Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Aktualności

Sigma SD15

Sigma SD15
21 lutego
2010 14:41

Dzisiejsze premiery Sigmy to nie tylko obiektywy. Producent przedstawił także oficjalnie swoją najnowszą lustrzankę cyfrową SD15, wcześniej zapowiadaną podczas targów Photokina w 2008 roku . Aparat został wyposażony w matrycę Foveon X3 o efektywnej rozdzielczości 4.6 megapikseli, procesor obrazu TRUE II oraz 3-calowy wyświetlacz o rozdzielczości 460 tys. pikseli.

W Sigmie SD15 zastosowano matrycę Foveon X3 o wielkości 20.7×13.8 mm. Matryca o takim rozmiarze powoduje, że ogniskowe podłączonych obiektywów należy pomnożyć przez współczynnik x1.7, aby uzyskać ekwiwalent dla formatu małoobrazkowego. Zasada działania tego sensora jest analogiczna do kolorowej kliszy fotograficznej. Otóż na matrycy ułożone są trzy warstwy (każda warstwa ma po 4.6 Mpix), z których każda pochłania inne światło. Pierwsza reaguje na barwę niebieską, druga na zieloną a ostatnia na czerwoną. W ten sposób, jeden piksel jest w stanie zarejestrować i przypisać odpowiednią barwę każdemu zarejestrowanemu fotonowi. Zdjęcia uzyskane dzięki takiej matrycy, mają charakteryzować się lepszym odwzorowaniem kolorów oraz lepszą dynamikę barwną. Zastosowana w SD15 matryca umożliwia wykonywanie zdjęć z czułościami w zakresie od 100 do 1600 ISO. Dodatkowo dostajemy do dyspozycji tryby rozszerzone: 50 ISO oraz 3200 ISO.

Sigma SD15

W Sigmie SD15 zastosowano nowy, 77-strefowy czujnik pomiaru ekspozycji oraz 5-punktowy autofokus z centralnym czujnikiem krzyżowym. Migawka aparatu może pracować w zakresie czasów od 1/4000 s do 30 s, a jej deklarowana przez producenta żywotność wynosi 100 tys. zdjęć.

Sigma SD15

Zdjęcia możemy zapisywać na kartach pamięci SD/SDHC w standardzie JPEG (trzy poziomy kompresji) lub w 12-bitowych RAW-ach (.X3F) o maksymalnym rozmiarze 2640×1760 pikseli. W trybie seryjnym aparat umożliwia rejestrację do 21 zdjęć RAW z szybkością 3 kl/s.

Sigma SD15

Wbudowana lampa błyskowa typu pop-up, posiada liczbę przewodnią 11 dla ISO 100, wspiera automatykę błysku S-TTL i umożliwia synchronizację z czasami do 1/180 s. Zakres pokrycia błyskiem odpowiada kątowi jaki daje obiektyw o ogniskowej 28 mm (dla ekwiwalentu klatki 35 mm).

Sigma SD15

SD15 wyposażono w pentapryzmatyczny wizjer z korekcją dioptrii, dający powiększenie: x0.9 oraz pokrywający 98% kadru. Zasilanie stanowi akumulator litowo-jonowy BP-21, który przy pełnym naładowaniu powinien umożliwić wykonanie ok 500 zdjęć. Dla zapewnienia dodatkowego zasilania, możemy użyć opcjonalnie zasilacza sieciowego SAC-4 lub gripu PG-21.

Z pełną specyfikacją aparatu można zapoznać się w naszej bazie:


Komentarze czytelników (67)
  1. Rafalec
    Rafalec 21 lutego 2010, 14:47

    Słodki :)

  2. sigmiarz
    sigmiarz 21 lutego 2010, 14:51

    ciekawy jestem ceny, strzelam 1500$

  3. dude83
    dude83 21 lutego 2010, 15:01

    sigmiarz masz dziś święto :)

    A tak ogólnie to wygląda bardzo profesjonalnie

  4. nazgul
    nazgul 21 lutego 2010, 15:02

    Sigma stoi w miejscu...

