Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sony CineAlta VENICE

Sony CineAlta VENICE
7 września
2017 10:25

Zapowiadana już jakiś czas temu nowa kamera Sony z linii CineAlta ujrzała światło dzienne. Model VENICE wyposażono w pełnoklatkową matrycę CMOS o rozdzielczości 24.4 Mpix oraz mocowania obiektywowe PL i E.

Informacja prasowa

Sony przedstawia VENICE: swoją pierwszą cyfrową kamerę filmową z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu 36 x 24 mm.

6 września 2017 - Dział Sony Professional Solutions Europe zaprezentował VENICE: pierwszą w historii Sony cyfrową kamerę kinematograficzną z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu. VENICE należy do rodziny systemów kamerowych Sony CineAlta. To produkt nowej generacji, zaprojektowany w celu zapewnienia filmowcom jeszcze większej swobody twórczej. Pełnoklatkowy przetwornik obrazu pozwala utrwalać obraz jak na taśmie filmowej: z naturalnymi odcieniami skóry i pełnymi ekspresji ciemnymi fragmentami. Powstanie systemu VENICE jest wynikiem ścisłej współpracy ze środowiskami twórczymi oraz wnikliwej analizy potrzeb specjalistów z sektora produkcji filmowej i studyjnej.

Sony CineAlta VENICE

Oficjalna światowa premiera systemu VENICE miała miejsce 6 września br., podczas pokazów zorganizowanych w ośrodku Sony Digital Motion Picture Centre Europe w Pinewood Studios pod Londynem (w wydarzeniu tym wziął udział znany operator Ed Wild B.S.C.) oraz w USA, w należącej do Sony Pictures Studios sali kinowej Cary Grant Theater. W programie obu imprez znalazł się pokaz materiału filmowego z nowej kamery, który nakręcił zdobywca Oscara Claudio Miranda (ASC), a wyreżyserował Joseph Kosinski.

- Premiera systemu VENICE to świadectwo naszej trwałej współpracy z filmowcami z całego świata oraz zaangażowania w tworzenie narzędzi, które pomagają reżyserom, operatorom i innym ludziom kina w wiernym przeniesieniu własnej wizji na ekran - mówi Sebastian Leske, menedżer ds. marketingu produktów kinematograficznych w Sony Professional Solutions Europe. - Nie ograniczyliśmy się do zapewnienia maksymalnej wierności obrazu, w tym reprodukcji barw naturalnie ukazującej kolorystykę skóry. Zatroszczyliśmy się też o maksymalną funkcjonalność i użyteczność, bez uszczerbku dla jakości. Jesteśmy ciekawi, w jaki sposób system VENICE zostanie wykorzystany, by zapewnić moc emocji klatka po klatce.

Sony CineAlta VENICE

Pełnoklatkowy przetwornik obrazu i współpraca z szeroką gamą obiektywów: możliwość urzeczywistnienia wizji filmowców
Kamera jest wyposażona w nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu o wymiarach 36 x 24 mm. Współpracuje z całym wachlarzem obiektywów, włączając obiektywy anamorficzne Super 35mm i pełnoklatkowe z mocowaniem PL , które dzięki małej głębi ostrości zwiększają twórczą ekspresję. W sytuacji, gdy wymagane jest użycie obiektywu o mniejszej wadze i wymiarach, szerszym kącie czy określonej specyfice, mocowanie obiektywu można dostosować do pracy z obiektywami typu E. Możliwość wyboru przez użytkownika użycia określonej strefy przetwornika obrazu pozwala na filmowanie w formacie Super 35 mm 4–perf. Planowane w przyszłości uaktualnienia wewnętrznego oprogramowania umożliwią zapis materiału w rozdzielczości 6K, przy wykorzystaniu szerokości 36 mm. Technologia szybkiego odczytu matrycy ogranicza deformacje obrazu powstające na skutek ruchu - tzw. efekt jello.

Sony CineAlta VENICE

Nowy system zarządzania kolorami i przyjęte systemy organizacji pracy zapewniają elastyczność w postprodukcji
Nowy system zarządzania kolorami i szeroki zakres barw dają użytkownikom pełniejszą kontrolę i większą swobodę przy pracy z obrazem na etapie korekcji i postprodukcji. System VENICE odznacza się także ponad 15 stopniami przysłony, może więc pracować w wymagających warunkach: od słabego oświetlenia po ostre światło słoneczne.

