Nikon ZR - test trybu filmowego
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Z góry dziękujemy za zrozumienie.
Kliknij tutaj aby zamknąć to okno.
Komunikat nie wyświetli się więcej podczas tej sesji (wymagana obsługa cookies).
Pierwszy! ;) Poczytam wieczorkiem
Z tym oznaczeniem REDcode NE, to, podobno jest tak, że
NE oznacza "Non-Encrypted".
REDcode RAW NE to wariant pliku .R3D, który nie wymaga klucza szyfrującego do otwarcia i edycji w programach takich jak REDCINE-X PRO, DaVinci Resolve czy Adobe Premiere Pro.
W kamerach RED jest zapis w formacie REDcode RAW NE, ale można ustawić tryb szyfrowania.
Szyfrowane pliki R3D wymagają klucza deszyfrującego do ich otwarcia i edycji w oprogramowaniu REDCINE-X PRO.
Szyfrowane pliki REDcode RAW (.R3D) nie mają specjalnego rozszerzenia — nadal są oznaczone jako .R3D — ale ich status szyfrowania jest zapisany w metadanych pliku.
W metadanych pliku można znaleźć wpisy typu:
"Encryption": "Enabled" lub "Encrypted": true
"Decryption Key Required": true
Pliki nieszyfrowane, czyli REDcode RAW NE (Non-Encrypted), nie zawierają tych wpisów lub "Non-Encrypted" właśnie.
👌
PS
A tak przy okazji, to jakie(ś) jeszcze zalety mają klatkaże 24/25 kl/s?
Użycie przez Ciebie „jeszcze” implikuje, że jakieś zalety już znasz i chcesz porozmawiać o tych innych. Ale niestety nie wiem, jakie już znasz :D
Znam (uważam za) zalety tylko te:
- tańszy sprzęt,
- "cinema look".
Z tym drugim kłócił się nie będę - rozumiem, że niektórym odpowiada. A to pierwsze jest tą "jakąś jeszcze/wciąż zaletą", która - jak sądzę - będzie coraz mniej istotna, gdy szybsze klatkaże też potanieją?
Ja bym jeszcze dopisał:
- materiał zajmuje mniej miejsca
- masz więcej zapasu w słabym świetle, bo w 25 kl/s nagrasz ujęcie z migawką 1/30, a w 50 czy 100 kl/s już nie
- można montować na słabszym sprzęcie
- mniejsze ryzyko przegrzania sprzętu przy nagrywaniu
- przy migawakach typu 1/30 - 1/50 ekrany i ledy zwykle mniej migoczą niż np. przy 1/100
- w przypadku telefonów / kamer sportowych dochodzi jeszcze np. tryb HDR, który realnie pracuje w 2x wyższym klatkażu i składa klatki z dwóch ekspozycji – złożenie z 50 kl/s do 25 kl/s może być możliwe, ale ze 100 do 50 już nie.
Co oczywiście nie oznacza, że twierdzę iż nagrywanie w wyższych klatkażach nie ma sensu czy ma same wady. Jak najbardziej w wielu sytuacjach ma sens.
Brzmi nieźle
👉 link
„Nasze ceny nie są w żaden sposób powiązane z kosztami komponentów, ale wynikają bardziej z naszego celu, jakim jest oferowanie możliwości szerokiemu gronu odbiorców – zwłaszcza młodzieży. Chcemy, aby wiele osób mogło doświadczyć naszego standardowego dla branży filmowej procesu pracy – zwłaszcza R3D NE, wewnętrznego nagrywania w formacie RAW i postprodukcji – z dużo większą elastycznością i kreatywnością. To jest nasz cel”.
Innym plusem niskich klatkaży 12 czy 18 kl/s w starych filmach
jest to że nawet dziadowie chodzą na nich żwawo
-podskakując. 😉
Amadi - dzięki. Argument z HDR uzmysłowił mi, że... szybkości 120-240kl/s mogą mieć też inne zastosowanie niż slo-mo!
Damian, przez jakiś czas pracowaliśmy na materiałach z kamer monitoringu - i tam 10kl/s (albo mniej) to był (gdzieniegdzie całkowicie zrozumiały) standard.
Ale mam nadzieję, że podejście "event-driven", gdzie tylko to, co się na scenie zmienia jest rejestrowane - i to już na poziomie matryc - się w końcu spopularyzuje.
Amadi mam pytanie czy pliki .R3D mają informację gyro i można je stabilizować w gyroflow tak jak pliki z komodo czy v-raptor?
Ja się trochę na ten aparat najarałem, gdy wyszedł, bo można do niego podłączyć 2 fajne stałki systemowe i mieć mały zestaw: 28mm 2.8 i 40mm 2.0.
Ale wydaje mi się jednak, że dla amatora ciekawszą opcją jest S9, bo jest sporo tańszy, trochę mniejszy i lżejszy. I nie produkuje aż tak monstrualnych wielkościowo plików, do tego ma open gate. No i jak piszą w necie, Lumix ma jednak o wiele lepszą stabilizcję. Niestety Panas nie ma szkieł naleśników, choć teraz ttartisan pokazał 40mm 2.0, jeszcze by ktoś mógł zrobić coś z zakresu 24mm czy 28mm.
> a się trochę na ten aparat najarałem, gdy wyszedł, bo można do niego podłączyć 2 fajne stałki systemowe i mieć mały zestaw: ...
to mocno musiałeś się najarać, bo ten aparat, choć jak na Nikona mały, to jednak niewiele tylko ustępuje Fuji GFX100RF (a to format średni) a po podłączeni któregoś z wymienionych "naleśników" pewnie byłby nawet większy; przy takim rozmiarze bagnetu nawet zaślepka na ten bagnet będzie spora.
@JdG
"bo ten aparat, choć jak na Nikona mały, to jednak niewiele tylko ustępuje Fuji GFX100RF"
No i co w związku z tym? Chcesz przykład Sony RX1 i ile korpusów m4/3 jest od niego większych (a to przecież format mikro z 4-krotnie mniejszą powierzchniowo matrycą)? Albo Ricoh GR?
Fajny jest, i ma czerwona matrycę ;)
Wydaje się mały, ale to przez 4" wyświetlacz. Ciekawa opcja.
To fakt, na zdjęciach wygląda jakby gabarytowo był porównywalny z Sony ZV-E10 II czy Fuji X-M5. A nie jest, bo jednak ma 4/3 raza większy ekran.
gamma
"choć teraz ttartisan pokazał 40mm 2.0"
link
link
@grigri – w tym momencie takiej opcji nie widzę
@Amadi jak rozumię plik .r3d wczytany do gyroflow nie ma danych gyro?
Nie widzę opcji stabilizacji w oparciu o metadane na liście opcji w Resolve. Może jeszcze wsparcia nie dodali. Blackmagic 6K też dłuższą chwilę po premierze się nie zgłaszał.