Tamron 20-40 mm f/2.8 Di III VXD (Aktualizacja)
Firma Tamron ogłosiła, że pracuje nad pełnoklatkowym obiektywem o parametrach 20-40 mm f/2.8, który będzie dostępny z mocowaniem Sony E.
Obiektyw ma wyróżniać się kompaktowymi rozmiarami - jego długość to 86.5 mm, a waga ma wynieść 365 g. Oprócz tego możliwe będzie korzystanie z poniekąd standardowych dla konstrukcji Tamrona filtrów o średnicy 67 mm. Producent nie ujawnił póki co szczegółów dotyczących konstrukcji optycznej, wiadomo jedynie, że obiektyw ma ostrzyć od 0.17 m i oferować skalę odwzorowania 1:3.8 (0.26x). Ujawniono również, że nowy instrument będzie uszczelniony i wyposażony w szybki i cichy silnika autofokusa VXD.
![]() |
Tamron 20-40 mm f/2.8 Di III VXD ma wejść do sprzedaży jesienią bieżącego roku. Precyzyjnej daty ani ceny póki co nie podano.
Oryginalną anglojęzyczną informację prasową na temat nowego obiektywu można znaleźć na stronie firmy Tamron.
Aktualizacja - otrzymaliśmy od firmy Focus Nordic, polskiego dystrybutora marki Tamron, oficjalną informację prasową na temat nowego obiektywu. Zamieszczamy ją poniżej.
INFORMACJA PRASOWA
Nowy standardowy obiektyw zoom z szybką przysłoną od Tamrona
Ten nowy obiektyw można łatwo nosić przy sobie, zarówno do fotografii jak i wideofilmowania. Zaprojektowany dla pełnoklatkowych aparatów bezlusterkowych Sony z mocowaniem typu E, obiektyw powstał w agresywnym dążeniu do poręczności, jest idealny do codziennego użytku. Zaczynając od 20 mm na ultra szerokokątnym końcu i obejmując do 40 mm w standardowym zakresie ogniskowych. Obiektyw zapewnia szybką przysłonę F/2.8 w całym zakresie oraz osiąga wiodącą w swojej klasie kompaktową i lekką konstrukcję o wymiarach zaledwie 86,5 mm i masie 365 g.
W najdłuższym zakresie ogniskowych obiektyw oferuje standardowy zakres ogniskowych 40 mm, przydatny do codziennego fotografowania, portretów i zdjęć żywności. Tymczasem zakres szerokokątny, ultraszeroka ogniskowa 20 mm pozwala użytkownikom cieszyć się szerokim zakresem fotografii, w tym oszałamiających i potężnych naturalnych krajobrazów, które wykorzystują unikalną perspektywę ultraszerokokątną, coś, co nie może być wyrażone tak łatwo z szybką przysłoną standardowego obiektywu zoom, który zaczyna się od 24 mm.
Obiektyw zawiera renomowany mechanizm Tamrona VXD z silnikiem liniowym, który umożliwia cichy, szybki i wysoce precyzyjny autofocus. Z MOD wynoszącym zaledwie 0,17 m i maksymalnym współczynnikiem powiększenia 1:3,8 na szerokim końcu, obiektyw zapewnia wyjątkowe możliwości fotografowania z bliska, oferując dodatkową funkcję szerokiej makrofotografii.
Kompaktowy i lekki obiektyw 20-40 mm F/2.8 oferuje doskonałą obsługę, która jest dobrze wyważona nawet po założeniu akcesoriów takich jak uchwyty do aparatów czy stabilizatory typu gimbal. Z tym jednym obiektywem nie przegapisz żadnego ujęcia, od ulicznej wideografii po rozległe krajobrazy podczas podróży czy selfies z szerokim kadrem.
Obiektyw jest kompatybilny z oprogramowaniem Tamron Lens Utility, które pozwala użytkownikowi dostosować obiektyw za pomocą presetów ostrości i aktualizacji firmware.
Dostępność i cena
Nowy obiektyw zacznie być wysyłany w okresie jesieni 2022 roku.
Cena będzie podana do wiadomości później.
Specyfikacja:
- Wszechstronny
- Kompaktowy i lekki obiektyw
- Wysoka jakość obrazu
- Konstrukcja odporna na wilgoć i powłoka fluorowa dla lepszej ochrony
- Liniowy silnik VXD ustawiający ostrość
- Szybkie powiększanie (obrót pierścienia zoomu wynosi zaledwie 65°)
- Rozmiar filtra 67 mm
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Z jednej strony trochę mały zysk na długim końcu względem 16-35. Z drugiej, jedyne 16-35/2.8 na Sony FE to GMaster za 10 koła, reszta się kończy na 28 mm. Więc może po prostu wstrzelili się w lukę. Choć nadal wolałbym 20-50.
