Sony A7 V i Sony FE 28-70 mm f/3.5–5.6 OSS II
Firma Sony zaprezentowała piątą generację modelu A7 wyposażoną w 33-megapikselową częściowo warstwową pełnoklatkową matrycę, a także nowy kitowy obiektyw FE 28-70 mm f/3.5–5.6 OSS II.
INFORMACJA PRASOWA
Sony wprowadza korpus α7 V i obiektyw FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II
Znaczący postęp w dziedzinie rozpoznawania obiektów przez sztuczną inteligencję
i szybkie działanie podczas fotografowania i nagrywania filmów
Firma Sony wprowadza korpus α7 V, będący piątą generacją popularnej serii pełnoklatkowych aparatów bezlustrowych α7. Najnowszy model jest wyposażony w nowo opracowany przetwornik obrazu CMOS Exmor RS™ typu partially stacked o efektywnej rozdzielczości około 33,0 megapikseli oraz nowy procesor obrazu BIONZ XR2™1 z funkcjami procesora AI z najnowszych produktów z serii α™ (AlphaTM). Innowacje te przyczyniają się do zwiększenia wydajności i poprawy parametrów we wszystkich aspektach użytkowych, od systemu AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym2 i śledzenia w czasie rzeczywistym3 po szybkość działania, stabilność odwzorowania kolorów i wszechstronność podczas fotografowania i nagrywania filmów.
Sony zapowiedziało również kompaktowy i lekki zmiennoogniskowy obiektyw standardowy FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II. Ten nowy model jest przeznaczony do korpusów pełnoklatkowych i dostosowany do szybkości zdjęć seryjnych aparatu α7 V.
— α7 V na nowo określa możliwości wszechstronnego aparatu pełnoklatkowego — mówi Yann Salmon-Legagneur, dyrektor ds. marketingu produktu w dziale Imaging Products and Solutions Sony Europe. — Postęp w dziedzinie technologii koloru, szybkości systemu i inteligencji autofokusa zaowocował powiększeniem naszej oferty o zaawansowane, potężne narzędzie, które sprosta kreatywności twórców i przybliży ich o krok do spełnienia marzeń.
Większe możliwości dzięki sztucznej inteligencji
Użyty w korpusie α7 V procesor obrazu BIONZ XR2 jest zintegrowany z procesorem AI, który znacząco zwiększa szybkość, dokładność i niezawodność autofokusa. Dzięki temu nawet o 30% lepiej4 działa system AF z rozpoznawaniem w czasie rzeczywistym, błyskawicznie identyfikujący i dokładnie przechwytujący właściwe obiekty. Pokrycie 94% kadru 759 polami AF wykrywającymi fazę umożliwia dokładne śledzenie obiektów na niemal całym obrazie, również w bardzo słabym oświetleniu: od –4 EV5.
Aby zapewnić niezrównaną elastyczność w postprodukcji, program Imaging Edge Desktop6 umożliwia obecnie przetwarzanie obrazów RAW o wysokiej rozdzielczości.
![]() |
Szybkie zdjęcia seryjne bez ograniczeń
Połączenie przetwornika obrazu CMOS Exmor RS™ typu partially stacked, który umożliwia około 4,5 razy szybszy7 odczyt danych, i procesora BIONZ XR2™ zapewnia wysoką jakość i bardzo małe zniekształcenia obrazu.
Nowy korpus wyróżnia się dokładnością śledzenia obiektów. Wyznaczanie parametrów AF/AE do 60 razy na sekundę i brak zaników obrazu podczas zdjęć seryjnych z szybkością do 30 kl./s8 ze śledzeniem AF/AE9 pozwala niezawodnie uchwycić nawet szybko i nieprzewidywalnie poruszające się obiekty, z jakimi często mają do czynienia autorzy zdjęć przyrodniczych i sportowych. Zdjęcia seryjne z szybkością do 30 kl./s ze śledzeniem ostrości i ekspozycji są możliwe nawet przy wybranym 14-bitowym formacie RAW.