  5. mavierk
    mavierk 21 lutego 2010, 15:06

    ale niszowy sprzęt.. masakra :(

  6. +++
    +++ 21 lutego 2010, 15:06

    Jakby mogli zapewne uderzyliby tanim FF :) Szkoda, że nie dali rady, nie ma to jak niepodziewane przemieszanie na rynku :)

  7. krzys13k
    krzys13k 21 lutego 2010, 15:12

    Ehhh, szkoda że cały czas ta sama matryca.

  8. uka
    uka 21 lutego 2010, 15:14

    mavierk @ - niszowy bo 4.6 megapikseli ;)

  9. dude83
    dude83 21 lutego 2010, 15:18

    Oj bardzo niszowy...
    Ale to jest sprzęt dla ludzi, którzy wiedzą po co i dlaczego go kupują, dlatego nabywcy się znajdą :)

  10. sigmiarz
    sigmiarz 21 lutego 2010, 15:19

    prezes juz chyba dwa lata temu mowil cos o FF w sigmowym labie, kwestia czasu :/ LOL

  11. Fasol
    Fasol 21 lutego 2010, 15:21

    "o efektywnej rozdzielczości 4.6 megapikseli" hmmm nie jestem fanem ładowania gigapixeli w małych matrycach ale z 2 strony mysle ze 8 mega to w sam raz

  12. marcin wuu
    marcin wuu 21 lutego 2010, 15:21

    niczym się nie wyróżnia, niczym nie zachęca do kupna... miejmy nadzieję że wejdzie za góra 700$, bo inaczej marny jego widok.

  13. sigmiarz
    sigmiarz 21 lutego 2010, 15:26

    2640 x 1760 przy 300dpi to 23 x 15 cm, przy czym obrazki z Sigmy duzo lepiej znoszą interpolację niż zwykłe aps-c

  14. noeee
    noeee 21 lutego 2010, 15:54

    jakie są zalety tej matrycy Foveon X3 ?
    np. .... rozpiętość tonalna ?
    szumy ?

    co to za cudo ?

  15. Adam.B
    Adam.B 21 lutego 2010, 16:01

    Wygląda jak nikon :)

  16. bezeder
    bezeder 21 lutego 2010, 16:04

    nie wiem czy jesteście zwykłymi ignorantami czy co, ale jeśli wreszcie zrobili porządnie tego foveona to bedzie on ostrzejszy od każdej matrycy 12mpx. Przeciez w normalnych matrycach bayerowskich obraz jest interpolowany w góre.

    To będzie killer matrycy z d300, k-x pod względem... pod każdym względem.

  17. mavierk
    mavierk 21 lutego 2010, 16:15

    Sigma dp-1/2 z wygodniejszym trzymaniem i wymiennymi obiektywami - pfff, myślę, że to będzie killer.
    Ale to sigma..

  18. marcin wuu
    marcin wuu 21 lutego 2010, 16:30

    @bezeder - bajerowskiej mozaiki nie przelicza się po prostu trzy do jednego. Nawet ignorant powinien to wiedzieć. Algorytm demozajkowania to nie jest po prostu zwykła interpolacja.

  19. Marian
    Marian 21 lutego 2010, 16:46

    Wreszcie będzie, i bardzo dobrze. Po doświadczeniu z DP-1 ze spokojem na nią poczekam, bo lepsze prawdziwe 4,6 od wyinterpolowanych 12-14.

  20. uka
    uka 21 lutego 2010, 16:53

    bezeder @ a kto tu robi na serio "przytyk" Sigmowej matrycy 4,6.Od razu ignoranci...

