec z tilt/shift'a.... ciekawie bedzie oj ciekawie :D

  2. matemaciek
    matemaciek 16 września 2010, 08:56

    t/s to jest coś, co Samyang powinien zrobić - nie ma tam i tak AF, a ceny dostępnych są zaporowe dla nieprofesjonalnych (niezawodowych) zastosowań. Ciekawe, na ile wysoka cena canonowych t/s to kwestia małego popytu, a na ile super-hiper-technologii...

  3. Yura
    Yura 16 września 2010, 09:00

    @sparky81 - zrobić skomplikowany obiektyw to nie sztuka. Zrobić obiektyw prosty jak budowa cepa w sposób na który nikt jeszcze nie wpadł - to jest sztuka :)

  4. Xan
    Xan 16 września 2010, 09:16

    @sparky81 budowa może prosta, ale zdziwił byś się ile może kosztować wytworzenie wysokogatunkowego szkła.

  5. Arek
    Arek 16 września 2010, 09:23

    plus precyzyjna mechanika, żeby ten tilt-shift chodził jak należy.

  6. sparky81
    sparky81 16 września 2010, 11:54

    Zgadzam sie z wami, ze liczy sie pomysl, precyzja i jakosc szkla. Ale podejzewam ze potrzeba tego wszystkiego 5 razy wiecej w konstrukcjach 5 krotnie bardziej skomplikowanych... A cena niestety tego nie odzwierciedla... Przynajmniej nie zawsze ;)

  7. tzynamoon
    tzynamoon 16 września 2010, 12:10

    Zastanawia mnie zastosowanie obiektywu o takiej ogniskowej i światłosile. Tele? - za wolny. Portret? - niedostateczne rozmycie tła... Chyba nie jestem zainteresowany, choćby okazało się, że jest diablo ostry.

  8. Euzebiusz
    Euzebiusz 16 września 2010, 12:26

    Tzynamoon - a w ogóle posiadasz średnioformatówkę Mamiya lub Phase One? No i podstawowe pytanie - wiesz do czego służy tilt-shift?

  9. Euzebiusz
    Euzebiusz 16 września 2010, 12:31

    Tzynamoon - wydaje mi się raczej, że to ten obiektyw nie jest zainteresowany Tobą ;-)

  10. maput
    maput 16 września 2010, 13:45

    A na tym schemacie to aby na pewno wszystkie soczewki widoczne są ? Przednia soczewka jest niby taka malusia i tak głęboko w tubusie ?

  11. tzynamoon
    tzynamoon 16 września 2010, 13:49

    Kurcze, nie doczytałem, że to na średni format - wady i zalety robienia 10 rzeczy naraz. :P
    @Euzebio, kajam się przed Tobą, Miszczó ty mój. :)

  12. Euzebiusz
    Euzebiusz 16 września 2010, 14:38

    tzynamoon - niezbyt wiele informacji wyłuskałeś z tekstu, który ma cztery krótkie linijki. Ciekawy jestem jak Ci idzie z tekstami dłuższymi ;-)

  13. 16 września 2010, 15:46

    ciemno jak nie powiem gdzie...5.6 to tylko do widoków w ostre słóńce uzywam...ale nie na takiej ogniskowej...jakie to będzie miało zastosowanie?

  14. cube
    cube 16 września 2010, 15:46

    to kiedy test? :-)

  15. Euzebiusz
    Euzebiusz 16 września 2010, 15:49

    jubba, tzynamoon - kto następny?

  16. przem
    przem 16 września 2010, 15:51

    jubba - no to się teraz zastanów, do czego stosuje się średni format z szkłami t/s - bo to takie klasyczne połączenie....

  17. 16 września 2010, 16:11

    wydawać kilkadziesiąt tysi na sprzęt po to by mi się domki nie przewracały... to obiektyw do bardzo wąskiej grupy zamożnych odbiorców. Adapterek za kilkadziesiąt zyla i też można pobawić się perspektywą. Ale ciemny i tak jest...:)

  18. AM
    AM 16 września 2010, 16:12

    Targetem tego szkla sa masowe studia, gdzie jednym aparatem powinno sie strzelic pare portretow a pozniej wrocic do table-topow.
    TS w okolicach 50mm mialby wiekszy sens.

  19. Yura
    Yura 16 września 2010, 19:41

    @jubba - tak, tak, adapterek - co ci z niego jak się koło obrazowe skończy?

  20. campsis
    campsis 16 września 2010, 21:25

    Jest to obiektyw jakiego najbardziej w tej chwili brakuje w systemie Phase One, a służy taki obiektyw tylko do zdjęć (małych) przedmiotów w studio. Najczęściej stosowana ogniskowa do tego typu zdjęć to 120-150 mm, przesłona 11-22.
    Cena na pewno będzie normalna tzn. nie zaskoczy użytkowników.
    Co do konstrukcji to też niczym się nie różni od innych obiektywów Rodenstok czy Schneider-Kreiznach.
    ps. jest to konkurencja dla Sinara, dla którego jak na razie nie ma alternatywy.

  21. AM
    AM 16 września 2010, 22:16

    campsis
    Konkurencja dla Sinara? Jakiego?
    Jak to nie ma alternatywy dla Sinara?
    Najbardziej brakuje w systemie Phase One? Ja bym powiedzial, ze brakuje tele.

  22. campsis
    campsis 16 września 2010, 22:52

    Po prostu dla systemu Sinara, czyli aparatów na ławie optycznej.
    Nie ma innego wielkoformatowego systemu cyfrowego niż Sinar.
    Od tele to jest Nikon i Canon.

  23. AM
    AM 16 września 2010, 23:02

    "Nie ma innego wielkoformatowego systemu cyfrowego niż Sinar."
    A Arca, Linhoff i Alpa?