Funkcja wstępnego przechwytywania10, która pozwala utrwalić obraz z okresu do jednej sekundy przed naciśnięciem przycisku migawki, pomaga uchwycić ważne, a trudne do przewidzenia chwile w sporcie, podczas zabaw ze zwierzętami itp.
![]() |
Doskonałe właściwości fotografii
Korpus α7 V powstał z myślą o maksymalnym poziomie twórczej kontroli. Dochodzący do 16 stopni zakres dynamiczny11 zapewnia imponującą szczegółowość przejść tonalnych między światłami a cieniami. Gradacja między ciemnymi a jasnymi fragmentami pozostaje płynna i naturalna nawet w bardzo kontrastowych scenach.
Nowością wprowadzoną w korpusie α7 V jest oparty na sztucznej inteligencji automatyczny balans bieli (AWB). Rozwiązanie to wykorzystuje zaawansowaną analizę sceny w celu spójnego odwzorowania kolorów i oszacowuje źródła światła z użyciem technologii głębokiego uczenia maszynowego. Dokładna, automatyczna identyfikacja źródła światła w otoczeniu i odpowiednie dostosowanie do odcieni kolorów umożliwiają naturalne i stabilne odwzorowywanie kolorów, przez co zmniejsza się nakład pracy w postprodukcji.
Wszechstronne możliwości filmowania
Korpus α7 V otwiera nowe możliwości twórcze przed użytkownikami hybrydowymi. Pojawiły się w nim kolejne tryby zapisu w rozdzielczości 4K, między innymi w pełnoklatkowym formacie 4K 60p z oversamplingiem z 7K12 oraz w formacie 4K 120p13 w trybie APS-C14. Tak nagrany materiał filmowy cechuje się bogactwem i szczegółowością, co przekłada się na wyjątkową elastyczność podczas edycji.
Aby nadać obrazowi filmowemu maksymalną szczegółowość, aparat odczytuje wszystkie piksele matrycy bez ich łączenia w grupy.
Stabilizator obrazu umożliwia wybór trybu „Aktywny dynamiczny”15, który zapewnia płynność i stabilność nagrania nawet w przypadku filmowania z ręki. Wysoką jakość filmu uzyskuje się przy nagrywaniu wielu rodzajów scen, od vlogów i produkcji kreatywnych po obrazy z życia rodzinnego.
Aparat ma również funkcję automatycznego kadrowania, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do zapewnienia optymalnej kompozycji kadru i widocznych w nim obiektów.
Nowa funkcja redukcji zakłóceń w aparacie i większa funkcjonalność wbudowanego mikrofonu16 tłumią stałe hałasy pochodzące z tła, osłabiają zniekształcenia i zapewniają naturalny dźwięk o wysokiej jakości.
![]() |
Większa funkcjonalność
Aparat α7 V został opracowany z myślą o wydajności. Umożliwia szybką, stabilną transmisję bezprzewodową w sieciach Wi-Fi® 6 GHz17 i jest wyposażony w dwa porty USB Type-C®.
Obsługa formatu pionowego i regulowany dźwięk migawki elektronicznej pozwalają dostosowywać działanie aparatu do różnych sytuacji.
Monitor z 4-osiową regulacją ustawienia ułatwia stworzenie sobie lepszych warunków do zdjęć w układzie poziomym i pionowym.
Lepsze dopasowanie uchwytu do palców poprawia komfort, stabilność i kontrolę podczas długich sesji.
Zaprojektowany z myślą o niezawodności
Udoskonalenia wprowadzone w korpusie α7 V, obejmujące zarządzanie zasilaniem i wydajność energetyczną, umożliwiają nieprzerwaną pracę przez dłuższy czas. Do dalszego wydłużenia czasu pracy przyczynia się nowy tryb niskiej jasności monitora18. Sprawniejsze odprowadzanie ciepła pozwala dłużej19 nagrywać w formacie 4K bez obniżenia jakości, a jedno ładowanie akumulatora wystarcza do wykonania 630 zdjęć z użyciem wizjera (zgodnie z normą Camera & Imaging Products Association).
FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II — obiektyw do wszystkiego
Kompaktowy, lekki i szybki w działaniu obiektyw FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II pozwala w pełni wykorzystać możliwości ciągłej rejestracji obrazu20 przez matrycę korpusu α7 V. W połączeniu ze zgodnymi aparatami zapewnia zdjęcia seryjne z szybkością do 120 kl./s ze śledzeniem AF/AE21, skoordynowaną stabilizację obrazu przez korpus i obiektyw, działanie systemu AF podczas regulacji ogniskowej i kompensację zmian kąta widzenia podczas regulacji ostrości. Ten nowy, uniwersalny model charakteryzuje się sprawnością i niezawodnością reakcji zarówno podczas fotografowania szybkich akcji i dynamicznych wydarzeń, jak i nagrywania filmów o wysokiej jakości.
Odpowiedzialność społeczna
Ten produkt wpisuje się w ambitną inicjatywę Sony „Road to Zero”, która zakłada osiągnięcie przez Sony zerowego śladu ekologicznego do 2050 r. Zakłady produkcyjne Grupy Sony, w których powstają korpusy α7 V, obiektywy i FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II i inne produkty z segmentu obrazu cyfrowego, są w 100% zasilane z odnawialnych źródeł energii. W opakowaniu zastosowano opracowane przez Sony, przyjazne dla środowiska tworzywo Original Blended Material22, którym zastąpiono plastik23.
Dostępność
- Nowy korpus α7 V będzie dostępny w sprzedaży od 2 grudnia 2025 r.
- Zestaw α7 V M będzie dostępny w sprzedaży od lutego 2026 r.
- Obiektyw FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II trafi do sprzedaży w lutym 2026 r.
Filmową prezentację korpusu α7 V można obejrzeć tutaj: https://www.youtube.com/channel/UC7McIsZ7v-RdLedtk6d6zRg
Zdjęcia wykonane nowym korpusem α7 V i obiektywem FE 28–70 mm F3.5–5.6 OSS II i materiały poświęcone temu i innym produktom fotograficznym Sony można też znaleźć w serwisie α Universe, pomyślanym jako źródło informacji, wiedzy i inspiracji dla twórców.
1) Bionz XR 2.
2) Dostępne są następujące ustawienia obiektów: Automatyczny, Człowiek, Zwierzę/Ptak, Zwierzę, Ptak, Owad, Samochód/Pociąg i Samolot. W pewnych warunkach może występować błędne rozpoznawanie obiektów innego rodzaju niż wskazane.
3) Opcja [Śledzenie] w menu.
4) Poprawa o 30% została określona w ramach wewnętrznych pomiarów przeprowadzonych przez Sony, podczas których porównano wydajność rozpoznawania oka ludzkiego i działanie systemu Real-time Eye AF w korpusie α7 IV.
5) AF-S, odpowiednik ISO 100, obiektyw F2.0.
6) Wymagana jest najnowsza wersja programu Imaging Edge Desktop, dostępna na stronie internetowej Creators' Cloud. Usługi sieciowe, treści, system operacyjny i oprogramowanie mogą podlegać regulaminom i zostać zmienione, wstrzymane lub wycofane w dowolnym momencie. Mogą być wymagane opłaty, rejestracja i podanie danych karty kredytowej.
7) W porównaniu z korpusem α7 IV. Warunki pomiarowe Sony.
8) Gdy używana jest migawka elektroniczna. Tryb zdjęć seryjnych [Hi+]. Może być wymagana aktualizacja oprogramowania pewnych obiektywów. Informacje na temat zgodności obiektywów podano na stronie pomocy technicznej Sony.
9) Gdy używana jest migawka elektroniczna. Pomiary przeprowadzone przez Sony. W zależności od warunków fotografowania szybkość zdjęć seryjnych może być mniejsza. Przy wybranym trybie ostrości AF-C szybkość zdjęć seryjnych zależy od zamontowanego obiektywu. Szczegółów należy szukać na stronie internetowej z informacjami o zgodności obiektywów.
10) Tylko fotografowanie.
11) Tylko w trybie migawki mechanicznej.
12) Z włączonym trybem [Priorytet kąta widzenia w 4K].
