NiSi F3 - pięć obiektywów filmowych
Znana głównie z produkcji filtrów fotograficznych firma NiSi dołączyła do swojej oferty pięć pełnoklatkowych, stałoogniskowych obiektywów filmowych, obejmujących swoim zakresem ogniskowe od 25 do 100 mm.
Obiektywy marki NiSi zostały oznaczone symbolem „F3”. Na serię składa się obecnie pięć modeli
- NiSi F3 25 mm T2.1
- NiSi F3 35 mm T2.0
- NiSi F3 50 mm T2.0
- NiSi F3 75 mm T2.0
- NiSi F3 100 mm T2.0
Na liście obiektywów wspominany jest też model o ogniskowej 18 mm, ale na razie brak dodatkowych informacji na jego temat (więcej będzie wiadomo w połowie roku). Poszczególne modele NiSi F3 będzie można kupić z mocowaniami Sony E, Canon EF oraz PL. Z opisu producenta wynika, że znajdziemy tam m.in. element optyczny o niskiej dyspersji, a także 12-listkową przysłonę. Poniżej wybrane dane techniczne poszczególnych modeli:
NiSi F3 25 mm T2.1
![]() |
- Ogniskowa: 25 mm
- Przysłona: T2.1-22
- Minimalny dystans ostrzenia: 0.18 m
- Pole widzenia (dla formatu 35 mm): 82 stopnie
- Wymiary: 117 x 55 mm
- Waga: 1330 g
NiSi F3 35 mm T2.0
![]() |
- Ogniskowa: 35 mm
- Przysłona: T2.0-22
- Minimalny dystans ostrzenia: 0.3 m
- Pole widzenia (dla formatu 35 mm): 63 stopnie
- Wymiary: 117 x 55 mm
- Waga: 1280 g
NiSi F3 50 mm T2.0
![]() |
- Ogniskowa: 50 mm
- Przysłona: T2.0-22
- Minimalny dystans ostrzenia: 0.45 m
- Pole widzenia (dla formatu 35 mm): 47 stopni
- Wymiary: 117 x 55 mm
- Waga: 1230 g
NiSi F3 75 mm T2.0
![]() |
- Ogniskowa: 75 mm
- Przysłona: T2.0-22
- Minimalny dystans ostrzenia: 0.7 m
- Pole widzenia (dla formatu 35 mm): 32 stopnie
- Wymiary: 117 x 55 mm
- Waga: 1120 g
NiSi F3 100 mm T2.0
![]() |
- Ogniskowa: 100 mm
- Przysłona: T2.0-22
- Minimalny dystans ostrzenia: 0.55 m
- Pole widzenia (dla formatu 35 mm): 23.5 stopnia
- Wymiary: 117 x 55 mm
- Waga: 1230 g
Obiektywy można zamawiać w ramach systemu „pre-order”. Każdy z nich wyceniono na kwotę 999 dolarów (w zestawie jest m.in. twarde etui). Dostawy mają się rozpocząć w okolicy czerwca.
Dodatkowe informacje można znaleźć na stronie NiSi.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Co niby wyceniono na $1k? Zaliczki trzeba wpłacić tysiaka, same szkłą od 2 do 12 tysięcy dolarów...
12 tysiecy to jednak cena całego setu obiektywów. Same szkłą 2-2.5 tysiąca $
"Znana z produkcji chrupków ziemniaczanych firma wypuściła serię profesjonalnych lustrzanek..."
Nie jest to wcale żart ani trolling.
Na obrocie (ekonomia skali) robi się pieniądze i powstaje potrzeba ich inwestycji (i nobilitacji właścicieli).
Można hurtem kupić cały zespół ludzi (vide Kia od BMW) od słabo radzącej sobie firmy z tradycjami (litościwie nie podam przychodzących mi do głowy nazw) i od jutra zaistnieć na prestiżowym rynku foto.
Y, ale NiSi przecież produkuje już sprzęt foto i video - bardzo dobre filtry...
@ sloma_p
12k$ za komplet to cena jak za zwykłe szkła fotograficzne. Nie najlepiej to wróży jakości tych obiektywów.
12k$ to faktycznie okazja jak za filmówki - ale nie po cenie należy oceniać jakość - choćby Samyang parę lat temu pokazał że niska cena nie równa się słabej jakości
Polecam test Veydra Cine Mini Prime na blogu Lens Rental (kiedy tej klasy firma bedzie z takimi cenami gdzieś bliżej... ehhh) wypadają lepiej od Zeiss CP.2 :) wiec i tu może być zaskoczenie
@Borat
"12k$ za komplet to cena jak za zwykłe szkła fotograficzne. Nie najlepiej to wróży jakości tych obiektywów. "
czy ja wiem, widziałeś gdzieś zwykłe szkła fotograficzne f/2.0 z ogniskowymi z zakresu 25-100mm kosztujące 2-2.5 K$?
Zwracam uwagą na wagę tych szkieł NiSi, która często jest o 1/3 większa niż fotograficznych odpowiedników f/1.4
Do tych co piszą, że 12k usd za obiektywy filmowe to mało i nie wróży im sukcesu to się powtórze (kiedyś to pisałem) jeśli:
- wszystkie obiektywy mają taki sam rozkład masy (ważne przy operowaniu na steadi/gimbalu) i rozmiar
- taki sam wygląd rozmycia
- ograniczone winietowanie/dystorsja
- takie samo renderowanie kolorów
to można takim obiektywom wybaczyć nawet trochę słabszą ostrość, bo i tak przy wideo nikt nie filmuje na pełnych otworach przysłony. Obiektywy fotograficzne nie dają wam tego, co napisałem powyżej nawet obiektywy z tych samych serii (Lki Canona czy Sigmy art, wszystkie dają trochę inny obraz). W filmowaniu postprodukcja jest znacznie droższa niż przy zdjęciach, dlatego poprawianie niedoskonałości obiektywów fotograficznych i zrónywanie tego ze sobą (jeśli ktoś nie zadba o to na planie) pochłania czas kolorysty i pieniążki producenta. eot
Sam operuję na steadi (niskobudżetowe produkcje, ale jednak) i zmiana z obiektywu, który waży 500g na taki, co waży 1,5kg zajmuje 5-10 minut (czas potrzebny na przestrojenie sleda) a jak wiemy czas to pieniądz