|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/250 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 6.69 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 9.03 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 7.63 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 7.94 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 8.53 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/320 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 7.97 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/800 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 8.91 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 400
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 8.03 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/1000 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 8.22 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/400 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 9.88 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 9.88 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 800
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 10.59 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/640 sek., ISO 200
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 10 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/125 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 9.13 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/160 sek., ISO 25600
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 11.72 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/100 sek., ISO 102400
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 12 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/200 sek., ISO 204800
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 12.16 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 409600
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 12.09 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 102400
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 11.81 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/1000 sek., ISO 204800
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 11.97 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/1600 sek., ISO 409600
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 12.25 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/125 sek., ISO 51200
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 12.5 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/100 sek., ISO 50
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 6.75 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/4.0, exp. 1/160 sek., ISO 50
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 6.41 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/200 sek., ISO 50
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 7.13 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/100 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 10.41 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/60 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 9.97 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/60 sek., ISO 6400
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 10.38 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/50 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 9.69 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/40 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 9.66 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/160 sek., ISO 50
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 5.47 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/125 sek., ISO 100
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 7.66 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/60 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 9.22 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/50 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 9.38 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/250 sek., ISO 3200
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 11.22 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/60 sek., ISO 1600
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 9.09 MB
|
|
|
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/5.6, exp. 1/80 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 11.72 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 10.19 MB
|
Aparat: Sony A7S + Sony Zeiss FE 35 mm f/2.8
Parametry: 35 mm, f/8.0, exp. 1/400 sek., ISO 12800
Plik: JPEG, 4240 x 2832 pix, 10.56 MB
|
Od ISO 102400 w górę niezbyt używalny, ale z drugiej strony takiej jakości obraz miałem kiedyś w "zaawansowanym kompakcie" przy ISO 400, więc "jakiś" postęp jest. Ale ceny to nie usprawiedliwia.
SONY ... muszę zapamiętać ta nazwę
Obraz rewelacyjny... Jestem podekscytowany, choc podniecenie opada przy cenie.
Osobiście bym tego nie kupił, jest trochę lepiej ale kolosalnych różnic nie ma. Poza tym 12 mpix to dla niektórych, np. dla mnie zdecydowanie za mało. Sprzęt dedykowany dla osób które faktycznie potrzebują nieco lepszej jakości na wysokim ISO oraz dla onanistów sprzętowych ;)
przeciez to jest kamera 4K z opcja fotograficzna, to co wy tu chcecie orzekac na podstawie zdjec?
link "12.2MP sensor optimized for 4k and low light video"
Całkiem przyjemny obrazek...do ISO 12800. Przy setkach tysięcy...d... nie urywa
kivirovi - to czemu w linku ktory podales produkt ten jest umieszczony w dziale z aparatami fotograficznymi?
@druid, no to nieodżałowana strata, że osobiście nie kupisz A7s:)
mnie tam bawią tylko hasła na stronie sony
"Obiektywy z mocowaniem typu A: więcej możliwości"
"NOWE OBIEKTYWY, NOWE MOŻLIWOŚCI"
i najlepsze:
"Bogata oferta współpracujących obiektywów z mocowaniem typu E"
w innych sklepach ciut taniej
link
krisss - ja tam widziałem tańsze oferty, skoro już wstawiamy linki: link
Oczywiście pomijając te na allegro poniżej 9k bez dowodu zakupu i z lewego importu z usa.
@arek-wroc, faktycznie jeszcze lepsza cena
znakomita matryca , co by nie pisać
krissss
"@druid, no to nieodżałowana strata, że osobiście nie kupisz A7s:)"
też mi się jakość tak smutno zrobiło... :)
rolech
"kivirovi - to czemu w linku ktory podales produkt ten jest umieszczony w dziale z aparatami fotograficznymi?"
to, że jest to sprzęt w większej części skierowany dla "filmowca" nikt chyba nie wątpi??
To aparatokamera, tak samo jak GH4. Niestety nie wiem i pewnie nigdy się nie dowiem, jak faktycznie wypada procentowy udział filmowców i fotografów kupujących je, a byłoby to bardzo ciekawe - czy marketingowe zabiegi jak i w sumie głównie przeznaczenie działają na tenże rynek.
ISO 6400 jak u mnie 400 :)
Aparat idealny dla ślubniaków i koncerciarzy, choć taki też był D3 / D3s... za podobną cenę.
Rawy przepuszczone przez Lightrooma (kiedy bedzie wspieral A7s) beda wygladaly swietnie.
Sony jakoś nie ceniłem zbyt wysoko w fotografice (co innego w konsolach ) ale ta kamera z aparatem pełnoklatkowym robi wrażenie, GH4 traci grunt.
jak dla mnie matryca dla następcy Nikona D700.
Ale gdzie kupić obiektywy, i gdzie jest sprzedać. Z Nikonem i Canonem nie ma problemów. ale jakośc na wyższych czułościach świetna. dla wywiadu będzie git.
GH4 nie traci gruntu z 2 powodów: po pierwsze, żeby nagrywać w 4K potrzebujesz GH4, obiektywu i karty pamięci, a w sony dodatkowo rekordera typu Atomos Ninja. Po drugie - oferta obiektywów jest znacznie bogatsza, a w niskich iso z tego co widziałem porównania jednak GH4 górą.
Sony ma jednego wielkiego plusa poza wysokimi ISO wynikającymi z rozmiarów matrycy - mniejszy współczynnik cropowania przy filmach...
@archangelgabrys
Oj tak, idealnie by się komponował z potężnym 24-70 2.8, lub 70-200 2.8, super ergonomicznie musi się w takim tandemie go używać, zwłaszcza na ślubach lub koncertach gdzie trzeba przez wiele godzin wygodnie trzymać sprzęt :D
Chociaż to chyba nie problem bo na chwilę obecną takie szkła w systemie E nie istnieją :P
rolech - może dlatego, że konsumenci wolą zastąpić kamerę aparatem nie aparat kamerą; interesujący komentarz na ten temat: link (Sony RX10)
"druid | 2014-08-01 22:09:41
Sprzęt _dedykowany_ dla osób..."
A po polsku nie umieta pisać? Włosy dęba stają na te wszystkie dedykowane dinksy, a to aparaty, a to obudowy, a to akumulatory...
link
druid@
Mam A7 i używam go z CZ 24-70/2,8 z przejściówką. Wbrew pozorom leży to całkiem układnie w ręku i jest w dodatku sporo lżejsze od tradycyjnego zestawu lustrzankowego. Nie twierdzę że taki zestaw to ideał ale da się tym zrobić spokojnie ślub i ogarnąć jakiś plener.
