Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

SLR Magic Cine 25 mm f/1.4 FE

SLR Magic Cine 25 mm f/1.4 FE
25 kwietnia
2017 15:32

W czasie targów NAB 2017 firma SLR Magic zaprezentowała nowy, pełnoklatkowy obiektyw filmowy - model Cine 25 mm f/1.4 FE.

SLR Magic Cine 25 mm f/1.4 FE to obiektyw z bagnetem Sony E (można go także używać z matrycami APS-C). Na jego budowę optyczną składa się 11 soczewek ułożonych w 9 grupach, a minimalny dystans ostrzenia wynosi 25 cm. Do tego dochodzi jeszcze m.in. 13-listkowa przysłona. Obiektyw waży ok. 520 gramów.

SLR Magic Cine 25 mm f/1.4 FE trafi do sprzedaży pod koniec maja, w cenie wynoszącej ok. 399 dolarów za sztukę.


Komentarze czytelników (19)
  1. ciszy
    ciszy 25 kwietnia 2017, 16:13

    No i na taki obiektywik człowiek czekał. Jeżeli będzie użyteczny od 1.4 to w tej cenie must have. Jak będą pierwsze testy i wyjdą dobrze to zaczynam odkładać kase...

  2. ikit
    ikit 25 kwietnia 2017, 18:54

    Też czekam na testy:) Choć akurat bym wolał jakieś budżetowe malutkie 24/2.8;p

  3. 25 kwietnia 2017, 19:44

    @ciszy

    A do czego podczas filmowania będzie użyteczne 1.4?

  4. qbic
    qbic 25 kwietnia 2017, 20:02

    Będzie mydło. Tak było z 50 1.1 (dużo gorszy od 50L Canona).

  5. druid
    druid 25 kwietnia 2017, 20:14

    @Borat
    Masz wyobraźnię płytką jak GO z tego obiektywu jeśli potrafisz sobie takich zastosowań wyobrazić ;)

  6. michasacuer
    michasacuer 25 kwietnia 2017, 20:42

    @druid

    Jeśli mówimy o produkcjach filmowych (nie weselnych) to tam raczej korzysta się z przesłon od t2-t2.8 w górę. GO na rzęsach nikogo nie jara

  7. Michel
    Michel 25 kwietnia 2017, 22:31

    @michasaucer przy filmowaniu z 3 m masz ponad metr głębi ostrości, to musiałyby być baaaaaardzo długie rzęsy ;-)

  8. ciszy
    ciszy 25 kwietnia 2017, 22:34

    A kto tu mówi aby tylko wykorzystywać go do filmu, do foto też ok a zwłaszcza zdjęć nocnych i drogi mlecznej...

  9. MaciekKwarciak
    MaciekKwarciak 26 kwietnia 2017, 08:05

    Dobrze że napisali, że można go także używać z matrycami APS-C.

  10. wzrokowiec
    wzrokowiec 26 kwietnia 2017, 08:35

    @Borat
    "A do czego podczas filmowania będzie użyteczne 1.4?"

    Jeżeli nie będzie zbyt dużego mydła, to jak najbardziej przyda się do ujęć nocnych, żeby móc zmniejszyć czułość.

  11. mmatja
    mmatja 26 kwietnia 2017, 10:07

    No, znalazłoby się kilka osób, które potrafią znaleźć zastosowanie dla jasnego szkła w fimowaniu. Np.taki podrzędny amator jak Stanley Kubrick.

    link

  12. matzll
    matzll 26 kwietnia 2017, 10:17

    Ja go widzę przede wszystkim do filmowania! :)
    I jestem bardzo zainteresowany.
    Ale jak zwykle najwięcej do powiedzenia o wykorzystaniu w filmach mają Ci co filmują najwięcej...

    @michasacuer
    "Jeśli mówimy o produkcjach filmowych (nie weselnych) to tam raczej korzysta się z przesłon od t2-t2.8 w górę. GO na rzęsach nikogo nie jara"

    Matko... A to dlaczego niby takich przysłon się używa? Mądrości optyczne, zaglądanie tutaj to taki guilty pleasure...
    Przecież przy takiej ogniskowej, filmując nawet na 1.4, z odległości 3 metrów GO będzie wystarczająco duża, żeby ogarnąć kilka osób w kadrze... Można też zrobić fajny wywiad z lekko rozmytym tłem. Zastosowań bez liku.