Wysoka jakość obrazu i efektywna, oparta na plikach organizacja produkcji to rezultat zastosowania w kamerze VENICE przyjętych już w branży rozwiązań firmy Sony: 16-bitowego formatu RAW/X-OCN oraz formatu XAVC. Do zapisu danych służy przenośny rekorder na karty pamięci AXS-R7. System VENICE jest także zgodny z obecnymi i projektowanymi akcesoriami do kamer CineAlta: wizjerem OLED Full HD DVF-EL200, rejestratorem AXS-R7, czytnikami kart AXS-CR1 i AR1 oraz kartami pamięci AXS i SxS).

Intuicyjna obsługa i zaawansowana funkcjonalność ułatwiające sprawną pracę na planie
Kamera VENICE ma w pełni modularną konstrukcję. Łączy intuicyjną obsługę z zaawansowaną funkcjonalnością, przez co ułatwia sprawną, bezproblemową pracę na planie zdjęciowym. Jako pierwsza kamera w branży filmowej jest wyposażona w zintegrowany, 8-stopniowy system szklanych filtrów ND. Redukuje on potrzebę wymiany zewnętrznego filtra ND, a tym samym znacznie usprawnia proces filmowania. Do obsługi urządzenia służy łatwy i intuicyjny w użyciu panel sterowania, umieszczony z lewej i prawej strony. Użycie wielu standardowych akcesoriów do kamery i pracę w trudnych warunkach ułatwiają takie elementy, jak wejście/wyjście napięcia zasilającego 24 V czy złącze LEMO.

Sony CineAlta VENICE

Opcjonalne licencje: sposób na spełnienie specyficznych wymogów produkcji
Użytkownicy kamery VENICE będą mogli odblokowywać jej funkcje stosownie do wymogów poszczególnych produkcji.  Oferowane oddzielnie licencje, dostępne w wersji bezterminowej, miesięcznej i tygodniowej, pozwolą powiększyć możliwości urządzenia o zapis obrazu 4K w formacie anamorficznym i pełnoklatkowym.

Rozpoczęcie dostaw systemu cyfrowej kamery kinematograficznej CineAlta VENICE jest zaplanowane na luty 2018 r.


Komentarze czytelników (4)
  1. cyberant
    cyberant 7 września 2017, 11:28

    nie wiem.. ale sprzedawanie sprzętu i wyciąganie dodatkowej kasy za "funkcje" które są w nim zawarte , pod postacią różnych licencji czasowych to dziadostwo...

    Wiem że świat do tego zmierza, i wiele firm tak robi, ale to nie znaczy, że tak powinno być. Niedługo w komputerach będziemy kupować kartę graficzną i każą nam dopłacać za aktualizacje sterowników...

  2. Bahrd
    Bahrd 7 września 2017, 13:08

    I tak i nie. Jeśli np. można by kupić taniej najnowszy D850 bez ficzerów wideo a drugi bez ficzerów foto i - w razie awarii któregoś z nich - aktywować przez sieć ficzery drugiego, to czemu nie?


    Podobnie mogą działać wypożyczalnie sprzętu - płacić tylko za wymagany w danej chwili soft i tylko na czas wypożyczenia.

    PS
    A w kartach graficznych kiedyś (nie wiem jak teraz) było podobnie - za sterowniki do wpierania niektórych programów (Autodesk?) płaciło się dużo więcej niż za standardowe.

  3. tripper
    tripper 7 września 2017, 14:22

    @cyberant

    Wiesz, to zależy co to za funkcje. Za patenty i licencje na kodeki trzeba zapłacić. I samo to może być wystarczającym powodem, żeby pewne funkcje aktywować "na żądanie" za opłatą.

    Weź na przykład takie bezlusterkowce Sony, z tym swoim nagrywaniem 4K i co tam jeszcze. Pewnie 99% użytkowników nie zauważy nawet w instrukcji obsługi takiego drobnego tekstu, że licencja kodeka dla owego produktu uwzględnia jedynie niekomercyjne zastosowania.

    Generalnie to pole minowe jeżeli chodzi o patenty i licencje.

    Aczkolwiek czy to jest bezpośredni powód to już inna bajka

  4. rasterus
    rasterus 8 września 2017, 01:18

    To bezpośredni problem. Licencje na kodeki są drogie, a w zasadzie bardzo drogie. W dodatku część kodeków ma licencje nie od urządzenia, a od liczby odbiorców utworu. Czyli płacisz za każdego widza w streamingu, za każdą kopię sprzedana utworu.

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.