Ciekawie, po raz pierwszy od lat ktoś zrobił aparat FF 12Mpix. Można porównać ile się zmieniło w technologii obrazowania i wiecie co... od 5d z 2005 r. różnica w szumach wynosi 1-2EV, a od d700 z 2008r w zasadzie nie dokonał się żaden postęp... No nie licząc tych softwarowo wyduszonych czułości powyżej iso12800 z plackowatym kolorowym szumem.
cube@
Pokaż jakieś przykłady...
Wycinki porównawcze z d700 możesz sobie wybrać powyżej. Jeśli zaś chodzi o 5Dc to Optyczni niestety nigdy nie dokończyli jego testu, a szkoda, więc będziesz mi musiał uwierzyć na slowo. :-)
cube@
Nie uwierzę jak nie pokażesz, napisać można co ślina na język przyniesie.
buzz | 2014-08-01 22:02:34
Obraz rewelacyjny... Jestem podekscytowany, choc podniecenie opada przy cenie.
Mnie natomiast opada jak ujrzę teściową.
druid - ale widzisz, z iso lepszym o 2-4 działki niż inne pełnoklatkowce nie musisz już mieć kloców pokroju 24-70/2.8 (średnio z 700-1000g) i 70-200/2.8 (z 1200-1500g) aby w ciężkich warunkach mieć 'akceptowalny' obrazek, a masz już w systemie (nietanie ale są) 24-70/4 (400g) i 70-200/4 (800g), oba dodatkowo stabilizowane. Są raptem działkę ciemniejsze ale dla takiej matrycy to nie problem a mamy dużo wygodniejszy zestaw, zamiast ok 3kg z aparatem masz trochę ponad półtora. No i można jeszcze podpiąć gripa.
I już nie pałujmy się tą 'świetną ergonomią' z tele 70-200/2.8, nie ważne jaki aparat to łapsko będzie boleć przy dłuższym trzymaniu ok 2kg zestawu... ;)
W ślubach z A7s ja bym się bardziej martwił o AF niż ergonomię, ale w koncertach chyba nie powinno być problemu.
Dla mnie to bardziej ciekawostka niż aparat do moich potrzeb ale zdaję sobie sprawę że są ludzie dla których jest wprost stworzony. Natomiast jak by kosztował tyle co A7 to by już był w zakresie moich potencjalnych zainteresowań. Potencjalnych bo czekam na szkła które mnie zainteresują, póki co wolę nexa z pełnym wyborem obiektywów których używam;] No i nie mogę odżałować że A7ki nie mają dotykowych ekranów, to by był regres w stosunku do nexa:/
Ja to tam się nie znam , ale aparaty tej klasy , wróć, aparaty za te około 10 tysi dają tak wybitny obrazek , tak podobny do siebie , bez względu na firmę, że tylko doktoranci mają się do czego przyczepić .
Aparaty Sony A7/7r/7s są stworzone dla tych co na tym forum napiszą że go nie kupią.
Matryca nieupakowana pikselami, zapewne o bardzo dobrych parametrach, ale spojrzałem na cenę i ...
@bogdanek +1, z tym że onanizm sprzętowy sprzedaje te wszystkie zabawki, więc trole po formach mają używanie. Życzę wszystkim, żeby byli w stanie choć połowę możliwości swoich sprzętów wykorzystać :)
@sektoid - w ogóle matryce z tym"tlustymi" piosenkami dają fajny obrazek, który mi osobiście bardzo podchodzi.
Kuzwa nienawidze autokorekty....
No cóż, przy 25600 porównywalny do Df, chociaż ten ostatni rejestruje więcej szczegółów. Po przeskalowaniu Nikon jest nawet lepszy pod względem szumu. Wyższe ISO wątpię, czy ktoś z grupy docelowej będzie używał. W porównaniu z liderami, Canon 5D MIII przy wysokim ISO wypada żenująco. Podsumowując: Sony A7S to kompaktowa pełnoklatkowa kamera 4K z rozszerzonym zakresem ISO i rozbudowanym trybem fotograficznym.
@druid
Druid, z 24-70/4 i 70-200/4 da się bezproblemowo użytkować, a przy ładnym wysokim ISO nie potrzeba światła 2.8 :)
link
@Canonex
"W porównaniu z liderami, Canon 5D MIII przy wysokim ISO wypada żenująco. "
Czy miałeś na myśli to co napisałeś ? :)
PS. Zabawne są te teksty hejterów Sony, Najpierw najważniejsze jest to że A77II ma nieco gorsze wysokie ISO. Teraz się okazuje że ISO wcale nie jest najważniejsze,
Choć są i tacy którzy twierdzą że "od D700 nie dokonał się żadne postęp" - w sumie to po takich tekstach należało by chyba podyskutować np o światopoglądzie ;)
I gdzie są Ci co mówią, że więcej pikseli wcale nie oznacza większe szumy?
Tutaj mamy zaprzeczenie tej tezy. To co ja lubie, a zawsze po mnie jadą, że to nie prawda - czyli mniej pikseli, ale za to małe szumy. Chciałbym aby Canon i Nikon też poszli w końcu tą drogą, a nie zwiększali tylko rozdzielczość. Nie każdemu potrzeba 20 megapikseli i więcej, a mniejsze szumy w trudnym świetle zawsze są mile widziane.
Dla mnie i tak najbardziej optymalna matryca to ta Nikona 16mpix, zastosowana w D4 i Df. Świetne wysokie ISO i rozdzielczość, z której można coś pokadrować nawet. No, ale na tą również nie ma co narzekać.
@archangelgabrys
Przepraszam bardzo, ale obiektyw o jasności 2.8 nie różni się tylko tym od ciemniejszego f4, że wpuszcza więcej światła. Więc to żaden zamiennik. Jeśli zależy mi na jakości i plastyce to wolę jednak dodźwigać te kilka set gramów więcej w postaci DSLR :)
@druid
Jeśli zależy mi na plastyce, to dźwigam swoje 135/1.8 :)
24-70/4 i 70-200/4 to szkła wysokiej klasy, a więc i na plastykę nie można narzekać, zwłaszcza w tym drugim przypadku. Dla owej plastyki niekiedy zamiast swojego Zeissa 135/1.8 zabieram Flintę 70-210/4 i również sprawia mnóstwo frajdy :)
SONY przegina z ceną swoich FF i designem. mz ten aparat przez design traci dużo. aż chce się napisać, że mieliście doskonałą okazję do wejścia mocniej na rynek foto i wykorzystaliście to b. średnio. aparat mz powinien wyglądać jak rasowy sprzęt i mieć konkurencyjną cenę. obecna cena prawdopodobnie oddaje popyt na ten aparat. gdy jest mały cena jest wysoka. ale jak wiadomo niska cena czyni cuda.