13) Z włączonym trybem [Priorytet kąta widzenia w 4K].
14) W trybie Super 35mm.
15) Kąt widzenia jest mniejszy niż w trybie „Aktywny”. Po włączeniu trybu „Aktywny dynamiczny” nie działa funkcja „Wyraźny zoom obrazu” (Clear Image Zoom). Maksymalna czułość ISO wynosi 25 600.
16) Skuteczność osłabiania odgłosów pracy elektrycznej regulacji zoomu w obiektywie zależy od używanego obiektywu. Po włączeniu funkcja ta może zacząć działać z pewnym opóźnieniem.
17) W pewnych krajach i regionach mogą obowiązywać ograniczenia w wykorzystaniu pasma 5 GHz / 6 GHz. Wymagana jest zgoda sieć bezprzewodowa.
18) Rzeczywista wydajność zależy od ustawień, środowiska pracy i sposobu użytkowania.
19) Czas nagrywania materiału 4K w temperaturze 25°C wynosi około 90 minut, a w temperaturze 40°C — około 60 minut.
20) Do 30 kl./s ze śledzeniem AE/AF.
21) Informacji o zgodnych aparatach należy szukać na stronach pomocy technicznej.
22) Tworzywo papierowe powstające z bambusa, włókna trzciny cukrowej i makulatury.
23) Z wyjątkiem tworzyw stosowanych w powłokach i klejach.
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.














Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
artykuł chyba "in statu nascendi", bo nawet zdjęcia tego obiektywu brak.
Czy istnieją jakieś zdjęcia i parametry nowego obiektywu?
"przyjazne dla środowiska tworzywo Original Blended Material22, którym zastąpiono plastik" - czyli nawet jak się aparatu nie będzie używalo to się po jakimś czasie rozsypie (biozdegraduje)? Pytanie ile to potrwa... miałem kiedyś pasek do zegarka sportowego z czegoś takiego i po dwuch latach pękł od samego leżenia w szufladzie
@JarekB
Znalazłem na zagranicznej stronie, piszą, że ta sama optyka z 7-listkową przysłoną. Na zdjęciu wygląda tak samo z II w nazwie.
Szkoda by było, ten obiektyw pilnie wymagał odświeżenia konstrukcji optycznej.
@Wnioski
Byłoby lepiej, gdyby ten pasek pękł po *dwóch latach. :-)
Pro-tip - jak nieekologiczną gumkę-recepturkę będziesz nieużywaną trzymał w szufladzie, to też się rozpadnie. Gdy gazetę ze zwykłego papieru będziesz trzymał w szufladzie, to i po 10 latach się nie rozpadnie.
@Cichy
Dzięki! Trochę mnie dziwi pisanie o obiektywie, którego nie widać i którego przez 3 miesiące nie da się kupić ;-)
Co to znaczy "partially stacked"?
Cena?
Cena 13000zl, dobry żart.
@brt
Co to znaczy "partially stacked"?
"Częściowo ułożony/warstwowy sensor" Po prostu znaczy to tyle, że szybciej z czytuje dane z matrycy. Czyli w teorii przekłada się to na prędkość robienia zdjęć. Chyba bo nigdy takiego sensora nie miałem - więc się nie znam aż tak.
Cena?
link
Aparat jest już w sprzedaży w Sony Centre. Cena 12999 zł. Natomiast sklep gwarantuje, że będzie dostarczał zamówienia na 7 Grudnia. Aktualnie w sprzedaży jest tylko samo Body. W Lutym podobno pojawią się pozostałe zestawy.
@brt
"Cena 13000zl, dobry żart."
Czy ja wiem czy żart. Patrząc na Canon R6 mark III za 12999 zł i na Nikona Z6 mark III który na premierę tez był w podobnym pieniądzach, ale już po paru miesiącach staniał - to raczej powiedziałbym, że cena taka standardowa.
Podejrzewam, że w przypadku tak jak Nikon Z6 mark III - to pewnie w przeciągu roku Canon R6 mark III jak i Sony 7 V także stanieją... Taką mam nadzieje xD
Sony A7 V vs Canon R6 Mark III:
1. ta sama cena (około 12999 PLN).
