Trwają prace nad Panasonikiem GH6
Firma Panasonic ujawniła dziś pierwsze informacje na temat zbliżającego się nowego flagowca systemu Mikro Cztery Trzecie - modelu GH6. Wraz z nim zadebiutować ma nowy obiektyw o parametrach 25-50 mm f/1.7.
INFORMACJA PRASOWA
Trwają obecnie prace nad flagowym aparatem serii Lumix G – innowacyjnym bezlusterkowcem “Four Thirds” LUMIX GH6
Wiesbaden, Niemcy 20.05.2021 – Firma Panasonic z dumą ogłasza, że prace nad nowym aparatem LUMIX GH6, który połączy w sobie najnowszy procesor obrazu oraz czujnik Mikro Cztery Trzecie już wkrótce się zakończą. Nowym LUMIX GH6 pojawi się na rynku już w tym roku!
Znana wszystkim marka LUMIX została założona w 2001 roku i już siedem lat później stworzyła ona pierwszy na świecie jednoobiektywowy aparat bezlusterkowy*1. Od tamtej pory marka LUMIX wyprodukowała mnóstwo aparatów oraz wymiennych obiektywów, implementując w nich charakterystyczną dla bezlusterkowych aparatów, unikalną jakość oraz wydajność wideo. Przez 20 lat swojego istnienia firma LUMIX odcisnęła solidne piętno w kulturze obrazu oraz zyskała ogromną reputację wśród fotografów oraz twórców filmów.
W obecnej erze nieustannie rosnącej potrzeby na możliwość przesyłania strumieniowego, twórcy przywiązują coraz większą wagę do tego, aby udostępniane przez nich treści wideo były niepowtarzalne. Wysoka rozdzielczość, wysoki zakres dynamiczny, kompaktowy oraz lekki sprzęt – to wszystko jest teraz niezbędne, aby twórcy mogli realizować swoją wizję.
Z myślą właśnie o tych funkcjach jest opracowywany aparat LUMIX GH6, który zostanie flagowym modelem serii LUMIX G. Szybki czujnik oraz procesor obrazu – Venus Engine, w które zostanie wyposażony GH6 na nowo zdefiniują ekspresję wideo. Bezlusterkowiec zapewni nieograniczone nagrywanie wideo w jakości 4:2:2 10 bit DCI 4K/60p*2, jeżeli będzie używany w certyfikowanej temperaturze pracy*3. Warto też wspomnieć o 10-bitowym 4K 120p HFR (High Frame Rate) oraz VFR (Variable Frame Rate) dla nagrywania w zwolnionym tempie w wysokiej rozdzielczości. LUMIX GH6 będzie także nagrywał 10-bitowe wideo 5,7K 60p, w pełni wykorzystując innowacyjny czujnik Mikro Cztery Trzecie. Wyposażony w wiele trybów oraz funkcji, które wspomogą fotografowanie, GH6 umożliwi wykorzystywanie zdjęć oraz materiałów wideo do tworzenia wszelkich treści.
Seria G zostanie wzbogacona nie tylko o nowy aparat, ale także wymienny obiektyw – LEICA DG 25-50 mm F1,7. Razem z docenionym przez twórców treści obiektywem – LEICA DG VARIO-SUMMILUX 10-25 mm F1,7 ASPH (H-X1025) obejmie on zakres od 10 do 50 mm (odpowiednik aparatu 35mm: 20 – 100 mm). Dzięki nowemu GH6 oraz tym dwóm obiektywom, absolutnie nic nie stanie na drodze autora, chcącego spełnić swoją wizję.
Seria LUMIX G, oparta na standardzie Mikro Cztery Trzecie oferuje wysoką mobilność, podczas gdy seria LUMIX S kładzie nacisk na bezkompromisową jakość, która jest możliwa dzięki pełnoklatkowej matrycy. Obie te serie mają zapewnić twórcom wszelkie narzędzia, potrzebne do fotografii oraz wideografii, aby pozwolić im na uwolnienie swojej kreatywności.
*1 Jako aparat z systemem wymiennych obiektywów – na 12 września 2008 rok. Badanie przeprowadzone przez Panasonic.
*2 Odpowiada rozdzielczości 4K (4096x2160) zdefiniowanej przez Digital Cinema Initiative (DCI)
*3 Dostępny czas nagrywania zależy od pojemności karty pamięci oraz naładowania baterii. W przypadku przegrzania, kamera może przerwać nagrywanie.
*Micro Four Thirds, Four Thirds, oraz Micro Four Thirds i logo Four Thirds są zarejestrowanymi nazwami handlowymi i znakami towarowymi należącymi do OLYMPUS CORPORATION zarejestrowanej w Japonii, Stanach Zjednoczonych i niektórych krajach w Unii Europejskiej.
*Projekt oraz specyfikacja mogą się zmienić bez wcześniejszego powiadomienia.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Nie rozumiem po co jest GH52 skoro za kilka miesięcy ma być GH6 (pomijam kwestię ceny).
@deel77
"pomijam kwestię ceny"
Dlaczego? Prawie $1000 to niemała kwota.