  21. marcin wuu
    marcin wuu 21 lutego 2010, 16:59

    ale spójrzmy jakoś tak poważniej, pal sześć magicznego foveona:

    1/4000
    3kl/sek
    xsync 1/180
    ISO 100-1600
    AF pięć pól

    rok wypuszczenia na rynek - 2010? Taki żarcik?

  22. ophiuchus
    ophiuchus 21 lutego 2010, 17:02

    Ten korpus i sigma 30 1.4 oraz ewentualna lampa... i nic więcej do szczęścia nie trzeba :D

  23. 21 lutego 2010, 17:23

    moze i czas migawki, lampa, czulosc szalu nie robia, ale jestem i tak bardzo ciekaw jak wyjdzie ta matrycan a testach no i jakies sample chce! :D

  24. sektoid
    sektoid 21 lutego 2010, 18:03

    Jako posiadacz Canona żałuję że nie kupiłem SD14 w dobrej cenie 2200pln u polskiego dystrybutora. Megapixele to nie wszystko. Teraz poczekam aż SD15 stanieje do przyzwoitego poziomu. Moje potrzeby to MLU, szeroki DR na ISO100, standard 17-50/2.8, 30/1.4 oraz 180/3.5 makro. To mój zestaw marzenie. Zassałem z netu masę RAW-ów z SD14 i przyznam że mi to pasuje i to bardzo.

  25. Lary
    Lary 21 lutego 2010, 18:48

    podepne pod to obiektywy z canona?

  26. KAPA
    KAPA 21 lutego 2010, 18:52

    Posiadam Canona 400D i Sigmę DP1, Mam dostęp do Canona 5DMKII i wiecie co?, z czasem pozbędę się 400D dorzucę do zestawu Sigmę DP2 i przesiądę się na SD15 (poczekam na przyzwoitą cenę).
    Zmuszony byłem (czasami jestem) do powiększania fotografii do 17megapikseli i nie stwierdziłem żadnych mankamentów powiększanych fotek, z pewnością są lepsze od pompowanych 400D i w niczym nie ustępują pomniejszanym do 17Mp z 5DMKII.

  27. Sci-Clone
    Sci-Clone 21 lutego 2010, 19:45

    Wszystko OK, Foveon to w końcu Foveon. Jestem w stanie pominąć wszelkie wady tego aparatu, ale przy dość małej matrycy, i bardzo małej rozdzielczości Sigma powinna postarać się o sporą szybkostrzelność, a tutaj kiepściutko... Kupiłbym go, bo jakość matryc Foveon jest zdumiewająca - szczególnie do zastosowań w zdjęciach czarno-białych, mała rozdzielczość mnie nie przeraża, ale 3 kl/s to już zbyt duży pain-in-the-ass.
    Jakby było 10 kl/s przy tej rozdzielczości.... noo może 8 kl/s... to byłoby o niebo lepiej.

    Pozdrawiam!

  28. Sci-Clone
    Sci-Clone 21 lutego 2010, 19:47

    RAW'y mogliby dać 14-bitowe...

  29. komor
    komor 21 lutego 2010, 20:30

    Sci-Clone, ale to nie jest aparat reporterski, po co więcej klatek na sekundę? Do portretu, makro czy krajobrazu nie jest to specjalnie potrzebne. Niestety Sigma jako producent aparatów (w sensie elektroniki użytkowej) to słabizna: prędkość procesora, zasilanie, firmware - to nie są ich mocne strony.

