Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Test aparatu

Fujifilm X-Pro2 - test aparatu

Fujifilm X-Pro2
22 lutego 2016
Maciej Latałło Komentarze: 98

1. Wstęp

Premiera bezlusterkowego systemu Fujifilm odbyła się 6 stycznia 2012 roku, kiedy ta japońska firma zaprezentowała zupełnie nowy aparat z wymienną optyką – X-Pro1 – oraz trzy stałoogniskowe instrumenty. Dość szybko zdobył on rzesze sympatyków, a stało się tak z kilku powodów. Po pierwsze, stylizowany na stary dalmierzowy aparat analogowy X-Pro1 wyposażono w ciekawą matrycę o unikalnej strukturze. W klasycznych sensorach z kolorowym filtrem Bayera sensele tworzą bloki 2×2, tymczasem inżynierowie Fujifilm zaproponowali układ 6×6. W ten sposób zmniejszono wpływ efektu mory, co pozwoliło także na rezygnację z filtra antyaliasingowego, a tym samym zapewnienie większej szczegółowości zdjęć.

Fujifilm X-Pro2 - Wstęp

Po drugie, Japończycy przyjęli zgoła odmienne podejście w kwestii rozwijania portfolio obiektywów niż inni producenci. Od początku postawili bowiem na jasne instrumenty stałoogniskowe, uzupełniając je również zoomami. Liczba dostępnych obiektywów serii XF (wyższej) jest znacznie większa niż XC (amatorskiej).


- - - - - - - - - - - - - - - - - - R E K L A M A - - - - - - - - - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Fujifilm X-Pro2 - Wstęp

Po czterech latach przyszedł czas na odświeżenie flagowego aparatu. X-Pro2 dostał nowy, 24-megapikselowy sensor X-Trans CMOS III, w którym zachowano taki sam układ senseli. Rozwinięto możliwości autofokusa fazowego, którego czujniki pokrywają 40% kadru (większość pozostałej powierzchni „obsługują” pola AF kontrastowego). Dokonano także ulepszeń w obrębie elementów sterujących, wizjera oraz wyświetlacza LCD.

Fujifilm X-Pro2 - Wstęp

Na tym nie koniec zmian. By dowiedzieć się więcej, zapraszamy do lektury kolejnych rozdziałów niniejszego artykułu.

W testach wykorzystujemy statywy i głowice marki Vanguard dostarczone przez firmę Digital Partner Sp. z o.o.

Fujifilm X-Pro2 - Wstęp

Opis naszej procedury testowej można znaleźć w artykule „Jak testujemy lustrzanki cyfrowe”. Jeśli pojawią się dodatkowe wątpliwości z tym związane, zachęcamy do lektury artykułu „Często zadawane pytania”.

Porównanie danych technicznych aparatu Fuji X-Pro2 z przykładowymi bezlusterkowcami konkurencji dostępne jest tutaj.

Aparat do testów użyczyła firma FUJIFILM Europe GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce, za co serdecznie dziękujemy.

