Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Canon EF 24-105 mm f/4L IS II USM oraz EF 16-35 mm f/2.8L III USM

Canon EF 24-105 mm f/4L IS II USM oraz EF 16-35 mm f/2.8L III USM
25 sierpnia
2016 06:30

Razem z lustrzanką EOS 5D Mark IV firma Canon zaprezentowała nowe modele obiektywów - EF 24-105 mm f/4L IS II USM oraz EF 16-35 mm f/2.8L III USM.

Specyfikacje obiektywów są dostępne w naszej bazie:

Informacja prasowa

Nowy punkt widzenia, niezmiennie wysoka jakość obrazu.

Canon oferuje najbardziej rozbudowany system obiektywów na świecie, który dziś rozszerzono o dwa nowe modele: EF 24-105mm f/4L IS II USM i EF 16-35mm f/2.8L III USM. Pierwszy z nich, EF 24-105mm f/4L IS II USM, to uniwersalne rozwiązanie dla fotografów, którzy chcą uzyskać wysoką szczegółowość i ostrość obrazu w całym zakresie ogniskowej. Parametry, takie jak wartość przysłony f/4 czy właśnie zakres ogniskowej 24-105mm umożliwiają pracę w zróżnicowanych warunkach oświetleniowych i przy realizacji rożnych ujęć, a 4-stopniowa stabilizacja i nowa konstrukcja przysłony zapewniają wyciszoną pracę podczas nagrywania wideo.

Canon EF 24-105 mm f/4L IS II USM oraz EF 16-35 mm f/2.8L III USM

Z kolei EF 16-35mm f/2.8L III USM to obiektyw, który idealnie współpracuje z matrycami o wysokiej rozdzielczości, takimi jak ta w lustrzance EOS 5D Mark IV. Uniwersalny zakres ogniskowej (16-35 mm) idealnie sprawdzi się w fotografii ślubnej czy reporterskiej, gdzie trzeba być bliżej obiektów. Z kolei stała wartość przysłony f/2.8 sprawia, że jest to obiektyw idealny do fotografowania w słabszych warunkach oświetleniowych.

Canon EF 24-105 mm f/4L IS II USM oraz EF 16-35 mm f/2.8L III USM

EF 24-105mm f/4L IS II USM - kluczowe cechy:

  • Uniwersalny zakres ogniskowej 24-105mm
  • Stała wartość przysłony f/4
  • Odporna na warunki atmosferyczne konstrukcja charakterystyczna dla serii L
  • 4-sotpniowy stabilizator obrazu
  • Zaawansowana konstrukcja optyczna

EF 16-35mm f/2.8L III USM - kluczowe cechy:

  • Uniwersalny zakres ogniskowej
  • Wysoka jakość obrazu
  • Stała wartość przysłony f/2.8
  • Wytrzymała konstrukcja charakterystyczna dla serii L
  • Zaawansowany autofocus


Komentarze czytelników (26)
  1. fotopstryk
    fotopstryk 25 sierpnia 2016, 08:03

    "Odporna na warunki atmosferyczne konstrukcja charakterystyczna dla serii L"

    versus

    "Wytrzymała konstrukcja charakterystyczna dla serii L"

    Ciekawe o co tu chodzi w praktyce...

  2. janqseven
    janqseven 25 sierpnia 2016, 08:14

    ..chodzi o to że L to jest coś extra :)

  3. zgred37
    zgred37 25 sierpnia 2016, 09:05

    Ci co się znają, mówią, że poprzednia 24-105 była bardzo przyzwoita... Ciekawe w którą stronę poszedł producent decydując się na zmianę:

    1) czy w dalsze udoskonalenie konstrukcji, by tzw "kundelkom" (czytaj Sigma 24-105) pokazać miejsce w szeregu

    2) czy w stronę optymalizacji konstrukcji pod względem kosztów produkcji bo klient i tak wszystko co nosi znaczek "Canon" kupi

    Odpowiedź pewnie przyniosą testy, także te z niniejszego serwisu.

