SLR Magic Cine 25 mm f/1.4 FE
W czasie targów NAB 2017 firma SLR Magic zaprezentowała nowy, pełnoklatkowy obiektyw filmowy - model Cine 25 mm f/1.4 FE.
SLR Magic Cine 25 mm f/1.4 FE to obiektyw z bagnetem Sony E (można go także używać z matrycami APS-C). Na jego budowę optyczną składa się 11 soczewek ułożonych w 9 grupach, a minimalny dystans ostrzenia wynosi 25 cm. Do tego dochodzi jeszcze m.in. 13-listkowa przysłona. Obiektyw waży ok. 520 gramów.
NEW: SLR Magic CINE 25mm F1.4 FE. Come check the lens out in action w/ @SonyProUSA A7RII and @Zhiyun_tech Crane at Central C2663 @NABShow pic.twitter.com/lLOkjMdt3y
— SLR Magic (@slrmagic) 24 kwietnia 2017
SLR Magic Cine 25 mm f/1.4 FE trafi do sprzedaży pod koniec maja, w cenie wynoszącej ok. 399 dolarów za sztukę.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
No i na taki obiektywik człowiek czekał. Jeżeli będzie użyteczny od 1.4 to w tej cenie must have. Jak będą pierwsze testy i wyjdą dobrze to zaczynam odkładać kase...
Też czekam na testy:) Choć akurat bym wolał jakieś budżetowe malutkie 24/2.8;p
@ciszy
A do czego podczas filmowania będzie użyteczne 1.4?
Będzie mydło. Tak było z 50 1.1 (dużo gorszy od 50L Canona).
@Borat
Masz wyobraźnię płytką jak GO z tego obiektywu jeśli potrafisz sobie takich zastosowań wyobrazić ;)
@druid
Jeśli mówimy o produkcjach filmowych (nie weselnych) to tam raczej korzysta się z przesłon od t2-t2.8 w górę. GO na rzęsach nikogo nie jara
@michasaucer przy filmowaniu z 3 m masz ponad metr głębi ostrości, to musiałyby być baaaaaardzo długie rzęsy ;-)
A kto tu mówi aby tylko wykorzystywać go do filmu, do foto też ok a zwłaszcza zdjęć nocnych i drogi mlecznej...
Dobrze że napisali, że można go także używać z matrycami APS-C.
@Borat
"A do czego podczas filmowania będzie użyteczne 1.4?"
Jeżeli nie będzie zbyt dużego mydła, to jak najbardziej przyda się do ujęć nocnych, żeby móc zmniejszyć czułość.
No, znalazłoby się kilka osób, które potrafią znaleźć zastosowanie dla jasnego szkła w fimowaniu. Np.taki podrzędny amator jak Stanley Kubrick.
link
Ja go widzę przede wszystkim do filmowania! :)
I jestem bardzo zainteresowany.
Ale jak zwykle najwięcej do powiedzenia o wykorzystaniu w filmach mają Ci co filmują najwięcej...
@michasacuer
"Jeśli mówimy o produkcjach filmowych (nie weselnych) to tam raczej korzysta się z przesłon od t2-t2.8 w górę. GO na rzęsach nikogo nie jara"
Matko... A to dlaczego niby takich przysłon się używa? Mądrości optyczne, zaglądanie tutaj to taki guilty pleasure...
Przecież przy takiej ogniskowej, filmując nawet na 1.4, z odległości 3 metrów GO będzie wystarczająco duża, żeby ogarnąć kilka osób w kadrze... Można też zrobić fajny wywiad z lekko rozmytym tłem. Zastosowań bez liku.
Korzystam z Sigmy 20/1.4, ale ten SLR jest dwa razy mniejszy i ma porządny pierścień do ostrzenia.
Nawet jak będize mydło na 1.4 to i tak w filmach 1080p nie będzie tego widać. Może w 4k, ale zysk z mniejszego ISO będzie większy niż strata w ostrości.
@druid
"@Borat
Masz wyobraźnię płytką jak GO z tego obiektywu jeśli potrafisz sobie takich zastosowań wyobrazić ;)"
AMEN.
Największy "problem" tego obiektywu jest dla wielu tutaj że pochodzi "z nieprawego łoża" czyli nie jest na jedynie słuszny bagnet
( na który jak wiadomo wyłącznie produkuje się jasne obiektywy )
Dla mnie natomiast pozytywne jest to że wygląda ładnie, jest mały i kosztuje niewiele - więc nawet jak nie będzie bił rekordów rozdzielczości to sporo zastosowań się znajdzie.
@mmatja
Kubrick nie wykorzystał tego obiektywu z powodu małej głębi ostrości tylko dlatego, że chciał nagrać scenę oświetloną tylko świecami, a w tamtych czasach nie było taśmy filmowej o czułości która pozwoliłaby by na to przy normalnych obiektywach.
Mała głębią ostrości była tutaj wadą, a nie zaletą, ponieważ aktorzy mieli bardzo ograniczone pole manewru żeby nie wypaść z głębi ostrości.
@roolin - wadą w kontekście gry aktorów i scenografii, ale pod względem wizualnym miało to swój urok. Nie zmienia to faktu, że jasny obiektyw daje taką możliwość. Oczywiście - w dzisiejszych czasach można zapałować f/8 i podbić ISO na A7S do 12800 (nie mówię, że przy analogicznej scenie). Ale pod względem wizualnym będzie to wyglądało inaczej (czy lepiej, czy gorzej - to już w rękach filmowca).
Pomijam już fakt, że przy 25mm na FF nawet 1.4 daje całkiem sporą głębię ostrości. No, chyba, że kręciłoby się obiekt znajdujący się 30cm od obiektywu.
@roolin
"Mała głębią ostrości była tutaj wadą, a nie zaletą, ponieważ aktorzy mieli bardzo ograniczone pole manewru żeby nie wypaść z głębi ostrości.". Niekoniecznie było to wadą biorąc pod uwagę temat filmu i czas akcji. To usztywnienie aktorów uwypukliło sztywność zasad panujących wśród arystokracji.
mmatja
26 kwietnia 2017, 10:07
No, znalazłoby się kilka osób, które potrafią znaleźć zastosowanie dla jasnego szkła w fimowaniu. Np.taki podrzędny amator jak Stanley Kubrick.
/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Ta ale to zupełnie inne czasy i inne kino.....to jeszcze klisza .....teraz w posprodukcji toooo :)))
I tak jeszcze jedo .. jasny obiektyw to nie zabardzo kwestia GO
Problem to filtry szare i przepały trzeba mieć kamere z korygowanym ND
bo jak nie to czeka nas wydatek na meta box filtry a....... jak ....... nie....
To gwarantuje że pruba nakręcenia sukni ślubnej w pełnym słońcu skończy się ... placzem praktycznie bez filtra szarego to w słoneczne dni nawet niewarto wychdzić samyang 85 ma przepały nawet na f22
@domek
''I tak jeszcze jedo .. jasny obiektyw to nie zabardzo kwestia GO
Problem to filtry szare i przepały trzeba mieć kamere z korygowanym ND ''
Ale co za problem z domknięciem jasnego obiektywu?