  30. pawelpiwowarczyk
    pawelpiwowarczyk 21 lutego 2010, 20:50

    Troszkę obok tematu:
    od jakiegoś czasu widać zmianę jakości komentarzy.
    Teraz ktoś pyta się co to Faveon, inny porównuje 4,6MPix z tej matrycy z kilkunastoma milionami z matrycy Bayerowskiej, w komentarzach pod innym artykułem pada prośba o porównanie ogniskowych 16-50 z 14-45.
    Jakość przechodzi w ilość...
    I w temacie:
    Szybkostrzelność mogę zrozumieć - ograniczenia techniczne.
    Ale skoro matryca jest mniejsza od pełnej klatki o współczynnik 1,7 , powinni na maksa dopracować wizjer (znają się nieco na optyce;), a tu pryzmat, 98% i 0,9. Niby fajnie, ale uwzględniając współczynnik, to już nie wygląda tak różowo. Canon w 7D i Olympus w trójce pokazują, że można wymagać więcej.
    Albo wyświetlacz LCD. Nie można było wyposażyć go w 900 tysięcy pikseli? Ile drożej? 3 dolary? Chcą mieć rezerwę dla wyższego modelu (żart)?
    Brakuje w nim fajerwerków, w sumie niedrogich, a bez których część potencjalnych klientów nawet nań nie spojrzy. A że dobra lustrzanka sama się obroni, pokazała Minolta (drugi żart).

  31. pawelpiwowarczyk
    pawelpiwowarczyk 21 lutego 2010, 20:54

    "Faveon" brzmi nieźle, ale pewnie lepiej brzmiałby "Foveon" ;)

  32. amas
    amas 21 lutego 2010, 20:58

    marcin wuu,
    pomiędzy foveonowe truecolor-pixele możesz sobie wstawić wydedukowane kolory tak, jak w bayerze. Jakościowo powinno być podobnie, albo i lepiej - bo bazowe piksele dysponują pełną informacją o kolorze. Na mieście gadają, że foveon rejestruje tyle informacji, co dwa razy większa matryca z filtrem rggb. A że w foveonie nie potrzeba filtra antyaliasowego, to może być jeszcze lepiej.
    I tak velvia zamiata cyfrę pod stół :)

  33. ikonay
    ikonay 21 lutego 2010, 21:22

    To nie będzie dobra lustrzanka

  34. marcinek
    marcinek 21 lutego 2010, 21:27

    @marcin wuu - właśnie ta specyfikacja mnie zachwyca. Pal licho pixele, lepiej patrzeć czego tam nie ma!
    Nie ma filmów. Nie ma superduper iso 100k. Z pokręteł interpoluję, że nie ma także detekcji pierdów teściowej :-) Rok wydania 2010 oznacza całe dobrodziejstwo technologii odszumiania (sprzęt i software) na matrycy która ma gigantyczne jak na dzisiejsze realia pixele. PRzy tej rozdziałce nawet słabsze obiektywy będą dawać ostre wyniki. To będzie mój najbardziej wyczekiwany test.

  35. Sci-Clone
    Sci-Clone 21 lutego 2010, 21:30

    @ komor

    "...(w sensie elektroniki użytkowej) to słabizna"

    No właśnie widać, że dane techniczne to ten aparat ma troszkę "z ubiegłego wieku". Korzystałem już z matryc Foveon X3 i wiem że mają duży potencjał i bardzo dobrą jakość. Podoba mi się w SD15 to, że ma ISO50, ale kilka kwestii które są nie dla mnie, bo zdarza mi się fotografować przez wiele godzin na ISO 3200-6400 (Nikon D700), a ostatnio dość często też w trybie "seryjnym". Pełne pokrycie kadru również by się przydało i 14-bitowe RAW'y też są milsze dla oka i ułatwiają postprocessing.

    Pozdrawiam!

  36. Sci-Clone
    Sci-Clone 21 lutego 2010, 21:32

    Tak czy siak - również czekam na test!

  37. marcinek
    marcinek 21 lutego 2010, 21:52

    @Sci-Clone - Twoja wypowiedź nasunęła mi pytanie: Dla kogo ten aparat?
    Bo nie dla Ciebie (6400, serie itd) NIe dla ladszafciaży bo tam 20mpixów króluje... Może na śluby? Do studia też może być za mało. Wychodzi, że dla mnie, bo mi na mpixach nie zależy, a każdą z dziedzin fotografii zajmuję się wyłącznie amatorsko, za to drażnią mnie wodotryski wprowadzane masowo w tym stuleciu :-)
    Życzę i sobie i innym, żeby ubogość, a wręcz surowość opcji nie wynikała z arachaicznośći projektu, czy technologii a z przemyślanej polityki dotyczącej grupy docelowej.