    PS. Bardzo podoba mi się idea obiektywu 24-105/4,0 - nie za duży, dobry optycznie, z bardzo funkcjonalnym zakresem ogniskowych. Moim zdaniem - to świetnie dobrany kompromis.

  4. zgred37
    zgred37 25 sierpnia 2016, 09:07

    PS. II
    słowa "kundelki" użyłem nie po to by obrażać Sigmę (zacne szkła potrafi wyprodukować) ale by troszkę zażartować z tych co z Sigmy i innych niezależnych producentów żarty sobie stroją.

  5. deel77
    deel77 25 sierpnia 2016, 09:39

    @zgred37
    Wątpię, aby motywacją do wypuszczenia obiektywu była chęć pokazywania komukolwiek czegokolwiek. Szkła "pokazowe" muszą być naj (np. Otus), a 24-105 taki nie jest (mam ten obiektyw) i nigdy nie będzie. Sigma wypuściła rewelacyjne 50, 35 i 21. Na razie Canon "odpowiedział" tylko na 35 (po 2 latach?, z ceną 2 razy wyższą, a powinien jeszcze odpowiedzieć Nikon i może Sony).

  6. Bahrd
    Bahrd 25 sierpnia 2016, 09:42

    zgred37,
    Zakładam, że opcja pierwsza (ale bez "kynologicznej" wycieczki ;)) - zwłaszcza, że Canon niedawno wypuścił wersję "budżetową" o tym zakresie ogniskowych.

  7. fanfar
    fanfar 25 sierpnia 2016, 10:05


    Ja mam nadzieję, że ten nowy 24-105 będzie w wielu aspektach lepszy niż v1, a w pozostałych nie gorszy. 24-105 v1 mam i używam jako podstawowy obiektyw, odpowiada mi zakres ogniskowych. Jest poprawnie, często dobrze, rzadziej bardzo dobrze.
    Na pewno jest miejsce na poprawę.
    Więc jak v2 będzie poprawiony to staję w kolejce.

  8. mav
    mav 25 sierpnia 2016, 10:25

    Wielka szkoda, że nie pokusili się o nieco większy zakres np. 15-35. Co prawda stare 16-35 nie były żadnymi mistrzami, ale można byłoby się posunąć lekko do przodu... z drugiej strony mają 11-24, dlatego pewnie nie chcą go zbyt kanibalizować.

  9. fotopstryk
    fotopstryk 25 sierpnia 2016, 11:13

    To tez jest kundelek vs. Canon mk.1?
    link

  10. zgred37
    zgred37 25 sierpnia 2016, 11:27

    ech, przecież napisałem wyraźnie...

  11. mateuszkt
    mateuszkt 25 sierpnia 2016, 12:49

    zakładam, że oba szkiełka będą znakomite. Nowe konstrukcje Canona zwykle są.
    Cenowo niestety zapewne nie będzie zbyt przyjemnie... Pewnie nie będzie dlaeko do podwojenia ceny poprzedników w obu przypadkach.

  12. slaweko
    slaweko 25 sierpnia 2016, 13:02

    16-35 11.000 zł brutto a 24-15 5.500 zł brutto to oficjalne ceny Canona w Polsze.

  13. mateuszkt
    mateuszkt 25 sierpnia 2016, 13:10

    czyli cena poprzednika x2 :)

  14. cedrys
    cedrys 25 sierpnia 2016, 13:28

    Miałem nadzieję, że się doczekam nowej L-ki 50/1.4..

  15. fanfar
    fanfar 25 sierpnia 2016, 14:04

    24-105 w białym pudełku będzie pewnie tańszy.
    Ale 16-35? Takich box'ów chyba nie było dotychczas.

  16. ok99
    ok99 25 sierpnia 2016, 15:03

    @cedrys
    Patrząc na politykę Canona, żebyś się nie doczekał EF 50mm/2.0 IS... Vide odświeżone, tanie 35, 28 i 24, które są ciemniejsze, za to mają stabilizację i wyższą cenę...

    Nawet jak powstanie C50/1.4 to raczej nie dostanie "L", bo to coś jest zarezerwowane dla 50/1.2.