Zdjęcia aparatu
Specyfikacja aparatu
Producent Fujifilm
Model X-Pro2
Data premiery 2016-01-15
Liczba pikseli 24.3 Mpix
Dostępne rozdzielczości • 6000 x 4000
• 6000 x 3376 (16:9)
• 4000 x 4000 (1:1)
• 4240 x 2832
• 4240 x 2384 (16:9)
• 2832 x 2832 (1:1)
• 3008 x 2000
• 3008 x 1688 (16:9)
• 2000 x 2000 (1:1)
Matryca 23.6 x 15.6 mm (APS-C) X-Trans CMOS III
mechanizm samooczyszczania matrycy za pomocą ultradźwięków
Procesor obrazu X Pro
Format zapisu • Zdjęcia: JPEG (EXIF 2.3, DPOF, DCF), RAW 14 bit, RAW+JPEG
• Filmy: MPEG4 (MOV, MPEG-4 AVC / H.264)
• Dźwięk: stereo
Zakres ISO Auto 1, Auto 2, Auto 3 (do ISO 12800), 200 - 12800 ISO
100, 25600, 51200 ISO (tryby rozszerzone)
Migawka 30 s - 1/8000 s, Bulb (do 60 min.)
w trybie P 4 s - 1/8000 s
elektroniczna migawka 1 s - 1/32000 s (P / A / S / M)
Konstrukcja obiektywu Z bagnetem Fujifilm X
powiększenie w stosunku do klatki 35 mm: x1.5
Ogniskowa obiektywu n/a
Światłosiła n/a
Zoom optyczny 0x
Zoom cyfrowy 0x
Stabilizacja obrazu Nie
Zapis wideo • 1920 x 1080 (Full HD, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p)
• 1280 x 720 (HD, 60p, 50p, 30p, 25p, 24p)
Maksymalna długość: 14 minut (FHD), 28 minut (HD)
Ogniskowanie Inteligentny Hybrydowy AF oparty o detekcję kontrastu i fazy
• Tryby pól AF: Strefa (77 punktów), Pojedynczy punkt AF (EVF / LCD / OVF), Śledzenie AF (18 stref) 
• Zmienny rozmiar ramki AF (5 rodzajów)
• Tryb napędu AF: Pojedynczy, Ciągły, Ręczny MF
• Dioda wspomagająca AF
Pomiar światła Pomiar TTL 256 segmentowy
Tryby pomiaru:
• Wielosegmentowy,
• Uśredniony,
• Punktowy (ok 2% kadru)
Ostrość od Zależne od obiektywu
Balans bieli Auto, Światło dzienne, Cień, Światło żarówki, Światło jarzeniowe (3 rodzaje), Pod wodą
• ustawienia temperatury barwowej w skali Kelvina 2500K - 10000K
• ustawienia własne
Kompensacja ekspozycji • Kompensacja z zakresie +/- 5 EV z krokiem co 1/3 EV, film: +/- 2 EV
• Bracketing: ±2EV / ±5/3EV / ±4/3EV / ±1EV / ±2/3EV / ±1/3EV
• Bracketing dynamiki tonalnej: 100, 200, 400%
• Wielokrotna ekspozycja
Programy Automatyka programowa (P), Ekspozycja Manualna (M), Priorytet przysłony (A), Priorytet migawki (S)
Zdjęcia seryjne • 8 kl./s (RAW bez kompresji - 27 klatek, JPEG - 83 klatki)
• 3 kl./s (RAW bez kompresji - 36 klatek, JPEG - do zapełnienia karty)
Lampa błyskowa Brak wbudowanej lampy błyskowej.
• Funkcje dostępne dla lamp zewnętrznych: Auto, Auto+Redukcja efektu czerwonych oczu, Błysk wymuszony, Synchronizacja z długim czasem ekspozycji, Błysk przytłumiony, Synchronizacja na tylną kurtynę
• Synchronizacja do 1/250 s
Złącze hot-shoe Tak
Wyjście statywowe Tak
Samowyzwalacz 10 lub 2s,
Karta pamięci Dwa sloty, obsługa kart pamięci Secure Digital SD/SDHC/SDXC (UHS-I, UHS-II)
LCD Stały, 3.0 calowy, LCD, 1.620.000 punktów
Wizjer Hybrydowy, optyczno-elektroniczny, pentapryzmatyczny, punkt oczny 16 mm,
• W trybie EVF (elektronicznym): 0.48 cala, rozdzielczość 2.360.000 punktów, pole widzenia 100% kadru
• W trybie OVF (optycznym): powiększenie x0.36 / x0.6, pokrycie 92% kadru z możliwością wyświetlania informacji z wbudowanego ekranu LCD
Komunikacja i złącza Złącze USB 2.0 Hi-speed, wyjście Mini HDMI typu D
• Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n
• 2.5 mm złącze wyzwolenia migawki / mikrofonowe
• Obsługa wydruku bezpośredniego (PictBridge)
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy NP-W126 (7.2V, pojemność 1260 mAh, wydajność ok. 350 zdjęć - OVF)
Akcesoria Akumulator litowo-jonowy NP-W126, ładowarka BC-W126, pasek, klips, zaślepka korpusu, instrukcja
Waga 445 g (bez akumulatora i karty pamięci)
495 g (z akumulatorem i kartą pamięci)
Wymiary 140.5 x 82.8 x 45.9 mm
Dodatkowe informacje Funkcja elektronicznej poziomicy.
Symulacja 15 klasycznych filtrów: PROVIA / Standard, Velvia / Vivid, ASTIA / Soft, CLASSIC CHROME, PRO Neg.Hi, PRO Neg.Std, Black& White, Black& White+Ye Filter, Black& White+R Filter, Black& White+GFilter, Sepia, ACROS, ACROS+Ye Filter, ACROS+R Filter, ACROS+G Filter
Przestrzenie kolorów: sRGB, Adobe RGB.


Poprzedni rozdział