Na ISO 25600 szumi tak jak mój poprzedni poczciwy D300 na 6400. Postęp niewątpliwie jest, ale dwie najwyższe czułości to czysta abstrakcja, chyba że na pejsbuka
@Tokyo
"aparat mz powinien wyglądać jak rasowy sprzęt"
Czyli jak? Zamiast zgrabnego i wygodnego body mieli zrobić kilogramowego grzmota, żeby byl bardziej "rasowy" czy co? Akurat ergonomii i wygodzie trzymania całej serii A7 ciężko cokolwiek zarzucić.
A co do cen FF Sony i rzekomego przeginania, to jakoś fakty świadczą o czymś innym. A7 jest obecnie najtańszym FF na rynku, A7r jest najtańszym 36 mpix na rynku, A7s jest głównie kierowany do filmowców, kosztuje praktycznie tyle samo co 5D MkIII i przebija go możliwościami filmowymi, gdzie tu masz przeginanie?
druid - była mowa o złych warunkach świetlnych (kościoły, koncerty) i tu zaletą f2.8 jest głównie światło a nie plastyka która się będzie gubić w szumach i słabszym zakresie tonalnym na wysokich iso. Wiadomo że f4 to nie to samo co f2.8 (choć w przypadku tych ZEISSÓW na jakość nie powinieneś narzekać, szkła ciemniejsze łatwiej skorygować więc pewnie będą miały nawet lepszą jakość od zoomów f2.8) ale nie można mieć wszystkiego. Jak ktoś chce dźwigać dużo i mieć wielkie klamoty to kupi sobie lustrzankę i zoomy f2.8, jak mniej to może A7(s) i zoomy f2.8 na bagnet sony A (przez adapter) a jak jeszcze mniej to A7(s) z natywnymi zoomami f4. Cieszyć się że jest wybór i że coś nowego robią zamiast marudzić że 'dla mnie to bez sensu'.
Pamiętajmy jeszcze o jednej ważnej kwestii czyli zasilaniu. Ile zdjęć wykonamy takim A7? 300? 400? Lustrzanka co najmniej dwa razy tyle! Osobiście też nie podoba mi się wygląd aparatów. Sony. Tutaj wg mnie prym wiedzie Fujifilm
@ikit
Nie chodzi mi o to, że jest wybór bo to akurat dobrze. Bardziej o to, żę bezlusterkowiec to jednak nie jest sprzęt przeznaczony do fotografii ślubnej czy koncertowej. Wg. mnie AF jest mniej pewny, mniejsza wygoda użytkowania z dużymi szkłami. Z mniej merytorycznych kwestii goście weselni będą się dziwili czemu fotografujesz takim małym aparacikiem, pewnie to jakieś tanie dziadostwo :D
@druid
Jeśli chodzi o AF, to akurat kontrastowy jest dużo bardziej pewny niż fazowy w lustrzankach, w testach A7 i A7r masz zestawienie celności AF i tutaj lustra nie miały czego szukać. A co do wygody z większymi szkłami, to zawsze można podpiąć:
link
i wtedy dostajemy puszkę wielkości 6D/D610 z dużo lepszą ergonomią, zasilanie też na tym zyskuje.
@archangelgabrys
Ale żeby plastyka tej flinty odpowiadała plastyce zeissa, to trzeba by ją jednak rozwiercić tudzież przypiłować do tego f/1.8 ;)
@kubsztal
Bokeh ma jeden i drugi piękny, a różnorodność jest pozytywem. Byłoby nudno, gdyby wszystkie zdjęcia robić jednym i tym samym szkłem :)
prawda jest taka, że sensor jest super, jeżeli ktoś pracował z 12mp/10mp na ff to wie, że to wystarcza do 90% zdjęć i jakość obrazka rekompensuje liczbę pixeli
można się doczepiać do kilku spraw: na zdjęciu z autobusem, lewa góra i dziwne wzory na półprzezroczystej wiacie, ale nie kruszyłbym o to kopiijii, i :)
po latach nabijania megapixelozy SONY pokazało się z bardzo dobrej strony.
znowu krytyka prezentacji zdjęć:
ani informacji czy z puszki czy to jakiś wywoływacz rawów, zerowy opis na co można zwrócić uwagę, na mój gust trochę za surowa ta prezentacja, to w końcu przełomowy sensor.
Podoba mi się zdjęcie schodów w Metrze ze znaczkiem na tle nieba :) Wiem, co w takiej sytuacji wychodzi z matrycy Canona :D
też mi zdjęcia testowe, większość w dzień...3 zdjęcia z najwyższym iso...to co właśnie jest najbardziej interesujące...para w gwizdek.
bardzo ładne obrazy produkuje ten aparat , podoba mi się również rozpientość tonalna takie cienie to marzenie - powiedziłby poeta
co do ceny - no cóż jak mawia mój kumpel user systemu Sony - pogieło ich znowu
Rozpientość :))))))
Jedyne co można skrytykować to brak stabilizacji matrycy. A obiektywy ze światłem 2,8 to mają znaczenie w Canonie gdzie krzyżowe działają tylko do takiego światła.
Pytanie:
A7 - 24 mpx - 5 kl/sek.
A7r - 36 mpx - 4 kl/sek.
A7s - 12 mpx - 5 kl/sek.
Z czego to wynika?
zamiast testu mogę napisać: że za bardzo wyostrzony na minimalnym wyostrzeniu, dlatego też szumi więcej niż konkurencja do iso50 000 potem radzi sobie lepiej. niestety dynamika słabsza niż u innych bo matryca mało upakowana
Ostatnio żeby się pośmiać, zamiast na Joemonstera wchodzę na Optyczne.pl poczytać komentarze pod newsami o Sony :-)
@mate
design. dslr, dalmierze. i wygląd i ergonomia, system. sytuacja jest taka, że mało kto na poważnie ruszy ten aparat SONY, dopiero niska cena może to zmienić. zdjęcia w porządku.
Tokyo@
Mam wrażenie że tym wpisem próbujesz zaklinać rzeczywistość, a ona jest taka że seria aparatów A7/r/s sprzedaje się wyśmienicie, żeby nie napisać, rewelacyjnie. Próby i eksperymenty Sony opłaciły się i wynagrodziły dział produkcji sprzętu foto zyskami . Cena A7 jest najniższą z aparatów z matrycą FF podobnie jak A7r z matrycą 36 mln. Ostatni z tej serii A7s jest dla wielu drogim aparatem ale nie jest to sprzęt dla typowego "Kowalskiego". Pewnie cena tego aparatu za parę miesięcy sporo spadnie, zresztą identyczną politykę cenową prowadzą także konkurenci, nikt w tej branży nie zajmuje się działalnością charytatywną. Co do wyglądu i designu aparatu, sprawa jest sprawą gustu. Według mnie wygląd A7/r/s jest podporządkowany funkcjonalności w użytkowaniu i sprzęt nabiera zdecydowanie swoich walorów w trakcie użytkowania. Dla mnie bomba, aparat świetnie leży w dłoni a wykonanie, jakość tworzyw, obudowy magnezowej jest według mnie wręcz wzorowa. Oczywiście nie jest to aparat dla każdego, w tym pewnie Tokyo dla Ciebie.