    Jeżeli chodzi o EF 24-105 mm f/4L to poprzednia wersja, była udana, bez poważniejszych wpadek, chociaż 4 liter nie urywała - ot solidny kit, z bardzo użytecznym zakresem ogniskowych. Ale w plecaku przyda się zawsze, bo to bardzo uniwersalne i dobre szkło.

  17. fotopstryk
    fotopstryk 25 sierpnia 2016, 15:13

    ok99, stara 35 canona byla jasniejsza od nastepczyni z IS?

  18. cedrys
    cedrys 25 sierpnia 2016, 15:20

    @ok99,
    Gdy kupiłem EF 24-105 mm f/4L w 2008 r. to już wtedy mi się nie podobał. Kiepski IS i falistość płaszczyzny obrazowej spowodowała, że jak tylko pojawił się EF 24-70 mm f/4L natychmiast go kupiłem. Nie f/2.8, ale właśnie ten, żeby był lekki i poręczny. Poprzedni kit stoi już 4 rok nieużywany.

  19. Lipen
    Lipen 25 sierpnia 2016, 16:11

    A mnie od samego początku bardzo podobał się 25-105L. Kupiłem go w zestawie z 5D mk II. Bardzo dobry IS, żadnej falistości nie zauważam. Dla amatora bardzo fajne szkło.Jestem w pełni zadowolony z tego sprzętu, chociaż odkleiła się i rozciągnęła guma na pierścieniu ostrości i musiałem naprawiać mechanizm przysłony bo padł. I gdybym teraz miał wybrać stary za 3 tysiaki i nowy za 5 to bez wahania wybrałbym ten pierwszy. A ta nowa cena to kpina z klienta. Po prostu chora, bo ten obiektyw nie jest po prostu tyle wart!!!..

  20. Cichy
    Cichy 25 sierpnia 2016, 16:42

    Te ceny to jest jakaś kpina, a podobno Tamron 15-30/2.8 VC był drogi...

  21. fotopstryk
    fotopstryk 25 sierpnia 2016, 17:18

    ok99, stara 35 canona byla jasniejsza od nastepczyni z IS?

  22. fotopstryk
    fotopstryk 25 sierpnia 2016, 17:20

    sorry powtarzam sie, wcislem entera i co tera...

  23. asnyk
    asnyk 25 sierpnia 2016, 17:42

    To właściwie ile ma kosztować 16-35 III,najpierw było ok.8800 zł, a teraz 11000 zł - to rzeczywiście jakaś kpina.

  24. ok99
    ok99 25 sierpnia 2016, 18:08

    @fotopstryk
    W porządku, wytknąłeś mi błąd. Może ujmę to inaczej - nie rozumiem dlaczego Nikon mógł wypuścić odświeżone jasne stałki 20, 24, 28 czy 35 o światłosile 1.8, które są dla amatorów i semi-pro alternatywą dla droższych i bardziej zaawansowanych odpowiedników o światełku 1.4, a Canon poszedł w drugą, dziwną stronę wypuszczając np. 24mm 2.8 IS, zamiast zwyczajnie zrobić 24/2.0 non-IS.

    @cedrys
    Ja miałem możliwość dokupienia go w kicie, ale zrezygnowałem - wolałem zaoszczędzone pieniądze dołożyć do jasnej stałki - i podobnie jak ty również nie płaczę po 24-105/4.0

  25. mateuszkt
    mateuszkt 25 sierpnia 2016, 18:12

    @asnyk
    8800 zł to nie była zapowiadana cena netto?

  26. FashionPhotog
    FashionPhotog 26 sierpnia 2016, 20:53

    Zdjęcia z poprzedniej wersji 24-105 nie nadawały sie do poważnej pracy, po dużym powiększeniu wydruki były marnej jakości jak patrzyło się z bliska. Może w końcu jakiś sensowny zoom canona się pojawi i będzie można pracować ogniskowymi 50 i 100 mm nie zmieniając obiektywów czy nie pracując dwoma aparatami jednocześnie.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.