  38. Marian
    Marian 21 lutego 2010, 22:37

    Jeśli to ma być aparat dla nieprofesjonalistów to nie mam zastrzeżeń do parametrów.

  39. slimaczysko
    slimaczysko 21 lutego 2010, 23:01

    marcinek napisał :
    "NIe dla ladszafciaży bo tam 20mpixów króluje..."

    A widział kolega jakiś widoczek z Foveon X3 ? Bo ja powiem tak... obecnie posiadam Fuji S5pro... i jak zobaczyłem RAW z SD14 to mnie zatkało... DR jest bardzo podobny ale ilość detali z sigmy mnie zabiła... przy Fuji to jakaś brzytwa jest...

  40. kubek
    kubek 21 lutego 2010, 23:08

    dzieki bogu trybu wideo brak

  41. kaliszon
    kaliszon 21 lutego 2010, 23:42

    Ale gderania. Jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości co do Foveona, to warto sobie kanały RGB a RAW podejrzeć. To robi wrażenie. A 14 bitowy kolor to jednak trochę wodotrysk. Ręka do góry, kto ma monitor, który to wyświetli?
    Z kontaktu ze sklepem i serwisem Sigmy w Polsce wiem, że i wsparcie porządne będzie. To w krytycznych sytuacjach jest ważniejsze niż jakieś wodotryski w niedziałającym sprzęcie.

  42. 21 lutego 2010, 23:54

    Na razie nie ma się czym podniecać.
    Poczekajmy na testy.
    Aparat to nie sama matryca.

    Pomijając samą matrycę to pozostałe parametry tego body przypominają trochę sprzęt sprzed kilku lat.
    Zobaczymy jak będzie z oprogramowaniem, funkcjonalnością i ergonomią obsługi itd. itp.

  43. otomeko
    otomeko 22 lutego 2010, 00:20

    Długa ta sigma każe na siebie czekać.
    "Świat Obrazu" w specyfikacji podaje prędkość migawki w trybie rozszerzonym 2min-1/14000s.
    oraz cenę ok 3700zł

    z pewnością fajna sprawą jest iso 50, na pewno się przyda.
    zamiast większej ilości pikseli mile widziane byłoby większe piksele na powierzchni 1,5 zamiast 1,7.

  44. czary44
    czary44 22 lutego 2010, 00:36

    Kurde wszyscy w tej klasie mają dzisiaj wszystkie punkty krzyżowe... Sigmo! Dlaczego Ty nie??

    Ideałem do ślubu byłby Foveon w rozmiarze FF w puszce z pięcioma/siedmioma krzyżowymi AF, reszta w zupełności jest wystarczająca!

  45. Piotr_0602
    Piotr_0602 22 lutego 2010, 00:44

    Gdyby wypuścili coś mniejszego z bagnetem micro43, takie DP3, mieliby świetną sprzedaż. A tak to nadal pozostaną ultra-niszą. Po co komu, może i z zaletami, ale i kupą wad, body z ultra-nietypowym, niepopularnym bagnetem? Obkupi się obiektywami z bagnetem Sigma i co potem, gdy nie będzie następnego body? Swoją świetną matryce powinna Sigma wstawić w jakiś bardziej popularny system, z uwagi na crop x1,7 naturalnym byłby micro4/3, bo ten ma przyszłość... Ech, Sigma, topisz ciekawą technologię...

  46. sigmiarz
    sigmiarz 22 lutego 2010, 08:14

    no właśnie, Piotrze masz rację, Sigma topi ciekawą technologię, taka matryca o rozdzielczości 8x3 namieszałaby na rynku.. a tak dalej pozostanie w niszy, teraz Sigma powinna ogłosić sd16 z matrycą 6mp..
    za rok np. jeśli chce mieć znośną sprzedaż sd15 i obiektywów na ten bagnet.