Dawno nie widziałem puszki która tak mało szumi, przynajmniej widać to po powyższych fotkach, jest lepiej niż w pierwszych odsłonach tego modelu, no i nie ma tych artefaktów. Cena powinna kształtować się na poziomie 6 tysięcy na polskie warunki.
chodziło mi oczywiście o artefakty z a 77...
Główna atrakcja modelu, wysokie czułości, dobrze, że są. Jest jakaś szansa na to, że Sony podniesie poprzeczkę dla pozostałych producentów. Ale... Na moje oko zrobili to, co zawsze. Sięgnęli po istniejące rozwiązania przy okazji je psując. W Canonie 6d obraz z iso 102400 da się oczyścić tak, że spokojnie można zamieścić zdjęcie na portalu internetowym, gdy jest relacją z imprezy. Tu... Potrzebne jest chyba pilnowanie, żeby dominował wszędzie wysoki walor. W cieniach robi się katastrofa. Praktyczne zastosowanie tych wysokich iso, to chyba wieloklatkowa redukcja szumu.
W swoim czasie pojawiały się skanery z możliwością skanowania filmów. W dobie skanera biurowego publiczność głównie fascynowała możliwość uzyskania wyższej rozdzielczości. Wtedy Plustek wypuścił skaner tylko do filmów w cenie oko 1 kzł. Była to poniekąd rewelacja. Skanery płaskie miały w porywach 1200 dpi, skaner Plustek miał 7200 dpi. Na jakimś forum ktoś napisał, że Plustek to są wyroby skanero podobne. Uważałem, że przesadza, ale dostałem skaner Nikona do filmów. Różnica jest taka, że ten wedle opisu amatorski skaner ma rzeczywistą głębię optyczną 4,2 i rozdzielczość, GORSZĄ od Plustka, ale... rzeczywistą w okolicy 4000 dpi. Plustek zrobił jeszcze kilka wersji, dodał skanowanie w podczerwieni, multiskanowanie. No i nie wiem, czy skaner jest jeszcze produkowany. Dziś z braku laku, ludzie rozbijają się za skanerem Epsona V750, albo przepłacają na giełdach za NIkony. Plustek nie poprawił nigdy istotnych parametrów. Tak, niestety widzę przygodę Sony z aparatami fotograficznymi.
rolex@
Rozumiem że A7s powinna być jeszcze tańsza niż Olympus OMD 1 i topowy Fuji? Już teraz na stronie Sony.pl cena za A7s wynosi 9.999zł :)
Porównywałem sobie różne aparaty na wysokim iso z tym co daje ten soniak i i jestem oczarowany jego możliwościami .
Jestem strasznie ciekawy co pokaże Pentax , bo przcież zawsze wysoko stawiał poprzeczkę jeżeli chodzi o ten parametr , zresztą nie tylko .
Zastanawia mnie gdzie są granice użytecznego iso , naukowcem nie jestem , i dobrze , bo w nocy się wysypiam , czy ktoś się pokusi o jakąś tezę ?
Chodzi o zdjęcia prosto z aparatu , bo poprawianie zdjęć programem graficznym niszczy efekt surowości .
baron13@ Proponuję wizytę na wysypiskach śmieci, powinieneś tam znaleźć wiele wartościowego sprzętu (taki wakacyjny jump :D) O A7S się nie wypowiadaj, bo tylko się ośmieszasz..
@baron13
Nie ma chyba lepszego sprzętu na świecie niż Twój 6D?
@zentaurus
na miłość boską to takie oczywiste, że ocena designu to kwestia gustu. co do wyśmienitych wyników sprzedaży. to nie jest żaden argument. rynek jest globalny, sony działa globalnie, praktycznie może sprzedać wielkie ilości każdego sprzętu. ocena tego aparatu to kwestia punktu widzenia oczywiście. sądzę, że a7 został opracowany jako produkt popularny, modny, nie aparat systemowy. robi przyzwoite zdjęcia (ale który dziś nie robi?). cała filozofia to czego potrzebujesz. twierdzę tylko, że to nie jest rasowy sprzęt foto. i tyle. nikt pracujący aparatem na poważnie nie pokaże się z takim sprzętem. wbrew pozorom mój komentarz nie był krytyczny, jeśli czytający posiada min. inteligencji. bo wynika z niego, że pakując ten aparat do innego korpusu może powstałaby ciekawa oferta małego, wysokiej klasy FF. a tak nie jest i nie będzie. design wbrew popularnym opiniom ma duże znaczenie i oddziela półkę pro od pop. sony wyraźnie nie chce konkurować na rynku pro, co być może ma głębokie uzasadnianie. sony po prostu produkuje sprzęt elektroniczny jak mcdonalds nowe bułki z mięsem, żeby je puścić na masowym rynku. a7 to wysokiej klasy technika dla mas, takie czasy, że jest to po prostu możliwe. i zupełnie nie przeszkadza mi marka sony, drodzy fani sony przestańcie tak prymitywnie atakować każdego komu produkt sony nie do końca się podoba. to firma sama zdecydowała się na sprzęt klasy pop a wy liczycie na więcej, co jest oczekiwaniem bezzasadnym. i to jest fakt, po co dyskutować o czymś co jest oczywiste. wygląda, że sony ma w ofercie "topowe" dslry i obiektywy ale raczej w celach marketingowych. sony nie chce konkurować z nikonem canonem i leicą, zdecydowali się na rynek masowy, któremu dają wysokiej klasy technikę. to jest foto od sony. z punktu widzenia biznesowego nic nie można temu zarzucić. aparaty sony leżą na niższych półkach, tam jest ich miejsce.
Fajnie, że producenci wzięli sobie do serca prośby klientów o zaprzestanie wyścigu na megapiksele i skupieniu się na zakresie tonalnym i jakości na wysokim ISO. Skoro już się udało taką matrycę wyprodukować to teraz mogliby z czystym sumieniem wrócić do główkowania jak zwiększyć jej rozdzielczość :)
dialmo@
A w sklepie usłyszymy: jaką matryckę Szanowny Pan sobie zyczy? 12/24 czy 36 mln? :)
"design wbrew popularnym opiniom ma duże znaczenie i oddziela półkę pro od pop"
"sądzę, że a7 został opracowany jako produkt popularny, modny, nie aparat systemowy"
"twierdzę tylko, że to nie jest rasowy sprzęt foto"
"nikt pracujący aparatem na poważnie nie pokaże się z takim sprzętem"
"pakując ten aparat do innego korpusu może powstałaby ciekawa oferta małego, wysokiej klasy FF. a tak nie jest i nie będzie."
