Przetwarzanie danych osobowych

Nasza witryna korzysta z plików cookies

Wykorzystujemy pliki cookie do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie, a także do prawidłowego działania i wygodniejszej obsługi. Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług i innych witryn.

Masz możliwość zmiany preferencji dotyczących ciasteczek w swojej przeglądarce internetowej. Jeśli więc nie wyrażasz zgody na zapisywanie przez nas plików cookies w twoim urządzeniu zmień ustawienia swojej przeglądarki, lub opuść naszą witrynę.

Jeżeli nie zmienisz tych ustawień i będziesz nadal korzystał z naszej witryny, będziemy przetwarzać Twoje dane zgodnie z naszą Polityką Prywatności. W dokumencie tym znajdziesz też więcej informacji na temat ustawień przeglądarki i sposobu przetwarzania twoich danych przez naszych partnerów społecznościowych, reklamowych i analitycznych.

Zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies możesz cofnąć w dowolnym momencie.

Optyczne.pl

Partnerzy








Test obiektywu

Tokina AT-X PRO SD 14-20 mm f/2 (IF) DX - test obiektywu

29 marca 2016

10. Autofokus

Autofokus testowanego obiektywu nie jest ani bezgłośny, ani szybki. Podczas pracy mechanizmu dochodzi do nas ciche warczenie. Nie jest ono uciążliwe, ani denerwujące, ale słychać je bez problemów.

Przebieg całego zakresu odległości i ustawienie ostrości zajmuje około jednej sekundy. Biorąc pod uwagę fakt, że mamy tutaj do czynienia z obrotem skali o kąt około 90 stopni, osiągi te w żadnym wypadku nie mogą imponować.

Co więcej, podczas robienia zdjęć przykładowych zdarzyła nam się ciekawa sytuacja. W pewnym momencie autofokus przestał w ogóle reagować. Nie pomogło wyłączenie i włączenie aparatu. Próba ruszenia pierścieniem z AF na MF i powrotu na AF spaliła na panewce, bo pierścień sprawiał wrażenie zablokowanego i nie chciał się ruszyć, a większej siły nie chcieliśmy przykładać z obawy na uszkodzenie. Pomogło dopiero odłączenie obiektywu od aparatu i jego ponowne włączenie. Sytuacja taka wydarzyła się tylko raz.

----- R E K L A M A -----

Nie mamy za to zastrzeżeń do celności mechanizmu ustawiającego ostrość. „Strzałów” praktycznie w punkt (czyli takich, dla których MTF-y nie odbiegały o więcej niż o 10% od najlepszego) było 72%. Ewidentnych pomyłek, czyli ujęć takich gdzie rozdzielczość jest gorsza o ponad 20% od najlepszego zdjęcia, było za to 4%. To rozsądny wynik.

Jeśli chodzi o tendencję do ustawiania ostrości przed lub za właściwym obiektem, zaobserwowaliśmy ten drugi efekt. Był on stały dla wszystkich ogniskowych i problem dało się zlikwidować ustawiając mikroregulację autofokusa na 7–8 jednostek.

Canon 50D, 20 mm, f/2.0
Tokina AT-X PRO SD 14-20 mm f/2 (IF) DX - Autofokus