  47. bzooora
    bzooora 22 lutego 2010, 11:55

    Aparaty Sigmy nie były, nie są i nie będą aparatami uniwersalnymi jak Canony, Nikony itd. itp. Ale to do czego zostały stworzone wykonują o niebo lepiej niż konkurencja. Jeżeli ktoś robi zdjęcia tylko i wyłącznie na weselach, czy koncertach to nawet najgorszemu wrogowi nie poleciłbym Sigmy :) Na dodatek Sigmami zdjęcia robi się zupełnie inaczej niż innymi aparatami. Trzeba się ich nauczyć. Jeżeli ktoś widział DOBRZE wykonane zdjęcia, albo ma już spore doświadczenia z Foveonem to nie będzie już pisał bzdur typu "aparat nie z tej dekady" Jeżeli kiedyś wyjdzie Foveon ff to pewnie parę osób dostanie zawału jak zobaczy sample. Chyba każdy Sigmiarz często słyszy: "wow, czym to robione?!" "to hdr?" -Kompaktem za 900zł. Nie, jedna klatka ;)

  48. KAPA
    KAPA 22 lutego 2010, 12:09

    O tak, właściciel 5DMKII i właściciel Alfy450 pukali się w czoło... kupiłem, przestali się pukać :)
    warto też uzmysłowić sobie jeszcze jedną rzecz, rozdzielczość 2640x1760 a raw waży 15,5MB. Marzeniem byłoby FF, pewnie kiedyś się doczekam, póki co cieszę się, że Sigma nie zarzuciła foveona i się nadal nim zajmuje.

  49. marcinek
    marcinek 22 lutego 2010, 12:17

    @slimaczysko - a widział link i nawet coś tam nasmarował... Co prawda rzecz dotyczy DP1 ale matryca przecież ta sama. I w zasadzie zgadzam się z Tobą, że nie mpixach wszystko ukryte. Chodzi mi o pewien stereotyp. I cieszę się że SIgma ma szanse go przełamać. Na pierwszy rzut oka, ta puszka ma wszystko czego potrzebuję i co ważnie nić czego NIE potrzebuję. Zastanawiam się tylko na jakich odbiorców na prawdę liczy Sigma?

  50. bzooora
    bzooora 22 lutego 2010, 12:23

    Jest jeszcze jedna wielka zaleta Sigmy. Miałem wadliwą sztukę sd14. Na czas napraw dostałem zastępcze body, Pani z Sigma Pro Center co kilka dni dzwoniła i informowała o postępach. W Polsce nie potrafili sobie poradzić z usterką. Zostałem wezwany do Pro Center. Sami od ręki dali mi nowiutkie body, ja oddałem zastępcze i wyszedłem uśmiechnięty. Gwarancję dali na następne 3 lata. Tak dbają o klienta, który za aparat zapłacił 2tys zł. Jak działają serwisy Nikona i Canona każdy wie ;) Ciekawe kiedy jakiś zdesperowany właściciel d3 zdetonuje się w serwisie Nikona, albo opróżni kilka magazynków ak47.

  51. MasterB
    MasterB 22 lutego 2010, 14:54

    Bardzo ciekawie zapowiada się ta puszka. Wygląda na to że teraz Sigma będzie mieć wszystko to czego ja potrzebuję (30/1.4, 50/1.4, 85/1.4 a do tego jakiś spacerzóm).
    Chętnie się do tego SD15 przymierzę. Szkoda tylko że sprawia wrażenie maleństwa w porównaniu do dwucyfrowych EOSów.