"to firma sama zdecydowała się na sprzęt klasy pop a wy liczycie na więcej, co jest oczekiwaniem bezzasadnym. i to jest fakt, po co dyskutować o czymś co jest oczywiste"
"aparaty sony leżą na niższych półkach, tam jest ich miejsce."
Złote myśli. Powinny być przyklejone na początku testu A7s
Bzdury ,na nizszej półce itd.,niektorzy nie moga przyjąc do wiadomosci ze S powoli wykancza N i C
Tokyo nie osmieszaj sie, prosze. Zawodowcy to nie tylko fotografia sportowa, wielu zawodowych fotografow robi street, mode w plenerze, reportaz, czy co Tam wymyslisz i maly, poreczny sprzet im się podoba. Leica też nie ma "profesjonalnego" wygladu i co, zawodowcy jej nie uzywaja? Tylko do kotleta wielkosc ma znaczenie, gdzie klient ocenia profesjonalizm kierujac się stereotypami. Na you tube jest reklama Samsunga, gdzie pytaja ludzi na ulicy, ktory aparat robi lepsze zdjecia. Kazdy chcialby uzywac malego Samsunga gdyby robil zdjecia jak profesjonalny, duuuuzy. A na koncu okazuje się, ze ten duzy to byl Samsung obudowany atrapa. Mity i stereotypy sa silne.
Baron13, jak males 450D to byl najlepszy i wszystko powyzej to byla marketingowa sciema. Teraz 6D jest super? Odszczekujesz wszystkie swoje tysiace postow, przeprosisz adwersarzy?
@bogdanek
"Zastanawia mnie gdzie są granice użytecznego iso , naukowcem nie jestem , i dobrze , bo w nocy się wysypiam , czy ktoś się pokusi o jakąś tezę ?
Chodzi o zdjęcia prosto z aparatu , bo poprawianie zdjęć programem graficznym niszczy efekt surowości "
Nie trzeba być naukowcem, wystarczy względnie dobry wzrok i odrobina wyczucia estetycznego :D
Tak sobie myślę, że jak jakiś zakres jest używany, to jest użyteczny :-) W ten sposób będzie można sprawdzić, które zakresy z serii wysokich w tym A7s są używane. Jeśli znajdziemy w prasie, na portalach internetowych zdjęcia z nich, to będą użyteczne. :-)
@rafalwspin: Wymyślając co pisałem czy mówiłem stawiasz mnie w kłopotliwej sytuacji: zali jestem jak Janosik czy Żelazny Wilk, żeby legendy o mnie opowiadać? :-)
bogdanek
"Zastanawia mnie gdzie są granice użytecznego iso , naukowcem nie jestem , i dobrze , bo w nocy się wysypiam , czy ktoś się pokusi o jakąś tezę?"
Np. odkrywca matryc CMOS, Eric Fossum, propaguje teraz sensor złożony z "jotsów" zliczających pojedyncze fotony link
Gdyby mu się udało, to zniknęłyby:
- przetworniki A/D (a dzięki temu - szumy inne niż śrutowy i termiczny),
- ograniczenia na DR.
A gdzie on te matryce CMOS odkrył? Może w piramidach egipskich?
@maciekkwarcia
to nie są złote myśli ale fakty, które zna każdy, kto ma jako takie pojęcie w temacie.
@rafalwspin - Na you tube jest reklama Samsunga, gdzie pytaja ludzi na ulicy, ktory aparat robi lepsze zdjecia.
raczej nie masz większego pojęcia o czym piszesz.
a7 nie jest i nie będzie używany w segmencie pro. na razie z tym aparatem nie widziałem nikogo robiącego street foto na poważnie, jedynie dzieciaki, których rodzice są pracownikami korporacji i różni filozofowie. do zabawy wystarczy jakiś stary nikon canon czy inny pentax z apsem kupiony za psie pieniądze na allegro. ale jak wiadomo ONI nawet nie spojrzą na coś takiego. ONI są lepsi, ze świata, "znają się". takie aparaty jak a7 kupuje się dla własnego ego, ich zakup nie ma nic wspólnego choćby z najmniejszym zainteresowaniem fotografią. musi być najnowszy, najlepsza matryca, najwięcej mpx, świeży, tegoroczny, pachnieć jak należy i mucha nie siada. sony właśnie takie hamburgery na jakie jest popyt oferuje. nie ma w tym niczego nagannego. tak po prostu jest.
co do małości a7. jest ona wątpliwa. to powszechne podkreślanie jaki jest mały jest już dowodem na powszechne otępienie umysłowe. to wielkość ani mała ani duża, czyli ni pies ni wydra, maszynka dla gimbusa. chyba już zajarzyliście koledzy dawno, że raczej trudno zrobić mały aparat systemowy FF z małymi obiektywami. leica coś takie potrafi zrobić ale na razie jest jedyna. poza tym korpus trzeba trzymać dobrze w dłoniach przy głowie, on nie może być mini, musi w niego być wpięty obiektyw, najlepiej jasny. sens jest w kontynuowaniu i udoskonalaniu serii nex z apsem ale mini FF to taka aktualna głupia moda. takie mini FF to po prostu w linii prostej nexy, dla tej samej klienteli ale coś lepszego. to po prostu kolejny masowy produkt. i cool.
Tokyo ma wiele racji. Porównania do leicy w ogóle swiadcza o braku pojęcia. A7 ma za wolny gubiacy się AF i takoż toporny MF żeby mógł konkurować w streecie z Leica. Z resztą jako użytkownik a7 i 2 innych dslr FF pisałem jak to wygląda w praktyce. Tokyo ujął to doskonałe - aparat z półki pop! Nie jest zly, poręczny, fajnie mieć przy sobie cyknac fotkę w parku, na mieście, na luzie, czasem się trafi coś fajnego. Ale tam gdzie chce się zrobić konkretne zdjęcia się nie nadaje, zbyt zawodny zbyt toporny, gimnastyka z wybieraniem punktu AF w menu... Nie to zdecydowanie nie jest polka pro...
grzes100 | 2014-08-03 20:21:43
Okay, wynalazł - rzecz jasna. Wybacz - wakacje są...
druid
"to jednak nie jest sprzęt przeznaczony do fotografii ślubnej (...) goście weselni będą się dziwili czemu fotografujesz takim małym aparacikiem, pewnie to jakieś tanie dziadostwo :D"
jak na ślubie zapniesz do 5d 70-200 to masz od razu +500 do lansu? porządnie wyglądający sprzęt świadczy o umiejętnościach fotografa...