    Jakim cudem system Phase One ma byc konkurencja dla Sinarow czy to P czy F? To sluzy do czego innego.

    Tele tylko dla 35mm? Nowa doktryna dla systemow cyfrowych? 645 to dobry format dla tele.

  24. bladdy
    bladdy 16 września 2010, 23:07

    @jubba Tak to obiektyw do wąskiej grupy odbiorców.. Tak jak walec drogowy, betoniarka na ciągniku siodłowym... A nie walec ręczny do ugniatania trawy czy wiadro z wiertarką i mieszadłem. .. czujesz to... ?

  25. campsis
    campsis 16 września 2010, 23:40

    AM,
    jedynym wielkoformatowym systemem jaki się rozwija jest Sinar (obecnie Eyelike z dawnej DDR).
    Linhoff, Arca? Oni mają jakąś cyfrę? Jest jeszcze Cambo, Horseman, Toyo itp, ale to aparaty sprzed wielu lat.
    Phase One z obiektywem shift/tilt jest konkurencją dla Sinara przede wszystkim w plenerze. Łatwość obsługi jest nieporównywalna.

  26. AM
    AM 17 września 2010, 00:03

    Ale Ty mylisz system z sciankami cyfrowymi chyba.
    Nowe Linhofy i nowe Arci sa tworzone pod cyfre. Nie ustepuja niczym Sinarowi a niektore przewyzszaja, inne cechy Sinar ma lepsze - jest wybor.

    Lustro srednioformatowe z tilt-shiftem ma byc latwiejsze w obsludze od monoraila? Lustro z t/sem moze dorownywac monorailowi jesli mowa o jakims 50mm, przy zastanym na statywie, gdy to lustro targalismy tez w innych celach.

  27. campsis
    campsis 17 września 2010, 00:36

    Sinar ma system, pozostali próbują coś tam podpasować ale nie tworzą przemyślanej całości.
    Lubię Sinara i mam do niego sentyment, ale gdy Phase One zrobi (a obserwując ich konsekwencje w działaniu, tak będzie) 35mm, 45mm, 65mm, 90mm to prawdopodobnie zapomnę o Sinarze i wszystko będę robił Mamiyą.

  28. AM
    AM 17 września 2010, 01:24

    Wybacz, ale gadasz głupoty mówiąc jakoby Sinar był kompletniejszym systemem. Tak to wyglada z mojej perspektywy. Chętnie zmienię zdanie i obiecuje polknac moje słowa, ale musisz w jakikolwiek sposób uzasadnić swoją opinie.

  29. campsis
    campsis 17 września 2010, 08:08

    A cóż tu udowadniać?
    Tylko Sinar ma aparat na ławie optycznej (P3, F3), lekki aparat do architektury i krajobrazu (arTec) oraz aparat do portretu, mody (Hy6).
    Kilka ścianek cyfrowych (bodajże jedyne na rynku ścianki studyjne pracujące w trybie 4 shot) i własne programy do sterowania ściankami.
    Poza tym przemyślany system migawek elektronicznych współpracujących z systemem P,F i ściankami cyfrowymi.
    Oczywiście można do np. Linhofa podłączyć to wszystko, ale po co skoro Sinar gwarantuje niezawodność.
    Moim zdaniem inne systemy są już od dawna martwe tzn. nie produkują niczego nowego a jedynie dorobili kilka adapterów do ścianek innych producentów.

  30. AM
    AM 17 września 2010, 13:14

    Sinar Hy6 jest juz martwy.
    Arca ma monoraile i ma plate'a, ktory ma wieksze mozliwosci od Arteca (sam uzywam Arteca) i miedzy nimi sa wymienne szkla. W ogole system szkiel Arci jest spojniejszy. Czyli mamy zmodyfikowane do cyfry serie F i M - odpowiedniki Sinarowych P i F. Mamy zapowiedz lini Rm - odpowiednik Arteca - juz dwa modele, nowoczesniejsze rozwiazania.
    Linhof prezentuje na Photokinie nowego monoraila. M679cs to najlepszy monorail do cyfry jesli chodzi o kompaktowosc.
    Alpa ma caly system zgodnych ze soba aparatow, wykonanych z wieksza precyzja niz Sinar i cala reszta. Jedyne aparaty wykorzystywane w fotogrametryce - system ktory zawiera najmniejszy aparat sredniego formatu jak i studyjne standardy typu XY czy Max.

    Jedyna roznica jest taka, ze te firmy nie robia scianek cyfrowych i to jest najwidoczniej dla Ciebie wyznacznik systemu. Wybacz, ale ja tego nie kupuje, bo wtedy Sinar to tez nie jest system bo uzywaja rebrandowanych szkiel Rodenstocka.

  31. campsis
    campsis 17 września 2010, 15:19

    Ok, wymieniliśmy poglądy.
    Przyjrzę się systemowi Alpa, bo nie znam go.
    Myślę, że czas pokaże które firmy przetrwają.
    A tak poza tym Sinar i Rollei to Jena, Hassel to Imacon, Mamiya to Phase One, czyli stara gwardia przeszła w ręce producentów ścianek.
    Ja pracuję Sinarem P i Mamiyą ze ścianką Leaf (czyli Phase One).
    pozdrawiam

  32. AM
    AM 17 września 2010, 17:25

    Pewnie przetrwaja te, ktore wykupi porzadny kapital.
    Dzieki za dyskusje, pozdrawiam!

  33. przem
    przem 18 września 2010, 16:28

    wow, panowie, czytało się was jak dobrą książkę :)

    przy okazji dowiedziałem się czegoś nowego o "dużej" fotografii

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.