Poza tym GH5 ma już swoje lata i technologicznie został wyprzedzony przez GH5S, który jest dosyć niszowy, G9, który jest bardziej skierowany pod fotografię i BGH1, która to kamerka jest również bardziej niszowa.
Panasonicowi brakowało modelu ze średniej półki który by był "na czasie". GH5 II idealnie się w to wpasowuje.
Można narzekać, że Panasonic tak długo czekał. Na dobrą sprawę GH5 II powinien ujrzeć światło dzienne w zeszłym roku. No ale kto wie czy tak też nie miało być, pandemia na pewno wiele planów pomieszała.
@deel77 napisał:
"Nie rozumiem po co jest GH52 skoro za kilka miesięcy ma być GH6 (pomijam kwestię ceny)."
A moim zdaniem może być tak, jak np. z Nikonem Z6 i Z7 - niby podobne, ale jednak różne.
Pytanie czy jak to się mówi "ludzie rozumią", że to inne linie produktów. Do tej pory nie było tak, że Panasonic podbijał numerek dla tej samej linii?
@mkol napisał:
"Do tej pory nie było tak, że Panasonic podbijał numerek dla tej samej linii? "
Było, ale chyba się coś zmieniło, bo po raz pierwszy w lini GH pojawił nam się model mk II (czyli GH5 II).
Masz jednak rację- pozostaje pytanie "jak to ludzie zrozumią ?".
"najnowszy procesor obrazu oraz czujnik Mikro Cztery Trzecie", ktoś chyba dał ciała z tym tłumaczeniem, bo chodzi zapewne o matrycę, a nie o czujnik
Mam GH4 i jest super - bo maly... jako uzywke kupilem dosyc tanio, GH6 bedzie nastepca (jako uzywka-tez)
Seria GH to w sumie kamera filmowa z możliwością robienia zdjęć. Ja poczekam na GX10. Sporo mniejszy.
9 komentarzy pod zapowiedzią flagowca m4/3.
Ponad 100 komentarzy pod zapowiedzią flagowca Canona/Nikona.
To pokazuje zainteresowanie systemem m4/3.
@thorgal
Dostajesz medal za najwybitniejszy i najbardziej konstruktywny komentarz pod tym niusem.
Jak rozumiem, Twoje ego jest wprost proporcjonalne do wielkości matrycy Twojego aparatu, dlatego nie możesz sobie pozwolić na nic mniejszego niż FF, a dodatkowo błyskotliwy hejt m4/3 dodaje Ci +1 do ogólnego skillu PRO...
Żenujące.
@thorgal
a jak nałożysz na to rozkład inteligencji ludzi, gdzie
70% wszystkich ludzi ma średni IQ, który wynosi +/-100,a
8% ma IQ 115+ co oznacza Inteligencję wysoką, to
dasz rade wyciągnąć wnioski?
@molon_labe a co manpiernik do wiatraka?
Może kolor kupy też ma na to nałożyć i na tej podstawie wyciągać jakieś wnioski z kosmosu?
Dla tych dla których liczy się wielkość matrycy przypominam że od FF większy jest średni format.
Sprzęt czyż to Canon Nikon Panasonic czy cokolwiek ma zarabiać pieniądze. Chcę nagrać godzinny wykład nie wezmę sonego tylko Panasonica. Chcę nagrać e kościele gości żeby ostrość była na wszystkie rzędy daje f2.0 ISO 400 1/50 wszyscy są ostrzy.
Chcę by była para młoda i tylko ona z przyjemnym odcięciem tła. No to FF
Body to narzędzie pracy jak klucz dla mechanika. Nie słyszałem żeby mechanicy się kłócili które klucze są lepsze nasadowe czy płaskie.
@xylus
To nie jest jak to napisałeś błyskotliwy hejt tylko moja obserwacja.
Problem polega na tym że żyjemy w epoce snołflejków którzy wszystko z czym się nie zgadzają nazywją hejtem, rasizmem, ksenofobią, chomofobią, ciemnotą i zaściankiem. To jesteś snołflejkiem czy nie?
@Opilek
No widzisz a lustrzankowe 4/3 nie dało rady. Są więc lepsze i bardziej uniwersalne klucze płaskie i nasadowe.
Rzeczywiście, bardzo trafne wnioski wyciągnąłeś.
A może, ponieważ: 1. jest to tylko zapowiedź, 2. nie wszyscy korzystający z Panasoniców przychodzą na optyczne poczytać wypisywanych tu bzdur o m4/3 a wolą ten czas poświęcić na wykorzystanie tego typu sprzętu do nagrywania, jako że akurat GH5 jest popularny sprzętem do vlogowania.
nikogo
@thorgal - Jak widzisz system mft ma się dobrze. Nowe body, nowy obiektyw, zapewne wybitny tak jak 10-25 f1.7. Jest sporo ludzi którzy robią świetne materiały i nie jest im niezbędne to ten święty graal o nazwie FF, czy w tym przypadku przerost VistaVision. To że ktoś kupi sobie Astona Martina nie oznacza że dzięki temu będzie dobrym kierowcą.
@thorgal
Odpowiedz uczciwie, czy Twój wniosek: "To pokazuje zainteresowanie systemem m4/3." był ironiczny, sarkastyczny, czy czysto statystyczny?