ŻADEN FOTOGRAF ŚLUBNY NIE MOŻE MIEĆ SPRZĘTU NIE WYGLĄDAJĄCEGO PROFESJONALNIE.
ps. ja tu widzę inną wersję tej samej opinii Twojego "kolegi" stana.k... podeślijcie tekst Waszej oferty ślubnej :)
Tokyo@
Trudno komentować wywód który nie zawiera żadnych rzeczowych treści a odwołuje się tylko do chorych emocji około fotograficznych.
cube@
Masz rację, nie można porównywać Sony A7 do "Leicy" bowiem takiego aparatu...po prostu nie ma :)
Cóż, jeżeli chodzi o ustawianie manualne obiektywu, jest po prostu rewelacyjnie (dla mnie), fokus peaking świetnie zdaje egzamin. Ja nie mam w ogóle żadnych problemów z robieniem zdjęć A7, mogę dosłownie robić takie same zdjęcia jak Canonem czy Nikonem, a czasem uchylany ekran daje możliwość zdjęć których nie zrobię C i N. Opróćz "fotek" w parku
Przepraszam, coś mi ucięło zdanie. W każdym razie na pewno nie w posiadaniu takiej czy innej marki aparatu wychodzą mi lepsze czy gorsze zdjęcia lecz w moich pomysłach czy wyobrażni .
...o zgrozo... będę bronił sony przy A7s........
pierwsze primo:
najbardziej udany bezlusterkowiec FF za ułamek ceny M9.....
drugie primo:
są już udane/bardzo udane obiektywy które nie kosztują po 5000 czy 9000euro, mowa o samyangach 1,4 i sony 55mm, jest adapter LA-EA3 i LA-EA4 dla posiadaczy udanej szklarni pod FF, czy wynalazki typu metabones......
kolejne primo:
A7iii to premierowe body nowiutkiego systemu FE i aż trudno się do czegoś przyczepić, już czekam na kolejne body, które po wysłuchaniu rynku zostanie jeszcze ulepszone.
3grosze:
jeżeli istnieje sens bezlusterkowców FF, to sony z 3a modelami A7 idealnie trafiło w gusta potrzebujących. nikt nie marzył o takiej ofercie już na starcie nowego systemu.
łyżka dziegciu:
jak zwykle, nic nowego na świecie, cena nowości jest wysoka.... marzyciele i cwaniacy niezadowoleni, potrzebujący i niezamożni znajdą coś gdzie indziej albo trzeba czekać......
Tokyo@ "aparaty sony leżą na niższych półkach, tam jest ich miejsce." ..normalnie ręce opadają, następny czubek do kolekcji :)
Świetny aparat ale dla angoli na razie tam do kupienia za 1700 funciakow body to tak jak dla nas 2000 zł
@cube
"Nie to zdecydowanie nie jest polka pro... "
-u Sony (jak i Minolty) pro są te modele z "9".
Nie wiedziałeś?
Najpierw trollowałeś w tematach o A7-kach,
potem (podobno) kupiłeś A7,
i zacząłeś narzekać na brak obiektywów
(jakbyś kupując nie wiedział jaki jest wybór)
Żadnych premier nie opóźniono...
w dodatku kupiłeś jedyną A7 która ma mechaniczną pierwszą kurtynę migawki
(A7-emki jej nie posiadają)
i trollowałeś o wibracjach w swoim aparacie
nawet tu link
zentaurus, peaking nie peaking, leica jest dużo szybsza po jej opanowaniu i dużo dyskretniejsza, nie wali migawką jak klapą od smietnika, dla mnie system M i bezluserkowce to nie są substytuty...
pantoney - towarzysz widzę zawsze zwarty i gotowy by diagnozować odchylenia od linii systemowej, w końcu skoro bzlusterkowce są najlepsze to kto ich nie kocha musi mieć cos z głową... spasiba towarzyszu!
dcs, nie zaczytuję się w materiałach marketingowych sony i nie obchodzi mnie jakie tam numerki co znaczą... ochłoń troszeczkę, w przeciwieństwie do ciebie ja A7 mam i używam, ty budujesz swoje pojęcie na ten temat na sponsorowanych artykułach i jedynie słusznych komentarzach... :-)
Cube@
A7s można ustawić na migawkę elektroniczną i wtedy kompletnie
nic nie słychać.
@cube
>>>
leica jest dużo szybsza po jej opanowaniu i dużo dyskretniejsza....
----
Może jeszcze nie opanowałeś A7?:)
ps. Mógłbyś coś powiedzieć (subiektywnie, jako posiadacz C5) o EVF?
cube | 2014-08-05 09:45:57
"dla mnie system M i bezluserkowce to nie są substytuty... "
Fakt, bezlusterkowce to nie substytuty, to przyszłość. Na moim biurku leży telefon, wielokrotnie szybszy od ogromnego komputera, który stał obok tego biurka 10 lat temu. Lusterka to relikt przeszłości, który wprowadza mechaniczne ograniczenia cyfrowemu urządzeniu.
Sony można bluzgać, ale obecnie to właśnie ta firma wprowadza wszystkie technologie, które za kilka lat mogą zdominować rynek. Bezlusterkowe FF, zakrzywione matryce itp. Za jakiś czas, może się okazać, że ta drobna różnica w jakości obrazowania jest pomijalna, dzięki korzyściom płynącym z innych udoskonaleń.
Choć znając tutejsze tendencje, dowiemy się zapewne, że: "po co mi ostre rogi, wolę miękki boke" od tych samych ludzi, którzy dziś atakują każde szkło bez czerwonego paska, właśnie zaczynając od miękkich rogów. To już chyba tak po prostu musi być. Ponieważ zarobki w naszym kraju są ciągle zbyt niskie, cwaniactwo i arogancja mają pole do popisu.
"cube | 2014-07-16 07:37:36
Dalmierz to inna para kaloszy. Migawka w a7 strzela mocniej niż lustro i migawka w 5d. Czuć w ręku jak kopie. Być może dużo zależy od masy aparatu, w 5d strzał jest jeszcze minimalnie wyczuwalny a np. w 1ds tylko go słychać ale nie czuć żadnych wibracji. Szklo mam kitowe, tak miało być na początek, ale tak już chyba zostanie, wrażenia z obcowania z tym aparatem skutecznie ostudzily mój zapał do kupowania czegokolwiek do niego. " link
@zentaurus, ok, przyjmuje do wiadomosci. Czyli jest ciszej, ale czy jest szybciej?