  52. KAPA
    KAPA 22 lutego 2010, 14:58

    MasterB-> dołożysz gripa i będzie większe maleństwo :)

  53. bzooora
    bzooora 22 lutego 2010, 16:20

    sd14/15 to zdecydowanie nie jest maleństwo. Szczególnie z gripem ;)

  54. bezeder
    bezeder 23 lutego 2010, 10:42

    @marcin wuu - ja dobrze o tym wiem, że to nie jest zwykła interpolacja. Co nie zmienia faktu, że z bayerowskiej matrycy 2/3 danych z piksela jest ZGADYWANA. Dobrze, dobrze - wyliczana super specjalistycznymi algorytmami... ale dalej to nie jest informacja faktyczna.

    Dlatego mitem jest (szkoda, że powielanym również na tym portalu), że piksel na zdjęciu jest równy pikselowi z matrycy, a co za tym idzie jedne aparaty miałyby manipulować na "surowym obrazie" (mit 2), bo pokazuje to jakiś wykres w kształcie dzwonu czy czegoś tam, który nie jest w kształcie dzwonu, a jak jest to i tak znajdzie sie jakiś inny "dowód" na manipulacje, itd...

    Jakie to ma znaczenie kiedy 2/3 informacji z piksela jest fikcyjna, a to co ten zgadywany obraz powinien przedstawiać jest subiektywnym widzi-mi-sie tych co programują matryce - stąd "zielności u Nikona", "Canonowa plastikowość", czy "Pentaksowe karygodne manipulacje nie dające sie nawet zakwalifikować - aż tak brutalne i krzywdzące "surowy obraz" "...

    A tak jeśli ten foveon wreszcie bedzie działał tak jak w teorii jest przewidywane, to wynikowy obraz z takiej matrycy, spokojnie będziesz mógł interpolowac w góre 2x i dalej bedziesz miał więcej prawidziwej informacji w takim powiększonym obrazie niż oryginalnie z bayera...

  55. bzooora
    bzooora 23 lutego 2010, 12:31

    Tak wyglądają zdjęcia z Sigmy rozciągnięte do ponad 10mln pikseli: link

    link

    link

  56. m
    m 23 lutego 2010, 12:54

    jak dla mnie matryca to ideal...ale za kilka?nascie lat o wielkosci 36x24. gdyby weszli w ten system inni to mielibysmy zbyt idealne aparaty, chyba w tym problem...

  57. bzooora
    bzooora 23 lutego 2010, 13:06

    Trzeba wciskać kit i masówkę jaką się aktualnie posiada i sprzedaje. Za kilka lat obwieszczą wielką rewolucję. Matryce wielowarstwowe, technologia z marsa itp. Zresztą Sony, Nikon i Canon już zaczynają składać swoje patenty.

  58. lisekluk1
    lisekluk1 23 lutego 2010, 19:21

    A mi się ten aparat podoba. Szkieł sporo :] matryca ciekawa, prosty. To co najważniejsze ma.Ciekawe jaka cena.

  59. bezeder
    bezeder 23 lutego 2010, 21:34

    @lisekluk1 - Weź, przestań! Mówisz jakbyś aparatu do fotografii używał ;)

  60. lisekluk1
    lisekluk1 23 lutego 2010, 23:55

    bezeder > dobre :]

  61. Bilbo
    Bilbo 24 lutego 2010, 19:59

    bzooora,
    te zdjęcia z linków co podałeś ciekawie wyglądają ale ...
    za bardzo sztuczne (takie HDR i to max wysilone).
    Podobnie można w PS-ie w Lightlight ale z utratą jakości tła i z szumami ;) ale to jpg a w RAW już inny temat.
    Czyli - ładnie ale nic dobrego nie pokazuje Sigma czy Foveon.
    Ciekawostka której nie można wyłączyć.