Mi wystarcza 16-35/4.0 i 24-105/4.0
@Amadi
"Z jednej strony trochę mały zysk na długim końcu względem 16-35."
Zyskiem są tu głównie gabaryty i masa. Wspomniany GM waży prawie 2x tyle. Nawet Tamron 17-28/2.8, który też generalnie jest względnie kompaktowym szkłem, jest większy i cięższy. Głównym konkurentem tego Tamrona mógłby być PZ 16-35/4, ale on też kosztuje nieco ponad 6 koła, jest działkę ciemniejszy, choć w przypadku wideo ów PZ jest akurat zaletą.
Faktycznie wielka szkoda, że nie 20-50, ale mimo to i tak ciekawa propozycja. Ciekawe ile cenowo....
@mav
Obstawiałbym cenę w przedziale 3499-3999 PLN.
Tradycja link
Vlog obiektyw. Lekki, szeroki, może to właściwy krok.
To jest obiektyw dla vlogerów do samo-filmowania. Czym się tu ekscytować...
20-60 byłoby fajnie. 20-40 bez szoku choć światło i rozmiar ok
A był patent na 20-50 o ile dobrze pamietam... Trochę niedosyt :) Ale ciekawa opcja mimo wszystko. Co do ceny to ja stawiam na 4499 :)
@morska_menda - no tak, szkoda że ma przez to zablokowaną funkcję robienia zdjęć
Ps. Ten patent był na 20-50/2. To byłoby coś, ale waga pewnie x4 :D
To idealny obiektyw na gimbal, po super filmowym 35-150 teraz ten 20-40, super sie uzupełnia, mając tytlko te dwa szkła można naprawdę dużo.
Fajne szkiełko na imprezy do ciasnych wnętrz. 17mm to dla mnie przegięcie więc i tak nie używam do zdjęć ludzi siedzących przy stole, a 24mm to czasem zbyt wąsko. 20mm to mój osobisty ideał jeśli chodzi o ogniskową która powinien zaczynać się zoom uniwersalny.
W muzeach i kościołach też w zasadzie nie schodzę poniżej 20mm. Dla mnie taki zakres i światło to idealne uzupełnienie 24-105/4 lub ciemniejszego.
Fajne uzupełnienie 35-150
Świetna ogniskowa. Je lubię schodzić poniżej 20mm, wiec zaczyna się tam gdzie powinien. Jasny i lekki, ale szkoda, że nie do 50tki na długim końcu. Prawie idealny lekki obiektyw do podróżowania.
Szkoda, że brakuje stabilizacji, nie każdy chce/może wydać 6,5k za A6600 - to sporo jak na APS-C.
Nie ma lepszych obiektywów do apsc? To jest fajny zakres na FF.
@shooter
Przecież to jest obiektyw ff, po co marnować jego potencjał na aps-c?
Na apsc robi na 130% ;p
@lord13
Aa ok XD Jakoś się tym Sony E zasugerowałem wychodząc z założenia, ze na FF podali by Sony FE i zastanawiałem się dla kogo to z takimi parametrami D:
@shooter
"Aa ok XD Jakoś się tym Sony E zasugerowałem wychodząc z założenia, ze na FF podali by Sony FE"
Nie, bagnet jest jeden i nazywa się E, to Optyczni narobili bajzlu forsując na siłę błędne określenie bagnetu FE.
mocowanie jest jedno - Sony E, ale obiektywy pokrywające pełną klatkę są zaznaczane przez samego producenta jako FE. Obiektywy Sony E są pod cropa.
Canon też ma mocowanie RF, a obiektywy RF (pełna klatka) i RF-S (crop)
Swoją drogą jak obstawiacie - czy te RF-S razem z nowymi puszkami APS-C oznaczają śmierć EOS-M? Canon traktował tego ostatniego po macoszemu od lat, ale jednak te aparaty i szkiełka były fajnym kompromisem rozmiary/ergonomia.
@phil001
"mocowanie jest jedno - Sony E, ale obiektywy pokrywające pełną klatkę są zaznaczane przez samego producenta jako FE"
Ale to jest tylko oznaczenie Sony, Tamron czy Sigma ich nie stosują. Natomiast Optyczni zaczęli bezsensownie rozróżniać bagnety na E i FE wprowadzając tym zamieszanie, bo tak jak @shooter napisał, czytając o bagnecie E pomyślał o aps-c.