@johndoe, a co mam powiedzieć, nie przepadam, ale kiedy trzeba to używam.
@Sawydz, nie przeczę, Sony zawsze było dobre we wprowadzaniu elektronicznych wodotrysków, nie tylko w aparatach. Jedne były przydatne inne mniej. Z tą krzywą matrycą to poczekamy zobaczymy, na razie i tak wejdzie to tylko w smartfonach i kompaktach. A jak kiedys pojawi się w aparatach z wymienną optyką to powstania mały zamęt bo szklarnia nie będzie kompatybilna, ani w przód ani wstecz.
@dcs: no i co w związku z tym? jest dokładnie tak jak napisałem, migawka w A7 wali niemiłosiernie, słychać ją i czuć. Z resztą odkąd to pisałem zaszły już pewne zmiany. Ale o tym innym razem, w piątek zamierzam trochę potestować zestaw w warunkach górskich... :-)
Jako lusterkowiec z zaciekawieniem patrzę na to co robi S w bezlusterkach, jednak ze zdumieniem zaobserwowałem ostatnio sytuację, kiedy faktyczna dostępność co lepszych szkieł (z niezbyt szerokiego wszakże wyboru) przyjmuje rodzaj ekskluzywności z rodzaju limited przez wzgląd na czas oczekiwania na realizację zamówień rzędu kilku tygodni minimum. Przykładowo, na zeissa 16-70/4 czekać niemal miesiąc??? Ale o co chodzi?
cube@
Jeżeli ci "wali" migawka to pewnie masz coś uszkodzone w aparacie. Mam też A7 i absolutnie niczego takiego nie doświadczyłem, ba, mam odczucie że migawka "chodzi" zdecydowanie ciszej i ma zdecydowanie mniej wibracji niż A900 z klasycznym lustrem. W każdym razie o żadnym "kopaniu" czy "odrzucie" podczas zdjęć nie ma nawet mowy. Oczywiście każdy może mieć swoje zdanie, ale jak na razie jesteś pierwszą i jedyną osobą która zauważa taki problem. Owszem, pisano że w modelach Sony A7r istnieje/istniał problem poruszonych zdjęć ale tylko w szczególnych przypadkach i w określonych czasach, tylko że konstrukcja migawki A7r jest zupełnie inna. W A7 migawka na pierwszą kurtynę jest wyzwalana elektronicznie a zamykana jest mechanicznie, w A7r tylko mechanicznie i rzeczywiście jest głośniejsza niż w A7. Nie chcę wchodzić w dyskusję lepszości/gorszości sprzętu, też potrafię docenić zalety tradycyjnych lustrzanek jak i nowych konstrukcji. Dzięki A7 stopniowo mogę przechodzić ze szklarni bagnetu A używając przejściówki LA4 z autofokusem i powoli w miarę normalnienia cen zmianę na szkła FE. Mogę także używać także prawie każdy obiektyw przez przejściówki (ciekawe że zawsze podkreślasz że śmierdzące smarem, cokolwiek miało by to znaczyć :)) Oczywiście szkła manualne tzw. pleśniaki używam okazyjnie, ale nie muszę z tego powodu kupować dedykowanego aparatu lub go wypożyczać, zresztą niektóre systemy są martwe albo nie mają korpusów do zdjęć cyfrowych. Lubię eksperymentować ze starymi obiektywami, dają one bowiem inną plastykę a nawet pewne wady można twórczo wykorzystać.
Autofokus w A7 nie jest demonem prędkości ale w większości przypadkach daje całkiem znośnie radę.
@centaurs, cube
Używam D800E oraz A7R i nie zauważam jakiejś istotnej różnicy w głośności migawki ani żadnego efektu poruszonych zdjęć, jedynie to, że większy i cięższy aparat zawsze łatwiej mi stabilnie utrzymać w rękach.
Z obu jestem bardzo zadowolony. W moim przypadku doskonale się uzupełniają. Gdybym jednak ponownie przymierzał się do zakupu A7x, to jednak wybrałbym chyba A7S. Dla mnie duże plusy serii A7 to: jakość obrazu, mobilność i możliwość podpięcia szkieł z innych systemów, szczególnie wtedy gdy takie szkła już posiadamy.
@zentaurus, wiem że A7 ma elektroniczną pierwszą kurtynę, ale druga jest już mechaniczna i przy każdym wyzwoleniu musi kłapnąć w górę i w dół. Jak dla mnie jest głosna i czuć wibracje, może dlatego że aparat jest lekki nie jest tak stabilny. Nie pisałem, że poruszone zdjęcia są na pewno wynikiem ruchu migawki, to mogło być też drganie ręki (lekki aparat nie jest tak stabilny) albo AF który nie trafił. Tak czy inaczej trochę zmieniłem w ustawieniach za radą Michela (mniejsze punkty, brak wspomagania, tak często jak możliwe auto-wykrywanie oka), no i zmieniłem obiektyw (kitowy był do kitu) i muszę rzec, że jestem wstępnie zadowolony, AF jest teraz dużo wolniejszy ale za to celny, a kolorystyka i plastyka zdjęć cieszy oko. Chyba w końcu aparat spełnia pokładane w nim oczekiwania. Podpinanie plesniawek mnie już nie interesuje, piszę zawsze że smierdzą, gdyż na początku przygody z fotografią przerobiłem ze 20 różnych szkieł m42 i innych na canonie (też pasują) i kilka z nich po prostu tak smierdziało jakims smarem, że nie chciało się nimi robić zdjęć. Z resztą stara optyka na nowoczesnych matrycach srednio daje radę, po przesiadce z plastikowego 18-55mm robiła wrażenie, ale porównując do nowych szkieł ze sredniej i wyższej półki plesniawki wypadają imho słabo.
@nikos, nie wiem jak chodzi d800, ale jakos trudno mi uwierzyć że migawka powoduje w nim takie wibracje. Po wstępnych kłopotach również zacząłem doceniać combo DSLR+ML... :-)
@cube nie gadaj głupot, że migawka wali tylko wyłącz pierwszą kurtynę bo z nią faktycznie wali a przecież nie powiesz mi, że ciągle używasz HSS
Stare szkła są fajne bo są fajne i tanie a na FF osiągają bardzo dobre rezultaty. Nawet jeżeli ich nie masz i musisz kupić to zdecydowanie warto. O stałoogniskowym ostrym 300mm mógłbym sobie pomarzyć (ceny) gdyby nie m42.
dARTi, HSS? owszem aparat jest w trybie zdjęć seryjnych, to źle? 300mm? mam jeszcze gdzies Taira z całym zestawem klamotów. Nie sprzedał ebayu kiedy pozbywałem się staroci... ;-)
a co do High Speed Sync ma tryb seryjny. Rozumiem, że masz kurtynę wyłączoną więc tematu nie było. Kurtyna faktycznie klapie nawet pojedyncza. Klapie oczywiście w porównaniu z aps-c. Z innymi FF już nie. Ja wibracji nie wyczuwam a już na pewno nie widać ich na zdjęciu nawet na duuużych ogniskowych.
