Fujifilm X-E5 - test aparatu
Komentarz można dodać po zalogowaniu.
Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.
Optyczne.pl jest serwisem utrzymującym się dzięki wyświetlaniu reklam. Przychody z reklam pozwalają nam na pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem serwerów, opłaceniem osób pracujących w redakcji, a także na zakup sprzętu komputerowego i wyposażenie studio, w którym prowadzimy testy.
Będziemy wdzięczni, jeśli dodasz stronę Optyczne.pl do wyjątków w filtrze blokującym reklamy.
Z góry dziękujemy za zrozumienie.
Kliknij tutaj aby zamknąć to okno.
Komunikat nie wyświetli się więcej podczas tej sesji (wymagana obsługa cookies).
Co oni w tym Fujifilm kombinują, że co wypuszczą aparat to inna dynamika tonalna - mimo iż matryca i procesor ten sam.
Czasem te różnice to aż 1EV!
Mam wrażenie, że goście z Fujifilm odpowiedzialni za oprogramowanie aparatów to jacyś praktykanci z uniwersytetu, a nie kompetentni inżynierowe.
W tych aparatach jest masa dziwnych rozwiązań i błędów w oprogramowaniu (przemilczę kwestie oprogramowania autofocus i algorytmów wykrywania i śledzenia twarzy/oka, żeby nie kopać leżącego)
X-Man z YouTube wypunktował wiele błędów w oprogramowaniu aparatów Fujifilm.
Mi się już nawet nie chce o tym, bo i po co.. jak ktoś się uprze to i tak kupi ten bo ładny.
I ma do tego pełne prawo :)
"Zauważyliśmy natomiast nieco słabsze niż w X-T50 osiągi w kategorii dynamiki i zakresu tonalnego."
A może to po prostu błąd pomiarów? Dlaczego ta sama matryca miałyby się wyraźnie różnić osiągami w różnych aparatach?
Porównujecie X-E5 z Nikonem Zfc
(z którym na punkty przegrywa),
ale cen Nikona nie podajecie.
Nikon Zfc -3200 zł, zestaw z obiektywem 16-50mm -3719 zł,
zestaw z obiektywem 18-140mm -4800 zł.
ziggy
- przy tym samym sensorze – liczy się cała ścieżka od fotonu do pliku RAW -
sposób przetwarzania sygnału, algorytmy redukcji szumów i profil zapisu obrazu.
- Różne procesory obrazu – każdy producent stosuje własne algorytmy redukcji szumów i kompresji tonalnej.
- Firmware i profile kolorystyczne – wpływają na to, jak aparat zapisuje RAW i JPEG.
- System chłodzenia i konstrukcja elektroniki – lepsze odprowadzanie ciepła zmniejsza szumy, co poprawia zakres dynamiczny.
- Implementacja przetwornika A/D – nawet przy tym samym sensorze różne aparaty mogą używać innych konwerterów lub ustawień.
- Kalibracja fabryczna – producenci mogą inaczej ustawiać punkty czerni i bieli, co zmienia realny zakres tonalny.
Przykład: porównaj Lumix S1II i Nikon Z6III
link
..z tego samego schabu, dwóch kucharzy zrobi różne kotlety... :)
@ optyczne.pl
Chcecie zarobić kupę kasy? Nie wiem czy wiecie, ale zamykają serwis maxmodels.pl
RIP ;-(
Może zrobicie klona? Macie całą infrastrukturę i wiedzę. Jak serwis ruszy na tych samych zasadach (darmowe konta) i z tymi samymi funkcjonalnościami, to możecie mieć bazę >500,000 kont, więc reklamodawcy będę do Was walić drzwiami i oknami.
To może i Naszą Klasę również? :P
'Porównujecie X-E5 z Nikonem Zfc (z którym na punkty przegrywa), ale cen Nikona nie podajecie.'
Może to z szacunku do najstarszego aparatu w towarzystwie? W porównaniu są też inne aparaty (musisz kliknąć w taką strzałkę po prawej stronie wybranego modelu) - np.D500, który rozkłada tego Fujika na łopatki, ale i tu ceny nie ma. Ciekawe dlaczego... Co więcej - nawet stareńki E-M5II wygrywa na punkty i to mimo mikro-matrycy :-)
@Szabla
NK nie była związana z fotografią, a maxmodels opiera się w 100% na fotografii...
Znacznie więcej pożytku miałem z NK. :D