    Korzystam z Sigmy 20/1.4, ale ten SLR jest dwa razy mniejszy i ma porządny pierścień do ostrzenia.
    Nawet jak będize mydło na 1.4 to i tak w filmach 1080p nie będzie tego widać. Może w 4k, ale zysk z mniejszego ISO będzie większy niż strata w ostrości.


    @druid
    "@Borat
    Masz wyobraźnię płytką jak GO z tego obiektywu jeśli potrafisz sobie takich zastosowań wyobrazić ;)"

    AMEN.

  13. focjusz
    focjusz 26 kwietnia 2017, 12:31

    Największy "problem" tego obiektywu jest dla wielu tutaj że pochodzi "z nieprawego łoża" czyli nie jest na jedynie słuszny bagnet
    ( na który jak wiadomo wyłącznie produkuje się jasne obiektywy )

    Dla mnie natomiast pozytywne jest to że wygląda ładnie, jest mały i kosztuje niewiele - więc nawet jak nie będzie bił rekordów rozdzielczości to sporo zastosowań się znajdzie.

  14. roolin
    roolin 26 kwietnia 2017, 15:22

    @mmatja
    Kubrick nie wykorzystał tego obiektywu z powodu małej głębi ostrości tylko dlatego, że chciał nagrać scenę oświetloną tylko świecami, a w tamtych czasach nie było taśmy filmowej o czułości która pozwoliłaby by na to przy normalnych obiektywach.
    Mała głębią ostrości była tutaj wadą, a nie zaletą, ponieważ aktorzy mieli bardzo ograniczone pole manewru żeby nie wypaść z głębi ostrości.

  15. mmatja
    mmatja 26 kwietnia 2017, 15:47

    @roolin - wadą w kontekście gry aktorów i scenografii, ale pod względem wizualnym miało to swój urok. Nie zmienia to faktu, że jasny obiektyw daje taką możliwość. Oczywiście - w dzisiejszych czasach można zapałować f/8 i podbić ISO na A7S do 12800 (nie mówię, że przy analogicznej scenie). Ale pod względem wizualnym będzie to wyglądało inaczej (czy lepiej, czy gorzej - to już w rękach filmowca).
    Pomijam już fakt, że przy 25mm na FF nawet 1.4 daje całkiem sporą głębię ostrości. No, chyba, że kręciłoby się obiekt znajdujący się 30cm od obiektywu.

  16. kleofas
    kleofas 26 kwietnia 2017, 16:32

    @roolin
    "Mała głębią ostrości była tutaj wadą, a nie zaletą, ponieważ aktorzy mieli bardzo ograniczone pole manewru żeby nie wypaść z głębi ostrości.". Niekoniecznie było to wadą biorąc pod uwagę temat filmu i czas akcji. To usztywnienie aktorów uwypukliło sztywność zasad panujących wśród arystokracji.

  17. domek
    domek 26 kwietnia 2017, 20:15

    mmatja
    26 kwietnia 2017, 10:07 

    No, znalazłoby się kilka osób, które potrafią znaleźć zastosowanie dla jasnego szkła w fimowaniu. Np.taki podrzędny amator jak Stanley Kubrick.

    /////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

    Ta ale to zupełnie inne czasy i inne kino.....to jeszcze klisza .....teraz w posprodukcji toooo :)))

  18. domek
    domek 26 kwietnia 2017, 20:27

    I tak jeszcze jedo .. jasny obiektyw to nie zabardzo kwestia GO

    Problem to filtry szare i przepały trzeba mieć kamere z korygowanym ND

    bo jak nie to czeka nas wydatek na meta box filtry a....... jak ....... nie....

    To gwarantuje że pruba nakręcenia sukni ślubnej w pełnym słońcu skończy się ... placzem praktycznie bez filtra szarego to w słoneczne dni nawet niewarto wychdzić samyang 85 ma przepały nawet na f22

  19. ikit
    ikit 28 kwietnia 2017, 08:24

    @domek

    ''I tak jeszcze jedo .. jasny obiektyw to nie zabardzo kwestia GO
    Problem to filtry szare i przepały trzeba mieć kamere z korygowanym ND ''

    Ale co za problem z domknięciem jasnego obiektywu?

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.