  62. kleszcz
    kleszcz 24 lutego 2010, 20:47

    To raczej nie HDR tylko dynamika tonalna. Moim skromnym zdaniem technologia cyfrowa z jej kiepściutkim zakresem tonalnym spowodowała że takie zdjęcia wydają się nam nienaturalne. Ale wystarczy znaleźć w sieci stare zdjęcia analogowe i taki zakres będzie bardzo znajomy :-). Ja tam się cieszę że taki sensor jest rozwijany. I gdyby nie braki finansowe pewnie bym kupił taką sigmę. Ale co z tego kiedy zdjęcia robię marne ;-(.

  63. m
    m 26 lutego 2010, 00:07

    @Bilbao - to mnie rozsmieszyles..
    "za bardzo sztuczne (takie HDR i to max wysilone)
    Ciekawostka której nie można wyłączyć."

    z podstawowego atutu zrobic podstawowy probelm :D:D
    ciekawe...

    "Podobnie można w PS-ie w Lightlight ale z utratą jakości tła i z szumami ;) ale to jpg a w RAW już inny temat.
    Czyli - ładnie ale nic dobrego nie pokazuje Sigma czy Foveon."

    Prosze Cie grzecznie zaczynaj pisac gdy juz sobie przemyslisz wszystko.


  64. bezeder
    bezeder 26 lutego 2010, 18:26

    hehehe

    To żaden hdr, to żadna dynamika - to co bije po oczach to efekt zastosowania jakiegoś "lepsiejszego" algorytmu interpolacji w góre, który po to aby zrobic gładkie linie przy okazji je wysostrzył z mocno zaszeroką obwódką.

    A tak wogóle te fotki to pierwszy foveon, to raz. A dwa - lepszy efekt powiększania wtyczką czy osobnym programikiem z lepszą interpolacją można uzyskać suwając suwaczkami - kwestia wyczucia

  65. quadalcanal
    quadalcanal 2 marca 2010, 11:26

    sam pracuje sigmą SD14 i nie chce już zadnych innych wynalazków. prostota, wyjątkowa rozpiętość tonalna niska cena całego systemu /nie jest sztuką kupić body za 5000 a potem dylematy co kupić bo za każdy dobry systemowy obiektyw po trzeba wydać 3-5 tys zł/

    rozpiętość tonalna: (2 kadry sklejone ,sima 105/2.8)

    link
    link


    kolory:(sigma 17-35 lekko podostrzone i delikatnie podkolorowane)

    link

    (obiektyw arsat 80/2.8)
    link
    link

    amatorowi takiemu jak ja, SD14/15 jest aż nadto i po co przepłacać?
    pozdr.

  66. quadalcanal
    quadalcanal 3 marca 2010, 09:14

    1) zmiana procesora uzywanego w SD14 na wersje II w SD15 w rawach niewiele zmieni. Dużą zmianę odczujemy na jpg.
    2) dodanie ISO 50 i 1600 znowu nic nie wnosi bo SD14 po upgradzie też to miala.
    3) zmiana kart z CF na SD to mily uklon dla nowych userow bo koszty redukujemy i to sporo przy pamieci ale to kopniak dla starych użytkownikow którzy musza wymienic pamieci
    4)zwiększenie ekranu jest dobrym posunięciem
    5)dodanie az 77 pol pomiaru swiatla dla mnie dyskusyjne, ja pracujac na sd14 czesto przeswietlam o 0,3 EV wiec czasem pomyłki nie skutkuja wypaleniem
    6)nie wierze w 500 zdjec z jednej baterii. w SD14 na oryginalnym zrobie 120 zdjec i koniec.na podrobce niby dwukrotnie wiekszej pojemnosci od 100 do 130. 500 zdjec to jakas magia.

    zalety foveona cenie używajac ten system wiec nie jest to atak jedynie jakas próba oceny nowego wyróbu.

  67. 1zl
    1zl 20 marca 2010, 18:36

    Cena za body 3,5k

Napisz komentarz

Komentarz można dodać po zalogowaniu.


Zaloguj się. Jeżeli nie posiadasz jeszcze konta zarejestruj się.