Masz Taira i go nie podpinałeś? :) No nie powiem Ci brzydko ;) A co stosujesz w zamian o ile używasz długich ogniskowych?
p.s. ostatnio fociłem piknik lotniczy w piotrkowie. Większość zdjęć robiona tairem. Był spitfire - latał naprawdę szybko. 90% zdjęć idealnie ostrych. Można na wielu zobaczyć grymas pilota. W połączeniu z A7 naprawdę ciężko coś złego powiedzieć o tym szkle. Może jedynie nieco ocieplona kolorystyka (pewnie zależy od powłoki użytej w moim modelu) ale to do skorygowania przy wołaniu bez problemu. Kontrola nad fokusem bajecznie prosta i skuteczna dzięki pokrętle które jest w takim miejscu, że pilnując ostrości jednocześnie podtrzymujesz obiektyw.
tak, Tair to dosć specyficzna konstrukcja, zwłaszcza z tą kolbą wygląda kozacko. Swoją drogą, jak podpinasz kilogramowe szkło to i może wibracji z A7 tak nie czuć... Ja taira nie podpinam od lat bo nie robię ani ptaków ani samolotów, obiektyw leży u rodziny w Polsce i pokrywa się kurzem. Resztę manuali sprzedałem, a trochę tego było, kilka takumarów, mamiye, pentacony, zeissy, jakis helios, summicron-R. Fajna zabawa, ale w pewnym momencie poczułem, że lepsze jedno porządne szkło niż cała półka rupieci, i tak zrobiłem. Jesli chodzi o długie ogniskowe to 70-200 zaspokaja 100% moich potrzeb, a i tak najczęsciej używam tylko 85, 50 lub 35mm. UWA i tele 99% czasu leżą w torbie... mniej znaczy więcej :-)
Takumara mam 135 3.5 - fajne szkło - małe i bardzo wygodne a jakość wykonania powala jak na dzisiejsze standardy. Z A7 sprawdza się wyśmienicie do portretu i nie tylko. Praca z tym szkłem to przyjemność. Mam też 2 heliosy 44 do "zadań specjalnych" Potrafią zaskoczyć odjechanym obrazkiem którego nie zobaczę np w FE55 ;). Mam jeszcze mira 37 f2.8 ale jakoś jeszcze się z nim nie dogadałem chociaż bajkowe flary które daje pod słońce są nie do podrobienia. Co Ci nie leżało w kicie? Po mojemu na szerokim końcu jest bardziej niż przyzwoity. Na długim nie wiem bo tam już ciemność i często zamieniam na FE55.
takumarem 100/4 zrobiłem trochę fajnych makro-fotek, 50/1.4 jakos srednio się sprawdzał, ale np. 105/2.8 był fajny do portretu. Najlepszy optycznie był summicron-R 35mm, bardzo dobre szkło, wspaniały obrazek, kolory i ostre od pełnej dziury. Miło wspominam też Zeiss jena 135mm, któras z jasnych 50-tek mamiyi była wysmienita, nie pamiętam dokładnie która to była, chyba miała SX w nazwie i musiałem w niej spiłować kawałek żeby pasowała do adaptera. Również mamiya 645 80/1.9 była fajna, ale to już duży kloc, aha sonnar 180mm też zacny. Trochę tego było, zabawa fajna, ale na dłuższą metę upierdliwe było ręczne domykanie przysłony, focąc ludzi po prostu traciłem kadry.
Natomiast w A7 to obiektyw kitowy był chyba jedną z przyczyn moich negatywnych odczuć z tym aparatem, zdjęcia miały nieprzyjemną zieloną dominatę, nieciekawy bokeh, kiepsko rysował, Stabilizacja ciągnęła dużo prądu. Natomiast z FE35 i kolorki są ładne i ostrosć i plastyka obrazu i nagle baterii starcza na 2x dłużej. Do tego gabarytowo jest dużo lepiej, teraz odczucia mam pozytywne.
ależ aparat jest b. dobry tyle, że źle opakowany. albo opakowany stosownie do linii kompakty zaawansowane, bezlustra 43 apsc ff. nie zgadzam się, że może on stanowić uzupełniający aparat do systemu dslr. technicznie jak najbardziej ale faktycznie jest za mały i zbyt pop w formie. fotograf ślubny tu się zgadzam, jak i każdy pro, musi mieć sprzęt wyglądający pro i o ergonomii pro. tak już jest. btw pracowaliście trochę dłużej z a7? i ręce was nie bolały przypadkiem bardziej niż z większym lustrem? bo w moim przypadku napięcia mięśni rąk były duże większe i nie wiem jak można dłużej nim pracować. przynajmniej ma jako taki grip. bo taki słynny stylizowany nikon został wykonany chyba jako narzędzie do katowania prawej dłoni. sony oczywiście ustawiło a7 na określonej półce. może was koledzy dziwi zajmowanie się sprzętem od tej strony ale wydaje mi się, że jakość wszystkich obecnych ff jest chyba wysoka i w zasadzie porównywalna. są njuasne ale to już chyba kwestia osobistych preferencji. podsumowując świetny aparat ale skierowany do popkultury. co nie jest wadą ale mieć tą jakość w rzeczowym korpusie, bez lustra to byłoby coś. mam nadzieję, że nie zajedziecie mnie jak napiszę jeszcze, że do tego wersja rzeczowego bezlustra ff z drukarką w korpusie byłaby ciekawa.
Bo to nie jest aparat dla kotleciarza. Faktycznie zamawiający mógłby mieć obawy i słuszne bo w gorszych warunkach oświetleniowych AF jest do bani i kropka. Nie rozumiem zatem po kiego miałby być większy. Są już większe aparaty z lustrem które w większości sytuacji sprawdzą się lepiej lub przynajmniej tak samo dobrze. Fajne w A7 jest właśnie to, że przy niezłej jakości oferuje swoje małe gabaryty i wagę. Robienie z niego kloca w celu poprawienia ergonomii jest po mojemu strzelaniem w kolano. To jest zabawka dla ogarniętego fotoamatora a nie profesjonalisty. Do zabawy w fotografię a nie do zarabiania pieniędzy. Na nasze realia nieco droga jak na zabawkę ale jakość kosztuje. A na tą ciężko narzekać.
skoro juz aparat mieliscie do zdjec testowych kiedy mozna spodziewac sie testu?