Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test obiektywu

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - test obiektywu

14 sierpnia 2013

9. Odblaski

Producent zaznacza, że nowa Tokina 11–16 mm uzyskała nowe powłoki między innymi po to, aby poprawić pracę pod ostre światło. Niestety zapewnienia te można włożyć między bajki, bo tak fatalnej pracy pod słońce nie widzieliśmy już dawno. Odblaski, artefakty i potężne spadki kontrastu pojawiają się prawie zawsze, przy wszystkich kombinacjach ogniskowych i przysłon, a także w różnych położeniach źródła światła. Co najgorsze, artefakty widać nawet wtedy, gdy słońce znajduje się daleko poza kadrem. Wtedy daje się zrobić nawet takie zdjęcia, na których poza potężnym odblaskiem nie widać praktycznie już nic więcej. Dramat…

Polecamy dokładnie przyjrzeć się poniższym zdjęciom. Są one uszeregowane najpierw po ogniskowej, zaczynając od 11 mm, przez 13.5 mm do 16 mm. Dla danej ogniskowej zdjęcia wykonywano dla przysłon f/2.8 i f/8.0 zaczynając od umieszczenia słońca w kadrze i przesuwając je do rogu kadru, a potem daleko poza kadr.

Przyznam się szczerze, że jestem bardzo zniesmaczony tą sytuacją. Taką wpadkę można zrozumieć w pierwszej wersji obiektywu, choć też jest to dziwne, że czegoś takiego nie wyłapano na etapie testowania prototypu. Skoro jednak było wiadomo, że pierwsza wersja bardzo słabo radzi sobie przy pracy pod ostre światło, dlaczego nie poprawiono tego w drugiej? Flary, które zajmują prawie cały kadr nie są przecież czymś co łatwo przegapić…

----- R E K L A M A -----

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski

Tokina AT-X 116 PRO DX II AF 11-16 mm f/2.8 - Odblaski