2. ta sama rozdzielczość matrycy (33,0 megapikseli).
3. ta sama rozdzielczość wizjera (3,68 mln punktów).
4. ten sam minimalny czas otwarcia migawki 1/8000 s (migawka mechaniczna).
5. ten sam minimalny czas otwarcia migawki 1/16000 s (migawka elektroniczna).
6. ten sam rozmiar przetwornika (pełnoklatkowy 35,9 × 23,9 mm).
7. te same standardy slotów na karty pamięci.
8. Te same czasy synchronizacji z lampą błyskową.
9. zbliżony czas odczytu matrycy (około 14 ms).
10. zbliżona waga (różnica zaledwie 4 g na korzyść Sony).
11. większe pokrycie kadru czujnikami AF w Canon (100% vs 94% w Sony).
12. wyższa zdolność ustawiania ostrości w słabym świetle w Canon (o około 1,67 EV).
13. większa efektywność stabilizacji w Canon (8,5 stopnia na środku vs 7,5 stopnia na środku w Sony).
14. większa liczba punktów AF w Canon (1053 vs 759 w Sony), ale nie sądzę by ktokolwiek odczuł różnicę w praktycznych zastosowaniach, bo i tak znacznie bardziej istotna będzie efektywność/precyzja pracy układu.
15. wyższa prędkość zdjęć seryjnych z wykorzystaniem migawki mechanicznej na korzyść Canon (12 kl./s vs 10 kl./s w Sony).
16. wyższa prędkość zdjęć seryjnych z wykorzystaniem migawki elektronicznej na korzyść Canon (40 kl./s vs 30 kl./s w Sony).
17. rozmiar wyświetlacza na korzyść Sony (3,2″ vs 3,0″ w Canon).
18. czas pracy na baterii a korzyść Sony (630 zdjęć (wizjer) / 750 zdjęć (monitor LCD) vs 390 zdjęć (wizjer) / 620 zdjęć (monitor LCD) w Canon).
19. wyższa maksymalna rozdzielczość nagrywanych filmów w Canon (7K vs 4K w Sony).
20. wyższa rozdzielczość wyświetlacza LCD w Sony (2,1 mln punktów vs 1,6 mln punktów w Canon).
21. dodatkowy port USB (USB 2.0) w Sony.
Ciekawe czy Sony poprawiło jakość wyświetlaczy (wizjera i monitora LCD). Dotychczasowe różnice między Sony A7 IV vs Canon R6 Mark II były istotne.
Obecnie, wybierając nowy aparat bezlusterkowy, praktycznie każdy producent gwarantuje zbliżone parametry i jakość – trudno o zły wybór.
To szybkie podsumowanie. Jeśli pominąłem kluczowe informacje, zachęcam do uzupełnienia porównania w komentarzach.
18. czas pracy na czym na korzyść w Sony? :P
Na nowym akumulatorze, bo te stare to nie bardzo - w Canonie i Nikonie.
Canon LP-E6P: 2130 mAh
Panasonic DMW-BLK22: 2200 mAh
Nikon EN-EL15c: 2280 mAh
Sony NP-FZ100: 2280 mAh
Różnica jest żadna.
link
Różnica w mAh może nie jest istotna, ale 390 zdjęć przez wizjer w Canonie R6 III vs 630 zdjęć przez wizjer w najnowszym Sony, to znacząco lepszy wynik.
Ciekawe jednak czy wizjer w Sony jest nadal tak nieudany jak we wcześniejszym modelu.
To są sztuczki żeby lepiej wyglądało w specyfkacji
a nie realne wartości.
"18) Rzeczywista wydajność zależy od ustawień, środowiska pracy i sposobu użytkowania."
-coś jak spalanie w samochodach,
albo zasięg w elektrykach.
Bajeczki dla głupich dorosłych.
Akumulator Sony FZ100 z A7 III (2018) zasila A7 V bez problemu. A jak jest z EL-15b i c? link
28-70 i taka ciemnica? Dziękuję, wolę 24-70 i stałe f/4